GBO206CC έγραψε: |
ποια ειναι η αποψη σας για τελικο festus.... θελω να μην κανει πολυ θορυβο και ο μηχανηκος μου μου την προτεινε...!
εχεισ κανεισ σας αποψη |
GBO206CC έγραψε: |
ποια ειναι η αποψη σας για τελικο festus.... θελω να μην κανει πολυ θορυβο και ο μηχανηκος μου μου την προτεινε...!
εχεισ κανεισ σας αποψη |
Παράθεση: |
θελω να μην κανει πολυ θορυβο |
TONY PAP έγραψε: |
Η πλάκα Μιχάλη είναι ότι αφου τα κεντρικά είναι στην γειτονιά μου περνάω και εγω απο κει και μου λέει το αφεντικό 200ευρω ακατέβατα. Την επόμενη μέρα πάει ο κολητός μου στον Δράκο και βάζει το ίδιο τελικό με 170ευρω με κάρτα !! Και μετά απο 2-3 βδομάδες το βάζω και γω 170ευρώ με κάρτα και ο Αρης που έχει το μαγαζί (Δράκος) μου λέει ''για πληρωμή με κάρτα πολύ φτηνά σου το έδωσε η γυναίκα μου 170 ευρώ''.
![]() ![]() ![]() |
Kouzman έγραψε: |
δεν μπορω να διανοηθω παντως το θορυβο με τη σωληνα, αφου ο μονο περιορισμος του ηχου, αν υπαρχει, θα ειναι απο τον καταλυτη... ![]() ![]() |
TONY PAP έγραψε: |
Νεότερα απο την φεστους ... λίγα σκασιματάκια στα κατεβάσματα.
Λόγω 50αρη σωλήνα εντός του τελικού πιστεύω ότι ''χάνει'' στην άμεση απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές. ![]() Ομως με εκνευρίζει το ελαφρύ τρέμολο που νιώθω όταν είμαι στο ρελαντί. ![]() |
netblaster έγραψε: |
Ο πεζουλας μου δεν εχει μεσαιο (οπως και τα 206 1.4 8ν), αλλα δε νομιζω να κανει τοσο μεγαλη διαφορα αυτη η λεπτομερεια!!! |
TONY PAP έγραψε: |
Νεότερα απο την φεστους ... λίγα σκασιματάκια στα κατεβάσματα.
Λόγω 50αρη σωλήνα εντός του τελικού πιστεύω ότι ''χάνει'' στην άμεση απόκριση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές. ![]() Ομως με εκνευρίζει το ελαφρύ τρέμολο που νιώθω όταν είμαι στο ρελαντί. ![]() |
Δημήτριος έγραψε: | ||
Νομίζω πως αυτό δεν είναι απλά ασήμαντο, αλλά η αιτία για τον υπερβολικό θόρυβο που αναφέρεις. Το μεσαίο κάνει την διαφορά στον ήχο (στις περισσότερες των περιπτώσεων)... |
volvos έγραψε: | ||
o 50 σωληνας μηπως ειναι απεξω και απομεσα ειναι οκ??? σε θορυβο εχει αυξηθει? ειμαι ετοιμος να παω και εγω.... |
TONY PAP έγραψε: |
Η μπούκα είναι ΟΚ (καθόλου στραβά).
Τα σκασιματάκια στα κατεβάσματα (που δεν είναι πολλά πάντως) τι σημαίνουν ? |
TONY PAP έγραψε: |
Τα σκασιματάκια στα κατεβάσματα (που δεν είναι πολλά πάντως) τι σημαίνουν ? |
netblaster έγραψε: |
Δηλαδη, για να καταλαβω, ολοι οσοι εχουν αλλαξει τα τελικα τους και ακουνε τα σκασιματακια, γιατι στα 99,9% των αυτοκινητων αυτο γινεται, πρεπει να ανησυχουν??? Και οσο για τις διαρροες, τι στο καλο, ολοι οι εξατμισαδες ατελειες αφηνουν??? Δεν ξερω τι να πω, με μπερδεψες τωρα!!! ![]() |
netblaster έγραψε: |
Μαλισταααα...Δεν μπορω να πω, με καλυψες κατα ενα μερος!!! ![]() |
TONY PAP έγραψε: |
Thanks speedy 100.
Νομίζω πως μας έλυσες αρκετές απορίες. ![]() Τώρα για την καλυτέρευση ή χειροτέρευση με σωλήνα 50αρα μέσα στο τελικό ποιά είναι η γνώμη σου. Επίσης μπορεί να ισχύει το χάνω στις χαμηλές και κερδίζω στις ψηλές στροφές ή της χαλιμάς τα παραμύθια ? |
speedy100 έγραψε: |
...Επίσης αυτό που έχει πολύ μεγάλη σημασία να ξέρεις, είναι ότι η εξάτμιση τελειώνει στο πρώτο καζανάκι. Από εκεί και πίσω, ότι ακολουθεί είναι απλά μια «καμινάδα» ή ένα «μπουρί» το οποίο το μόνο που κάνει είναι να βγάζει τα καυσαέρια στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου για ευνόητους λόγους αλλά και με την χρήση του τελικού να μειώνει τον θόρυβο. ... Speedy100 |
Δημήτριος έγραψε: |
Επίσης τα "φλογίδια" που οφείλονται;;;; (είναι κάτι που με προβληματίζει αρκετά) |
Δημήτριος έγραψε: |
Επίσης τα "φλογίδια" που οφείλονται;;;; (είναι κάτι που με προβληματίζει αρκετά) |
TONY PAP έγραψε: |
Αρα Speedy 100 μπορούμε να παραδεχτούμε ότι περισσότερο κέρδος υπάρχει όταν αλλάξουμε μεσαίο+σωλήνα+τελικό και φυσικά για να είμαστε σίγουροι για την απόδοση του πρέπει να διαλέξουμε μια επώνυμη μάρκα που έχει βγάλει στην αγορά custom made προιον για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
λύωρο ταξίδι). Τώρα για τα 206 μας η πτώση απόδοσης λόγω του καταλύτη πως μετριέται ? Και επίσης αν χρειαστεί να αλλάξουμε καταλύτη αλλάζουμε και χταπόδι έτσι όπως είναι μαζι ? |
netblaster έγραψε: |
Ερωτηση ![]() ![]() |
kaisaras96 έγραψε: |
Ποιο σημαντικο απο το μεσαιο ειναι το χταποδι!
Εμενα παντως το αμαξι ακομα κι οταν διαπιστωμενα ειχε διαροη απο την ενωση του τελικου το Sebring(custm fit)δεν εσκαγε. Παντως για να μετακινηθει ενα ρευστο(τα καυσαερια στην περιπτωση μας) απο μια θεση σε μια αλλη πρεπει να υπαρχει μια διαφορα πιεσης που θα προκαλεσει αυτη την κινηση.Η πιεση μεσα στην εξατμιση ειναι λογικα μεγαλυτερη απο την ατμοσφαιρικη αν και λογω της λειτουργιας του κινητηρα ισως για μικρα διαστηματα εχουμε υποπιεση ιδιως με κλειστο το γκαζι οποτε μπαινει αερας...δεν ξερω αν οντως με καλες κολησεις το ιδιο καζανακι δεν σκαει εκει ειναι το προβλημα! |
Δημήτριος έγραψε: |
Μια στιγμή!!!!
Τα σκασίματα δηλαδή αποκλείεται να είναι από κάθετα ρουστικά κύματα ήχου; Δηλαδή λέω ότι όταν (λόγω κλεισίματος της πεταλούδας) έχουμε μεγάλη υποπίεση η ταχύτητα εισροής (από έξω προς την εξάτμιση) του αέρα να ξεπερνά το 1 mach και να γίνεται υπερηχητική. Έτσι το κρουστικό κύμα αυτό παράγει το σκάσιμο που ακούμε (σχεδόν άπειρη κλίση πίεσης και ταχύτητας, το "σχεδόν" λόγω απωλειών)! ... Αλλά η εισροή να γίνεται από την εξάτμιση κανονικά και όχι από τις ατελείς συγκολλήσεις. (ελπίζω να μην είπα καμιά κοτσάνα! ![]() Επίσης τα "φλογίδια" που οφείλονται;;;; (είναι κάτι που με προβληματίζει αρκετά) Πάντως αυτές τις "αρμονικές" θα τις χαρακτήριζα εγω "παλμούς πίεσης", όπου κάθε φορά που ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής έχουμε και από έναν. Συνεπώς βάσει της διαμέτρου και της διαμόρφωσης της σωλήνας - κατλύτη - καζανακίου (-ίων) θα έχουμε σε ένα φάσμα στροφών την βέλτιστη συμπεριφορά. |
speedy100 έγραψε: |
Η εξάτμιση από πλευράς απόδοσης του κινητήρα, αν μπορούσε να είναι εντελώς ελεύθερη, θα τελείωνε στο τέλος του σωλήνα που ακολουθεί μετά την πολλαπλή εξαγωγής. Όπως έχουμε ξανά πει το μήκος αυτού του σωλήνα είναι σημαντικό να είναι σωστά υπολογισμένο γιατί εκεί στο τέλος του οι αρμονικές, (κρουστικά κύματα ή κύματα πίεσης), βρίσκουν την ατμόσφαιρα και κάνουν την επιστροφή τους προς την βαλβίδα εξαγωγής όπου πρέπει να φτάσουν την σωστή χρονική στιγμή του Overlap έτσι ώστε να υποβοηθήσουν την πλήρη εξαγωγή των καυσαερίων και την καλύτερη δυνατή πλήρωση του θαλάμου καύσης με φρέσκο κρύο μείγμα. Η υποβοήθηση αυτή, (υποπίεση), δημιουργείται μέσα στον αυλό εξαγωγής διότι κατά την επιστροφή της αρμονικής προς την βαλβίδα η πίεση που δημιουργεί είναι πάντα μικρότερη από την πίεση (συμπίεση) του κυλίνδρου την στιγμή του Overlap και έτσι έχουμε υποπίεση. Αυτός είναι ο σκοπός των Tuned συστημάτων εξαγωγής που σαν bonus στο αυτί μας δίνουν αυτό τον «ηλεκτρικό» και διαπεραστικό θόρυβο (βλέπε Formula 1) που είναι αποτέλεσμα του τέλειου συντονισμού των αρμονικών της εξαγωγής αλλά και της εισαγωγής. Τώρα για τα αυτοκίνητα παραγωγής που δεν είναι δυνατόν να έχουν ελεύθερη εξάτμιση τον ρόλο της ανοιχτής ατμόσφαιρας τον παίζει το πρώτο καζανάκι που όπως έχουμε ξαναπεί δεν είναι εκεί για θόρυβο αλλά είναι εκτονωτής. Ο εκτονωτής αυτός, (πρώτο καζανάκι), μπορεί να καταργηθεί μόνο όταν το ολικό μήκος της εξάτμισης, από το σημείο που θα έπρεπε να υπάρχει ο εκτονωτής, είναι ακριβές πολλαπλάσιο του μήκους της σωλήνας μετά την πολλαπλή. Δηλαδή αν η σωλήνα μετά την πολλαπλή είναι 80 εκ. τότε το σωστό ολικό μήκος είναι ή 2Χ80 ή 3Χ80 κλπ. ανάλογα με το μήκος του αυτοκινήτου. Τώρα επειδή το μήκος του αυτοκινήτου είναι αδύνατο να συμπέσει με το σωστό συνολικό μήκος της εξάτμισης η λύση είναι η τοποθέτηση ενός τελικού στο σωστό σημείο ώστε να παίζει τον ρόλο του εκτονωτή και του τελικού ταυτόχρονα. |
speedy100 έγραψε: |
Μέσα στην εξάτμιση τα κρουστικά κύματα ή αρμονικές ταξιδεύουν με ταχύτητες 450 – 520 m/sec περίπου και τα καυσαέρια ταξιδεύουν με ταχύτητες 60 – 90 m/sec. Οπότε… |
speedy100 έγραψε: |
Οι αρμονικές λέγονται όντως και «παλμοί πίεσης» όπως επίσης και «κύματα πίεσης» και «ακουστικά κύματα».
Στην περίπτωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης οι αρμονικές στην εξαγωγή είναι τρεις με διαφορετικές συχνότητες. Αυτή που προσπαθούμε να συντονίσουμε κατά προτίμηση λόγω καλύτερου αποτελέσματος είναι η πρώτη ή πρωτεύουσα αλλά για διάφορους λόγους, που δεν είναι της παρούσης, αυτό δεν είναι πάντα εφικτό και έτσι πάμε για την δεύτερη ή δευτερεύουσα κλπ. |
Δημήτριος έγραψε: |
Κάτσε, το τελευταίο δεν το κατάλαβα και πολύ καλά... Ποιο πρέπει να είναι ακριβές πολλαπλάσιο τίνος; |
Παράθεση: |
Επίσης, αν κατάλαβα καλά, η διάμετρος και το μήκος του σωλήνα μέχρι το πρώτο καζανάκι, καθορίζει την ταχύτητα των παλμών (κυμάτων υποπίεσης) που επιστρέφουν προς τα πίσω μέχρι την ανοικτή (όπως επιδιώκουμε) βαλβίδα εξαγωγής. Άρα δεν υπάρχει μια μόνη λύση για έναν συγκεκριμένο κινητήρα, αλλά πολλές λύσεις, ανάλογα με το που θέλουμε να έχουμε την βέλτιστη σάρωση. Αυτό το στηρίζω στο ότι η συχνότητα με την οποία "έρχεται η σειρά" του overlap κατά την διάρκεια λειτουργίας του κινητήρα, εξαρτάται φυσικά από τις στροφές λειτουργίας. |
speedy100 έγραψε: |
Οι αρμονικές λέγονται όντως και «παλμοί πίεσης» όπως επίσης και «κύματα πίεσης» και «ακουστικά κύματα».
Στην περίπτωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης οι αρμονικές στην εξαγωγή είναι τρεις με διαφορετικές συχνότητες. Αυτή που προσπαθούμε να συντονίσουμε κατά προτίμηση λόγω καλύτερου αποτελέσματος είναι η πρώτη ή πρωτεύουσα αλλά για διάφορους λόγους, που δεν είναι της παρούσης, αυτό δεν είναι πάντα εφικτό και έτσι πάμε για την δεύτερη ή δευτερεύουσα κλπ. |
Παράθεση: |
Δηλαδή, πάλι αν κατάλαβα καλά, μιλάμε για ένα επιστρέφον κύμα υποπίεσης (ένα για κάθε άνοιγμα της βαλβίδας εξαγωγής), το οποίο έχει τρεις τουλάχιστον τάξεις (ανάλυση με Fourier δηλαδή). Δηλαδή αναλύεται σε τρεις τουλάχιστον απλές κυματομορφές, όπου η κάθε μια έχει και διαφορετική συχνότητα. Σωστά;
Sorry που πάλι το ψιλοπάω σε μαθηματικά, αλλά θέλω να καταλάβω τι εννοεί ο Speedy100. ![]() ![]() |
netblaster έγραψε: |
Αν βαλουμε εναν πιο ελευθερο καταλυτη θα αυξηθει και ο θορυβος της εξατμισης??? ![]() |
Δημήτριος έγραψε: |
Δηλαδή ένα κύμα πίεσης κάθε πότε εμφανίζεται;
Κάθε φορά που έχουμε εκτόνωση των καυσαερίων στο πρώτο καζανάκι, ή κάθε φορά που ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής; Τέλος, είχε πει ότι μας ενδιαφέρει πιο πολύ το πρώτο κύμα από τα τρία. Το πρώτο όμως αντιστοιχεί σε έναν αριθμό στροφών (σε ένα στενό φάσμα στροφών). Άρα ισχύει αυτό που είπα; Δηλαδή, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά που θα δώσουμε στην εξάτμιση, να έχουμε τέτοιο πρωτεύον κύμα (δηλαδή τέτοια να είναι η συχνότητά του), ώστε να μας βολεύει στις ψηλές στροφές. (συνέχισε λίγο ακόμα τον φαύλο αυτόν κύκλο...) |
speedy100 έγραψε: |
Δημήτριος Καλημέρα ![]() Αρχικά να κάνω μια μικρή διόρθωση για του λόγου το ακριβές: Οι αρμονικές που προσπαθούμε να συντονίσουμε είναι η Δεύτερη η Τρίτη και η Τέταρτη με σειρά προτεραιότητας 1η-Δευτερη, 2η-Τρίτη, 3η-Τέταρτη. Και ο λόγος είναι ότι η Πρώτη αρμονική είναι αυτή που ξεκινάει την ιστορία του «πίνγκ – πόνγκ» των αρμονικών οπότε και δεν τίθεται θέμα συντονισμού της. Ένα κύμα πίεσης εμφανίζεται και στις δυο περιπτώσεις, δηλ. και στο άνοιγμα της βαλβίδας εξαγωγής όπου αρχίζει το ταξίδι του προς τα πίσω μέσα στις σωλήνες της εξαγωγής αλλά και με την εκτόνωση του στο πρώτο καζανάκι ή την ανοιχτή ατμόσφαιρα ένα αντίστροφο κύμα δημιουργείται και ξεκινά το ανάποδο ταξίδι του πίσω προς την βαλβίδα εξαγωγής. Ναι ο συντονισμός των αρμονικών έχει ευεργετικό αποτέλεσμα σε συγκεκριμένο φάσμα στροφών του εκάστοτε κινητήρα με πιο ευρύ το φάσμα της Δεύτερης αρμονικής, λιγότερο ευρύ αυτό της Τρίτης και ακόμη πιο «στενό» αυτό της Τέταρτης αρμονικής. Ενδεικτικά σου αναφέρω ότι το πιο ευρύ φάσμα, δηλ. αυτό της Δευτερεύουσας αρμονικής, είναι της τάξης των 1500 σ.α.λ Επίσης λάβε υπ’ όψιν σου ότι εκτός φάσματος «ωφέλιμων» στροφών οι αρμονικές δημιουργούν αντίθετο αποτέλεσμα αλλά το «κακό» είναι πολύ μικρότερο από το όφελος που έχουμε όταν δουλεύουμε τον κινητήρα εντός φάσματος «ωφέλιμων» στροφών. Για παράδειγμα σε ένα αγωνιστικό κινητήρα όπου τα μηχανικά του χαρακτηριστικά «δείχνουν» μάξιμουμ ογκομετρική απόδοση 85% και μάξιμουμ στροφές 8000, ο σωστός συντονισμός των αρμονικών εξαγωγής αλλά και εισαγωγής αντίστοιχα θα μας δώσει ένα φάσμα ωφέλιμης λειτουργίας από 7100 – 8650 σ.α.λ περίπου και η ογκομετρική απόδοση θα ανέβει πάνω από το 100%, (θεωρητικό μάξιμουμ για ατμοσφαιρικούς κινητήρες), ακόμη και κοντά στο 110% για πολύ καλούς κινητήρες. Αυτό καθώς καταλαβαίνεις δημιουργεί μια «δωρεάν» υπερπλήρωση, (κάτι σαν τούρμπισμα), σε ατμοσφαιρικό κινητήρα… Φιλικά Speedy100 |
Δημήτριος έγραψε: |
Μάλιστα! Με κατατόπισες!!! Ελπίζω φυσικά όχι μόνο εμένα ![]() ![]() |
Παράθεση: |
Κάνω συλλογή από αξιόλογα posts στον υπολογιστή μου (για να συγκεντρώνω τις γνώσεις μου, για προσωπική χρήση), τα οποία μετά τα αλλάζω ώστε να μοιάζουν πιο πολύ με κείμενο, τα επεκτείνω και τα βελτιώνω όσο μαθαίνω καινούργια πράγματα. |
Παράθεση: |
Μάλλον αυτά που είπες θα αποτελέσουν μια πολύ καλή βάση!!! ![]() ![]() |
Roadrunner έγραψε: |
speedy100 καπου ειπες πως ενας 1600 κινητηρας χρειαζεται ενα μεσαιο καζανακι τουλαχιστον 600 κυβικα εκατοστα. ![]() Εισαι σιγουρος για αυτο τον ογκο; Γιατι βγαινει πως ενα τετοιο καζανακι αν ειναι κυλινδρικο (που κυλινδρικο θα ειναι ![]() Δηλαδη για το rallye μου που θα εχει στο περιπου σωληνα διαμετρου 5 εκατοστα δεν 'φαινεται' και τοσο καζανακι. ![]() Επισης ποιοα θα ειναι η κατασκευη του;Ενας διατρητος σωληνας και γυρο ηχοαπορροφητικο υλικο ή κατι αλλο; ![]() Τελος πως σου φαινεται η ιδεα το αμαξι να εχει μεσαιο καζανακι και να μην εχει τελικο; ![]() ![]() ![]() |
Roadrunner έγραψε: |
speedy100 thanks για την αμεση απαντηση. ![]() Αμα καταλαβα καλα εννοεις οτι στην περιπτωση που εχουμε μεσαιο με διατρητο σωληνα θα πρεπει ο ογκος του διατρητου 'κυλινδρου' να ειναι τουλαχιστον 600 κυβικα εκατοστα; ![]() Δηλαδη το καζανακι θα βγει αρκετα πιο μεγαλο με τα ηχοαπορροφητικα υλικα κτλ. |
Παράθεση: |
Εσυ θεωρεις καλυτερη λυση το καζανακι με μεσαιο διαφραγμα και λειτουργια τυπου 'Ζ'; |
Παράθεση: |
Κατι τελευταιο. ![]() ![]() |
Roadrunner έγραψε: |
…Αυτο με τις κουρμπες το ρωτησα γιατι αλλοι μαστοροι λενε οτι δεν γινεται να εχουμε κουρμπες χωρις να εχουμε μειωση της διατομης του σωληνα και αλλοι λενε πως μπορεις με αυξημενο κοστος να εχεις σωληνα με σταθερη διατομη παντου. |
Παράθεση: |
Για μαμα rallye ![]() |
Παράθεση: |
Αμα τα εχω διαβασει καλα μετατοπιζοντας το μεσαιο καζανακι λιγο πιο μπροστα απο τη θεση που ειναι θα καταφερω να πετυχω την μεγιστη αποδοση λιγο πιο ψηλα (μιλαμε για μικρες διαφορες-οσο ειναι δυνατον να επηρεασει μια εξατμιση αυτου του επιπεδου τον τροπο αποδοσης ενος κινητηρα). ![]() Ποια η δικη σου αποψη; ![]() |
volvos έγραψε: |
ειχα πετυχει μια φορα μια μετατροπη σαξο 1.6 170αλογα αγγλια η οποια ερχοταν ελλαδα με 700000δρχ τοτε....
λοιπον περα απο το οτι εγβαζε κανονικα καρτες καυσαεριων-θορυβου κλπ ειχε μια εξατμιση σχεδιασμενη ολη απο την αρχη. το σημαντικο ειναι οτι αφηνε χταποδι ιδιο ![]() ειχε δε εκεντροφορους και ολοκληρο εγκεφαλο στο κιτ ![]() ![]() ομως παιδια αυτο ηταν μελετημενο για 170αλογα απο 1600μοτερ.... εισαστε διατεθειμενοι να πατε τοσο μακρυα??? γιατι αλλο η ομορφη συζητηση αυτη και αλλο η εφαρμογη |
Recifees έγραψε: |
Μιας και το ανέβασμα σε διάμετρο και "ελευθερία" πρέπει να γίνει σταδιακά και η χρήση καλύτερων υλικών θα έχει αποτελέσματα ποιότητας πώς πρέπει να γίνει η αντιστοιχία με την εισαγωγή για να πάρουμε ουσιαστικά κέρδη απο την όλη αυτή διαδικασία?
Π.χ. Η προσθήκη ενός πιο ελέυθερου φίλτρου που υποθετικά θα επιτρέπει στο ίδιο διάστημα χρόνου το πέρασμα αέρα όγκου αυξημένου κατα κάποια λίτρα τί αλλαγή πρέπει να έχει στην διάμετρο της εξάτμισης για να ισσοροπήσει ? Και δίνω ένα παράδειγμα με υποθετικές τιμές : Εργοστασικο φίλτρο με τον κινητήρα να δουλεύει στις 3000στροφές επιτρέπει να περνάνε π.χ 25 λίτρα αέρα το δευτερόλεπτο απαιτεί εξάτμιση διαμέτρου 46 χιλ -αν θυμάμαι καλά αυτή είναι η διάμετρος στο 1.6 . Πιο ελέυθερο φίλτρο που επιτρέπει να περνάνε στο ίδιο σημείο (3000 στροφές) π.χ 30 λίτρα τι εξάτμιση θα απαιτήσει ? Δηλαδή υπάρχει κάποια αντιστοιχία και πώς υπολογίζεται ?Υπαρχουν κάποιες σταθερές ? |
Παράθεση: |
Αν θέλεις και ασχοληθείς λίγο με το ψάξιμο σε κάποιο topic περί φίλτρου αέρος, μπορείς να δεις τί έχω κάνει εγώ στην εισαγωγή από το δικό μου και πιστεύω πως θα την βρεις ενδιαφέρουσα πατέντα αλλά και σωστή! (αν πάλι δεν μπορείς να την βρεις, πες μου να σε προμηθεύσω με το ανάλογο υλικό!) |
Δημήτριος έγραψε: |
Λογικά ναι. Η προσθήκη μιας πιο ελεύθερης εξάτμισης προκαλεί στον ίδιο αριθμό στροφών καλύτερη εκκένωση (υποθέτουμε ότι δουλεύει σωστά η εξάτμισή μας), λόγω του καλύτερου timing των αρμονικών. Άρα χρειαζόμαστε και πιο ελεύθερη εισαγωγή για να καλυφθεί το κενό των καυσαερίων. Βέβαια το υπάρχον σύστημα εισαγωγής είναι πιθανόν να μπορεί να καλύψει την αυξημένη ζήτηση σε καύσιμο μείγμα, ειδικά αν η διαφορά που κάνει η εξάτμιση είναι μικρή. Δηλαδή να "ανταποκρίνεται" στην μεγαλύτερη διαφορά πίεσης που παρουσιάζεται. Βέβαια ό,τι ισχύει για τον συντονισμό των αρμονικών της εξαγωγής, ισχύει και για την εισαγωγή. Και εκεί έχουμε φαινόμενα συντονισμού. Το μήκος των αυλών εισαγωγής δεν είναι τυχαίο, αλλά καθορισμένο βάσει υπολογισμών. Οποιαδήποτε αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής επιφέρει και διαφοροποίηση στην συμπεριφορά των αρμονικών εισαωγής. Η πτώση πίεσης που προκαλεί ένα φίλτρο στην ροή του αέρα, καθορίζει σε ένα ποσοστό την ταχύτητα ροής εισαγωγής και την δημιουργία παλμών πίεσης. Από την άλλη δεν ξέρω αν η αλλαγές αυτές είναι σοβαρές. Ίσως το πιο ελεύθερο φίλτρο να μην αλλάζει καθόλου την συμπεριφορά του αέρα σε ό,τι αφορά τους παλμούς που αυτός παράγει και απλά να μεγαλώνει ποσότητά του. Αλλά το γεγονός και μόνο ότι ο κινητήρας καταναλώνει λιγότερο έργο κατά την εισαγωγή του αέρα (αφού αυτός τότε δουλεύει σαν αντλία), επειδή το ελεύθερο φίλτρο προβάλλει λιγότερα εμποδια στην ροή, είναι από μόνο του μια βελτίωση! Καλώ τον κύριο Speedy100 να μας πει την άποψή του!!! |
volvos έγραψε: |
…… επανερχομενος στο θεμα της εξατμισης εχω να ρωτησω τα εξης speedy. αφου η εξατμιση απο ραλλυ-χταποδι καταλυτης κατω- ειναι απο τις πιο αποδοτικες μετατροπες σε 206 τι ΓΙΝΕΤΑΙ με τα υπολοιπα καζανακια? στο μεν 106 αν εχεις δικιο θα ειναι σε πολλαπλασια αποσταση απο το καταλυτη-πρωτο καζανακι- στο 206 που εχουν αλλη θεση τι πρεπει να κανουμε?να αλλαξουμε θεση και σε αυτα?????????? |
Παράθεση: |
ασχετο με τοσες γνωσεις τι εχεις σπουδασει speedy ? |
volvos έγραψε: |
μην μου πεις οτι σπουδασες αθηνα στον ρακοπουλο!!!
τοτε θα ειναι που πραγματικα θα σε λυπηθω... παντως και εγω συμπασχων ειμαι αφου ολοι κυνηγαγαν να παω πολ.μηχανικος.... εστω και τωρα παντως εγω το καταλαβα! |
Παράθεση: |
για το 206 τωρα... αν λοιπον βαλουμε χταποδι και aftermarket καταλυτη ειμαστε οκ? χωρις να μας νοιαζει η υπολοιπη εξατμιση ε?
ο καταλυτης τοτε τι ογκο πρεπει να εχει για να ισχυει αυτο οποτε να μπορουμε να παιξουμε ελευθερα απο εκει και περα... |
TONY PAP έγραψε: |
Ποιό topic είναι steve ? |
volvos έγραψε: |
αληθεια steve tο δικο σου εχει abs??? |
speedy100 έγραψε: |
Αφού θέλεις να μάθεις…
Δυστυχώς ![]() Βλέπεις όταν ήμουνα μικρός δεν άκουγα το μπαμπά και τη μαμά να γίνω δικηγόρος για να οικονομήσω… ![]() ![]() …το χαβά μου εγώ, κατσαβίδια, λάδια, μουτζούρες, αγώνες με μηχανάκια, κόντρες με αυτοκίνητα (χωρίς δίπλωμα φυσικά λόγω ηλικίας) κλπ. καλά «ελαττώματα» ελπίζοντας ότι η Ελλαδάρα μέχρι να μεγαλώσω και να σπουδάσω θα έχει αγορά και για την τρέλα μου. Αλλά που τέτοιο πράγμα? Από τότε έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια και για καλή μου τύχη μπόρεσα να κάνω την δουλειά αυτή, μέσω κάποιων πολύ δυνατών γνωριμιών από την εποχή των σπουδών, κάνοντας δουλειές «φασόν» για αγωνιστικές ομάδες και βελτιωτικούς οίκους σε διάφορες χώρες δουλεύοντας από εδώ. Φυσικά το Internet με έχει βοηθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια σε θέματα ταχύτητας επικοινωνίας κλπ. Είχα και έχω σχετικές δραστηριότητες και στην Ελλάδα αλλά αυτό για ευνόητους λόγους άστο καλύτερα. ![]() Ελπίζω να απάντησα έστω και μερικώς… ![]() Φιλικά Speedy100 |
speedy100 έγραψε: |
Ναι είμαστε ΟΚ αρκεί η κατασκευή του καταλύτη να είναι τέτοια που να μπορεί να παίξει το ρόλο του εκτονωτή. Δηλαδή να έχει τον απαιτούμενο όγκο, μη συμπεριλαμβανομένου του καταλυτικού υλικού, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται η εκτόνωση των αρμονικών σαν να είναι στην ελεύθερη ατμόσφαιρα. Τέτοιοι καταλύτες είναι συνήθως οι αγωνιστικοί…
Ο όγκος του εκτονωτή για 1600 κ.εκ. κινητήρες είναι 600 κ.εκ. ή και περισσότερο. Επειδή δεν ξέρω αν θα μπορούν με σιγουριά να σου πουν για τον ωφέλιμο όγκο των διάφορων καταλυτών στην αγορά, αν δεν μπορείς να βρεις άκρη, πάρε ένα για 2000 κ.εκ. κινητήρα και θα είσαι πολύ κοντά στο σωστό. Φιλικά Speedy100 |
volvos έγραψε: |
οσον αφορα χοανη εχω την αισθηση οτι κυριως παιζει κυριως ρολο το μηκος του αυλου εισαγωγης |
Δημήτριος έγραψε: |
Δηλαδή Speedy100 συμφωνείς για το το φίλτρο αέρος; Δηλαδή δεν αλλάζει σημαντικά την συμπεριφορά των αρμονικών εισαγωγής η τοποθέτηση ενός after market φίλτρου; Το γεγονός ότι πολλοί μετά την χρήση φιλτροχοάνης (όχι μόνο φίλτρου) λένε για "στέγνωμα" (κρέμασμα) του κινητήρα στα ψηλά , που το αποδίδεις; Στις αρμονικές; Δηλαδή έχουμε μείωση της ογκομετρικής απόδοσης τότε; Άλλοι λένε ότι είναι θέμα εγκεφάλου. Ότι δηλαδή ο εγκέφαλος δεν μπορεί να καλύψει την αναγκαία ζήτηση σε καύσιμο (περισσότερος αέρας, αλλά οχι περισσότερο καύσιμο) |
Δημήτριος έγραψε: |
Ναι αλλά αν ο καταλύτης γίνει εκτονωτής, το μήκος δεν αλλάζει;. Πριν το μεσαίο ήταν εκτονωτής (πολύ πιο μακριά από τις βαλβίδες) και τώρα ο καταλύτης! Έχουμε δραστικές αλλαγές στον συντονισμό! |
speedy100 έγραψε: |
Τώρα αν μιλάς και για αυτοκίνητο που έχει δύο Λάμδα, τότε η μετακίνηση του καταλύτη περιπλέκει τα πράγματα για τον νορμάλ εγκέφαλο και δεν θα σου το συνιστούσα με τίποτα αν δεν έχεις διάθεση για πολλές δοκιμές και ψάξιμο που όμως συνεπάγεται χρόνο και έξοδα με αμφίβολο αποτέλεσμα. Βέβαια αν κάποιος άλλος το έχει κάνει πριν από εσένα και έχει βρει την σωστή λύση τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.
Η σωστή λύση πάντως για τέτοιο εγχείρημα είναι aftermarket προγραμματιζόμενος εγκέφαλος. Φιλικά Speedy100 |
Steve έγραψε: | ||
Δηλαδή εμείς οι Multiplexάδες με τους 2 Λάμδα κλαίμε την μοίρα μας ε? ![]() |
speedy100 έγραψε: |
Πάντως χωρίς να θέλω να γίνομαι κουραστικός επιμένω πως η καλύτερη λύση είναι η έτοιμη και δοκιμασμένη λύση. Αν δηλαδή κάποιος οίκος πουλά την μετατροπή αυτή έτοιμη τότε σίγουρα είναι πιο ασφαλής η επιλογή του έτοιμου από το να ξαναανακαλύψουμε τον κύκλο… που μπορεί και να μη μας βγει και πολύ στρογγυλός… ![]() Φιλικά Speedy100 |
Steve έγραψε: | ||
Έχεις κάτι υπόψιν σου έστω και ενδεικτικά? ![]() |
volvos έγραψε: |
δηλαδη αυτοι που τοποθετουν το χταποδι του ραλλυ και μετα τους 2 αισθητηρες λ γιατι δεν εχουν προβλημα αλλα αντιθετα βλεπουν και βελτιωση...... μηπως λογω σχεδιασης του συγκεκριμενου χταποδιου ειναι οκ? |
Παράθεση: |
... Σημειώνω ότι αλλάχτηκε ολόκληρη η εξάτμιση (πολλαπλή Rallye, δίχαλο και ανοξείδωτη χειροποίητη εξάτμιση) και τοποθετήθηκε σκούπα. Με όλα αυτά έδειξε 123 ίππους/5700 σαλ και 15,7kgm/4500 σαλ στον τροχό. Η ιπποδύναμη μάλιστα είναι πάνω από 120 ίππους σε όλο το διάστημα από 5500σαλ - 6700!!! ... |
Roadrunner έγραψε: |
speedy speedy εισαι εδω;
Ερωτηση: Αν το μεσαιο καζανακι εχει ογκο πανω απο 600 κυβικα εκατοστα, αλλα δεν εχει τιποτα αλλο μεσα δουλευει το συστημα; ![]() Δηλαδη φτιαχνουμε ενα καζανακι το οποιο δεν εχει διαφραγματα ουτε ηχομονωτικα, ειναι μια σκετη πιο φαρδια σωληνα. ![]() |
-=N4X=- έγραψε: |
Αλλωστε 2 κλησεις για διαταραξη μεσα σε 3!!!! μερες ειναι πολλες.
Επειδη το τελικο που ειχα ηταν ουσιαστικα σκετος σωληνας με μια μικρη χαρακια για σιλανσιε μπορειται να φανταστητε τι θορυβο εβγαζε!!!Τι να μας πουν κ τα wrc χωρις πλακα που απο οπου περνουσα η μουτζες μου ριχναν η με δειχναν με το δακτυλο!!!...μιλαμε για πολυ αγριο σκασιμο απο πισω κ ηχο σαν αλυσοπριονο!!!.... |
-=N4X=- έγραψε: |
Λοιπον....η μεταμοσχευση πολλαπλης εξαγωγης απο ραλυ πετυχε.
Θα αναλυσω ολη την διαδικασια για οποιον ενδιαφερεται. Καταρχην θελει πολυ ξυλωμα ωστε να βγει το παλιο χταποδι...δηλαδη δυναμο-αιρκοντισιον κτλ ολα εξω! Επειτα το "χταποδι" του ραλυ μπαινει κατευθειαν κ συνεχιζουμε τοτποθετωντας το διχαλο (που στην δικια μου περιπτωση ειχε γινει λαθος στην παραγγελεια κ επρεπε να το κοψουμε κ να το μακρυνουμε γιατι εβρισκε στο καρτερ).Για αυτο δεν παραγγελνουμε διχαλλο για 106 αλλα εξηγουμε αναλυτικα. |
speedy100 έγραψε: | ||
Ναι δουλεύει. ![]() Φιλικά Speedy100 |
-=N4X=- έγραψε: |
...Κοστολογιο:
1)πολλαπλη εξαγωγης 60 ευρω 2)Διχαλλο 70 ευρω 3)Ζουαν ή μπιλια 38 ευρω 4)Μεσαιο σωληνα 150 ευρω 5)Αγωνιστικος καταλ. 100 τρυπων 250 ευρω(τιμη φιλικη) 6)Τελικο sebring gr.n 140 ευρω 7)Εργατικα 150 ευρω |