PSClub - Hellas

Ανάρτηση και Σύστημα Διεύθυνσης - 206 - Ελατήρια προοδευτικού χαμηλώματος

netblaster - Κυρ 28 Μάρ 2004, 13:49:18
Θέμα δημοσίευσης: 206 - Ελατήρια προοδευτικού χαμηλώματος
Διαβαζοντας ενα περιοδικο με δοκιμη ελατηριων ειδα οτι ανεφερε τη φραση "ελατηριο προοδευτικου χαμηλωματος" και διπλα ειχε ενα ελατηριο που οι πρωτες σπειρες του ειχαν μια αποσταση μεταξυ τους ενω οι τελευταιες ηταν παρα πολυ κοντα η μια στην αλλη!!! Ετσι ακριβως ειναι και τα H&R που "φοραει" το μπρικι μου!!! Τι ακριβως σημαινει "προοδευτικου χαμηλωματος"??? Confused
Touristas - Κυρ 28 Μάρ 2004, 13:55:25
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν είμαι σίγουρος αλλά ξέρω ότι η απόσταση που έχουν μεταξύ τους η σπείρες παίζει μεγάλο ρόλο στην λειτουργία του ελατήριου! Exclamation
Τώρα για αυτό που λέει μαλών εννοεί ότι είναι προοδευτικά στην λειτουργία τους δεν είναι απότομα κάτι τέτοιο!
Idea Αν κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω ας διορθώσει!!
Mimis - Κυρ 28 Μάρ 2004, 13:58:40
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ελατήρια προοδευτικού χαμηλώματος?!?!?
netblaster έγραψε:
Διαβαζοντας ενα περιοδικο με δοκιμη ελατηριων ειδα οτι ανεφερε τη φραση "ελατηριο προοδευτικου χαμηλωματος" και διπλα ειχε ενα ελατηριο που οι πρωτες σπειρες του ειχαν μια αποσταση μεταξυ τους ενω οι τελευταιες ηταν παρα πολυ κοντα η μια στην αλλη!!! Ετσι ακριβως ειναι και τα H&R που "φοραει" το μπρικι μου!!! Τι ακριβως σημαινει "προοδευτικου χαμηλωματος"??? Confused


Πόσους πόντους το έχεις χαμηλώσει; Είσαι ευχαριστημένος απο τα h&R;
Μαμα αμορτισέρ φοράς;
tenere - Τρι 30 Μάρ 2004, 18:43:26
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ελατήρια προοδευτικού χαμηλώματος?!?!?
netblaster έγραψε:
Διαβαζοντας ενα περιοδικο με δοκιμη ελατηριων ειδα οτι ανεφερε τη φραση "ελατηριο προοδευτικου χαμηλωματος" και διπλα ειχε ενα ελατηριο που οι πρωτες σπειρες του ειχαν μια αποσταση μεταξυ τους ενω οι τελευταιες ηταν παρα πολυ κοντα η μια στην αλλη!!! Ετσι ακριβως ειναι και τα H&R που "φοραει" το μπρικι μου!!! Τι ακριβως σημαινει "προοδευτικου χαμηλωματος"??? Confused


Σημαίνει ότι στην αρχή της διαδρομής του, αφού αρχίζει και συμπιέζεται, είναι μαλακό και έπειτα σκληραίνει. Έχει προοδευτικότητα κατά την συμπίεση του, για να είναι άνετο και να μην κοπανάει από την αρχή της διαδρομής του.
netblaster - Τρι 30 Μάρ 2004, 21:06:05
Θέμα δημοσίευσης:
Αυτο τωρα ειναι κακο ή καλο??? Confused Εμενα καλο μου ακουγεται... Very happy
pugsang - Τετ 31 Μάρ 2004, 07:52:42
Θέμα δημοσίευσης:
Εξαρτάται απο πια σκοπια το βλεπεις το αν ειναι καλο ή κακο.
Τα προοδευτικά ελατήρια είναι πρακτικά δύο ελατήρια σε ένα. Οι πρώτες σπείρες του ελατηρίου είναι κοντύτερα μεταξύ τους,άρα έχουμε ένα ελατήριο πολλών στροφών (μαλακότερο), ενώ οι υπόλοιπες στροφές είναι μακρύτερα μεταξύ τους άρα έχουμε ένα ελατήριο λίγων στροφών (σκληρότερο).
Με το τρόπο αυτό πετυχαίνουμε μαλακή διαδρομή για τους πρώτους πόντους διαδρομής του ελατηρίου και όταν οι πολλές σπειρές τερματίσουν ακουμπώντας μεταξύ τους, τότε οι αραιές σκληρότερες σπείρες περιορίζουν τη διαδρομή του ελατηρίου.Τα προοδευτικά ελατήρια απορροφούν μικρές ανωμαλίες του δρόμου αλλά στη στροφή επιτρέπουν στο αμάξι να πάρει μεγάλη κλίση.
Τα γραμμικά ελατήρια έχουν ομοιόμορφο αριθμό στροφών και παρέχουν γραμμική αύξηση αντίστασης ανά εκατοστό συμπίεσης.
Η σκληρότητα περιγράφεται με τη μονάδα lbs/inch δηλαδή λίμπρες (2.2 λίμπρες = 1 κιλό) που απαιτούνται για συμπίεση ελατηρίου σε μήκος μικρότερο κατά μία ίντσα (2.74cm).
Άρα ένα γραμμικό ελατήριο 300lbs/inch για να συμπιεστεί 2.74 πόντους (κλίση αμαξώματος επίσης 2.74 πόντων) θα πρέπει να δεχθεί 136.6 κιλά βάρος (300/2.2)
Αντίθετα εάν φορτώσουμε 136.6 κιλά ένα προοδευτικό ελατήριο με αρχική σκληρότητα 110lbs/inch (πρώτες πυκνές σπείρες) και κύρια σκληρότητα 300lbs/inch, αυτό θα υποχωρήσει μία inch (2.74cm) για τα πρώτα 110lbs (50 kgr) και 190/300= 0.63 inch για τις επόμενες σπείρες. Σύνολο παραμόρφωσης ελατηρίου (και κλίσης αμαξώματος) 4.4 πόντοι για ελατήριο ίδιας κύριας σκληρότητας (300lbs/inch) αλλά προοδευτικής κατασκευής.
Για το παραπάνω λόγω οι σκληροπυρηνικοί οδηγοί προτιμούν γραμμικά και σκληρά ελατήρια.
netblaster - Τετ 31 Μάρ 2004, 21:54:08
Θέμα δημοσίευσης:
Μακη thanks, τωρα το καταλαβα!!! Very happy Παντως μια χαρα παει το "εργαλειο", ουτε μεγαλες κλισεις παιρνει (σε σχεση με πριν)!!! Αλλα αν τριζει οπως τριζει με αυτα τα ελατηρια, δεν θελω να φανταστω πώς θα εκανε αν ειχα βαλει γραμμικα!!! Εχω ακουσει και το αλλο, οτι το ποσο σκληρο ειναι ενα ελατηριο "φαινεται", εν μερη, απο τους ποντους που, θεωρητικα, χαμηλωνει το αυτοκινητο!!! Δηλαδη, ενα ελατηριο που χαμηλωνει 4ποντους ειναι πιο σκληρο απο ενα που χαμηλωνει 3ποντους!!! Με μια τετοια παραδοχη μπορει ενα προοδευτικο ελατηριο 4ποντο να ειναι στην πραξη το ιδιο σκληρο με ενα 3ποντο γραμμικο??? Question
pugsang - Πεμ 01 Απρ 2004, 07:49:30
Θέμα δημοσίευσης:
Η σκληρότητα ενος ελατηριου εξαρτάται απο το παχος και την διαμετρο της σπειρας το ελευθερο μηκος την αποσταση μεταξυ των σπειρων κλπ.Σε ενα γραμμικο ελατηριο ο υπολογισμος ειναι ευκολος.Αν ψαξεις λιγο το forum υπαρχει ενα τοπικ με τιτλο ΛΙΜΠΡΕΣ ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ οπου εκει θα βρεις τον τυπο θεωρητικου υπολογισμου ενος γραμμικου ελατηριου.Απο εκει και περα για τα προοδευτικα τα πραγματα δεν ειναι τοσο απλα και δεν μπορεις με ασφάλεια χωρις οργανα να βγαλεις τετοια συμπερασματα και νουμερα
volvos - Κυρ 24 Οκτ 2004, 23:22:33
Θέμα δημοσίευσης:
για να μην ανοιγω καινουργιο τοπικ ξεθαψα αυτο...

λοιπον στο πεζο σπορτ σαιτ εχει κατι ελατηρια στο cc με
RESSORT SUSPENSION AV. 10 DaN/mm

ειναι δε 90χιλ διαμετρο...

ψαχνω τωρα να βρω τι σκληροτητα ειναι αυτα και εχουμε
1daN = decaN = 10N
1mm=0,04inch
1N=0,22lb


ara to 10daN/mm = 100N/mm = 22lb/mm = 550 lb/inch !!!!

υπενθυμιζω οτι ενα στενοπιατελο γρουπ.ν ειναι συνηθως κανα300λιμπρες...

καμια βοηθεια τι εχω κανει λαθος???

ααα
μολις τωρα ειδα οτι στο rc gr.n δινει 6.5 daN/mm!!!!!
gavanas - Δευ 25 Οκτ 2004, 13:29:57
Θέμα δημοσίευσης:
Καιρό προσπαθούσα να μεταφράσω τις σκληρότητες... Καλά βγαίνουν τα νούμερα έτσι.

Το cc είναι για πίστα και είναι τόσο σκληρό. Και άλλα στημένα για πίστα εκεί παίζουν. 500-600 lb/in.
Με την παραπάνω λογική το RC Group N έχει περίπου 360lb/in. Καλά δεν είναι?
volvos - Δευ 25 Οκτ 2004, 13:37:34
Θέμα δημοσίευσης:
kαι το s1600 5daN/mm δηλ κανα 270αρι λιμπρες....
pugsang - Δευ 25 Οκτ 2004, 13:43:44
Θέμα δημοσίευσης:
Σωστα ειναι τα νουμερα.

Τοσο εχει και το 106 S16 mini groupA

1. free length 211 mm
2. internal diameter 91 mm
3. external diameter 116 mm
4. lbs 5daN
5. coil diameter 12.5 mm

Αρα 270 lbs οπως προεκυπτε και απο τον τυπο που ειχα δωσει σε αλλο τοπικ Wink
volvos - Δευ 25 Οκτ 2004, 13:48:04
Θέμα δημοσίευσης:
εσυ τον ειχες δωσει εγω ομως τον ψαχνω μηνες... τι ειναι το da δεν φανταζομουν οτι ειναι deca.....τι στο @#$% που εψαχνα...

τωρα θα μου πει καποιος ποσο ειναι τα μαμα?????
pugsang - Δευ 25 Οκτ 2004, 13:54:44
Θέμα δημοσίευσης:
Και γιατι δεν ρωταγες ρε μαστορα??


Οριστε

http://www.206club.gr/forum/viewtopic.php?t=1769

Το μαμα δεν ερω ποσο ειναι αλλα εκτιμω με τιποτα πανω απο 160 με 180 lbs

Βεβαια μην σε τομαζει το 270lbs μπροστα...παει πακετο με τις 23αρες ραβδους πίσω οποτε και το αμαξι γινεται πιο ανετο απο οτι μαμα αρκει ο δρομος να μην εχει συνεχομενες ανωμαλιες γιατι τοτε εμφανιζεται το roadrunner effect και πηγαινεις μεσα στο αμαξι καπως ετσι
volvos - Δευ 25 Οκτ 2004, 14:00:05
Θέμα δημοσίευσης:
ναι αλλα δεν ξερω ουτε μηκη ουτε τιποτα απο μαμα ελατηρια....
ως τωρα ειχα την αισθηση ουι τα μαμα ραλλυ-αρα περιπου και τα δικα μας- ειναι κανα 160αρι και τα αιμπαχ 190 ....

καπου το ειχα διαβασει αυτο νομιζω ams
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr