PSClub - Hellas

Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - (307) Σαν κοντή δεν ειναι η 5η;

Jevito - Τρι 14 Δεκ 2004, 01:53:53
Θέμα δημοσίευσης: (307) Σαν κοντή δεν ειναι η 5η;
Ρώτησα παντού αν υπαρχει λύση για την κοντή 5η στο 1.6 το 307. Λιγο τελική παραπάνω δεν κανει κακο . . . τίποτα ομως. Γρανάζι δεν αλλαζει πάντως απ'ότι μου είπαν. Διάσταση σε λάστοιχα να αλλάξω δεν θελω (πρέπει να κατεβάσω και την αναρτηση λίγο).

Καμιά ιδέα;

(το σαζμάν του 2λιτρου κάνει;)
tsikis - Τρι 14 Δεκ 2004, 02:49:49
Θέμα δημοσίευσης:
Θα μας τρελλάνεις !!!! Smile colors
Πού χριάστηκες να γεμίσεις την πέμπτη ??? Confused
Πλάκα κάνω , το σασμαν του 1,4 ψάξε πρέπει να είναι πιο μακρύ !! Scratch
Αν και υπάρχει λύση θα σου πουν οι πιο έμπειροι !!!
Ξέρω πάντως ότι μπορείς να αλλάξεις γρανάζι...πως που ...δεν θυμάμαι να σου πω
πάντως κάπου το έχω δει !!




Sleeping
pugsang - Τρι 14 Δεκ 2004, 08:41:58
Θέμα δημοσίευσης:
Βασικα δεν ειναι κοντή η 5η αλλα το σασμαν το 1.6 που εχει τελική σχέση μετάδοσης 4,69.ενδεικτικα αναφερω οτι το 106 rallye 16V εχει τελικη σχεση 3,93 αλλα με διαφορετικές σχέσεις φυσικά.Το σασμαν του 307 παίρνει πείραγμα και αλλαζουν και τα γρανάζια.

Ολα γινονται που λενε και στο χωριο μου.

Το ζήτημα ομως δεν ειναι αυτο.Αντε και το αλλαξες το γραναζι.Τι θα καταφερεις?Απο την στιγμη που το αμαξι δεν εχει δυναμη να ανεβασει την 5η πιο ψηλα το πιθανοτερο ειναι να κανεις μια τρυπα στο νερό.Ασε που μετα στην αλλαγη 4η σε 5η θα καθεται ολο το αμαξι καθως θα βγαινει εκτος ωφελιμης περιοχης λειτουργιας.Θα κανεις δηλαδη την αλλαγη στον κοφτη της 4ης και αντι να πεφτουν μετα την αλλαγη οι στροφες φυρω στις 5000 που ειναι και η μεγιστη ροπή σου αυτες θα πεφτουν πιο κατω με αποτελεσμα μετα να μην μπορει να παρει τα ποδια του.

Αρα θα επρεπε πρωτα να φτιαξεις μοτερ προγραμμα κλπ ετσι ωστε το αμαξι να μπορει να γεμισει πιο ψηλα και να μην εχεις προβληματα στις αλλαγες
TakisB - Δευ 27 Δεκ 2004, 10:17:21
Θέμα δημοσίευσης: Re: (307) Σαν κοντή δεν ειναι η 5η;
Jevito έγραψε:
Ρώτησα παντού αν υπαρχει λύση για την κοντή 5η στο 1.6 το 307. Λιγο τελική παραπάνω δεν κανει κακο . . . τίποτα ομως. Γρανάζι δεν αλλαζει πάντως απ'ότι μου είπαν. Διάσταση σε λάστοιχα να αλλάξω δεν θελω (πρέπει να κατεβάσω και την αναρτηση λίγο).

Καμιά ιδέα;

(το σαζμάν του 2λιτρου κάνει;)


Τι τελική έχεις τώρα, με την "κοντή" 5η;
Touristas - Δευ 27 Δεκ 2004, 12:00:18
Θέμα δημοσίευσης: Re: (307) Σαν κοντή δεν ειναι η 5η;
Jevito έγραψε:
Ρώτησα παντού αν υπαρχει λύση για την κοντή 5η στο 1.6 το 307. Λιγο τελική παραπάνω δεν κανει κακο . . . τίποτα ομως. Γρανάζι δεν αλλαζει πάντως απ'ότι μου είπαν. Διάσταση σε λάστοιχα να αλλάξω δεν θελω (πρέπει να κατεβάσω και την αναρτηση λίγο).

Καμιά ιδέα;

(το σαζμάν του 2λιτρου κάνει;)
Το σαζμαν του 2λιτου μπαίνει !
Εξάλλου όλα τα 307SW το ΒΕ4 φοράνε. Αυτό που έχουμε τώρα λέγετε ΜΑ5.
Επίσης υπάρχουν και μερικά XSI και XT 1.6 μα το ΒΕ4 !
Wink
DIMCHRI - Τετ 05 Ιαν 2005, 00:09:47
Θέμα δημοσίευσης:
τελικά πόσα πιάνει το αμάξι σου ?
Jevito - Πεμ 06 Ιαν 2005, 00:34:06
Θέμα δημοσίευσης: Τελική . . .
DIMCHRI έγραψε:
τελικά πόσα πιάνει το αμάξι σου ?


Πιάνει τα 195 απροβλημάτιστα. Με λίγο ζόρισμα παραπάνω και κοντά στα κόκκινα (6200rpms) 200αρίζει.

Την μέγιστη ιποδύναμη την βγάζει στις 5750, περίπου 180χλμ/ωρα

Γενικά το γρανάζωμα είναι κοντό. Το 405 1.6 που είχα μου έδινε στην 5η 36χλμ/ώρα @ 1000rpms

1st: 3.418 (7.24 km/h @ 1000 rpm)
2nd: 1.810 (13.67 km/h @ 1000 rpm)
3rd: 1.276 (19.30 km/h @ 1000 rpm)
4th: 0.975 (25.56 km/h @ 1000 rpm)
5th: 0.767 (32.22 km/h @ 1000 rpm)
Reverse: 3.584
Final Drive: 4.693

http://users.bigpond.net.au/skystar/peugeot307/
Δημήτριος - Πεμ 06 Ιαν 2005, 14:07:01
Θέμα δημοσίευσης: Re: Τελική . . .
Jevito έγραψε:
1st: 3.418 (7.24 km/h @ 1000 rpm)
2nd: 1.810 (13.67 km/h @ 1000 rpm)
3rd: 1.276 (19.30 km/h @ 1000 rpm)
4th: 0.975 (25.56 km/h @ 1000 rpm)
5th: 0.767 (32.22 km/h @ 1000 rpm)
Reverse: 3.584
Final Drive: 4.693


Εμείς φοράμε το ίδιο σαζμάν, έτσι;
Απ' ό,τι καταλαβαίνω από την περιγραφή του Jevito, πρέπει να είναι το ίδιο.
Γιατί και 'γω τα 200+ τα πιάνω στις 6.200 rpm περίπου.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Τώρα υπάρχει ένα απλό "μοντέλο" για να καταλάβει κανείς αν το αμάξι θα "κρεμάσει" με την αλλαγή της σχέσης μετάδοσης.

Ισχύει το εξής : Αν θέλει κάποιος έχει την μέγιστη επιτάχυνση με 5η (ή με οποιαδήποτε σχέση), πρέπει να κάνει 2 πράγματα.
1) να βρεθεί στις στροφές μέγιστης ροπής (~4.000 σε εμάς)
2) να πατήσει φουλ γκάζι (100% φορτίο). Μόνο τότε ο κινητήρας βγάζει τα 15kgm που υπόσχεται.

Αυτά τα 15 Kgm, που βγάζει ο κινητήρας, θα περάσουν μέσα από το σύστημα μετάδοσης και θα πολλαπλασιαστούν. Στην περίπτωση του Jevito είναι 15*0,767*4,963 = 57,099Kgm.

Από αυτά τα 57,099Kgm ένα μέρος τους (το μεγαλύτερο) θα χρησιμοποιηθεί για να υπερνικήσει τις αντιστάσεις του αυτοκινήτου, όπως αεροδυναμικές αντιστάσεις (κυρίως), τριβές κύλισης, δυνάμεις βάρους (αν έχουμε ανηφόρα), κ.τ.λ. Όταν τα υπερνικηθούν αυτά, το αυτοκίνητο θα εξασφαλίσει μια σταθερή ταχύτητα.

Το περίσσευμα (π.χ. 10 Kgm) θα χρησιμοποιηθεί για να υπερνικήσει τις δυνάμεις αδρανέιας, που προκύπτουν από το βάρος του αυτοκινήτου (κυρίως) και από τις ροπές αδρανείας των τροχών (μικρής σημασίας παράγοντας), αλλά και την συνεχώς αυξανόμενη (αφού επιταχύνουμε) αεροδυναμική αντίσταση.

Αν μακρύνουμε την 5η και την κάνουμε 0,723, τότε θα έχουμε : 15*0,723*4,963 = 53,823Kgm.

Αν αφαιρέσουμε από αυτό το νούμερο τα Kgm που χρειάζονται για τις αντιστάσεις, θα μας μείνουν λιγότερα kgm για επιτάχυνση (6,724 Kgm, αν ακολουθήσουμε το παράδειγμα), κάτι που σημαίνει και ασθενέστερη επιτάχυνση.

Ας το δούμε και αντίστροφα.
Κινούμαστε σε ευθύ δρόμο, με 140km/h και με 5η (4000rpm). Η ταχύτητά μας είναι σταθερή και για την κρατήσουμε, πατάμε λίγο το γκάζι (π.χ. 35% του φορτίου).
Τότε ο κινητήρας βγάζει λιγότερα Kgm (π.χ. 5Kgm, δεν ισχύει η αναλογικότητα φορτίου - ροπής), όσα θέλει για να υπερνικήσει τις αντιστάσεις, οι οποίες είναι η αντίσταση του αέρα (κυρίως) και οι τριβές κύλισης. Ο κινητήρας βγάζει τόσα, άρα έχουμε 5*0,767*4,963 = 19,033Kgm για τα προηγούμενα.

Αν το 0.767 γίνει 0,723 τότε δεν θα έχουμε τα 19,033 kgm μας, αλλά θα πρέπει να πατήσουμε λίγο παραπάνω το γκάζι, για να βγάλει λίγα παραπάνω Kgm ο κινητήρας, ώστε το γινόμενο να παραμείνει σταθερό.

Αυτά τα λέω, χωρίς να θέλω να μπλέξω καταναλώσεις κ.τ.λ., γιατί το θέμα είναι περίπλοκο. Συνήθως οι μακρυές σχέσεις βοηθούν στην μείωση της κατανάλωσης, αφού ρίχνουν τις στροφές. Βέβαια αυτό προϋποθέτει και ανάλογο "καλιμπράρισμα" του κινητήρα, ώστε να δουλεύει αποδοτικά εκεί.

Σε ό,τι αφορά το δικό μου αμάξι, θα ήθελα να πως τα εξής :
1η, 2α, είναι τέλειες, ταιριάζουν γάντι. 3η, 4η, θα μπορούσαν να είναι κοντύτερες. Η 5η ίσως θα ήθελε λίγο να μακρύνει, λίγο όχι πολύ. Π.χ. τα 140 Km/h να έρχονταν από τις 3.800+ και όχι από τις 4.000 rpm. Γενικά όμως έιναι καλή, γι' αυτό που πρεσβεύει το αμάξι.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr