PSClub - Hellas

Γενικές Συζητήσεις περί αυτοκινήτων - Peugeot 206 1.6 TURBO 220PS+

PHSYBORG - Κυρ 23 Μάϊ 2004, 17:58:15
Θέμα δημοσίευσης: Peugeot 206 1.6 TURBO 220PS+
απο το περιοδικο POWER TECHNIQUES :

ο ιδιοκτήτης αυτού του 206, διάλεξε να βελτιώσει το αυτοκίνητό του τουρμπίζοντάς το -και απευθύνθηκε στον κατάλληλο άνθρωπο, τον Δημήτρη Δάρα. Η οδηγία που έλαβε η Daras Development από τον Αποστόλη ήταν σαφής: “Κάντε το αυτοκίνητο να πετάει!”…

Με τις κατάλληλες περιποιήσεις το μαύρο 206 απογειώθηκε και πηγαίνει δυνατά στους δρόμους των Ιωαννίνων, είτε πρόκειται για ευθείες, είτε για στροφές. Στο δρόμο ανεβάζει χιλιόμετρα για πλάκα και σου δίνει την τελική του για πλάκα. Αυτό που περιμένεις από ένα τουρμπισμένο 1.6 με 220Ps είναι ότι θα είναι τουλάχιστον δύσκολο στην οδήγηση και θα χρειάζεται ένα ζευγάρι “καλά χέρια” για να το κουμαντάρουν. Ομως στην περίπτωσή μας δεν είναι έτσι, αφού το 206 που τούρμπισε η Daras Development είναι σχετικά προοδευτικό και ευκολοδήγητο ακόμα και για τον σχετικά άπειρο οδηγό. Δεν ισχυρίζομαι ότι μπορεί ο καθένας να το πάρει στα χέρια του και να κινηθεί σε …παράνομους ρυθμούς, επειδή πάντοτε χρειάζεται να είσαι σε εγρήγορση και να είσαι εξοικειωμένος με το turbo. Το αυτοκίνητο έχει εντυπωσιακή εμφάνιση χάρη στον aftermarket μπροστινό προφυλακτήρα, την όμορφη αεροτομή και τις 16in ζάντες της Superlegera.

Μα η κατάσταση γίνεται πιο συναρπαστική όταν ανοίξεις το καπό. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει “μερικές” διαφορές από τον εργοστασιακό 1.6 των 110Ps, αφού τώρα με την προσθήκη μιας υβριδικής Garrett T25 έχει ιπποδύναμη 220Ps! Με την τουρμπίνα συνεργάζεται μια σκάστρα της Turbosmart, και ένα χειροποίητο intercooler και μια ανοξείδωτη πολλαπλή εξαγωγής, και τα δυο της Daras Developments, ενώ μια aftermarket φιλτροχοάνη είναι της Simota. Τα πιστόνια είναι σφυρήλατα της JPS και στις μπιέλες έγινε ζύγισμα και νιτροβαφή. Ο στρόφαλος “ελαφρώθηκε”, ζυγίστηκε και πέρασε κι αυτός από τη διαδικασία της νιτροβαφής, ενώ το βολάν ελαφρώθηκε και ζυγίστηκε. Στην κεφαλή και στις βαλβίδες έγινε ροϊκή εξέλιξη, και στον κινητήρα blueprinting.

Το βασικότερο πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί είχε να κάνει με το ηλεκτρικό γκάζι. Το ηλεκτρικό γκάζι είναι μια …κακή συνήθεια που απέκτησαν τώρα τελευταία πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, και παράλληλα αρκετά δυνατός πονοκέφαλος για όποιον θέλει να πάρει παραπάνω ιπποδύναμη από το μοτέρ του. Η λύση εδώ είναι το ECU Plus, ένας εγκέφαλος που συνδέεται παράλληλα με τον εργοστασιακό. Το ECU Plus παίρνει το σήμα από όλους τους αισθητήρες και στέλνει στον εγκέφαλο τις εργοστασιακές τιμές. Ετσι το σύστημα “ξεγελά: τον εγκέφαλο, ο οποίος συνεχίζει να λειτουργεί και να συνεργάζεται με τον κινητήρα κανονικά. Η aftermarket αντλία βενζίνης μεγαλύτερης παροχής και πίεσης είναι της Bosch. Τα μπεκ και η μπεκιέρα είναι τα εργοστασιακά, αλλά προστέθηκε ένα πέμπτο γκρι μπεκ με παροχή 500cc/ min, το οποίο κάποτε τροφοδοτούσε ένα κινητήρα Cosworth. Τα μπουζί είναι ιριδίου της Denso, υπάρχει δοχείο αναθυμιάσεων που έχει κατασκευάσει ο Αποστόλης, και τα κολάρα είναι aftermarket σιλικονούχα της Samco. Η εξάτμιση προέρχεται από την Festus, έχει διάμετρο 65mm, καταλύτη και τελικό καζανάκι.



Recifees - Κυρ 23 Μάϊ 2004, 19:37:54
Θέμα δημοσίευσης:
Kαλός
αλλά μήπως τα λεφτά πολλά Question
DRAKE - Κυρ 23 Μάϊ 2004, 19:44:03
Θέμα δημοσίευσης:
Πράγματι πολύ καλό. Έχω όμως την εξής απορία: γιατί στις επιδόσεις από στάση είναι σχεδόν ίδιες με τις μετρήσεις του RC στο ίδιο τεύχος
(RC 0-100 7,7, 0-160 18,11 Turbo 0-100 7.75, 0-160 16.94);
Θεωρητικά τα 40+ παραπάνω άλογα δεν έπρεπε να του δίνουν κάποιο προβάδισμα όπως στις ρεπρίζ;
(RC 80-110 με 4η 6.15 και 100-140 9,04
Turbo 80-110 3.4 και 100-140 3,85 Exclamation )
Παίζει ρόλο το lag, οι σχέσεις του κιβωτίου ή και τα δύο ή κάτι άλλο;
Πάντως μου άρεσε πάρα πολύ!
Baphomet - Δευ 24 Μάϊ 2004, 06:39:50
Θέμα δημοσίευσης:
αναφέρει συνολικό κόστος???
220 άλογα ε..? δηλαδη διπλάσια δύναμη...
κι απο ροπή?? στον θεο??
κι απο αξιοπιστία?? όλα ρολόι...? αυτα ειναι... Wink Wink
Ghost Dog - Δευ 24 Μάϊ 2004, 17:09:59
Θέμα δημοσίευσης:
πΕτΡοS έγραψε:

κι απο αξιοπιστία?? όλα ρολόι...? αυτα ειναι... Wink Wink

Οταν αρχιζεις τα πειραγματα χανεις αλλου... ενας απο αυτους του τομεις (που χανεις δλδ) ειναι και η αξιπιστια! Ποσο μαλλον σε τετοιες μετατροπες:cry: Crying or Very sad
Vaggelis - Δευ 24 Μάϊ 2004, 21:27:44
Θέμα δημοσίευσης:
Ghost Dog έγραψε:
πΕτΡοS έγραψε:

κι απο αξιοπιστία?? όλα ρολόι...? αυτα ειναι... Wink Wink

Οταν αρχιζεις τα πειραγματα χανεις αλλου... ενας απο αυτους του τομεις (που χανεις δλδ) ειναι και η αξιπιστια! Ποσο μαλλον σε τετοιες μετατροπες:cry: Crying or Very sad


Aυτή είναι η πικρή αλήθεια Άρη.........
Όταν βάζεις λεφτά στο αμάξι, μετά σταματάς πολύ δύσκολα (είτε λόγω περαιτέρω βελτίωσης, είτε λόγω ...προβλημάτων....)
Ghost Dog - Τρι 25 Μάϊ 2004, 14:05:49
Θέμα δημοσίευσης:
Vaggelis έγραψε:
Ghost Dog έγραψε:
πΕτΡοS έγραψε:

κι απο αξιοπιστία?? όλα ρολόι...? αυτα ειναι... Wink Wink

Οταν αρχιζεις τα πειραγματα χανεις αλλου... ενας απο αυτους του τομεις (που χανεις δλδ) ειναι και η αξιπιστια! Ποσο μαλλον σε τετοιες μετατροπες:cry: Crying or Very sad


Aυτή είναι η πικρή αλήθεια Άρη.........
Όταν βάζεις λεφτά στο αμάξι, μετά σταματάς πολύ δύσκολα (είτε λόγω περαιτέρω βελτίωσης, είτε λόγω ...προβλημάτων....)

μιλας στον ειδικο τωρα!!!!! Wink
zippy - Παρ 25 Ιούν 2004, 00:42:26
Θέμα δημοσίευσης:
H dikia mou h apopsi pano sto thema einai oti nai einai dinato mixanima alla den mporei na paei stathera me 4000 giati tha anevasei thermokrasia.Koinos h tourbina tha kanei ouf ama einai statheros se megales strofes.Apla auto to amaji einai na to vazeis sto fanari kai na tou dineis adipalous,kai apo opoion xasei (nai nai nai auto me aresei) Laughing epeiseis tha ythala polu na jero tin sibiesi tou kinitira pou exei to sigekrimeno mixanima giaiti paizei kai na exoun peirajei kai auto.
Steve - Παρ 25 Ιούν 2004, 11:31:17
Θέμα δημοσίευσης:
Ο κύριος Δάρας?! Μετατροπή σε 206!? Shocked Ενδιαφέρον...

Κόστος δεν μας αναφέρθηκε όμως...

Παράθεση:
και τις 16in ζάντες της Superlegera


Ζάντες με προσθήκες σε 220PS?... Αλέκος... Rolling eyes

Ελπίζω να μην κλαίει το αμάξι του ο τυπάς που το έφτιαξε... Επίσης κάτι που ήθελα να ρωτήσω, Σε τέτοιες μετατροπές, όπως αυτή με το ηλεκτρικό γκάζι, υπάρχει κίνδυνος να χάσεις τον κλιματισμό? Δηλαδή, ναι, κάνεις μια τόσο χοντρή μετατροπή (+100% hp από τα αρχικά), δεν στερείσαι όμως κάποιες ανέσεις για τις οποίες πλήρωσες όταν αγόρασες το αμάξι? Rolling eyes
zippy - Παρ 25 Ιούν 2004, 12:33:16
Θέμα δημοσίευσης:
symfona me tis gnoseis mou den to xaneis to arkoudaki (a\c) oso to psigio pou exei den to peirajeis.Eiparxei mia periptosi na to kapseis to a\c alla prepei na eisai ligo kademis.Giati eipotithete oti o daras h mpoulekos h o kathe enas pou kanei tin modifa (metatropi) exei lavi gnosi tou oti eiparxei a\c h exei mia hoani.
pugsang - Παρ 25 Ιούν 2004, 13:10:59
Θέμα δημοσίευσης:
Αγαπητε Βασιλη

Θα σε παρακαλουσα να γραφεις με ελληνκους χαρακτήρες
STELIOS - Παρ 25 Ιούν 2004, 15:24:42
Θέμα δημοσίευσης:
Το συγκεκριμενο αρθρο το ειχα διαβασει κι'εγω στο Power. Δεν θημαμαι ακριβης λεπτομεριες στην μεταττροπη που εχει γινει στο εν'λογο 206 αλλα μπορω να σας πω το εξης: Η αξιοπιστια σε τετοιες μετατροπες εξαρταται καθαρα απ'το ποσο "σκιζεται" το μοτερ. Δηλαδη αν εχει διαθεσιμα 220 αλογα αλλα συνηθως χρησιμοποιει 50 με 75% της αποδοσης (110 - 165 αλογα) δεν τειθεται ζητημα αξιπιστιας. Αυτο που εχει σημασια ειναι το ποσα απ'αυτα τα αλογα βαζει να τρεχουν και για ποση ωρα. Αν εχεις αυτο το μοτερ και παιζεις μονιμος με τους κοφτες, ε...... τοτε θα'χεις προβλημα. Ακομα και ετσι (αν εχουν γινει σωστες παρεμβασεις στο κινητηρα π.χ. πιστονια, βαλβιδες, ελατηρια) το πιθανοτερο ειναι να καει η τουρμπινα (ρουλεμαν και φτερωτη) και οχι το μοτερ.

Καλο ειναι να χρησιμοποιηται το 100% της δηναμης μονο σε ξεσπασματα π.χ. προσπεραση αντε και καμια κοντριτσα Twisted evil
Steve - Παρ 25 Ιούν 2004, 21:55:19
Θέμα δημοσίευσης:
Σωστός ο STELIOS και έχω να προσθέσω κάτι που είχε πεί ένα παλικάρι εδώ στο forum για μετατροπή που είχε κάνει:

Παράθεση:
...η μισή επιτυχία οφείλεται σε αυτόν (τον βελτιωτή) και η άλλη μισή στο δεξί μου πόδι...


Cool

Σε ποιού μηνός τεύχος είναι το συγκεκριμένο άρθρο? Rolling eyes
206gti - Τετ 30 Ιούν 2004, 13:29:59
Θέμα δημοσίευσης:
Steve έγραψε:


Cool

Σε ποιού μηνός τεύχος είναι το συγκεκριμένο άρθρο? Rolling eyes



Νομίζω του Μαϊου.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr