Pugobios έγραψε: |
οχι δεν ισχυει.η αναλογια αερος καυσιμου συνδιαζεται με πολλα πραγματα και το σωστο οριζεται απο το σεταπ.πχ ενα μαμα 207 Τ μπορει να ειναι ρυθμισμενο να δουλευει με αναλογια 12.5:1 απο το εργοστασιο και ενα big turbo να ξεπερναει το 11:1(τα νουμερα ειναι εικονικα υποψιν δεν γνωριζω σε τι αναλογια δουλευουν τα 207) |
AlienHack έγραψε: | ||
ναι αλλα γενικοτερα υπαρχει και καποιο οριο safe .. δηλαδη δεν νομιζω οτι τα 206 μας απο μαμα ειναι απο το εργοστασια πιο φτωχα απο 13:1 αντε να ειναι δεκατα 13.2-13.3:1 ετσι κ αλλιως οταν βαζει προγραμμα δεν πας στα εργοστασιακα ορια. το τραβας οσο γινεται φτωχο (προς το 14.7:1) για να παρεις δυναμη αλλα κρατας και ενα safe οριο |
Pugobios έγραψε: | ||||
οχι οταν σε ενα 206 φιλτρο εξατμιση κανεις προγραμμα δεν το φτωχαινεις τα μιγματα ειναι περιπου στο ιδιο με το μαμα (αναλογα τον προγραμματιστη φυσικα) απο αβανς παιρνεις οτι ειναι να παρεις οι βενζινες ακολουθουν την ρυθμιση του αβανς ωστε να εισαι safe.Γενικα μην νομιζεις οτι χανεις τα τρελα αλογα αν το εχεις λιγο πιο πλουσιο αποτι πρεπει...με το να κοψεις λιγο αβανς θα δεις αρκετη διαφορα(προς τα κατω) δεν ισχυει το ιδιο και για το καυσιμο ομως |
drdino έγραψε: |
Αυτό για την βενζίνη που ξεπλένει τους αυλούς και ρίχνει θερμοκρασίες πού το διάβασες; Δεν ισχύει, από τι τους ξεπλένει;
Άλλος είναι ο μηχανισμός και αφορά τους κυλίνδρους (άμεσος ψεκασμός) ή την εισαγωγή (έμμεσος) και την εξαέρωση της υγρής βενζίνης κατά την εισαγωγή της. Το ίδιο αποτέλεσμα παίρνεις με τον υγρό ψεκασμό αερίου, όταν δεν έχεις πνεύμονα δηλαδή. |
drdino έγραψε: |
Το water injection είναι καλή λύση, ειδικά για turbo που έχεις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας, σε ένα ατμοσφαιρικό όμως δεν ξέρω πόση διαφορά θα σου έκανε. ![]() Αξίζει; |
drdino έγραψε: |
Επιπλέον, λίγο νερό κάνει καλό (+ το ότι καθαρίζει σε απίστευτο βαθμό το μοτέρ), το πολύ νερό όμως δημιουργεί προβλήματα. Άρα θα πρέπει να επενδύσεις σε ένα καλό kit, το οποίο να έχει fail safes, να κόβει ψεκασμό όταν κλείνεις γκάζι και το μπεκ να κλείνει άμεσα και να μην κατουράει κλπ κλπ. Αξίζει; |
Pugobios έγραψε: |
γιναμε προγραμματιστες ολοι ξαφνικα.που πας βρε αγορι μου και το πειραζεις χωρις να εχεις ιδεα.Το 14.7 που κυνηγας δεν υφιστατε καν στο lpg 15.7 ειναι το στοιχειομετρικο του.Αστο οπως ειναι γιατι σε βλεπω να ψαχνεις για μοτερ νωριτερα απο το αναμενομενο |
drdino έγραψε: |
Το "ξεπλένει" δεν είναι δόκιμος όρος, είναι εντελώς λάθος να τον χρησιμοποιείς. Διαβάζεις που διαβάζεις, τουλάχιστον να τα μαθαίνεις σωστά. ![]() Κατά τον ψεκασμό της βενζίνης, για να αλλάξει κατάσταση από υγρή σε μικροσταγονίδια καταναλώνεται ενέργεια με την μορφή θερμότητας. Έτσι πέφτει η θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής, αυξάνοντας την ογκομετρική απόδοση. Εσένα σε ενδιαφέρει να ανακτήσεις τις ψυκτικές ιδιότητες του ψεκασμού βενζίνης; Πόση διαφορά σε λεφτά είχε ένα κιτ υγρού ψεκασμού; |
drdino έγραψε: |
Εσένα σε ενδιαφέρει να ανακτήσεις τις ψυκτικές ιδιότητες του ψεκασμού βενζίνης; Πόση διαφορά σε λεφτά είχε ένα κιτ υγρού ψεκασμού;
|
AlienHack έγραψε: | ||
βρε DR, δοκιμος ξεδοκιμος (το ειπα και εγω οτι δεν ειναι σωστος) χρησημοποιειται... αυτο σε πειραξε? ![]() η βενζινη απο την πιεση ψεκασμου βγαινει σε μικροσταγωνιδια, αυτα αποροφουν θερμοτητα και εξατμιζονται, τα ιδια λεμε και καταλαβαινομαστε , μην τρολαρεις την συζητηση... ![]() |
AlienHack έγραψε: | ||
αυτο ακριβος με ανδιαφερει αποτι φαινεται να κανω, και καταλαβαινω τον συλογισμο σου, αλλα δεν ειανι σωστος, του αεριου ψεκασμου εκανε 1200 οταν το εβαλα εγω και λογο προσφορας κτλ το εβαλα με 750... το υγρου τοτε το πιο φτηνο εκανε 2000+!! ΑΡΑ η διαφορα ειναι τεραστια!!! πανω απο 1000-1300 αευρω , ενα κιτ water injection κανει 200 ευρω πανω κατω? παλι κερδισμενος βγαινω... ![]() |
drdino έγραψε: | ||||
Τρολάρω; http://www.youtube.com/watch?v=G2y8Sx4B2Sk Ρε Αλέξη, προσπαθείς να κάνεις σωστή συζήτηση κατά δική σου δήλωση, διαβάζοντας papers κλπ. Είναι βασικό να χρησιμοποιούμε σωστή ορολογία για να καταλαβαινόμαστε. Η βενζίνη δεν ξεπλένει θερμοκρασίες, όποιος το θέτει έτσι είναι χαζός. Δεν αναφέρομαι σε σένα, εσύ απλά το διάβασες κάπου και το αναπαράγεις. ![]() |
drdino έγραψε: | ||||
Το θέμα είναι το εξής: σε Ν/Α μοτέρ, οι θερμοκρασίες εισαγωγής δεν φτάνουν στα δυσθεώρητα ύψη που φτάνουν στα υπερσυμπιεσμένα, ειδικά στα πιεσμένα αγωνιστικά κλπ. Εκεί όντως βλέπουν τρομερές διαφορές και αξίζει η μανούρα. |
AlienHack έγραψε: | ||||||
Δεν ανεφερα οτι ξεπλενει τις θερμοκρασιες (αυτο ειναι οξυμορο σαν εκφραση) ειπα οτι καθος ξεπλενει τους θαλαμους ριχνει και την θερμοκρασια... Ρε ντινο, μαλακιζομαστε πραγματικα τωρα για μια εκφραση που χρησημοποιειται κατα κορον στο νετ ( βαριεμαι και γραφω απο το ιπαντ αλλιως θα σου εβρισκα 2-3 λινκ που χρησημοποιειται ο ορος) και για το αν στεκει η οχι? ![]() Το τρολαρεις το ειπα γιατι τα θεματα του θρεντ ειναι αλλα και εσυ εχεις κολησει στην χρηση μια ορολογιας slang που εκανα και που επιστιμονικα δεν ειναι δεκτη με αποτελεσμα να μην προχωραει το θρεντ και να αναλονουμε αλλου την συζητηση... |
AlienHack έγραψε: | ||||||
Αν παραδεχεσαι οτι ενα αμαξι (ειδικα τουρμπο αλλα και ατομσφερα) σε μια ζεστη μερα με 40 βαθμους εχει λιγοτερα αλογα μεχρι και 5% σε σχεση με μια νυχτα με 10 βαθμους εξω τοτε αναλογισου ποση διαφορα κανουν οι 300 βαθμοι μεσα στον θαλαμο καυσης.. Ναι τα τουρμπο εχουν μεγαλυτερη αναγκη για water injection αλλα αυτο δεν συμαινει οτι η ιδια αρχη δεν ισχυει και στα ατμοσφερικα, και στο λεω απλα, 5% στα 110 αλογα μας ειναι 6 αλογα... Δεν ειναι λιγα σε μια τοσο χαμηλη αρχικη ιπποδυναμη.. Στα τουρμπο οι διαφορες στις θερμοκρασιες ειναι ακομα μεγαλυτερες αλλα και οι ιπποδυναμεις το ιδιο, στα 200 αλογα ενος δυνατου τουρμπο μοτερ ακομα και 5% να βαλουμε παλι ειναι 10 ολοκληρα αλογα! Τζαμπα δεκα ολοκληρα αλογα. Γιατι να μην τα κερδισεις? Οσο για τις θερμοκρασιες των καυσαεριων (κατεπεκταση και των θαλαμων), ναι στα τουρμπο ειναι μεγαλυτερες αλλα μην τρελενεσαι! Σε μανουαλ πυρομετρων που εχω διαβασει δινουν Μαξιμουμ για τουρμπο μοτερ 900c και για ατμοσφαιρα 100-200 κατω? δεν δινω ορκο αλλα κατι τετοιο. Τελοσπαντων, ολοκληρο paper εξηγει γιατι χανονται τα αλογα σε σχεση με την βενζινη οταν ψεκαζεις lpg και δεν τα βρισκεις ουτε με ριθμησεις αναλογιας ουτε με τιποτα , παρα μονο αν ξαναφερεις την εισαγωγη , τους θαλαμους καυσης και αρα και τον αερα εκει μεσα σε θερμακρασια σαν της βενζινης , και αυτο αποσο λενε και αποσο ερχεται και σε μενα στο μυαλο το κανεις με water injection. Το δεχομαστε αυτο? μπορει η διαφορα που εχω τωρα βενζινη με υγραεριο να ειναι 5 αλογα μονο, αλλα στα 135 αυτα φαινονται, και στο φιναλε οταν ξοδευουμε τοσα λεφτα για ολες αυτες τις βελτιωσεις και μαζευουμε αλογο αλογο γιατι να μην τα παρω αυτα? ![]() |
SαλιγκαρAKIS έγραψε: |
Θεωρητικά πάνω από λ=1 (AFR 14.7) το μίγμα θεωρείται στεγνό, στη πράξη όμως πάνω από τιμές λ=0.86 (AFR 12.6) λέμε ότι έχουμε στεγνό μίγμα διότι (γενικά) από εκεί και πάνω πέφτει η απόδοση του κινητήρα παρόλο που θεωρητικά έχουμε περίσσια ποσότητα καυσίμου για τη πλήρη καύση του οξυγόνου στο κύλινδρο.
Σαφέστατα το ακριβές σημείο (αναλογία) που ο εκάστοτε κινητήρας έχει τη μέγιστη απόδοση καθορίζεται από πολλούς (μηχανολογικούς) παράγοντες και κατά πάσα πιθανότητα διαφέρει από κατασκευή σε κατασκευή. |
AlienHack έγραψε: |
μην σπρώχνεστε να απαντήσετε! ![]() στα χαβαλετζιδικα thread δεν προλαβαινεις να κανεις update απο τα ποστ, μολις πεσει κανα thread υψηλοτερου επιπεδου ... ![]() Τεσπα. |
AlienHack έγραψε: |
Υγ. με την παραπανω μεθοδο δεν δουλευουνε μονο για το υγραεριο. Εχω διαβασει (και δει βιντεο αν θελετε βαζω και το λινκ) αμερικανακια να παιρνουν μαμα αμαξι (με 240 μαμα αλογα) να πειραζουν ΜΟΝΟ με τους χαρτες καυσημου οχι με αβανσ κτλ, και απο 10.4 - 11.6 που ηταν τα μαμα airfuel ratios σε ψηλες στροφες, τα κανανε ~12:1 , απο αυτο και μονο στην μετεπεθιτα δυναμομετρηση βγαλανε 35-40 αλογα παραπανω στις ψηλες στροφες. |
AlienHack έγραψε: |
γενικοτερα εχω φτιαξει εναν πολυ καλο χαρτη και το αμαξι δουλευει ΑΨΟΓΑ στο υγραεριο απο ρελαντι μερχι WOT (πατημενο) |
Steve έγραψε: | ||
Επίσης, μακάκα, (αν έχεις τον Θεό σου δηλαδή) πες μας πώς θα ρίξεις την θερμοκρασία σε ατμοσφαιρικό κινητήρα (που λειτουργεί κατά κόρον με υποπίεση και όχι με υπερπλήρωση) σε εκείνο το σημείο 2-3 εκ. πριν το μπλοκ του κινητηρα που βρισκονται τα μπεκ μας όπως είπες, και θα πάρεις Νόμπελ στις ΜΕΚ και ο mechanic θα σου έχει έτοιμη στρωμένη δουλειά στο εξωτερικό. |
Steve έγραψε: | ||
Άσε βαριέμαι δε συνεχίζω. Και μετά μας λές ότι θες και επίπεδο στην συζήτηση; Άλλαξε πηγές και τρόπο σκέψης και τα ξαναλέμε π.χ. http://www.enginebasics.com/EFI%20Tuning/Closed%20Loop%20o2.html |
AlienHack έγραψε: |
τεσπα τι να σου εξηγω τωρα, ειπαμε εσυ δεν βαζεις χερι ουτε τακακια να αλλάξεις μονος σου στο αμαξι σου, ειναι η λογικη σου τετοια και σεβαστη, οποτε τι να συζηταμε τωρα? ![]() |
AlienHack έγραψε: |
και μην μου δινεις λινκακια που googlareς στα γρηγορα για να διαβασω τι και πως γιατι πριν κανω οτιδηποτε στο αμαξι διαβασα δεκαδες τετοια απο ερασυτεχνικα σε forum μεχρι μελετες σε επιστημονικα περιοδικα.. οποτε οι χαρτες καυσημου και η ρυθμηση τους μου φαινεται μια λογικη διεργασια οχι σαν εσενα που απλος βλεπεις πινακακια με νουμερακια και ομορφα χρωματακια... ![]() |
Steve έγραψε: | ||
http://perierga.gr/2012/04/%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AC%CF%84%CE%B5-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%BB%CE%AD%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%AF%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%B1/ |
Steve έγραψε: | ||
Οπότε, κατούρα να φύγουμε ![]() |
Steve έγραψε: | ||
![]() |
SαλιγκαρAKIS έγραψε: | ||||
-> http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ideal-stoichiometry.jpg θα το βρείς σε όλα τα βιβλία Μ.Ε.Κ που μπορείς να ανατρέξεις (μιας και σου είναι πολύ προσφιλής λύση προφανώς, όντας σοβαρός μηχανολόγος). Προφανώς αναφερόμουν σε βενζινοκινητήρες προηγουμένως, δεν είχα πάρει χαμπάρι εξ'αρχής ότι ο τίτλος του topic αναφερόταν αποκλειστικά σε υγραέριο (εκτός αν άλλαξε στη πορεία). |
Alienhack έγραψε: |
Tο paper που εδωσα λινκ (πανεπιστημιακο αρθρο και δημοσιευμενο)
λεει αυτο ακριβος. θεωριτικα και αν θυμαμαι καλα λεει οτι το δοκιμασαν και στην πραξη? (αυτο δεν το θυμαμαι ακριβος) |
nikolas206gti έγραψε: |
Ρε μαλ**α Αλεξ, αναρωτιεμαι ωρες ωρες, ποσο ορεξη εχεις και γραφεις τετοια κειμενα ![]() |
drdino έγραψε: | ||
Πού είναι αυτό το λινκ; ![]() |
SαλιγκαρAKIS έγραψε: |
Χαρά στο κουράγιο σου που έχεις την υπομονή και την αντοχή να γράφεις τόσο μεγάλα post. ![]() Προσωπικά ομολογώ ότι με το ζόρι γράφω έστω και λίγες γραμμές. ![]() Επί του θέματος, απ'ότι κατάλαβα σκέφτεσαι να εγκαταστήσεις water injection για να αντισταθμίσεις τη χαμένη απόδοση του υγραερίου? Σωστά? Μόνο νερό θες να βάλεις ή και μεθανόλη? |
AlienHack έγραψε: |
εγω ξερω οτι το φορουμ ειναι γεματο με δικα σου αθλια σχολια και μπινελικια οχι με know - how! ![]() ![]() το πραγμα που εκανες με τον μεκανικ το εκανες τοσο σοστα που ζαλιζες μετα τον σαλεξ να βρει τι εγινε και στα ψηλααα δεεενννν.... loging 3 μηνες και ακρη δεν εβγαλες.. γιαυτο και εγω δεν εκτελεσα την παπατζα σου! ![]() |
AlienHack έγραψε: |
αντε καλα, οσα δεν φτανει η αλεπου... ![]() |
AlienHack έγραψε: | ||
Νερακι μονο ακριβος, να αντισταθμησω την χαμενη αποδοση |
Steve έγραψε: | ||||
![]() Επίσης η ατελείωτη μαλ***α σου δεν έχει όριο, δυστυχώς, και ακολουθείς τα παραδείγματα του Σαλιαράκη όπου ξέρει τί γίνεται με τα αμάξια όλων... Μάθε λοιπόν, πως το Bluetooth OBD που σου είχα "δανείσει" για σχεδόν 6 μήνες, το χάρισα στον Στράτο λίγο μετά από τα Χριστούγεννα για να κάνει δουλειές στο συνεργείο του, ενώ ο salex ουδέποτε μου έστειλε το ScanMaster με serial που να δουλεύει, έτσι ώστε να κάνουμε log... Ουδέποτε loggαρα λοιπόν για τεχνικούς λόγους, πόσο μάλλον για 3 μήνες... Αλλά ότι δε φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια! Λυπάμαι πραγματικά για την κατάσταση σου, που προσπαθείς να μειώσεις άλλα πράγματα για να αναδειχθείς εσύ. Όσο για τα How-To, ψάξε βρες εδώ μέσα, μια για την ψύκτρα λαδιού, μια για τα 4πίστονα, και θα δεις... βαριέμαι να τα απαριθμήσω ![]()
![]() Ειλικρινά, δεν ασχολούμαι άλλο με εσένα και ότι έχει σχέση με μηχανολογικές γνώσεις, δεν θέλω να χαλάσουμε την φιλία μας. Τέλος από εμένα ![]() |
SαλιγκαρAKIS έγραψε: |
Δύσκολο, ακόμα και στα μειονεκτήματα του LPG να είναι η αύξηση της θερμοκρασίας (ειλικρινά δεν το ήξερα, από τα άρθα που ανέβασες το διάβασα) θαρρώ πως με σκέτο νερό δεν θα κερδίσεις εύκολα τη χαμένη απόδοση (εννοώντας πάντα τη διαφορά απόδοσης από τη βενζίνη). |
AlienHack έγραψε: |
μαλ**α στιβ πας καλα? μπαινεις στο thread που εκανα , με βριζεις, |
AlienHack έγραψε: |
με υποβιβαζεις με αυτα που λες , ισσοπεδωνεις αυτα που λεω και την συζητηση , |
AlienHack έγραψε: |
κοκορευεσαι για τα know how σου |
AlienHack έγραψε: |
και το αμαξι σου που ριμαζε τα παντα ολα |
AlienHack έγραψε: |
και στο τελος παρεξηγησε κιολας? ![]() |
Pugobios έγραψε: |
Σκετο λ πηρες η με οργανο σετ? |
takis_206 έγραψε: |
ε τοτε γραφεις παπαριες συγνωμη κιολας δεν αφερεις κανενα λαμδα απλα βαζεις αυτο που πηρες ......kai aν στο ειπε καποιος να το κανεις πες του απο μενα οτι δεν ξερει ουτε τα ματια του να βγαλει.......... |
AlienHack έγραψε: |
Καλημερα,
δεν θυμαμαι να εχω δει καποιο τετοιο θεμα αλλα ούτε και στην αναζητηση βρηκα κατι οποτε γραφω εδω. Εστω οτι ελενχουμε τα μειγματα μας με εναν wideband O2 σενσορα και κανουμε διορθώσεις στο προγραμμα για να παρουμε τα μεγιστα απο απόδοση στο φασμα στροφων κινητηρα. Μιλάω για WOT( wide open throttle) καταστασεις, καθοτι σε closed loop αφηνουμε τον εγκεφαλο να κυνηγάει το στοιχειομετρικο 14.7:1 Αλλα στο τερμα γκαζι (WOT) ? οσο πλησιαζουμε το 14.7 τοσο επιδωσεις παιρνουμε ΑΛΛΑ επειδη οι κινητηρες δεν ειναι τελοιοι οσο η θεωρια αναγκαστικα για να εχουμε το κεφαλι μας ήσυχο κάνουμε το μειγμα πιο πλουσιο. Ποιο ειναι το οριο ομως? Διαβαζοντας απο δω και απο κει ειδα οτι 13:1 ειναι το safe limit για ατμοσφερικους και 12:1 για τουρμπο.. ισχυει αυτό? εχει καποιος με πρακτικες γνωσεις καποια αλλη γνωμη? |
Kritonas έγραψε: | ||
Kαλησπερα , Το πιο ειναι σωστι ή οχι μιγμα εξαρταται απο πολλους παραγοντες και δεν ειναι ακριβες να ορισουμε απλα μια απολυτη τιμη πχ 12:1 για το υπερτροφοδοτουμενο μοτερ ή 13:1 για το ατμοσφαιρικο . Με το τυποποιημενο καυσιμο πρατηριου , η στοιχειομετρικη καυση ειναι στο 14.7 , με μεγιστη ιπποδυναμη να επιτυγχανεται στο 12.5-12.7:1 και μεγιστη οικονομια στο 17-17.5:1. Στο LPG . η στοιχειομετρικη καυση ειναι περιπου στο 15.3-15.5:1 . Η ρυθμιση για την απολυτη ιπποδυναμη ομως δεν σημαινει οτι ειναι και η ιδανικη . Αν πχ ενα υπερτροφοδοτουμενο μοτερ ρυθμιστει με 0.87 λ ( 12.7:1 ) μπορει να αποδιδει τα μεγιστα , αλλα η θερμοκρασια καυσης ενδεχομενως να το καταστρεψει . Το πιο ειναι το ιδανικο σημειο λειτουργιας οσον αφορα στο λ εξαρταται απο πολλους παραγοντες με κυριοτερους την πιεση υπερπληρωσης , την ογκομετρικη πληρωση , την σχεση συμπιεσης , την πιεση καυσαεριου , το αβανς , την ποιοτητα των εντοστιων , κλπ . Μπορει πχ σε ενα μοτερ που λειτουργει στο 0.7 bar , με big turbo kit , να εχουμε 12.5:1 και να ειναι ασφαλεστατο , ενω σε ενα αλλο που η τουρμπινα δουλευει στο 100% με 1.6bar ( υψηλη πιεση καυσαεριου ) , με στοκ μοτερ ( πολυ συμπιεση - μετριας ποιοτητας εντοστια κλπ ) to 11.9:1 να ειναι επικινδυνο . Το μιγμα αερος καυσιμου ειναι ο βασικοτερος παραγοντας που καθοριζει την θερμοκρασια καυσης , η οποια ειναι ο βασικοτερος παραγοντας που καθοριζει την αξιοπιστια . Πλουσιο μιγμα = χαμηλη θερμοκρασια καυσης = αξιοπιστια . Αλλα απολυτη τιμη δεν υπαρχει . μπορει ενα μοτερ με 11.5:1 να εχει 1000οC πυρομετρο και ενα αλλο με 12,3:1 να εχει 850οC , λογω των διαφορετικων παραμετρων που προαναφερθηκαν . Γενικα , για να μην χαλασει ενα μοτερ πρεπει να ειναι σε λογικα πλαισια οι ακολουθοι παραγοντες : - Πολυστροφια - Ροπη στρεψης - Θερμοκρασια καυσης Οποιος ανεβει εκτος οριων δημιουργει ζημια στον κινητηρα . Για το λογο αυτο , δεν ειναι απολυτο να λεμε πχ το μοτερ αντεχει Χ αλογα , αφου μπορει με λιγοτερα απο Χ να παθει ζημια , αν καποια απο τις 3 παραμετρους ανεβει υπερβολικα . |
AlienHack έγραψε: |
Λοιπον... ![]() Εχω να πω οτι ειναι γκαβλα να εχεις το αμαξι σου φτιαγμενο, και στηνν κολονα του αδηγου να εχεις στην σειρα , θερμοκρασια λαδιου ακριβιας, θερμοκρασια καυσαεριων και wideband. Σου δινουν μια σιγουρια οτι οτι εχεις φτιαξει στο αμαξι μεχρι τωρα και οσο και να το πατησεις στον δρομο δεν θα σου χαλασει κατι. Αν ειναι ολα σε safe ορια νοιωθεις την αμφιβολια να εχει φυγει. ![]() Οσο για το υγραεριο... Λοιπον, παρολο που η ρυθμιση των χαρτων που ειχα κανει νομιζα οτι ηταν αρκετα δυνατη κai φοβομουν μην ειμαι με φτωχο μηγμα τελικα σε WOT το υγραεριο επαιζε κατω απο 10:1 συνεχεια και μονο στους κοφτες πηγαινε 11:1 , αυτο μου εδψσε την δυνατοτητα να το φτωχηνω λιγο να δω πως θα συμπεριφερθει, το αμαξι αρπαξε απιστευτα, και τωρα παει σχεδον σαν την βενζινη... Το μειγμα ειναι συνεχεια 10.8:1 με 11:1 και μονο στους κοφτες παει 12:1 .... ![]() Αναφορικαα πω οτι το προγραμμα του σαλεξ ειναι αψογο καθοτι δουλευει την βενζινη σε WOT με μειγμα 10.8 στις χαμηλες και κοφτες φτανει 12.5:1 , μια ασφαλης αναλογια αλλα και με αρκετη δυναμη για ατμοσφερικο. |
takis_206 έγραψε: | ||
λαμπακιαααααααα μπλε κοκκινα κιτρινα ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pugobios έγραψε: |
10.8 χαμηλες και το θεωρεις καλο?τρελος εισαι?η κατι μετραει λαθος ειναι εντελως λαθος.αν κοφτες εχεις 12+ χαμηλα πρεπει να εχεις τουλαχιστον 13+.γιαυτο εχεις τετοια καταναλωση...εγω τερμα να το παω 11 που καις εσυ δεν προκειται να καψω με τιποτα... |
Pugobios έγραψε: |
10.8 χαμηλες και το θεωρεις καλο?τρελος εισαι?η κατι μετραει λαθος ειναι εντελως λαθος.αν κοφτες εχεις 12+ χαμηλα πρεπει να εχεις τουλαχιστον 13+.γιαυτο εχεις τετοια καταναλωση...εγω τερμα να το παω 11 που καις εσυ δεν προκειται να καψω με τιποτα... |
OnyX έγραψε: |
Μηπως τα λες αναποδα? 12 χαμηλα και 10,8 στον κοφτη? |
Pugobios έγραψε: |
unsafe το 13 και safe το 10?sure αμα θες να τρυπησεις κανα πιστονι ειναι τερμα safe.κανονισε κανα trip για update γιατι με τις μαλ***ες που κανετε και με κονσερβες και ypdate του κωλου μεσω 3g θα το φας το μοτερ και ειναι κριμα.ΜΗΝ ΑΣΧΟΛΕΙΣΑΙ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ δεν ξερω ποσο πιο απλα να στο εξηγησω.αν πιστευεις οτι επειδη πηρες 2 οργανα και διαβασες 5 μαλ***ες στο νετ εγινες προγραμματιστης γυρνα πλευρο θα πιαστεις...τυχαιο νομιζεις ειναι που σε ολοκληρη ελλαδα μπορω να μετρησω τους σωστους επαγγελματιες στα δακτυλα του ενος χεριου ε?εισαι απιστευτα τυχερος οου εχεις ενα μοτερ με απιστευτες αντοχες μη νομιζεις ομως οτι αυτο θα κρατησει για παντα... |
Pugobios έγραψε: |
unsafe το 13 και safe το 10?. |
AlienHack έγραψε: | ||
οχι. οπως τα λεω. και δεν ειναι παραλογο καθοτι αλλη ταχυτητα και ποσοτητα αερα εχεις στις 2000σαλ και αλλη στισ 7000σαλ... αν στον χαρτη εχει ενα A/F ratio για ολο το φασμα στροφων (δεν ξερω ο σαλεξ συγκεκριμενα πως το δουλευει, πολλοι προγραμματσιτες στο WOT βαζουν ενα A/F ratio και το κρατανε σε ολο το φασμα) τοτε λογικο στις χαμηλες λογο μικροτερου ογκου αερα να ειναι πλουσιο και στα ψηλα λογο περισσοτερου αερα να στεγνωνει... στο LPg που μπορω και προγραμματιζω εγω διορθωνοντας τα μειγματα καταφερα σχεδον σε ολο το φασμα στροφων να ειναι 10.8:1 και μονο στια 6000+ σαλ παει 11.2:1, αυτα τα νουμερα δειχνει το gauge, αν υπολογισουμε οτι ειναι ρυθμισμενο για βενζινη και οτι το LPG εχει αλλη στοιχιομετρια, και αν συμβουλευουτουμε πινακα , τοτε στην πραγματικοτητα παιζω στο lpg απο 11,7:1 μεχρι 12,2:1 οποτε ειμαι καλυμενος. Μπορω να το φτωχινο κιαλο μπας και παρει λιγο ακομα δυναμη καθοτι μεχρι 13:1 ειναι λογικο, ΑΛΛΑ δεν θα ξερω αν οντως κερδιζω ή χανω. Οταν με το καλο παω κανα δυναμομετρο εκει κανω 2-3 ανοιγματα με διαφορετικο A/F ρατιο να δω που εχω την καλυτερη δυναμη και το αφηνω εκει. Πάντα κατω απο 13:1 με αυτα και με αυτα η αυξηση στην δυναμη που ειδα (sto LPG) ειναι μεγαλη , και βεβαια και οι θερμοκρασιες στο πυρομετρο τωρα που το φτωχινα ανεβηκαν κατα 50-70 βαθμους πλησιαζοντας αυτες τις βενζινης αλλα ακομα ειναι πολυ safe . |
Pugobios έγραψε: |
μαλ**α εισαι χαζος?εγω μια χαρα τα εχω καταλαβει εσυ καπου χανεσαι.δηλαδη αν σε ενα ατμο μοτερ δουλευεις αναλογιες 10:1 χαμηλομεσαιες και 11+ ψηλα σε ενα τουρμπο τι θα δουλεψεις?8:1 και 10 αντιστοιχα?ειδικα σε ατμο μοτερ το να εχεις τοσο πλουσια μιγματα χαμηλα και να φτωχαινει ψηλα αντι να γινεται το αντιθετο το μονο που κανει ειναι να ανεβαζει την καταναλωση να εχεις ακαφτες και να σερνεται ταμαξι και αυτο φαινεται και απο τις δυναμομετρησεις σου τι παραπανω θελεις για να νιωσεις? |
Pugobios έγραψε: |
δηλαδη αν σε ενα ατμο μοτερ δουλευεις αναλογιες 10:1 χαμηλομεσαιες και 11+ ψηλα σε ενα τουρμπο τι θα δουλεψεις?8:1 και 10 αντιστοιχα? |
OnyX έγραψε: | ||||
Για μενα ειναι παραλογο...οσο πιο χαμηλα εισαι απο στροφες πρεπει να βλεπεις φτωχο μειγμα και σε full throttle να βλεπεις πλουσιο. Για παραδειγμα εγω εχω εγκεφαλο της mines απο αγωνιστικο της GT300 και εχω 14.7 στο ρελαντι, 12 σε μετριες στροφες (4000 rpm περιπου) και στον κοφτη (8500) εχω 9.8...Πυρομετρο δεν ειδα ποτε μα ποτε πανω απο 750-770 και μιλαμε για τουρμπο. |
AlienHack έγραψε: | ||||||
το οτι εισαι τουρμπο δικαιολογει το οτι χρειαζεσαι πιο πλουσιο μειγμα ΑΛΛΑ 9.8:1 ειναι νομιζω κριμα γιατι χανεις πολυ αποδωση. εσυ με τουρμπο πρεπει να παιζεις 11-12:1 ΕΚΤΟΣ αν στους κοφτες δεν ειναι η κορυφη της καμπυλης ιπποδυναμης σου οποτε μια που δεν εχεις δυναμη να παρεις εκει ο προγραμματιστης σου εδωσε πλουσιο μονο και μονο για να προστατεψει τον κινητηρα στα ψηλα και να εχει το κεφαλι του ησηχο υποθετοντας οτι ετσι και αλλιως δεν θα το δουλευεις εκει αφου δεν παιρνεις κατι. εμενα το μοτερ τα μαξ αλογα τα βγαζει στον κοφτη 7200 οποτε εκει εχει μεγαλυτερες αναγκες. ΚΑΙ ΞΑΝΑΤΟΝΙΖΩ, το οτι στις χαμηλομεσαιες ειναι 11,5:1 και στον κοφτη παει 12.8 ειναι γιατι ειναι ρυθμισμενο με σταθερο air/fuel ratio σε ολο το φασμα των στροφων, ειναι κλασικος τροπος ρυθμισης χαρτη. οι περισσοτεροι προγραμματιστες ετσι το ρυθμιζουν. καλη ωρα... ![]() δες τις 2 πανω γραμμες, που ειναι φουλ εργο ο κινητηρας WOT (ο μαπ ειναι 100+ kpa) , εχει σταθερο A/F ratio σε ολο το φασμα... και εδω... ![]() Τωρα αν εχεις ορεξη και χρονιο καθεσαι και κανεις ρυθμηση WOT ανα στροφες οποτε εκει μπορεις να το κανεις οσο θελεις το A/F . και μαλιστα χτες στα γρηγορα το LPG το ρυθμησα και εβγαζε σταθερα 11.8 σε ολο το φασμα μεχρι κοφτες... απλος βλεποντας το πως το εχει ρυθμισμενο ο σαλεξ στην βενζινηε ειπα να παιξω και υγραεριο ακριβος το ιδιο.. κατι παραπανω θα ξερει.. ![]() |
Pugobios έγραψε: |
εδω κολαει αυτο που ειπα περι update του κωλου...εχεις αλλαξει 3 φορες πραγματα στο αμαξι και ο σαλεξ μονο την μια σου εκανε προγραμμα τις αλλες εκανες update απο μακρια και οχι στον δρομο σωστα?στα περισσοτερα ατμοσφαιρικα μοτερ οι αναλογιες εχουν ως εξεις.φτωχοτερα μιγματα χαμηλα πλουσιοτερα στα ψηλα και αυτο λογο του οτι και τερμα να το πηγαινεις με 2000 σαλ δεν προκειται να ανεβασει ποτε τις θερμοκρασιες που θα ανεβασει στις 7.το χεις τωρα ? |
Pugobios έγραψε: |
το στεγνο ειναι σχετικο.μη νομιζεις οτι αν το στεγνωσεις τερμα θα βγαλει απαραιτητα και δυναμη...ρυθμισε το ετσι ωστε να εχεις αποδεκτες θερμοκρασιες σε παρατεταμενα πατηματα. |
Pugobios έγραψε: |
το στεγνο ειναι σχετικο.μη νομιζεις οτι αν το στεγνωσεις τερμα θα βγαλει απαραιτητα και δυναμη...ρυθμισε το ετσι ωστε να εχεις αποδεκτες θερμοκρασιες σε παρατεταμενα πατηματα. |
OnyX έγραψε: | ||
οσο το στεγνωνεις τοσο περισσοτερη δυναμη βγαζεις αποδεδειγμενα και το εχω δει με τα ματακια μου σε Σουμπαρου φιλου...απλα καλο ειναι να μην το δουλευεις πανω απο 11.5-12 στον κοφτη... |
takis_206 έγραψε: |
η στραβος ειναι ο γυαλος η στραβα αρμενιζουμε!!!!!! ![]() |
Pugobios έγραψε: |
στον αλλο μιλαω για τουρμπο μοτερ μη μπερδευεις την παπατζα σου με εκεινο.ρυθμισε το αεριο να δουλευει γυρω στο 14,5 μεχρι τις 3500 σαλ και μετα ανεβασε τοσταδιακα στο 13,5.Οπως εχουμε ξαναπει το στοιχιομετρικο του υγραεριο ειναι κοντα στο 15,7 οποτε ο wideband πρεπει να σου δειχνει στεγνωτερα μιγματα απο οτι στην βενζινη για να ειναι σωστα ρυθμισμενο.Φυσικα κατι τετοιο ειναι μαλλον απιθανο να γινει με τον εγγεφαλο σου καθως οσο το στεγνωνεις εσυ τοσο θα το κανει πλουσιο ο εγγεφαλος του αυτοκινητου.Και επανερχομαι και ξαναλεω.τραβα αθηνα βαλτο στο dyno και ρυθμισε το προγραμμα απο την αρχη σε μια overall κατασταση για να εισαι κομπλε |
Pugobios έγραψε: |
αυτο ειναι που λενε οτι ημιμαθεια ειναι χειροτερη της αμαθειας...
1ον οταν λεμε οτι το υγραεριο εχει στοιχειομετρικο 15.7 εννοουμε οτι οταν ο λ διαβασει 15.7 εχεις πιασει το στοιχειομετρικο. 2ον γουαιτμπαντ για υγραεριο,βενζινη,πετρελαιο κλπ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.ο γουαιντ ειναι ενας και το μονο που αλλαζει ειναι η στοιχειομετρικη αποδοση του καθενος μιγματος.Στην βενζινη ειναι 14.7 στο υγραεριο 15.6. γκεγκε? 3ον κανε ενα πειραμα και καντο ακομα πιο πλουσιο (μιας και δεν εχψεις προβλημα μαυτο)κανε καμια 300αρα χιλιομετρα και ελα να μου πεις οτι τα μιγματα δεν επεστρεψαν εκει που ηταν |
AlienHack έγραψε: |
ΟΤΑΝ Ο ΛΑΜΔΑ ειναι 1 εχουμε στοιχιομετρικη αναλογια. ΑΥΤΗ Η ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ ειναι διαφορετικη για καθε ειδος καυσημου.
ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΟ ΟΡΓΑΝΑΚΙ που ειναι ρυθμισμενο για βενχινη οταν ο wideband διαβαζει λαμδα 1 γραφει πανω στο οργανακι 14.7 ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΕΙΜΑΙ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ παρολο που γραφει 14.7 εκεινη την στιγμη το πραγματικο ειναι 15.6 , υπαρχουν οργανακια που με usb τα ρυθμιζεις τι καυσημο δουλευεις ή τα δινεις δικες σου αναλογιες λαμδα. Αλλα οργανακια μπορουν να σου δειχνουν κατευθειαν τον λαμδα και οχι την στοιχιομετρικη αναλογια |
RoadRunner122 έγραψε: | ||
Ρε συ Άλεξ, τι 1 δείχνει το halmeter? Δεν αναγράφει στην οθόνη (αφού είναι wband) την αναλογία a/f? Τότε ο άσσος που κολλάει? Αυτό που αναφέρεις περι calibration, γίνεται αλλά αφορά τις οπτικές ενδείξεις του οργάνου (όταν έχει τέτοιες το όργανο-τα γνωστά πρασινοκιτρινοκόκκινα led) και όχι του wb λ ή της ένδειξης αναλογίας a/f στην ssd του! Ώστε όταν πχ δουλεύεις μόνο με lpg, όταν η ssd αναγράφει 15,6 να σου ανάβουν και τα ενδεικτικά led που αντιστοιχούν στο στοιχειομετρικό. Τιποτα παραπάνω. |
Pugobios έγραψε: |
I give up ας σου βαλει αλλος μυαλο βαρεθηκα |
RoadRunner122 έγραψε: |
Ρε συ Άλεξ, τι 1 δείχνει το halmeter? Δεν αναγράφει στην οθόνη (αφού είναι wband) την αναλογία a/f? Τότε ο άσσος που κολλάει? |
RoadRunner122 έγραψε: |
Ρε μλκ, τα ίδια πράγματα λέμε, τι να καταλάβω?
Αυτό που δεν ήξερα ήταν ότι το όργανο μπορεί στην ssd του να σου εμφανίζει εκτός από αναλογία a/f την τιμή λ. Αλλά δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο κάποιος να το θέλει αυτό? Για ποιό λόγο θα πρέπει δλδ να γίνεται αναγωγή της τιμής 14,7 πχ σε 1? Είναι μπέρδεμα! Ειδικά όταν θέλεις να παίξεις με αναλογίες μείγματος! Το όργανο αυτή τη δουλειά κάνει. Μέσω του built-in cotroller του, σου μεταφράζει την τάση V που εξάγει ο αισθητήρας σε αναλογία μείγματος a/f. Για ποιό λόγο να στη ξαναμεταφράσει? Όπως και να χει, αυτό που σου είπα αρχικά αλλά τελικά το κατάλαβες (ή έστω εγώ νόμιζα πως δεν είχες καταλάβει) είναι ότι ο αισθητήρας διαβάζει ουσιαστικά ποσοστό οξυγόνου σε ένα συγκεκριμένο όγκο μείγματος αερίων. Βάσει αυτού του ποσοστού εξάγει και μιά τάση 0-5V (εφόσον μιλάμε για wb), όπως σωστά είπες νωρίτερα. Όμως ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ εάν αυτός ο όγκος αερίων (καυσαερίων συγκεκριμένα) προέρχεται από καύση lpg ή βενζίνης. Το όλο θέμα παραμετροποίησης της ένδειξης που κοιτάς στο όργανο, έχει να κάνει με το όργανο αυτό καθεαυτό και όχι με τον αισθητήρα! Ελπίζω να μη λέμε κάτι διαφορετικό. |
Pugobios έγραψε: |
στον αλλο μιλαω για τουρμπο μοτερ μη μπερδευεις την παπατζα σου με εκεινο.ρυθμισε το αεριο να δουλευει γυρω στο 14,5 μεχρι τις 3500 σαλ και μετα ανεβασε τοσταδιακα στο 13,5.Οπως εχουμε ξαναπει το στοιχιομετρικο του υγραεριο ειναι κοντα στο 15,7 οποτε ο wideband πρεπει να σου δειχνει στεγνωτερα μιγματα απο οτι στην βενζινη για να ειναι σωστα ρυθμισμενο.Φυσικα κατι τετοιο ειναι μαλλον απιθανο να γινει με τον εγγεφαλο σου καθως οσο το στεγνωνεις εσυ τοσο θα το κανει πλουσιο ο εγγεφαλος του αυτοκινητου.Και επανερχομαι και ξαναλεω.τραβα αθηνα βαλτο στο dyno και ρυθμισε το προγραμμα απο την αρχη σε μια overall κατασταση για να εισαι κομπλε |
Pugobios έγραψε: |
αυτο ειναι που λενε οτι ημιμαθεια ειναι χειροτερη της αμαθειας...
1ον οταν λεμε οτι το υγραεριο εχει στοιχειομετρικο 15.7 εννοουμε οτι οταν ο λ διαβασει 15.7 εχεις πιασει το στοιχειομετρικο. 2ον γουαιτμπαντ για υγραεριο,βενζινη,πετρελαιο κλπ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.ο γουαιντ ειναι ενας και το μονο που αλλαζει ειναι η στοιχειομετρικη αποδοση του καθενος μιγματος.Στην βενζινη ειναι 14.7 στο υγραεριο 15.6. γκεγκε? 3ον κανε ενα πειραμα και καντο ακομα πιο πλουσιο (μιας και δεν εχψεις προβλημα μαυτο)κανε καμια 300αρα χιλιομετρα και ελα να μου πεις οτι τα μιγματα δεν επεστρεψαν εκει που ηταν |
AlienHack έγραψε: |
ωραια αφου συμφωνησαμε πες μου αυτα που λεει στην προηγουμενη σελιδα ο PUGOVIOS τι σχεση με την πραγματικοτητα εχουν... ![]() |