PSClub - Hellas

Ελαστικά και Τροχοί - 307 - Αλλαγή ζάντας και ελαστικών σε 14αρι 16v 307

tirokomos - Τετ 23 Μάρ 2005, 00:40:54
Θέμα δημοσίευσης: 307 - Αλλαγή ζάντας και ελαστικών σε 14αρι 16v 307
Καλησπερα παιδια ειμαι κατοχος ενος 307 με το 14αρι μοτερ των 90 αλογων.Θελω μια απο αυτεσ τισ μερες να του φορεσω ζαντολαστιχα.Τα εργστιακα Continental ειναι 195/65/15 και ψηνομαι να βλαω 205/55/16.Η αλλαγη αυτη θα το σκοτωσει το αυτοκινητο η θα το κοψει ελαχιστα?Επειδη το μοτερ ειναι μικρο και το σκαφοσ τεραστιο το καρο μου δε περπαταει καλα και δε θελω να το αποτελειωσω...Αλλιως τι προτεινετε εσεις?Σας ευχαριστω πολυ εκ των προτερων θα περιμενω απαντηση σας! Laughing
bouboulis - Τετ 23 Μάρ 2005, 01:55:21
Θέμα δημοσίευσης:
Χρήστο το δικό μου είναι με το παλιό μοτερ των 75hp και το ζήτημα ζαντολάστιχα με απασχόλησε και εμένα. Από όσα γνωρίζω και από όσα έμαθα ρωτώντας δεν θα έχεις πρόβλημα με τα ζαντολάστιχα που θέλεις να βάλεις καθώς ούτε η διάμετρος της ρόδας αλλάζει και αν διαλέξεις μια καλή-ελαφριά ζάντα θα έχει πιθανόν περίπου το ίδιο βάρος με αυτό της σιδερένιας που θέλεις να αντικαταστήσεις, οπότε δεν θα επιβαρυνθούν πολύ -και το τονίζω αυτό, γιατί σίγουρα θα χάσεις κάπως- οι επιδόσεις του αυτοκινήτου σου. Αυτό που πρέπει όμως να σκεφτείς είναι ότι θα κερδίσεις σε αίσθηση και κράτημα στο δρόμο καθώς με τόσο μεγάλο προφίλ που έχουν τώρα τα λάστιχά σου το αμάξι "πλέει" στις στροφές. Αν τελικά τις αλλάξεις ανέβασε καμιά φωτογραφία στο forum να τις δούμε και εμείς. Οι υπόλοιποι -και είναι αρκετοί- που έχετε τεχνικές γνώσεις δώστε μας μια ακόμα καλύτερη απάντηση
MEMsound - Τετ 23 Μάρ 2005, 10:27:52
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν θα έχεις πρόβλημα με την αλλαγή που σκέφτεσαι να κάνεις.
Γενικά μπορείς να χρησιμοποιείς τον "[ur/=http://www.psclub.gr/tools/tire_calculator.html]Υπολογιστής διαστάσεων ελαστικών[/url] (είναι στα "Εφαρμογές - Εργαλεία" μαζί με μερικά ακόμα ενδιαφέροντα προγραμματάκια) ή το site http://www.miata.net/garage/tirecalc.html για να βρίσκεις άκρη με τις διάφορες διαστάσεις ελαστικών.

Από το miata.net έχουμε:
Specification..Sidewall..Radius..Diameter..Circumference.. Revs/km..Difference
195/65-15......127mm...... 317mm...... 634mm...... 1993mm...... 502...... 0.0%
205/55-16...... 113mm...... 316mm...... 632mm...... 1985mm...... 504...... -0.4%
195/55-16...... 107mm...... 310mm...... 621mm...... 1951mm...... 513...... -2.1%
205/45-17...... 92mm...... 308mm...... 616mm...... 1936mm...... 516...... -2.9%
205/50-17...... 102mm...... 318mm...... 637mm...... 2001mm...... 500...... 0.4%

Το 205/55-16 είναι 0,4% πιο κοντό από το μαμά (195/65-15) που έχεις, αλλά και είναι και 10mm πιο φαρδύ που σημαίνει ότι σχεδόν ότι θα κερδίζεις από το κόντυμα του βήματος, θα το χάνεις από τριβές (κύλησης και αεροδυναμικές), οπότε λογικά θα είσαι στα ίδια (προς λίγο χειρότερα μάλλον).

Υπάρχει και η περίπτωση βέβαια του 195/55-16.
Εδώ θα έχεις αλλαγή στις ενδείξεις του κοντέρ (θα σου δείχνει 100km/h ενώ θα πηγαίνεις με 97,9km/h, αυτό επιδρά και στον υπολογιστή ταξιδίου) αλλά σίγουρα θα ζωντανέψει κάπως το αυτοκίνητο μιας και το βήμα σου κοντένει κατά 2,1% Wink Wink
Επίσης δεν έχεις αυξημένες τριβές αφού το πλάτος είναι το ίδιο.
Για το ίδιο λόγο στο βρεγμένο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δεν θα αλλάξει καθόλου, ενώ με το 205 ίσως γλυστράς περισσότερο.

Υπάρχουν βέβαια και οι 2 εκδοχές με 17αρες αλλά εκεί το κόστος ξεφεύγει (~1500ευρω για επώνυμες σχετικά ζάντες και ελαστικά).
Με το 205/45-17 τα αποτελέσμα θα είναι σχεδόν τα ίδια με το 195/55-16 με καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι λόγο χαμηλότερου προφίλ αλλά το βάρος και το πλάτος θα επιδράσσουν αρνητικά.
Με το 205/50-17 είσαι σίγουρα πιο αργός αφού είναι και 0,4% πιο μακρύ, αλλά έχεις και όλα τα μεινεκτήματα βάρους/πλάτους.

Idea Εγώ προσωπικά μάλλον θα έβαζα τα 195/55-16 σκεπτόμενος τις επιδόσεις (μιας και το 1,4 δεν έχει τόση ισχύ/ροπή που να χρειάζεται το 205αρι ελαστικό) ή 205/45-17 αν με ενδιέφερε η εμφάνιση περισσότερο (και δεν με ενδιέφερε το κόστος...)

Idea Αν πας όμως σε 205 επειδή έχεις μόνο 90ps και 133Nm διάλεξε ελαφριά ζάντα ώστε να η αδράνειά της να μης επηρρεάζει την ροπή του κινητήρα σου.

Αυτά και καλές αγορές (και φυσικά φώτο μετά την αλλαγή....) Wink
DrJekyll - Τετ 23 Μάρ 2005, 12:17:27
Θέμα δημοσίευσης: ..
Επιτέλους! Δύο 307 από Θεσσαλονίκη....Θαύμα!

Παίδες εγω πρόσφατα άλλαξα σε 17¨(215/45/17) από 15¨(195/65/15)..
Αν και 1600 κυβικά, η νέα μου "ρόδα" είναι αν δεν κάνω λάθος κοντύτερη (στο βήμα) κατά 1,6%....
Δεν έχω χάσει σε ρεπρίζ μέχρι και την 3η (τριβές και κοντύτερο βήμα τα φέρνουν σχεδόν στα ίδια - όπως είπε και ο Μάνθος...) αλλά 4η και 5η έχουν χάσει πολύ ελαφρά...

Το άλλο όμως θέμα που πρέπει να βάλετε κατά νου, είναι η οδηγησιμότητα...Πριν και μετά...Γιατί με την αλλαγή θα μπορείτε να διατηρείτε μέση ωριαία ταχύτητα πολύ πιο υψη΄λή από ότι πριν Wink

Για εμένα επιβάλεται αλλαγή σε 16άρα τουλάχιστον στο 307 γιατί αλλιώς δεν πατάει καλά στον δρόμο....

Α!!!Βάλτε οπωσδήποτε φωτό μετά...Θέλω να δω και εγω αλλαγή!
Θα τα πούμε Pezumbes!
MEMsound - Τετ 23 Μάρ 2005, 14:21:27
Θέμα δημοσίευσης: Re: ..
307Lucifer έγραψε:
....Παίδες εγω πρόσφατα άλλαξα σε 17¨(215/45/17) από 15¨(195/65/15)..
Αν και 1600 κυβικά, η νέα μου "ρόδα" είναι αν δεν κάνω λάθος κοντύτερη (στο βήμα) κατά 1,6%....


Κάνεις μικρό λάθος είναι 1,4% πιο κοντό.
Specification..Sidewall..Radius..Diameter..Circumference.. Revs/km..Difference
195/65-15...... 127mm...... 317mm...... 634mm...... 1993mm...... 502...... 0.0%
215/45-17...... 97mm...... 313mm...... 625mm...... 1964mm...... 509...... -1.4%

307Lucifer έγραψε:
....Δεν έχω χάσει σε ρεπρίζ μέχρι και την 3η (τριβές και κοντύτερο βήμα τα φέρνουν σχεδόν στα ίδια - όπως είπε και ο Μάνθος...) αλλά 4η και 5η έχουν χάσει πολύ ελαφρά...

Στο είχα πει από την αρχή ότι θα χάσεις σε τελική λόγω τριβών (κυρίως αεροδυναμικών) μιας και έχεις 2+2=4cm πιο μεγάλη επιφάνεια ελαστικών...
Στις ρεπρίζ με 1η, 2α, και τρίτη το πιο κοντό βήμα εξισσοροπεί την αυξημένει τριβή από το αυξημένο πλάτος/βάρος.
Βέβαια 215 σε 1400αρι είναι υπερβολή! Τα "κοψίματα" θα είναι αισθητά μεγαλύτερα κυρίως λόγω μικρότερης ροπής του κινητήρα (σε σχέση με το δικό σου 1,6)

307Lucifer έγραψε:
....Το άλλο όμως θέμα που πρέπει να βάλετε κατά νου, είναι η οδηγησιμότητα...Πριν και μετά...Γιατί με την αλλαγή θα μπορείτε να διατηρείτε μέση ωριαία ταχύτητα πολύ πιο υψηλή από ότι πριν

Προφανώς εννοείς ότι δεν χρειάζεται να κόβεις/φρενάρεις όσο φρέναρες πριν, αλλά λιγότερο αφού τα νέα λάστιχα κρατάνε πολύ καλύτερα (αυτό έλειπε άλλωστε!!) οπότε και διατηρείς υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα.
Δεκτό. Αλλά τελική έχεις χάσει σίγουρα....! (όχι βέβαια ότι έχει μεγάλη σημασία αυτό με τους κωλόδρομους που έχουμε και τα "πυκνά" στρουμφοστέκια"....)

307Lucifer έγραψε:
....Για εμένα επιβάλεται αλλαγή σε 16άρα τουλάχιστον στο 307 γιατί αλλιώς δεν πατάει καλά στον δρόμο....

Συμφωνώ και επαυξάνω....
tirokomos - Τετ 23 Μάρ 2005, 16:10:24
Θέμα δημοσίευσης: Πρεπει να αποφασισω!!!
Καλησπερα και παλι παιδια σας ευχαριστω ολουσ θερμα για τις απαντησεις σας.Τελικα μαλλον θα καταληξω στο 205/55/16 και ας χασω και λιγο...Φωτογραφιες εννοειται οτι θα μπουνε!!!!! Laughing Να κανονισουμε παντωσ ολοι οι θεσσαλονικεις ομοσταβλοι να πιουμε και ενα καφεδακι για να τα πουμε και απο κοντα!Τι λετε????Thanks για αλλη μια φορα!
DrJekyll - Τετ 23 Μάρ 2005, 17:56:07
Θέμα δημοσίευσης: ...
Καλησπέρα Χρήστο & Δημήτρη!
Η αλλαγή όπως σου είπα επιβάλλεται για εμένα (σε 16άρες). Υπολόγισε σίγουρα και κάτι που είπαμε....μια μικρή αύξηση στην κατανάλωση...εγω είδα από 0,5 έως 1,5lt αύξηση στην μέση κατανάλωση με τις 17άρες...
Smile
Όσον αφορά το καφεδάκι - συνάντηση έχουμε αυτήν την Κυριακή 27 μαρτίου, 12 η ώρα στο πίσω Parking στα Carrefour μαζί με όλους από Β. Ελλάδα...Ελπίζω να είμαστε πολλοί...Τι θα λέγατε να συναντηθούμε εκεί???
Άντε γιατί είμαι ο μόνος με 307, από ότι μου φαίνεται, εδω Θεσσαλονίκη!
Τα λέμε εκεί ή και σε κάποια άλλη στιγμή! Cool

Α! Για περισσότερες πληρ. δείτε αυτό το σχετικό θέμα....
http://www.psclub.gr/forum/viewtopic.php?t=1835&start=820
tirokomos - Τετ 23 Μάρ 2005, 22:33:42
Θέμα δημοσίευσης:
Eγινε μητσαρα θα ειμαι εκει!Πιστευω οτι εχουμε πολλα να πουμε απο κοντα!Για αλλη μια φορα σας ευχαριστω για τισ πολυ πιο χρησιμες και αξιοπιστες απαντησεις σας απο την LION τουλαχιστον! Evil Τα λεμε εκει καλα να περνατε και παντα προσοχη στο δρομο.....μεχρι τισ 3 το βραδυ!!!!! Cool
DrJekyll - Πεμ 24 Μάρ 2005, 09:51:28
Θέμα δημοσίευσης: ...
Τώρα..τι εννοείς????? Scratch Scratch
Μετά τις 3 η ώρα τι γίνεται....? :uhoh: Scratch
tirokomos - Πεμ 24 Μάρ 2005, 16:26:21
Θέμα δημοσίευσης:
Ειναι η ωρα που τα Peugeot ξεχυνονται στους δρομουσ τισ θεσσαλονικης και κανουν αλητειες....... Twisted evil
DrJekyll - Πεμ 24 Μάρ 2005, 17:04:15
Θέμα δημοσίευσης: ...
Τότε που η πόλη (μαζί με εμένα...) κοιμάται..... Sleeping ?????

Θα τα πούμε στην συνάντηση! Razz
drdino - Σαβ 20 Ιαν 2007, 12:08:48
Θέμα δημοσίευσης:
Eρώτηση, τι διαστάσεις ελαστικών μπορούν να δηλωθούν στην bsi του 307; Σε 15αρα ζάντα για αρχή... Smile
runaway - Δευ 11 Ιούν 2007, 18:07:11
Θέμα δημοσίευσης: ELASTIKA PEUGEOT 307 1.4
Geia sas paidia

exo ena 307 1.4 montelo 2005 kai thelo na allaxo lastixa to kako omos einai oti psithika na tou balo 16" zantes na omorfinei kai ligo. Alla den xero an einai sosto gia thema katanalosis kai apodosis kai episis 195 45 16 i 205 55 16???
an borei kapoios na boithisei...

eyxarsito poli




Το τόπικ μεταφέρθηκε , επίσης σε παρακαλώ να γράφεις με μικρά Ελληνικά.
Eπίσης χρήσιμες πληροφορίες μπορείς να βρείς και Εδώ...
Ευχαριστώ
Έκ της Mod-Team

mikerrgp - Δευ 11 Ιούν 2007, 20:29:09
Θέμα δημοσίευσης: 307 - Αλλαγή ζάντας και ελαστικών σε 14αρι 16v 307
205/55R16 να του βαλεις οσο για την ομορφια καντου ενα χαμιλομα 3ποντους κ θα ειναι μια χαρα Wink
HATZHS - Σαβ 24 Μάϊ 2008, 00:31:01
Θέμα δημοσίευσης: 307 ζαντες
καλημερα φιλοι μου...μια βοηθεια θα ηθελα λιγο σκεφτομαι να κουμπωσω πανω στο 307 μου νεες ζαντες......ειμαι αναμεσα σε δυο στις oz gransturismo gt k στις autostrata spider....παντα μιλαω για 16αρες....τι εχετε κ εσεις να μου προτινεται απο αυτα τα δυο.??? η oz einai τοσο ευαισθητες οσο λενε?ευχαριστω πολυ
Decho13 - Σαβ 24 Μάϊ 2008, 08:42:40
Θέμα δημοσίευσης:
Φιλε μου οι δικες σου ζαντες αν εχεις αυτες που ξερω ειναι μαματες...Τις εβαλα και εγω στο δικο μου.Αποψη μου κρατα τες...
HATZHS - Δευ 03 Νοέ 2008, 02:32:03
Θέμα δημοσίευσης:
xana epanafero to themataki gia na min anoigo allo k gemizoyme...gia tis mamisies zantes tis peugeot ti exete na peite...ti lene?to provlima moy me tis zantes einai oti thelo na koymponei kateythian epano k na min einai me ''tsonta''
Stevon - Δευ 03 Νοέ 2008, 10:41:19
Θέμα δημοσίευσης:
Το τόπικ 307 ζάντες... , ενώθηκε με το υπάρχον.

Έκ της Mod-Team
Stevon

Giannis307 - Δευ 03 Νοέ 2008, 20:47:08
Θέμα δημοσίευσης:
HATZHS έγραψε:
xana epanafero to themataki gia na min anoigo allo k gemizoyme...gia tis mamisies zantes tis peugeot ti exete na peite...ti lene?to provlima moy me tis zantes einai oti thelo na koymponei kateythian epano k na min einai me ''tsonta''


Η μαμισια 16 αρα του 307 ειναι αρκετα καλη και ανθεκτικη...(αν σκεφτεις οτι χτυπησα κρασπεδο με κανα 40αρι και πηρε το μουαγιε λιγο και η ζαντα δεν καταλαβε τπτ......)Και σαν ομορφια δειχνει πολυ περισοοτερο αλλα θελει χαμηλωμα....αλλιως το κενο στον μπροστα θολο ειναι αχανες...


(Λαθος...ο δαιμον του τυπογραφειου.... Laughing Laughing Laughing )
drdino - Δευ 03 Νοέ 2008, 20:49:55
Θέμα δημοσίευσης:
18αρα 307 δεν φόραγε ποτέ...
Ghost Dog - Δευ 03 Νοέ 2008, 20:51:15
Θέμα δημοσίευσης:
16αρα θα ηθελε να πει... Rolling eyes
HATZHS - Τρι 04 Νοέ 2008, 00:15:37
Θέμα δημοσίευσης:
ποιος ειπε για 18αρα?τι προτινεται για ζαντα καμια αλλη η να παω σε καμια peugeot να δω για καμια μαμισια ζαντα μπας κ του φορεσω?
jimsid - Τετ 05 Νοέ 2008, 13:44:48
Θέμα δημοσίευσης:
Ταπεινη μου αποψη ειναι οτι στο 307 η καλυτερη 16αρα ειναι η μαμα και δη η Arrianne και σαν ομορφια και σαν αισθηση. Φοραγα τις μαμα Apollo και με την αλλαγη σε 16 arianne εχω ενθουσιαστει και σαν εμφανιση και σαν συμπεριφορα
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr