PSClub - Hellas

Κινητήρας - 106 - TU5J4: Ψευτοκάπακα & Αναθυμιάσεις λαδιού

RoadRunner122 - Πεμ 17 Νοέ 2011, 15:22:42
Θέμα δημοσίευσης: 106 - TU5J4: Ψευτοκάπακα & Αναθυμιάσεις λαδιού
Δε βρήκα κάτι αντίστοιχο, ούτε ήθελα να το προσαρτήσω ως offtopic σε κάποιο σχετικό, οπότε ανοίγω νέο.

Το θέμα έχει να κάνει με το 16V μοτέρ των 106 (TU5J4) το οποίο όσοι γνωρίζουν έχει έξοδο αναθυμιάσεων στο ψευτοκάπακο του εκκεντροφόρου εισαγωγής, δεν έχει όμως κάτι αντίστοιχο στο ψευτοκάπακο του εξαγωγής. Κάτι που η peugeot "διόρθωσε" κατά την εξέλιξη του συγκεκριμένου μοτέρ, οπότε τα TU5JP4 των 206 με τα πλαστικά ψευτοκάπακα, έβαλε εξόδους αναθυμιάσεων λαδιού και στα 2.

Στην περίπτωση του TU5J4 λοιπόν, τι λύση μπορούμε να κάνουμε? Σκέφτομαι να δημιουργήσω μιά έξοδο αναθυμιάσεων στο ψευτοκάπακο εξαγωγής, με κατάλληλο γωνιακό-βιδωτό ρακόρ στο συμμετρικά αντίστοιχο σημείο με αυτό της εισαγωγής.

Βέβαια τίθενται διάφορα ερωτήματα όπως:
θα δουλέψει σωστά?
θα βγάζει τη σωστή ποσότητα λαδιού ή θα δημιουργηθεί χείμαρρος με αποτέλεσμα να αδειάζει το μισό λάδι και να στεγνώνει το καπάκι?
χρειάζεται να τοποθετήσω εσωτερικά στο ρακόρ κάποιον πνίχτη γι'αυτό το λόγο?

Ok υπάρχει και η λύση της άμεσης αλλαγής με τα πλαστικά του JP4 αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.

Επιπλέον, έχω διαρροή στη φλάτζα στεγανοποίησης του ψευτοκάπακου εξαγωγής. Σε αυτή την περίπτωση αρκεί το βγάλσιμο, καθαρισμός, φλατζόκολλα και επανατοποθέτηση? Δεδομένου ότι στα σημεία που πιάνουν οι βίδες έχει αποστάτες (προεξοχές) ~2mm οπότε δεν έρχεται σε επαφή μέταλλο με μέταλλο και γι'αυτό το λόγο αμφιβάλλω αν η φλατζόκολλα θα κάνει δουλειά Rolling eyes

Ευχαριστώ
Pughell - Πεμ 17 Νοέ 2011, 16:09:00
Θέμα δημοσίευσης:
Τα καπακια,εσωτερικα,δεν ειναι ιδια...

Και εμεις εχουμε παρατηρησει προβλημα αναθυμιασεων,αλλα με τα καπακια των J4 σε μοτερ JP4.
Απο το στροφαρισμα,βγαζει παρα πολλες αναθυμιασεις και πλημυρριζει ο τοπος...

Λογικα τα καπακια των JP4 σε κεφαλη J4 δεν θα ειχαν κανενα προβλημα αλλα επειδη ποτε δεν ξερεις,γιατι να το ρισκαρεις και να μην το αφησεις ως εχει;
RoadRunner122 - Πεμ 17 Νοέ 2011, 17:57:33
Θέμα δημοσίευσης:
Γιατί είναι προφανές ότι το καπάκι της εξαγωγής βρίσκεται υπό πίεση και χρειάζεται κάποια δίοδο ανακούφισης. Αλλά αυτό ίσως είναι και ψυχολογικό. Το σίγουρο -και αληθοφανές- είναι ότι προφανώς λόγω του παραπάνω, τα λάδια βρίσκουν διαφυγή είτε από τη φλάτζα στεγανοποίησης του ψευτοκάπακου είτε από την τάπα πλήρωσης. Που ok, όσο συχνά κι αν την αλλάζεις ή αντικαθιστάς το λαστιχάκι της, πάλι θα χάσει και θα στα κάνει όλα μες τη λαδίλα.

Αφού λοιπόν θα τοποθετηθεί και το oil catch tank γιατί να μη γίνει μιά σωστή δουλειά εξ'αρχής.

Το ενδεχόμενο να έκανα ένα bypass των αναθυμιάσεων του ψευτοκάπακου εξαγωγής μέσω του εισαγωγής παραείναι extreme? Δηλαδή να τα ενώσω κατά κάποιον τρόπο...

Στέλιο, αυτό:
RoadRunner122 έγραψε:
Επιπλέον, έχω διαρροή στη φλάτζα στεγανοποίησης του ψευτοκάπακου εξαγωγής. Σε αυτή την περίπτωση αρκεί το βγάλσιμο, καθαρισμός, φλατζόκολλα και επανατοποθέτηση? Δεδομένου ότι στα σημεία που πιάνουν οι βίδες έχει αποστάτες (προεξοχές) ~2mm οπότε δεν έρχεται σε επαφή μέταλλο με μέταλλο και γι'αυτό το λόγο αμφιβάλλω αν η φλατζόκολλα θα κάνει δουλειά Rolling eyes
πώς το αντιμετωπίζετε?
Pughell - Πεμ 17 Νοέ 2011, 21:02:00
Θέμα δημοσίευσης:
Αν το δεις καθαρα σαν μοτερ,τα J4 εχουν αναθυμιασεις στο καπακι εισαγωγης και στο μπλοκ.
Τα JP4 εχουν μονον στα καπακια των εκκεντροφορων και καθολου στο μπλοκ.
Οποτε η διαφορα στην λειτουργια τους ισως προκυπτει απο εκει...

Σχετικα με την διαρροη,βγαλσιμο,καλο καθαρισμα και φλαντζοκολλα(ή νεα λαστιχακια,υπαρχουν) και κλεισιμο ξανα. Wink
RoadRunner122 - Πεμ 17 Νοέ 2011, 21:12:10
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:
Αν το δεις καθαρα σαν μοτερ,τα J4 εχουν αναθυμιασεις στο καπακι εισαγωγης και στο μπλοκ.

Οι αναθυμιάσεις του μπλοκ είναι το ρακόρ-γωνιά λίγο πιό κάτω απ'αυτό του ψευτοκάπακου?

Ok και με τον χώρο της εξαγωγής τι γίνεται? Από τη μία, δε νομίζω να μην το έχουν προβλέψει αλλά από την άλλη, από που εκτονώνονται οι αναθυμιάσεις στο χώρο αυτό?

Επιπλέον, στο ψευτοκάπακο εισαγωγής, με μπερδεύει η 2η έξοδος που έχει και πάει κατευθείαν πάνω στο σώμα της πεταλούδας. Αυτό τι ρόλο βαράει? Αφού υπάρχει ολόκληρο ρακόρ για την εκτόνωση (το γωνιακό) το οποίο είναι 5 φορές μεγαλύτερο σε διατομή, ποιός ο λόγος και για 2η έξοδο?


Παράθεση:
Σχετικα με την διαρροη,βγαλσιμο,καλο καθαρισμα και φλαντζοκολλα(ή νεα λαστιχακια,υπαρχουν) και κλεισιμο ξανα. Wink

Αυτό δεν το ήξερα. Ελπίζω να έχουν νορμάλ τιμή.
Pughell - Πεμ 17 Νοέ 2011, 22:45:32
Θέμα δημοσίευσης:
Οι αναθυμιασεις στο μπλοκ ειναι ενα μαυρο σωληνακι που ερχεται απο κατω.Θα το βρεις στο πλαι του μπλοκ,περιπου λιγο πιο κατω απο την κεφαλη.

Περι εκτινωσης στην εξαγωγη,δεν ξερω,υποψιαζομαι οτι μαλλον τις διατηρει εντος για αυξημενες θερμοκρασιες και οτι εχει να εκτονωσει,το βγαζει απο τον σωληνα του μπλοκ. Scratch


Περι σωληνακι στην πεταλουδα,δεν ξερω,ψεματα θα σου πω... Confused
Pugobios - Πεμ 17 Νοέ 2011, 23:16:09
Θέμα δημοσίευσης:
περι καπακιων 206 σε ραλισιο βαλτε τα αφοβα κυκλοφορει αυτη τη στιγμη σαξο ετσι και δεν ειχει το παραμικρο θεμα ουτε με αναθιμιασεις ουτε με διαρροες...
RoadRunner122 - Παρ 18 Νοέ 2011, 00:23:50
Θέμα δημοσίευσης:
Ok, τότε με την ίδια λογική που δουλεύει ο J4 με τα καπάκια του JP4, για ποιό λόγο να μη δουλέψει και το καπάκι εξαγωγής του J4 με ρακοράκι?
Pugobios - Παρ 18 Νοέ 2011, 01:02:26
Θέμα δημοσίευσης:
θα δουλεψει...απλα θα σου φτηνει λαδια απο εκει...τα καπακια του 206 ειναι σαν το εισαγωγης το ραλισιο με πλακακι απο κατω για να μην ανεβαζει λαδιλα επανω μονο αναθυμιασεις...
Pughell - Παρ 18 Νοέ 2011, 10:46:22
Θέμα δημοσίευσης:
Να εχετε υποψιν σας οτι εχουν και διαφορετικους "λαβυρινθους" ομως,με οτι συνεπαγεται αυτο... Confused
RoadRunner122 - Παρ 18 Νοέ 2011, 11:40:37
Θέμα δημοσίευσης:
Pugobios έγραψε:
θα δουλεψει...απλα θα σου φτηνει λαδια απο εκει...τα καπακια του 206 ειναι σαν το εισαγωγης το ραλισιο με πλακακι απο κατω για να μην ανεβαζει λαδιλα επανω μονο αναθυμιασεις...

Eμ, γι αυτό έλεγα μήπως πρέπει να μπει κάποιος πνίχτης...

Pughell έγραψε:
Να εχετε υποψιν σας οτι εχουν και διαφορετικους "λαβυρινθους" ομως,με οτι συνεπαγεται αυτο... Confused

Καλά, όταν τα αφαιρέσω για να μπει φλατζόκολλα, θα το μελετήσω το θέμα επιτόπου. Γιατί απ'ότι κατάλαβα μάλλον θα είμαι ο πρώτος που θα το κάνω (αν το κάνω...) Rolling eyes
Pugobios - Παρ 18 Νοέ 2011, 14:24:47
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:
Να εχετε υποψιν σας οτι εχουν και διαφορετικους "λαβυρινθους" ομως,με οτι συνεπαγεται αυτο... Confused

oι κεφαλες ειναι ιδιες στο πανω μερος στελιο δεν εχουν καμια διαφορα οποτε δεν νομιζω να υπαρξει προβλημα το αντιθετο μαλιστα...
RoadRunner122 - Παρ 18 Νοέ 2011, 14:40:54
Θέμα δημοσίευσης:
Αυτό που είχα κατά νου, είναι να λυθούν και τα 2 ψευτοκάπακα, να δω πώς είναι εσωτερικά αυτό της εισαγωγής και ουσιαστικά να γίνει μιά αντιγραφή του ρακόρ της εισαγωγής και να τοποθετηθεί στο εξαγωγής...

Όλα αυτά θεωρητικά πάντα γιατί δεν ξέρω ούτε πώς είναι εσωτερικά, ούτε αν γίνει αντιγραφή και εφαρμοστεί τι ποσότητα λαδιού θα βγάζει.
Pughell - Παρ 18 Νοέ 2011, 18:05:01
Θέμα δημοσίευσης:
Pugobios έγραψε:
Pughell έγραψε:
Να εχετε υποψιν σας οτι εχουν και διαφορετικους "λαβυρινθους" ομως,με οτι συνεπαγεται αυτο... Confused

oι κεφαλες ειναι ιδιες στο πανω μερος στελιο δεν εχουν καμια διαφορα οποτε δεν νομιζω να υπαρξει προβλημα το αντιθετο μαλιστα...

Οι κεφαλες οντως ειναι ιδιες,τα ψευτοκαπακα ειναι διαφορετικα και το θεμα ειναι γιατι... Sad

Σημερα παντως ανοιξαμε ενα ζευγαρι ραλλισια ψευτοκαπακα αλλα δεν ειχα φωτογραφικη μαζι μου... Confused
Alex_Rallye16v - Σαβ 19 Νοέ 2011, 03:37:56
Θέμα δημοσίευσης:
να σας πω και εγω το προβλημα μου περι αναθυμιασεις....λοιπον σαν παιδι κ γω σημερα ειπα να παω μια βολτουλα προς πανοραμα για να πεξουμε στις στροφες....φτανω πλατανακια ολα καλα....μετα εκανα μια σταση προς τα πανω κ βλεπω να βγαινουν καπνοι απο το αμαξι κ λεω προβλημα .... κανω λιγο ποιο μακρια ενω συνεχιζοταν η καπνα κ βλεπω υγρα κατω απο τ αμαξι και λεω οκ θα την εκλασε κανενα κολαρο ..... μολις ανοιγω το καπο βλεπω ολο τ μοτερ βσκ το δεξι τμημα γεματο λαδια που τα ειχε ξερασει ολα απο την τριπα με τις αναθυμιασεις (δεν εχω ουτε φιλτρα ουτε τπτ εκει στην τριπα στο ψευτοκαπακο).....εκει στον δρομο εσκιζα 2ες - 3ες και παρουσιαστηκε αυτο τ προβλημα....κατεβηκα για το σπιτι με ρελαντι (ολο καταβαση) και μετα δεν εβγαλε καθολου λαδια (το καταλαβα αφου καθαρισα την γυρο περιοχη)...Το αμαξι εβγαλε κανα μισο λιτρο ....σε τι οφειλεται αυτο και τι ζημια δημιουργισα???
Pughell - Σαβ 19 Νοέ 2011, 08:23:35
Θέμα δημοσίευσης:
Ετσι ξαφνικα ειναι λιγο περιεργο...

Στο εχει ξανακανει;
GEMI - Σαβ 19 Νοέ 2011, 09:39:01
Θέμα δημοσίευσης:
Ρε παιδιά μερικά πράγματα είναι φυσιολογικά, έχετε την εντύπωση ότι σε αγώνες ανάβασης κ πίστας κρατούν το ίδιο μοτέρ χωρίς επισκευές για πολλά χρόνια ? Έτσι όπως το σκίζετε τι περιμένετε δηλ ? Shocked
Βάλε ένα 10-60 λάδι να περιορίσεις το πρόβλημα κ ένα φίλτρο αναθυμιάσεων.
Pughell - Σαβ 19 Νοέ 2011, 12:18:24
Θέμα δημοσίευσης:
Αμα βαλει 10W60 σε μοτερ με υδραυλικα ωστηρια,θα αλλαζει ωστηρια καθε βδομαδα... Laughing

Μια χαρα αντεχουν τα μοτερ για κανιβαλλισμο στον δρομο,αρκει να τα συντηρεις σωστα. Wink
Τις συνθηκες αγωνα δεν τις φτανουμε στον δρομο ουτε στα 3/10.
GEMI - Σαβ 19 Νοέ 2011, 12:29:22
Θέμα δημοσίευσης:
Ετσι όπως βλέπω να οδηγουν σήμερα οι πιτσιρικάδες, νομίζω ότι οι οδηγοί σε συνθήκες δρόμου είναι "παπιες" κ οδηγούν πολύ καλύτερα γιατί είναι κ σχετικοί με το αντικείμενο κ παίρνουν όσα μέτρα ασφαλείας ξέρουν τουλάχιστον. Χώρια που έχουν υποστήριξη από συνεργεία κ ανθρώπους με ασθενοφόρα κλπ. πίσω τους.
Κ άντε να σπάσει κάνα μοτέρ είναι το λιγότερο, κάτι τουμπαρίσματα κ πετάγματα εκτός δρόμου κ μετωπικές είναι το χειρότερο..
Δεν θέλω να κάνω τον "ηθικό", αλλά το να οδηγείς σε δημόσιους δρόμους σα να είσαι σε πίστα βλάπτει σοβαρά την υγεία κ του οδηγού όχι μόνο του αυτοκινήτου. Shocked
Alex_Rallye16v - Σαβ 19 Νοέ 2011, 14:08:19
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:
Ετσι ξαφνικα ειναι λιγο περιεργο...

Στο εχει ξανακανει;


δεν μου το εχει ξανακανει αυτο....απο συντηρηση κτλ εχει 1000-1500κμ π εκανα σερβις κ να πω την αληθεια το σκιζω το αμαξι αλλα με τα σερβις ειμαι πολυ τυπικος...λαδια φοραω κατι ελφ κομπετισιον 15-50 αν θυμαμαι καλα....
Pughell - Σαβ 19 Νοέ 2011, 15:20:31
Θέμα δημοσίευσης:
Λογικα Elf Competition ST...
Ενταξει,το προβλημα δεν ειναι σιγουρα απο λαδι.

Γενικα τα μοτερ πετανε τοσες αναθυμιασεις απο μεγαλη φθορα ή απο ταπωμενες/βουλωμενες αναθυμιασεις.
Τωρα ισως να επαιξε ρολο και ο συνδυασμος στροφαρισματος με στροφοδιαδρομη αλλα και παλι,μισο λιτρο λαδι ειναι ποσοτητα... Confused
Alex_Rallye16v - Σαβ 19 Νοέ 2011, 16:45:27
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:
Λογικα Elf Competition ST...
Ενταξει,το προβλημα δεν ειναι σιγουρα απο λαδι.

Γενικα τα μοτερ πετανε τοσες αναθυμιασεις απο μεγαλη φθορα ή απο ταπωμενες/βουλωμενες αναθυμιασεις.
Τωρα ισως να επαιξε ρολο και ο συνδυασμος στροφαρισματος με στροφοδιαδρομη αλλα και παλι,μισο λιτρο λαδι ειναι ποσοτητα... Confused

Και τωρα τι πρεπει να κανω???πρωτη φορα μου τ εκανε αυτο κ τρελαθηκα χτες βραδυ....
Pugobios - Σαβ 19 Νοέ 2011, 17:58:02
Θέμα δημοσίευσης:
καταρχην βαλε ξανα σωληνακι με δοχειο η εστω με φιλτρακι...
Pughell - Σαβ 19 Νοέ 2011, 20:43:40
Θέμα δημοσίευσης:
Ναι,ξεκινα με τις αναθυμιασεις να μαζευονται καπου και μετα βλεπεις... Confused
France_8v - Δευ 09 Απρ 2018, 19:01:20
Θέμα δημοσίευσης:
Καλησπέρα παιδιά και χρόνια πολλά!
Επαναφέρω το θέμα, έχω ένα 106 16v μετατροπή από 8v. Το μπλοκ είναι του 8v.
Όταν έκανα την μετατροπή, ο μηχανικός μου έβαλε ψευτοκάπακα 206 ισχυριζόμενος ότι είναι καλύτερα λόγω ότι αναπνέει και η εξαγωγή.
Η μετατροπή έχει γίνει 8 χρόνια τώρα. Το θέμα μου είναι ότι βγάζει αρκετό λάδι απ' τις αναθυμιάσεις (δυστυχώς δεν θυμάμαι από πότε).
Είχα δοχείο αναθυμιάσεων, αλλά ειδικά τώρα με το παιδί δεν υπάρχει χρόνος να το καθαρίζω όσο συχνά χρειάζεται με αποτέλεσμα να βγάζω τις αναθυμιάσεις στο δρόμο γιατί λερώνει γρήγορα την πεταλούδα.
Αν βάλω πάλι τα ψευτοκάπακα του tu5j4 θα αλλάξει κάτι;
Υπάρχει περίπτωση να μην έχει βάλει κάτι στα ήδη υπάρχων ψευτοκάπακα και γι' αυτό να πετάει λάδι (αποστάτες πχ);
Nik_psa - Τρι 10 Απρ 2018, 06:09:06
Θέμα δημοσίευσης:
Κεφαλή j4 ή jp4;
France_8v - Τρι 10 Απρ 2018, 21:02:21
Θέμα δημοσίευσης:
j4.
vassat - Τρι 10 Απρ 2018, 23:59:32
Θέμα δημοσίευσης:
To ίδιο θέμα έχω,
μετά από 1000/1500 χλμ το oil catch can γεμίζει, ειδικά αν το στο "μενού" περιλαμβάνεται "σκίσιμο" (Πεντέλη 4Κ με 7/7,5Κ σαλ) .
Εκτιμώ οφείλεται στα ελατήρια λαδιού του πιστονιού, πλέον πάω αργά και το φαινόμενο έχει περιοριστεί, το μοτέρ όμως απαιτεί επισκευή ή αλλαγή (TU5JP4).
/ B
action_peugeot - Τετ 11 Απρ 2018, 19:56:26
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν είναι τα καπάκια.
Από αλλού είναι τα λάδια που ανεβάζει αν ο κορμός είναι 8ν
Pughell - Παρ 13 Απρ 2018, 19:45:13
Θέμα δημοσίευσης:
Αυτο που ειπε ο Τηλεμαχος...

Αν ειναι λαδι αναθυμιασεων,συνηθως ειναι απο φθορα σε ελατηρια.
Αν ειναι ωμο λαδι(οχι καμμενο δηλαδη),για καποιο λογο σηκωνει πιεση στο ολο κυκλωμα και τα ανεβαζει τοσο ψηλα.
Υποψιν οτι τα 8v δεν εχουν τον μεγαλο σωληνα που ανεβαζει τις αναθυμιασεις απο το μπλοκ.
France_8v - Σαβ 14 Απρ 2018, 17:18:59
Θέμα δημοσίευσης:
Καμένο λάδι είναι, το καταλαβαίνω από το χρώμα του που είναι σαν καφέ ανοιχτό.
Στέλιο ποιόν σωλήνα εννοείς; Είναι χρήσιμος αυτός; Γιατί μιας και θα λυθεί για ελατήρια-μέταλλα και τα σχετικά, να βάλω και το μπλοκ του 16αριου.
Κάποιοι βέβαια μου λένε ότι δεν χρειάζεται να αλλάξω μπλοκ, είναι τόσο μικρές οι διαφορές που δεν αξίζει. Rolling eyes
vassat - Σαβ 14 Απρ 2018, 18:01:37
Θέμα δημοσίευσης:
Το λάδι που συγκεντρώνεται στο oil catch can, "πως θα πρέπει" να είναι;
Δηλαδή (θα)είναι σαν το υπόλοιπο που είναι στο κάρτερ ή -τρόπον τινά- αλλοιωμένο, σαν "καμμένο";
/ Β
vassat - Σαβ 14 Απρ 2018, 18:10:32
Θέμα δημοσίευσης:
Επίσης ποια θεωρείται μια "φυσιολογική" απώλεια λιπαντικού στο δοχείο oil catch can, πόσα ml/χλμ;
/ Β
Pughell - Κυρ 15 Απρ 2018, 08:18:11
Θέμα δημοσίευσης:
Αγγελε αμα λυσεις για επισκευη,βρες ενα μπλοκ 16v και βαλε.
Εχει καποιες δομικες διαφορες(αναθυμιασεις/σημεια στηριξης/κλπ) που δεν αξιζει να ασχοληθεις με του 8v προκειμενου να κανεις τις πατεντες.
Εγω σε ειχα πει κιολας,βαλε απευθειας ενα 206 αντι να ασχοληθεις με του 106...

Βασιλη το λαδι των αναθυμιασεων ειναι πολυ βρωμικο και μαυρισμενο.Το "ωμο" λαδι που παραμενει στο καρτερ δειχνει πιο καθαρο.
Ειναι λιγο δυσκολο να το περιγραψω αν και μια σταγονα του δεικτη σε σχεση με μια σταγονα/δειγμα απο το σωληνακι των αναθυμιασεων,δειχνει την διαφορα σχετικα ευκολα συνηθως.
France_8v - Τετ 18 Απρ 2018, 14:23:59
Θέμα δημοσίευσης:
Απλά για να βάλω του 206 ήταν έξτρα το κόστος αγοράς του + το λύσιμο για τσεκ ότι ήταν οκ.
Και αν δεν ήταν; Ποιός θα πλήρωνε τον μηχανικό για τα λύσε-δέσε;
Οκ θα βάλω από 16v.
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr