Slash έγραψε: |
Έχω μπροστά μου τα τεύχη από το Forbes Global που είμαι συνδρομητής, 8 και 22 Ιουλίου. Στο πρώτο τεύχος λοιπόν έχει θέμα για έναν τύπο ο οποίος έχει βρει ένα τρόπο να μας πετάει άλογα στην μηχανή χωρίς να κάνει καμιά μηχανική επέμβαση. Το όνομά του Job Spetter. Ο άνθρωπος δουλεύει με laptop. Έχει κάνει μια δικιά του πλατφόρμα πάνω σε Microsoft, ο οποίος μπορεί και συνδέεται με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές. Όπως λέει και ο ίδιος: "I don't like getting dirty". Εδώ τον αναφέρει σαν tuning maestro, an expert in vehicle hack. Και που λέτε πάτε στο υποτιθέμενο συνεργείο που έχει, σας ρωτάει τι ζητάτε από το μοτέρ σας, συνδέει το laptop του με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και αντί αμοιβής σας πετάει για πλάκα μέσα καμιά 25-30-35 άλογα, το ροπιάζει κι άλλο, το δυναμομετρεί εκείνη τη στιγμή για να δείτε το αληθές της υπόθεσης, κλείνει το καπό και εσείς φεύγετε κομμάτια να κεράσετε τσάγια. Όπως σχετικά λέει το κείμενο: "In an hour or so Spetter can get a 1000hp engine to set speed records or smoothly cruise through suburbia without overheating in traffic". Ακόμη και ο τεχνικός της Porsche, Paul Gagliardi είπε: "Manufacturers don't always take everything in nth degree. There is room for more power. I've seen remarkable results". Βέβαια αντιδρούν οι αντιπροσωπείες και απειλούν με κόψιμο της εγγύησης σε τέτοια περίπτωση, ή ακόμη προσανατολίζονται προς κατασκευή δικών τους βελτιωμένων εγκεφάλων, αφού μάλλον το tuning έχει μέλλον και μπρος στα άλογα ποιος σκέφτεται την εγγύηση; Βέβαια υπάρχουν ανταγωνίστριες εταιρίες που βγάζουν δικά τους τσιπάκια, αλλά πάντα υπάρχει και η περίπτωση να "σπάσεις" τον εγκέφαλο της μαμάς και αν δεν πετύχει τότε πας για άλλον. Το κείμενο κλείνει ως εξής: "But what do you expect? They are hacking your car, after all. There are bound to be a few chills with the thrills".
Ενδεικτικά αναφέρω μερικές περιπτώσεις βελτιώσεων από αυτόν τον τύπο που συναντούμε στην Ευρωπαϊκή αγορά,αν και έχει και από Αμερική. Audi S4 2.7 turbo, από 250 σε 307 άλογα με $599 Subaru WRX, από 227 σε 267 άλογα με $1095 VW GTI 1.8 turbo, από 180 σε 215 άλογα με $499 Το θέμα είναι το κάνεις; Εγώ προσωπικά ίσως και να το έκανα με την προϋπόθεση οτι με την άυξηση της ιπποδύναμης δεν θα επηρεαστεί η αποδοτικότητα των μηχανικών μερών, αν και πιστεύω οτι αντέχουν τα περισσότερα μια αύξηση των 15-20 ίππων. |
Alex έγραψε: |
Hmm.. koitwntas ta 3 amaksia me aykshsh ippodynamhs parathrw oti kai ta 3 einai TURBO. Opote... XAIRW POLY! ![]() To dyskolo den einai na anebaseis aloga se turbo aftokinhta.. to dyskolo einai na anebaseis se atmosfairika.. xwris malista na barane pyrakia me synithismenh benzinh apo yperbolikes rythmiseis ths anaflekshs (wste na bgoun ta perissotera aloga) kai kata synepeia xwris na xreiazetai benzinh 100 oktaniwn na piasoume afta ta aloga. An ton fereis ton typa kai mou bgalei panw apo 7-8 aloga (tosa dinei to superchips- etsi lene oi idioi toulaxiston) me thn idia benzinh pou xrisimopoiw twra, o anthrwpos einai theos - an kai den nomizw (oute fysika perimenw na mou "ton fereis ton typa edw"). Kai ta superchips sto site tous lene oti apaitoun thn xrhsh anwterou kafsimou meta th topothetish tous giati me thn allagh twn rythmisewn stamataei h symbatothta pou exoun labei yp'opshn oi kataskevastes oti px den exoun ola ta prathria kalh benzinh. (Deite to sto aggliko site ths superchips) |