PSClub - Hellas

Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - Πρόβλημα κιβωτίου ταχυτήτων

nemo - Πεμ 13 Νοέ 2003, 14:11:40
Θέμα δημοσίευσης: Πρόβλημα κιβωτίου ταχυτήτων
Και ξαφνικά μολις κρύωσε ο καιρός η πρώτη θέλει κλοτσιές το πρωϊ για να μπει... Όταν ζεσταθεί το κιβώτιο όμως κουμπώνει ρολόι... Το συνεργείο είπε μάλλον συγχονιζέ πρώτης... Άλλαξα χρώμα και μόνο στην ιδέα ότι θα κατεβάσουν κιβώτιο τα ελληνικά τζιμάνια... Λέω ας ξεκινήσουμε με αλλαγή βαλβολίνης... Μετά από αρκετή μελέτη στο σχετικό topic εψαξα να βρω την elf trz αλλά μάταια... Έτσι έβαλα την αμέσως επόμενη συμφωνα με το topic, την total bv που προτείνει άλλοστε και η μαμα εταιρία... Γιατρειά όμως δυστυχώς δεν είδα... Καμιά ιδέα κανείς? Έχει αντιμετωπίσει κανείς τα ίδια συμπτώματα? Αν το πρόβλημα ήταν συνέχεια το ίδιο θα έλεγα ότι είναι σίγουρα το συγχρονιζέ, αλλά το περίργο είναι ότι σταματάει μόλις ζεσταθεί... Και δε νομίζω ότι μπορώ να αποδώσω τη βελτίωση μετά το ζέσταμα απλά στη διαστολή των μετάλλων... Αυτά παιδιά... Ευχαριστώ!
STELIOS - Πεμ 13 Νοέ 2003, 22:52:03
Θέμα δημοσίευσης:
Κοιτα, παθαινα κι'εγω το ιδιο αλλα μ'ενα........504 εικοσαετιας!
Κανονικα, ετσι οπως τα λες, πρεπει να φταιει η βαλβοληνη, στο πολυ κρυο ειναι λιγο πιο `πυχτη`. Αλλα δεν διευκρινιζεις, κολαει οταν πας να ξεκινησεις? Οταν βαζεις 1η εν κινηση? Στη δευτερη περιπτωση ειναι αναμενομενο να ειναι λιγο δυσκολο το κουμπομα με πολυ κρυο και σε ταχυτητες γυρο στα 25-30 χλμ. Αν εννοεις τη 1η περιπτωση, ε τοτε εχεις προβλημα.
PoLiThS - Παρ 14 Νοέ 2003, 04:39:53
Θέμα δημοσίευσης:
Πες μου τί βαλβολίνες έβαλες ακριβώς και με τί δείκτη ρευστότητας (ιξώδες)
Νωε - Παρ 14 Νοέ 2003, 09:23:50
Θέμα δημοσίευσης:
ΣΩΣΤΟΣ Ο ΦΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ ΠΟΥ ΣΕ ΡΩΤΑΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΑΛΒΟΛΙΝΕΣ...... ΑΝ ΔΕΙΣ ΟΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ PM ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΩ...... ΓΙΑΤΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΕΧΩ ΚΑΠΟΥ ΚΑΠΟΙΕΣ ΑΚΡΕΣ...... Wink
nemo - Παρ 14 Νοέ 2003, 10:24:29
Θέμα δημοσίευσης:
PoLiThS έγραψε:
Πες μου τί βαλβολίνες έβαλες ακριβώς και με τί δείκτη ρευστότητας (ιξώδες)


Παιδιά έβαλα τις Total bv 75w80 είναι αυτές που συνηστά η Peugeot και αυτές για τις οποίες έχουν αναφερθεί αρκετά θετικά σχόλια στο topic για τις βαλβολίνες. Έβαλα αυτές γιατί τη συγκεκριμένη μέρα δεν μπόρεσα να βρω πουθενά τις ELF TRZ 75W80 που από ότι διάβασα πάλι στο σχετικό topic είναι σαφώς καλύτερες. Η αντικατάσταση έγινε σε εξουσιοδοτημένο και μέσα στα πλαίσια της εγγύησης. Δεν πλήρωσα τίποτα δηλαδή.

Όσων αφορά το πρόβλημα τώρα δίνω κάποιες λεπτομέρειες ακόμα που ίσως βοηθήσουν. Όταν το αυτοκίνητο τσουλάει η πρώτη μπάινει κανονικά!!! Αν από στάση βάλω όπισθεν και μετά πρώτη πάλι κουμπώνει κανονικά!!! Η μόνη περίπτωση που έχει πρόβλημα είναι όταν από στάση βάζω πρώτη για να φύγω και μέχρι να κάνω τα πρώτα 4km... Το πρόβλημα δηλαδή υπάρχει μόνο όσο είναι κρύος ο κινητήρας και το κιβώτιο. Εκεί η πρώτη θέλει πολύ ζόρι για να μπεί... Αν αφού μπει κρατώντας το συμπλέκτη πατιμένο τη βγάλω και την ξαναβάλω μπαίνει κανονικά, ακόμα και με κρύο κινητήρα... Αν όμως τη βγάλω αφήσω τον συμπλέκτη και τον ξαναπατήσω για να ξαναβάλω πρώτη τότε πάλι υπάρχει πρόβλημα!!! Τι να πω!!! Η επιστήμη συκώνει τα χέρια ψηλά!!! Αυτό που είναι περίεργο είναι ότι ο θόρυβος που ακούγεται όταν κουμπώνει αφού ζορίσω το λεβιέ είναι ελαστικός και όχι μεταλλικός... Δεν ακούγεται δηλαδή το κλασσικό γκρακ που κάνουν τα γραναζια όταν έχει πρόβλημα το συγχρονιζέ... Ευχαριστώ πολύ παιδιά για τη βοήθεια.
PoLiThS - Παρ 14 Νοέ 2003, 11:33:18
Θέμα δημοσίευσης:
Κοιτα να δείς κάτι πολύ απλο...

Η 1η σαν ταχύτητα είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση και θέλει λιγάκι προσοχή..
Θα σου πώ κάτι πολύ απλο :
Εμαθα να οδηγώ σε ενα Opel Kadett C 1900 GT/E που στα τότε κιβώτια η 1η δεν ητανε συγχρονιζέ... Το αποφθεγμα της υπόθεσης είναι οτι εκτοτε έχω υιοθετήσει μια κίνηση κάπως οταν οδηγώ. Αν δώ οτι δεν παίρνει την πρώτη βάζω 2α και μετά 1η (μικρή και ξεκούραστη κίνηση απλά θέλει εξοικίωση και δεν θα αντιμετωπίσεις ξανά το πρόβλημα

Όσον αφορά το θέμα της βαλβολίνης εγώ χρησιμοποιώ χρόνια τώρα 100% συνθετικές της Castrol (όπως και λιπαντικα) 75W-80 και δεν αντιμετώπισα προβλημα ουδέποτε.
zzzleepy - Παρ 14 Νοέ 2003, 11:58:37
Θέμα δημοσίευσης:
nemo έγραψε:
Δεν ακούγεται δηλαδή το κλασσικό γκρακ που κάνουν τα γραναζια όταν έχει πρόβλημα το συγχρονιζέ...


Δηλαδή εμένα που κάνει μονίμως γκρακ όταν κουμπώνει η δευτέρα (εκτός κι αν την κουμπώσω πολύυυ μαλακά) σημαίνει ότι έχω πρόβλημα στο συχρονιζέ; Και τι ακριβώς είναι αυτό;
nemo - Παρ 14 Νοέ 2003, 12:09:01
Θέμα δημοσίευσης:
zzzleepy έγραψε:
nemo έγραψε:
Δεν ακούγεται δηλαδή το κλασσικό γκρακ που κάνουν τα γραναζια όταν έχει πρόβλημα το συγχρονιζέ...


Δηλαδή εμένα που κάνει μονίμως γκρακ όταν κουμπώνει η δευτέρα (εκτός κι αν την κουμπώσω πολύυυ μαλακά) σημαίνει ότι έχω πρόβλημα στο συχρονιζέ; Και τι ακριβώς είναι αυτό;


Η στο συγχρονιζέ ή χρειάζεσαι καινούργιες βαλβολίνες... Το συγχρονιζε είναι ένα γρανάζι... Αν έχουν "αρπαξει" κάποια από τα δόντια του γραναζιού αυτού ακούγεται αυτό το γκρακ... Μπορεί όμως να μην είναι και τίποτα σε σένα... Βαλβολίνες πότε άλλαξες τελαιταία φορά? Πόσα χλμ. έχει το αμάξι? Το γκράκ στο κάνει όταν βάζεις από πρώτη δευτέρα ή όταν κατεβάζεις σε δευτέρα?
teoman - Παρ 14 Νοέ 2003, 12:23:22
Θέμα δημοσίευσης:
nemo έγραψε:
Το γκράκ στο κάνει όταν βάζεις από πρώτη δευτέρα ή όταν κατεβάζεις σε δευτέρα?


Σε γρήγορες αλλαγές από 1η σε 2α,το παθαίνω και εγώ.Ποτέ σε κατέβασμα.Πάω για αλλαγή βαλβολίνης δεύτερη φορά,αν και νομίζω ότι είναι κάτι πιο σοβαρό...
zzzleepy - Παρ 14 Νοέ 2003, 12:45:39
Θέμα δημοσίευσης:
Το γκρακ ακούγεται μόνο από 1η σε 2α κι όχι στο κατέβασμα. Λες να πάω να δω κι εγώ για βαλβολίνες; Το αμάξι είναι κοντά στις 19000 τώρα, δεν έχει πολλά χιλιόμετρα. Απλώς μου μπήκαν ιδέες γιατί κανά δυο φορές δεν κούμπωσε εν κινήσει η δευτέρα (καμιά φορά το κιβώτιο δεν είναι τόσο γρήγορο όσο το χέρι μου και το πόδι μου Razz ) και ακούστηκαν κάποιοι πολύ ανησυχητικοί ήχοι (ξέρεις, άμα δεν μπει η ταχύτητα καλά και αφήσεις το πόδι από το συμπλέκτη τι ήχο βγάζει...). Πως μπορώ να ξέρω αν υπάρχει όντως πρόβλημα στο συχρονιζέ;
nemo - Παρ 14 Νοέ 2003, 13:00:55
Θέμα δημοσίευσης:
zzzleepy έγραψε:
Το γκρακ ακούγεται μόνο από 1η σε 2α κι όχι στο κατέβασμα. Λες να πάω να δω κι εγώ για βαλβολίνες; Το αμάξι είναι κοντά στις 19000 τώρα, δεν έχει πολλά χιλιόμετρα. Απλώς μου μπήκαν ιδέες γιατί κανά δυο φορές δεν κούμπωσε εν κινήσει η δευτέρα (καμιά φορά το κιβώτιο δεν είναι τόσο γρήγορο όσο το χέρι μου και το πόδι μου Razz ) και ακούστηκαν κάποιοι πολύ ανησυχητικοί ήχοι (ξέρεις, άμα δεν μπει η ταχύτητα καλά και αφήσεις το πόδι από το συμπλέκτη τι ήχο βγάζει...). Πως μπορώ να ξέρω αν υπάρχει όντως πρόβλημα στο συχρονιζέ;


'Αλλαξε πρώτα βαλβολίνες και αν το πρόβλημα συνεχιστεί μάλλον θες συγχρονιζέ... Αυτή είναι η δική μου άποψη από τα όσα γνωρίζω... Δεν ξέρω αν είμαι σωστός... Ρώτα και τον Μίλτο που ξέρει περισσότερα από μένα.
gavanas - Παρ 14 Νοέ 2003, 14:40:04
Θέμα δημοσίευσης:
Οι ειδικοί του forum πρέπει να ξέρουν καλύτερα, αλλά εχω την εντύπωση πως τα συχρονιζέ δεν είναι γραναζια...
Στο σασμάν έχουμε το πρόβλημα της διαφοράς ταχυτήτων περιστοφής των γραναζιών (ας πούμε πρώτη με δευτέρα) Όταν έχεις πρώτη μέσα το γρανάζι της δευτέρας είναι ελεύθερο να περιστραφεί προς όποια κατεύθυνση θέλει και με όποια ταχύτητα θέλει. Τη στιγμή που πάς να βάλεις τη δευτέρα όμως τα δυο γρανάζια θα έχουν μεγάλη διαφορά ταχύτητας και η σύμπλεξη δεν θα γίνει (γκρρρρ). Το συχρονιζέ είναι ένα "αυτάκι" που έχουν τα γρανάζια πάνω και λίγο πρίν τη σύμπλεξη δίνει μια "σφαλιάρα" στο γρανάζι που θέλεις να συμπλέξεις,ώστε να το φέρει σε κοντινή σχετική ταχύτητα.
Κλασσικό παράδειγμα είναι η όπισθεν που δεν έχει συχρονιζέ,οπότε αν δεν περιμένεις να πέσουν οι στροφές για να τη βάλεις ακουγεται ο χαρακτηριστικός ήχος (γκρρρ).
Όταν τώρα καταπονηθούν τα συχρονιζέ από επανηλειμένα σπασίματα πρώτης, κατεβασιές και γενικώς γρήγορων αλλαγών αρχίζουν να μην κάνουν καλά τη δουλειά τους. Η δευτέρα είναι συνήθως η ταχύτητα που εμφανίζει πιο γρήγορα αυτό το σύμπτωμα λόγω μεγαλύτερης χρήσης.
Πάντως τα γρανάζια δεν τραυματίζονται τόσο εύκολα, αλλά και πάλι δεν είναι τόσο σημαντικό. Σε μια αλφα 33 που είχα ήταν τελειωμένα τα συχρονιζέ πρώτης δευτέρας και τρίτης κανα χρόνο και μόλις τα άλλαξα όλα μέλι γάλα.
Τέλος πιστεύω ότι οι βαλβολίνες εχουν μικρότερες τριβές και σε βοηθούν να κάνεις πιο γρήγορες αλλαγές, ώστε να μην χτυπήσουν τα συχρονιζέ. Αμα αρχίσει τα γκραπατις γκουπατις...
zzzleepy - Παρ 14 Νοέ 2003, 18:44:48
Θέμα δημοσίευσης:
Και ερωτώ τώρα εγώ ο άσχετος: αν ήταν πρόβλημα στο συγχρονιζέ, δε θα έπρεπε να εμφανίζεται και στις άλλες αλλαγές (π.χ. από 2α σε 3η); Το συγχρονιζέ είναι για όλες τις σχέσεις έτσι δεν είναι; Γιατί να το κάνει μόνο στη δευτέρα και μόνο στο ανέβασμα;

Τέσπα, να μη σας πρήζω, θα πάω να συμβουλευτώ το τόπικ βαλβολίνες και θα τις αλλάξω και μετά βλέπουμε... Πάντως ευχαριστώ για τις συμβουλές... Wink
netblaster - Παρ 14 Νοέ 2003, 19:09:00
Θέμα δημοσίευσης:
thoryvous apo allagi 1is sa 2a e??? kegw to idio "provlima exw...mono sti sygkekrimeni allagi kai oxi panta!!! vevaia egw den exw 206 alla panw katw idia einai... sto teleuaio service, prin mia evdomada peripou, rwtisa ton mixaniko giauto to thoryvo kai tin periergi aisthisi ston epilogea pou ton synodeue kai to koitakse!!! allaksame tis valvolines alla kai pali to idio!!! to ksanapiga kai moupe gia to synxronize alla molis tou thymisa oti mou to kanei mono apo 1i se 2a to apekleise!!! vrike kati skouritses sto orato meros tou sasman kai erikse ligo sprei...i katastasi veltiwthike alla kamia fora to pianei pou kai pou kai kanei ta idia!!! pantws den einai provlima...don't worry...
gavanas - Παρ 14 Νοέ 2003, 19:09:15
Θέμα δημοσίευσης:
Λογικά κάθε γρανάζι πρέπει να έχει άλλο συχρονιζέ για ανέβασμα και άλλο για κατέβασμα. Μπορεί να μην είναι έτσι, αλλά κανονικά, όπως κινείται ο επιλογέας ( το Η που βλεπουμε στο λεβιέ ) κινείται χοντρικά το και σύστημα γραναζιών. Από κάθε ταχύτητα πρέπει να μπορείς να συχρονίσεις τις στροφές και προς τα πάνω και προς τα κάτω.

Βέβαια όλα αυτά είναι πολύ γενικά και δεν τα έχω δει στην πράξη.
zzzleepy - Παρ 14 Νοέ 2003, 19:31:02
Θέμα δημοσίευσης:
netblaster έγραψε:
thoryvous apo allagi 1is sa 2a e??? kegw to idio "provlima exw...mono sti sygkekrimeni allagi kai oxi panta!!! vevaia egw den exw 206 alla panw katw idia einai... sto teleuaio service, prin mia evdomada peripou, rwtisa ton mixaniko giauto to thoryvo kai tin periergi aisthisi ston epilogea pou ton synodeue kai to koitakse!!! allaksame tis valvolines alla kai pali to idio!!! to ksanapiga kai moupe gia to synxronize alla molis tou thymisa oti mou to kanei mono apo 1i se 2a to apekleise!!! vrike kati skouritses sto orato meros tou sasman kai erikse ligo sprei...i katastasi veltiwthike alla kamia fora to pianei pou kai pou kai kanei ta idia!!! pantws den einai provlima...don't worry...


Καλά δεν ανησυχώ και ιδιαίτερα καθώς πέραν του γκρακ η δευτέρα δεν παρουσιάζει πρόβλημα ή δυσκολία στο κούμπωμα. Απλώς είναι ενοχλητικό, όπως και να το κάνεις...
PoLiThS - Παρ 14 Νοέ 2003, 21:17:56
Θέμα δημοσίευσης:
Καποιος να μου θυμήσει με PM να απαντήσω για τι τί παίζετε με τα συγχρονιζέ για να το θυμηθώ μετα την δουλεια...
teoman - Παρ 14 Νοέ 2003, 21:21:26
Θέμα δημοσίευσης:
PoLiThS έγραψε:
Καποιος να μου θυμήσει με PM να απαντήσω για τι τί παίζετε με τα συγχρονιζέ για να το θυμηθώ μετα την δουλεια...


Καλά,εσένα δεν σε χάνουμε... Μας το εξηγείς και live@Πήλιο Laughing
Αν το θυμηθείς πάντως,ρίξε και καμία τιμή...
GIANNIS206 - Σαβ 15 Νοέ 2003, 01:08:14
Θέμα δημοσίευσης:
Παιδιά αν δεν έχετε ακούσει πραγματικά χτυπημένο γρανάζι δεν μπορείτε να το καταλάβετε!Θα την κάνατε λαχείο!
Εγώ το έχω ακούσει αφού το κούρεψα!
Μιλάμε για το γρανάζι 2ης.Αυτό έχει πάνω του δύο συγχρονιζέ και ένα συγχρονιστή για αλλαγή 1-2.
Ο συγχρονιστής έκανε 127,84ευρώ
και το γρανάζι της δευτέρας 116,73ευρώ αυτά.
Υ.γ είμαι σίγουρος ότι αν κάνατε τόσο μεγάλη ζημιά σίγουρα θα την καταλαβαίνατε!Αυτά τα γρακ γρουκ είναι για πλάκα!
nikq - Σαβ 15 Νοέ 2003, 16:11:46
Θέμα δημοσίευσης:
Το συγχρόνιζε νομίζω ότι χρησιμεύει για έναν κύριο λόγο.Για προστασία Όταν θέλεις να κατεβάσεις σε μικρή ταχύτητα και είσαι Ίδη με πολλά χιλιόμετρα για να μην πάθει ζημία το κιβώτιο. Πχ πας με 150 και βλέπεις γκρεμό μπροστά σου πετάς 2 αρα και κόβεις…. Shocked Μην γελάτε μου έχει συμβεί κάτι ανάλογο… Confused Πρέπει να υπάρχει συγχρόνιζε διαφορετικό σε κάθε ταχύτητα... (όπως λέει και ο Γιώργος γιαυτο δεν σου ακούγεται στο κατέβασμα Αντώνη). Εφόσον λοιπόν δεν ακούγεται σε όλες τις αλλαγές αλλά στην αλλαγή 1ης με 2 αρας είναι σίγουρα πρόβλημα συγχρόνιζε και προσοχή δεν είναι αναγκαίο να το κάνει συνεχώς, άλλοτε το κάνει, άλλοτε όχι… εμένα με είχε παιδεύσει πολύ για να το αποδείξω… Evil μόνο με test drive με πιστέψανε… ή μάλλον τους ανάγκασα… Twisted evil επειδή δεν είχε λήξει η εγγύηση όταν τους το πήγα

Αυτό που λέτε το είχα και εγώ… και το είχα αναφέρει σε άλλο τοπικ. … Θα σας πω λοιπόν την ιστορία μου … δεν ακούγεται πάντοτε και η ιδέα μου είναι ότι το άκουγα από 3.500 χιλ στροφές και πάνω.. όταν το ζόριζα.(αλλαγή από 1 η σε 2 αρα) Δυστυχώς είναι συγχρόνιζε 1ης , 2ρας και πρέπει να στοιχίζει ψιλοακριβα... εγώ το πέρασα στην εγγύηση στον ΚΡΗΤΙΚΑΚΟ ύστερα από μεγάλη επιμονή και το πρόβλημα λύθηκε. Μου άλλαξε τα εξής .
1. ασυγχρόνιστης 1ης – 2ης ΜΑ5
2. Βαλβολίνη SF 5288 75W/80
3. τσιμούχα διαφορικού
4. τσιμούχα διαφορικού
5. κόλλα σαμάν (ΜΑ)
6. ασφάλεια
αυτά........
Ελπίζω να βοήθησα και να μην σας μπέρδεψα
Wink Έχω κάνει από τότε 25.000 χιλ χωρίς να ακούγεται το παραμικρό… ουφ ησύχασα Exclamation
zzzleepy - Σαβ 15 Νοέ 2003, 18:05:03
Θέμα δημοσίευσης:
nikq έγραψε:
...και η ιδέα μου είναι ότι το άκουγα από 3.500 χιλ στροφές και πάνω.. όταν το ζόριζα.(αλλαγή από 1 η σε 2 αρα)


Δεν είναι καθόλου ιδέα σου φίλε Νίκο. Όντως κάπου εκεί ακούγεται εντονότερα. Αν βάλω τη δευτέρα μαλακαααά, αφήνοντας τις στροφές να πέσουν λίγο τότε δεν ακούγεται τίποτα...

Πάντως και ο μηχανικός μου την ίδια απόψη έχει, ότι μάλλον πρόκειται για το συγχρονιζέ. Επίσης μου είπε ότι δεν είναι κάτι ανησυχητικό. Είναι αλήθεια; Λέτε να το ψάξω και να το αλλάξω ή να το αφήσω ακόμα; Μήπως αφήνοντάς το έτσι κάνει κάποια μεγαλύτερη ζημιά... Rolling eyes
netblaster - Σαβ 15 Νοέ 2003, 19:14:10
Θέμα δημοσίευσης:
Το δικό μου πάντως το κάνει αυτό (το γκρανκ από 1η σε 2α) εδω και ένα χρόνο!!! Ο μηχανικός μου μου είπε να μην ανυσηχώ, δεν υπα΄ρχει ουσιαστικό πρόβλημα!!! Εχω κάνει ένα σωρό "σπασίματα" και κόντρες αλλά δε νιώθει το σασμάν!!! Άν ήταν κάτι σημαντικό μαλλόν θα το είχα πάρει στο χέρι...Οπότε θα πρέπει να το συνιθίσεις κεσύ!!!
zzzleepy - Σαβ 15 Νοέ 2003, 21:53:13
Θέμα δημοσίευσης:
Μάιστα... Ένα ακόμα κουσούρι με το οποίο πρέπει να μάθω να ζω... Evil
netblaster - Σαβ 15 Νοέ 2003, 23:55:57
Θέμα δημοσίευσης:
Όπως και οι Ιταλοί, έτσι και οι Γάλλοι έχουν μερικά κουσούρια στα αυτοκίνητά τους...αυτά είναι όμως που τους δίνουν την ψυχή που λείπει απόλα τα υπόλοιπα!!!
Miltellas - Δευ 17 Νοέ 2003, 02:40:09
Θέμα δημοσίευσης:
Αντώνη, από το χαλασμένο συγχρονιζέ θα καταστρέψεις σε ανύποπτο χρόνο (από πολύ γρήγορα έως πολύ αργά) το γρανάζι της 2ας. Όσο περνάει ο καιρός θα γίνεται μόνο χειρότερα. Χρησιμοποίησε την εγγύηση το συντομότερο και επιφυλάξου να χρειαστεί να πιέσεις και για αλλαγή και του γραναζιού 2ας.

Μέχρι να πάρεις αυτή την απόφαση, εάν θέλεις μπορείς να δοκιμάσεις αλλαγή στη βαλβολίνη. Σίγουρα θα δουλέψει καλύτερα το σασμάν αλλά δεν ξέρω εάν θα σου λύσει το πρόβλημα. Η μαμίσια βαλβολίνη δεν αντέχει πολλά χιλιόμετρα. Στο δικό μου μετά τα πρώτα 10000χλμ χτυπούσα την 2α στα γρήγορα κατεβάσματα από 3η (οφείλεται σε καθυστέρηση του συγχρονιζέ). Όταν έβαλα την TRZ ησύχασα δια παντός από αυτό το πρόβλημα, χώρια που η λειτουργία του σασμάν έγινε υποδειγματική - προς έκπληξή μου αφού δεν περίμενα τόσο μεγάλη διαφορά. Η διαφορά φαίνεται μετά από αρκετά χιλιόμετρα χρήσης του σασμάν (προφανώς αργεί να απλωθεί ομοιόμορφα η βαλβολίνη και να καλύψει εξ ολοκλήρου τα γρανάζια μέσα στο σασμάν), αντίθετα με το λιπαντικό στον κινητήρα που το καταλαβαίνεις από τα πρώτα λεπτά λειτουργίας. Την 1η μέρα που έβαλα την BV χτύπησα 2 φορές το συγχρονιζέ της 2ας (προς αρχική μου απογοήτευση) αλλά αυτό δεν ξανασυνέβει ποτέ ξανά. Την 1η μέρα θέλει λίγη προσοχή στη χρήση το κιβώτιο.
Για να μην πληρώσεις άδικα το μεγάλο κόστος της TRZ ή TRP βάλε την σαφώς φτηνότερη BV 75W80 της Τotal (την πουλάει ο συνεργάτης μας στην Θεσσαλονίκη).
zzzleepy - Δευ 17 Νοέ 2003, 08:56:47
Θέμα δημοσίευσης:
Thanx Μίλτο. Θα κάνω πρώτα την αλλαγή βαλβολινών και αν συνεχιστεί το πρόβλημα τότε θα δω για το συγχρονιζέ. Όταν αλλάζεις ημιαξόνιο και μπιλιοφόρο, αλλάζεις και βαλβολίνες έτσι δεν είναι; Πιστεύω ότι κάπου εκεί εντοπίζεται το πρόβλημα, σε αυτή την αλλαγή... Εξάλλου αν δεν ήταν προβληματικό εξαρχής το συγχρονιζέ δε νομίζω ότι κατάφερα να το βγάλω off στα 19000 και μάλιστα με συντηρητική οδήγηση (είμαι καλό παιδί εγώ Razz )...
Δημήτριος - Δευ 17 Νοέ 2003, 11:59:05
Θέμα δημοσίευσης:
Παιδιά και 'γω είχα το πράβλημα της αλλαγής από 1η σε 2α με την παλιά βαλβολίνη. Επίσης το κατέβασμα από 3η σε 2α ήταν μια πονεμένη ιστορία, ακόμα και με δικό μου συγχρονισμό!!! (γκρακ - γκρουκ!)

Μόλις άλλαξα την βαλβολίνη (το μαγνητάκι του σαζμάν είχε κάποια γρέζια πάνω του) και έβαλα την συνθετική της Total, το σκηνικό άλλαξε...

Τα πράγματα βελτιώθηκαν κατά πολύ. Τώρα στα κατεβάσματα δεν έχω πρόβλημα (βέβαια εφαρμόζω σχεδόν πάντα την μέθοδο του συγχρονισμού, υποκαθιστώντας τα συγχρονιζέ). Όσες φορές πήγα να κατεβάσω από 3η σε 2α με μεγάλη ταχύτητα (80~90 km/h) και χωρίς δικό μου συγχρονισμό (άφησα μόνα τους τα συγχρονιζέ να "βγάλουν το φίδι από την τρύπα", έτσι για δοκιμή) διαπίστωσα μόνο ένα κόμπιασμα του σαζμάν, αλλά δεν άκουσα κανέναν θόρυβο.
Στην αλλαγή από 1η σε 2α υπάρχει ένα μικρό γρατζούνισμα, αλλά μόνο όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο (πολύ σπάνια και όταν το αμάξι είναι ζεστό) και μόνο όταν κάνω άτσαλη αλλαγή (άλλο γρήγορη και άλλο άτσαλη αλλαγή έτσι;).
Όταν χειρίζομαι με στοργή τον λεβιέ, αυτός δεν παραπονιέται... Wink Wink

Κατάλαβα ότι δεν πρέπει να τον ζορίζεις, αλλά να τον κινείς με την ελάχιστη δυνατή δύναμη. Επίσης παίζει ρόλο και η διαδρομή που αυτός ακουλουθεί ώστε να πάει στην θέση της δευτέρας ή της τρίτης κ.τ.λ. Πάντως όλες αυτές οι ιδιαιτερότητες έχουν να κάνουν μόνο με την δεύτερη σχέση...
Αναφέρομαι σε κιβώτια που λειτουργούν κανονικά.

Πάντως για "προβληματάκια" τέτοιου τύπου έχω ακούσει και σε άλλα αυτοκίνητα, όπως Alfa Romeo 156 κ.τ.λ.
margorita24(maria) - Πεμ 11 Δεκ 2003, 17:06:19
Θέμα δημοσίευσης:
ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΧΩ ΠΑΘΕΙ ΚΑΙ ΕΓΩ.ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΒΑΛΩ 1 ΔΕΝ ΚΟΥΜΠΩΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ 2 ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΝΑΙ
ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΙΣ 1 ΚΑΙ 2 ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΣΠΑΣΤΙΚΟ ΓΡΑΚ ΚΑΙ ΓΡΑΚ ΛΕΤΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΑΝΥΣΥΧΗΤΙΚΟ?
ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΜΠΛΈΚΤΑΡΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΎ ΨΗΛΑ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΕ ΚΑΙ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ 206?ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΧΤΕΙ Ο ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ?
netblaster - Παρ 12 Δεκ 2003, 00:21:19
Θέμα δημοσίευσης:
Καταρχας το 206 σου το πηρες μεταχειρισμενο??? Αν ναι τοτε μαλλον ο δισκος θα θελει αλλαγμα...Μπορει να μην φταιει ομως αυτο!!! Παιζει ρολο και τι αυτοκινητο οδηγουσες (αν...) πριν απο το 206!!! Οι συμπλεκτες διαφερουν απο αυτοκινητο σε αυτοκινητο οποτε μπορει να ειναι και ιδεα σου!!! Οσο γιαυτο το αναθεματισμενο γκρανκ μαλλον θα πρεπει να το συνηθισεις κιεσυ... Nod
Δημήτριος - Παρ 12 Δεκ 2003, 00:54:36
Θέμα δημοσίευσης:
netblaster έγραψε:
Όσο γιαυτο το αναθεματισμενο γκρανκ μαλλον θα πρεπει να το συνηθισεις κι' εσυ... Nod


Πάντως, στο δικό μου τουλάχιστον, το πρόβλημα του σαζμάν ήταν πολυ έντονο, πρωτού αλλάξω βαλβολίνες. Τώρα (με τις 75w-80 Total) οι ταχύτητες μπαίνουν τελείως αβίαστα και απροβλημάτιστα, όταν το αυτοκίνητο ζεσταθεί. Όταν είναι κρύο υπάρχει κάποιο μικρό πρόβλημα (στο κούμπωμα της 1ης και στην αλλαγή από 1η σε 2α).

Τα κατεβάσματα, όπως ξαναείπα, τα κάνω με συγχρονισμό, οπότε δεν έχω πρόβλημα (μειώνω το ζόρι των συγχρονιζέ) . Βέβαια ποτέ δεν επιχειρώ "τρελά" κατεβάσματα...
Όποτε δοκίμασα τον λεβιέ στα δύσκολα (κατέβασμα από 3η σε 2α με 85 km/h περίπου, χωρίς δικό μου συγχρονισμό), αυτός ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά (με την καινούργια βαλβολίνη πάντα)...
Slash - Σαβ 13 Δεκ 2003, 00:45:40
Θέμα δημοσίευσης:
Κάπως έτσι τα ανεβοκατεβάσματα 1ης με 2α και πως να το κάνουμε οι γαλλικές εταιρίες πάσχουν λίγο στο θέμα των συγχρονιζέ. Πάντως όταν είναι κρύο το μοτέρ αν περιμένετε λίγο και την κάνετε απαλά την αλλαγή θα μπει λουκούμι. Αλλά και όταν ζεσταθεί πάλι every now and then μπορεί να σας χτυπήσει. Ε κι εγώ το είχα και ψάχτηκα με βαλβολίνες και έβαλα και πάλι την μαμίσια Total και έστρωσε.
Τώρα όμως έχω άλλο πρόβλημα και να δούμε που θα με βγάλει. Όταν ξεκινάω, αφού έχει ζεσταθεί το μοτέρ και έχω κάνει κάμποσες αλλαγές, ακούγεται ένα σφύριγμα σε ψηλό τόνο. Υποπτευόμουν οτι είναι τα φερμουί του συμπλέκτη που είχαν φθαρεί, οπότε πηγαίναμε full για αλλαγή δίσκου-πλατό. Όμως παρατήρησα οτι και όταν επιτάχυνα με σανιδωμένο το γκάζι, ή μερικές φορές όπως κατέβαινα στο parking μου με νεκρά ή με πατημένο συμπλέκτη ακουγόταν αυτό το σφύριγμα όταν κατέβαινε πρώτα το μπροστινό μέρος και μετά το πίσω, που σημαίνει οτι κάτι κουνιέται εκεί μέσα. Όπότε με κανα δυο που μίλησα μου είπαν δεν ειναι σαζμάν, είναι κανα ρουλεμάν, εγώ έλεγα οτι είναι σαζμάν, και τελικα συνδυάζοντας τα κατέληξα οτι θα είναι το ρουλεμάν του συμπλέκτη που θα κάνει αυτόν το θόρυβο. Rolling eyes Και τώρα πολύ το σκέφτομαι που θα χρειαστεί να κατεβάσω σαζμάν για να το φτιάξω, αλλά δεν πάει άλλο γιατί ακούγεται αρκετά μερικές φορές. Το (ίσως) ευχάριστο είναι οτι μπορώ να αλλάξω μόνο το ρουλεμάν και όχι και δίσκο-πλατό. Αλλά το σκεφτόμουν οτι άμα κατέβει που κατέβει, δεν βάζω κι ένα κεραμικό συμπλέκτη απο την Peugeot Sport να ησυχάσω; Το πρόβλημα είναι σε ποιον να πάω για τέτοια εργασία; Shocked Όπως και επίσης οτι δεν δικαιολογείται τέτοιο θέμα για αυτοκίνητο που έχει μόλις 19100 χλμ. Εντάξει, το τρέχω, το ανοίγω, κάνω και μερικές απότομες αλλαγές, έτσι όμως; Razz Καμιά καλή ιδεά για ρουλεμάν συμπλέκτη?

Πάντως ακόμη το αμάξι δεν μου το έχει ακούσει κανας ειδικός να μου πει (σωστή) γνώμη, αλλά δεν μπορεί να είναι τίποτα εκτός από σαζμάν η το ρουλεμάν του αφού ακούγεται μόνο όταν ξεκινάω όταν αποσυμπλέκω.
PHSYBORG - Σαβ 13 Δεκ 2003, 08:27:40
Θέμα δημοσίευσης:
Μωρε κ εγω θελω να βαλω ELF TRJ 75w80 αλλα εδω με τις μαμα βαλβολινες τωραμε το κρυο σκαλωνει η 1η μεχρι να ζεσταθει λιγο ,μηπως γινει χειροτερα με το κρυο με την ELF ??????????????
Δημήτριος - Σαβ 13 Δεκ 2003, 17:47:26
Θέμα δημοσίευσης:
PHSYBORG έγραψε:
Μωρε κ εγω θελω να βαλω ELF TRJ 75w80 αλλα εδω με τις μαμα βαλβολινες τωραμε το κρυο σκαλωνει η 1η μεχρι να ζεσταθει λιγο ,μηπως γινει χειροτερα με το κρυο με την ELF ??????????????


Αποκλείεται! Σίγουρα θα παρουσιάσει αισθητή βελτίωση. Μόνο αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το σαζμάν σου, θα παραμείνει ως έχει η κατάσταση...
206xs - Δευ 15 Δεκ 2003, 16:25:16
Θέμα δημοσίευσης:
Πάντως παιδιά εμένα που μου έκανε το ίδιο πρόβλημα από τότε που άλλαξα βαλβολίνες (ΤΟΤΑΛ ) και ταυτόχρονα έκανα τις αλλαγές πιο αργά και με φούλ πατημένο το συμπλέκτη το κιβώτιο ήταν σαν καινούργιο δοκιμάστε λοιπόν πιο αργές αλλαγές και πατημένο τέρμα το συμπλέκτη στις αλλαγές.
zzzleepy - Τετ 17 Δεκ 2003, 10:02:49
Θέμα δημοσίευσης:
Βαλβολίνες δεν άλλαξα ακόμα αλλά παρατήρησα ότι το γκρακ στην αλλαγή 1ης-2ας ακούγεται μόνο όταν το αμάξι είναι κρύο και μειώνεται όσο ζεσταίνεται. Πιστεύω με την αλλαγή βαλβολινών να ησυχάσω τελείως Smile Κι όσο για αυτό που λέτε για τις "μαλακές" αλλαγές, όντως ισχύει.

ΜΙΛΤΟΟΟ που πάω για βαλβολίνες; Στείλε πμ. ΕΕΕΕΕυχαριστώ!
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr