PSClub - Hellas

Γενικές Συζητήσεις περί αυτοκινήτων - Διπλό τούρμπο για πρώτη φορά σε κινητήρα ντίζελ από την Opel

nik7 - Δευ 22 Μάρ 2004, 09:15:05
Θέμα δημοσίευσης: Διπλό τούρμπο για πρώτη φορά σε κινητήρα ντίζελ από την Opel
Με την τεχνολογία twin-turbo, η Opel εξαγγέλλει το επόμενο μεγάλο βήμα προόδου στην εξέλιξη των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων για επιβατικά αυτοκίνητα. Για πρώτη φορά, οι μηχανικοί της Opel κατάφεραν να εφαρμόσουν υπερπλήρωση δύο σταδίων σε ένα κινητήρα αυτανάφλεξης (ανάφλεξη λόγω συμπίεσης), που είναι κατάλληλος για καθημερινή οδήγηση: Το concept Opel Vectra OPC που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Έσεν το Νοέμβριο του 2003 και αυτές τις ημέρες εκτίθεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, διαθέτει έναν κινητήρα 1.9 CDTI twin-turbo που αποδίδει 212 ίππους.



Opel Vectra OPC

Το μυστικό του «twin-turbo» είναι η έξυπνη αρχή υπερπλήρωσης 2 σταδίων. Χρησιμοποιώντας έναν μικρό υπερσυμπιεστή υψηλής πίεσης για το πρώτο στάδιο, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στο πεντάλ του γκαζιού στις χαμηλότερες στροφές χωρίς να χαρακτηρίζεται από υστέρηση του τούρμπο. Μέχρι τις 1.800 σ.α.λ. αυτός ο υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης λειτουργεί μόνος και συμπιέζει τον εισερχόμενο αέρα με πίεση πλήρωσης μέχρι 3,2 bar. Μεταξύ 1.800 και 3.000 σ.α.λ., ένας μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ενεργοποιείται -και τα δύο τούρμπο λειτουργούν μαζί σ’ αυτή την κλίμακα στροφών. Πάνω από τις 3.000 σ.α.λ., μόνο ο μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής εξακολουθεί να παρέχει πλήρωση αέρα στους κυλίνδρους. Ο περίπλοκος έλεγχος και των δύο υπερσυμπιεστών, γίνεται μέσω μιας βαλβίδας στο σύστημα εξάτμισης του κινητήρα, που ελέγχεται από τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα.

Ανάλογα με το στόχο εξέλιξης, το twin-turbo μπορεί να σχεδιαστεί είτε για υψηλές επιδόσεις, είτε για μέγιστη οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. Συγκριτικά με έναν ατμοσφαιρικό πετρελαιοκινητήρα, η απόδοση ισχύος μπορεί να αυξηθεί μέχρι 50% χωρίς αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου. Εναλλακτικά, η κατανάλωση μπορεί να μειωθεί κατά το ένα τέταρτο, χωρίς απώλεια ισχύος. Η Opel έχει επιλέξει την πρώτη λύση για τον 1.9 CDTI twin-turbo που χρησιμοποιείται στο πρωτότυπο Vectra OPC. Αυτός ο υψηλής τεχνολογίας κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 212 ίππων από κυβισμό μόλις 1.9 λίτρων. Η ειδική ισχύς των 112 ίππων ανά λίτρο, αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ για τα δεδομένα των turbo-diesel κινητήρων σε μοντέλα παραγωγής.


Opel Vectra OPC

Το twin turbo, σε συνδυασμό με τη σύγχρονη τεχνολογία παροχής καυσίμου common-rail, το μεταβλητό ψεκασμό καυσίμου πολλαπλών σταδίων και τους δύο εναλλάκτες θερμότητας, αυξάνουν την ισχύ και τη μέγιστη ροπή που φτάνει στα 400 Nm, ενώ είναι διαθέσιμη σε μία ευρεία κλίμακα στροφών, από 1.400-3.600 σ.α.λ. Το Vectra OPC επιταχύνεται από 0-100 χλμ/ώρα σε 6,5'', ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Με 6 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, η κατανάλωση βρίσκεται στο ίδιο χαμηλό επίπεδο με τις μονάδες παραγωγής 1.9 CDTI, και όπως αυτές, ο κινητήρας twin-turbo μπορεί να εφοδιαστεί με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (DPF), που δεν έχει απαιτήσεις συντήρησης και λειτουργεί χωρίς πρόσθετα στο καύσιμο. Οι εκπομπές καυσαερίων ήδη πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4 που θα ισχύσουν για τα νέα αυτοκίνητα μετά την 1η Ιανουαρίου, 2006.

πηγή: in.gr
Kouzman - Δευ 22 Μάρ 2004, 09:40:50
Θέμα δημοσίευσης:
αστα φιλε μου...μιλαμε για πολυ τεχνολογια...

απλα δειτε τη ροπη... 400ΝΜ απο 1900 κυβικα... φανταστειτε αντιστοιχο setup σε κανα 2.5λιτρο... Laughing Laughing
nik7 - Τρι 23 Μάρ 2004, 22:28:39
Θέμα δημοσίευσης:
ante na isxisoun oi neoi nomoi peri dizel stin ellada... kai to pira me tin mia den to sizitame....
PoLiThS - Τετ 24 Μάρ 2004, 03:08:46
Θέμα δημοσίευσης:
Kouzman έγραψε:
αστα φιλε μου...μιλαμε για πολυ τεχνολογια...

απλα δειτε τη ροπη... 400ΝΜ απο 1900 κυβικα... φανταστειτε αντιστοιχο setup σε κανα 2.5λιτρο... Laughing Laughing


Αχ Γιάννη απο το στόμα μου το πήρες... Και πού να δείς τι καμπύλες ροπής - ισχύος... καλιτέχνημα είναι...
mick206 - Τετ 24 Μάρ 2004, 13:29:30
Θέμα δημοσίευσης:
Και πόσο θα κάνει αυτό ρε μάγκες για να έχουμε καλό ερώτημα;;;; Laughing Laughing Laughing
Μου φαίνεται πως στην Opel πρέπει να μάθουν για ένα τύπο εδώ στην Ελλάδα που turbίζει Opelάκια... και τα φτάνει στο Θεό...
Έχω δεί Astra 1.4lt να φτάνει στα 300+ αλογάκια... Shocked Shocked Laughing Laughing Laughing Twisted evil Twisted evil Wink
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr