PSClub - Hellas

Ανάρτηση και Σύστημα Διεύθυνσης - ΓΕΝΙΚΑ - Σήκωμα πίσω ρόδας

zzzleepy - Τετ 17 Σεπ 2003, 00:21:31
Θέμα δημοσίευσης: ΓΕΝΙΚΑ - Σήκωμα πίσω ρόδας
Διάβασα κάπου ότι είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των μικρών Peugeot το να σηκώνουν την πίσω ρόδα που βρίσκεται στο εσωτερικό της στροφής, στρίβοντας στην ουσία με τρεις ρόδες! Δεν ξέρω αν είναι χαρακτηριστικό μόνο των μικρών λιονταριών ή και άλλων μικρών γενικότερα αλλά έχω την εντύπωση ότι συμβαίνει μόνο σε μικρών διαστάσεων αυτοκίνητα.

Έχει ιδέα κανείς για ποιο λόγο γίνεται αυτό; Έχει σχέση με την ανάρτηση, το στήσιμο, το μεταξόνιο ή το πλάτος; Εξυπηρετεί κάποιο σκοπό ή δεν μπορεί να αποφευχθεί απλώς και γι'αυτό εμφανίζεται; Και κατά πόσο είναι ασφαλές να εμφανίζεται ένα τέτοιο φαινόμενο στις στροφές;
Miltellas - Πεμ 18 Σεπ 2003, 02:27:19
Θέμα δημοσίευσης:
Αναρτήσεων το ανάγνωσμα.

Μαλακιά μούρη, σκληρός κώλος, διαδρομή στην ανάρτηση, καλά λάστιχα, δυνατό rebound μπροστά.
Παρουσιάζεται κατά την επιβράδυνση ή εξισορρόπηση σε στροφή. Με την επιτάχυνση ο τροχός επιστρέφει στη γη. Στα δυνατά πισωκίνητα συμβαίνει το αντίθετο: ο εμπρός εσωτερικός ενδέχεται κατά την επιτάχυνση να απογειωθεί, πράγμα που σημαίνει ότι στην συγκερκιμένη περίπτωση είναι και ο τροχός με το λιγότερο φορτίο.
Όχι, δεν έχει σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Είναι ασφαλές, αφού το μεγαλύτερο φορτίο κατά την φάση της στροφής το αναλαμβάνει ο εμπρός εξωτερικός τροχός και το μικρότερο (έως ανύπαρκτο) ο πίσω εσωτερικός που πολλές φορές είναι και στον αέρα. Εάν σκληρύνεις τη μούρη το φαινόμενο θα μειωθεί-εξαλειφθεί, αλλά θα αυξηθεί και η υποστροφή.
zzzleepy - Πεμ 18 Σεπ 2003, 08:12:12
Θέμα δημοσίευσης:
Πιστεύω ότι κάλυψες πλήρως την απορία μου Μίλτο (για άλλη μια φορά Smile ).

Μια ακόμα ερώτηση: το σήκωμα της πίσω ρόδας δεν δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για υπερστροφή ή δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο;
Vaggelis - Πεμ 18 Σεπ 2003, 08:41:01
Θέμα δημοσίευσης:
To σήκωμα του τροχού, είναι χαρακτηριστικό της οδικής συμπεριφοράς των γαλλικών αυτοκινήτων, αλλά δεν είναι και ο κανόνας, καθώς παρατηρείται και σε άλλα αυτοκίνητα (όπως π.χ. Ibiza...)
Οφείλεται κυρίως στην σφιχτή ανάρτηση και στις σκληρές αντιστρεπτικές....
Δεν δημιουργεί πρόβλημα στην οδική συμπεριφορά, καθώς όπως είπε και ο Μίλτος, ο συγκεκριμένος τροχός δεν επηρεάζει το κράτημα....
Στα πισωκίνητα σηκώνεται αντίστοιχα ο εμπρός εσωτερικός τροχός, χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Escort, αλλά ακόμα και οι F1, όπου οι "μάστορες" οδηγοί μπορούν ακόμα και σήμερα με τα τόσα ηλεκτρονικά βοηθήματα να σηκώσουν τον εμπρος εσωτερικό τροχό....
giannissss - Κυρ 21 Σεπ 2003, 10:08:44
Θέμα δημοσίευσης:
Νομιζω οτι εννοεις οτι σηκωνεται ο τροχος που ειναι εξωτερικα της στροφης, και οχι εσωτερικα, ετσι?
Σκεψου οτι το ραλακι αν το δεις παρκαρισμενο ατσαλα , στριμογμενο, σε κανα πεζοδρομειο , πχ κολωνακι Confused , ισως παρατηρησεις οτι ο πισω τροχος που βρισκεται εξω απο το πεζοδρομιο ειναι στον αερα!!!
Αυτο γινοταν και με το πουντο που ειχα παλιοτερα, με κατι σατανικα ελατηρια που του ειχα βαλει (και καλα για να μπαινω καλυτερα στις στροφες.... μεχρι που το διελυσα σε μια μαντρα!!!! Rolling eyes )

Παντως το σηκωμα του τροχου παρατηρειται και σε αλλα αυτοκινητα στις στροφες..... Πιστευω οτι πρωτοπορουν οι γαλλοι με τα καλυτερα δεδομενα κρατηματος αλλωστε...
Vaggelis - Δευ 22 Σεπ 2003, 08:28:11
Θέμα δημοσίευσης:
giannissss έγραψε:
Νομιζω οτι εννοεις οτι σηκωνεται ο τροχος που ειναι εξωτερικα της στροφης, και οχι εσωτερικα, ετσι?


Όχι, όταν μιλάμε για σήκωμα τροχού, εννοούμε πάντα τον εσωτερικό....
fantom - Δευ 19 Ιαν 2004, 18:18:29
Θέμα δημοσίευσης:
ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ:
ΕΙΧΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ ΜΕ ΤΟ 1.1 ΜΟΥ 4 ΑΤΟΜΑ ΦΟΥΛ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΗΦΟΡΙΚΗ ΔΕΞΙΑ ΜΕ ΛΑΚΟΥΒΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΣΗΚΩΘΗΚΕ Ο ΠΙΣΩ ΔΕΞΗΣ ΤΡΟΧΟΣ! ΤΑΧΥΤΗΤΑ 20-30 Χ.Α.Ω.
2α ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΚΙ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑ ΤΡΕΛΟ ΖΟΡΙΣΜΑ. ΑΥΤΟ ΜΑΛΛΟΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΛΗΡΗ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΣΤΟ 1.1 ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΝΙΣΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ;;;;;;;;
kovac - Δευ 19 Ιαν 2004, 19:16:04
Θέμα δημοσίευσης:
fantom έγραψε:
ΠΑΙΔΙΑ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ:
ΕΙΧΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟ ΠΗΛΙΟ ΜΕ ΤΟ 1.1 ΜΟΥ 4 ΑΤΟΜΑ ΦΟΥΛ ΒΑΛΙΤΣΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΝΗΦΟΡΙΚΗ ΔΕΞΙΑ ΜΕ ΛΑΚΟΥΒΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΣΗΚΩΘΗΚΕ Ο ΠΙΣΩ ΔΕΞΗΣ ΤΡΟΧΟΣ! ΤΑΧΥΤΗΤΑ 20-30 Χ.Α.Ω.
2α ΣΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΚΙ ΟΠΩΣ ΕΙΠΑ ΤΡΕΛΟ ΖΟΡΙΣΜΑ. ΑΥΤΟ ΜΑΛΛΟΝ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΛΗΡΗ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΑΛΛΑ ΣΤΟ 1.1 ΚΑΙ ΜΕ ΜΑΝΙΣΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ;;;;;;;;


Είμαι άσχετος από αναρτήσεις...

Μήπως λόγω μετατόπισης φορτίου (πίσω άτομα χωρίς ζώνες, ο ένας πάνω στον άλλον κουβάρι, όταν έπαιρνες τη στροφή) και εξαιτίας του ότι οι μανίσιες είναι αρκετά μαλακές? Με τις μανίσιες αναρτήσεις αν αρχίζει να σηκώνεται δύσκολα κάθεται...με λίγα λόγια, λίγα παραπάνω χλμ και θα έκανες ακροβατικά!! Κι αυτό γιατί αλλιώς συμπεριφέρεται όταν είναι χαμηλωμένο και σηκωθεί, κι αλλίως όταν είναι μαμά καγκουρό και σηκωθεί!

Δες το σαν ένα φορτηγό (είναι αρκετά μαλακές οι μανίσιες αναρτήσεις) που όταν αρχίσεις τα αριστερά-δεξιά κάποια στιγμή γέρνει τόσο που τουμπάρει, ενώ με σκληρότερες αναρτήσεις και χαμήλωμα δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος...βέβαια θα φύγεις στην ευθεία (γλυστρώντας) αλλά πολύ πιο δύσκολα (με πολύ περισσότερο ζόρι), ενώ με το μαμά θα φύγεις με ακροβατικά και πολύ πιο εύκολα!

Παιδιά αν δε τα λέω καλά πείτε το μου με τρόπο...ξέρετε εσείς...πόσο έχει η ντοματούλα είπαμε??? Laughing Laughing
netblaster - Δευ 19 Ιαν 2004, 21:50:28
Θέμα δημοσίευσης:
Η ντοματουλα??? Εδω στο club ειναι τζαμπα... Splat Splat Μην το παρεις προσωπικα Χρηστο, απλα για να σου δειξω οτι η ντοματα υπαρχει εν αφθονια στο club!!! Ο Μιλτος εδωσε αναλυτικοτατη απαντηση!!! Βεβαια αυτο συμβαινει μονο σε οριακες καταστασεις...Οσο για το 1.1 ας υπολογισουμε και το γεγονος οτι δεν εχει αντιστρεπτικες,οποτε (μαλλον...) η αποτομη (και ατσαλη) μετατοπιση βαρους επαιξε το ρολο της!!!
Vaggelis - Δευ 19 Ιαν 2004, 21:59:05
Θέμα δημοσίευσης:
Και αντιστρεπτική και σκληρή κιόλας το 1.1;;;;;; Shocked Shocked
Μωρε μπράβο....
Από πότε εξοπλίζεται και με αντιστρεπτικές το 1.1;;;
Το είπες και μόνος σου..... λάκούβα...
Προφανώς ο τροχός αναπήδησε...
fantom - Δευ 19 Ιαν 2004, 23:20:52
Θέμα δημοσίευσης:
Shocked ΠΑΙΔΙΑ ΤΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ, ΑΠΌΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΕΧΩ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΟΝΙΣΕΙ ΣΤΗ LION ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΗ Η ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣΦΑΤΑ (ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΓΟΡΑΣ 02 ΤΟΥ 2003) ΚΑΙ "ΦΟΡΑΕΙ" ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΟΥ 1.4 ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΤΟ 1.1

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΗ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΕΡΟΜΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ Η ΛΑΚΚΟΥΒΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ!!! Cool
ΝΙΚΟΣ - Τρι 20 Ιαν 2004, 01:52:28
Θέμα δημοσίευσης:
Eγω που ψαχνω κανεναν τροπο να σταματησει να συκωνει τροχο και στι ισιωμα και δεν μπορω να βρω......... Laughing Laughing Laughing

Υ.Γ....οποιος πεταξει ντοματα την εβαψε Laughing Laughing Laughing Μικε κανονισε Laughing
alemao - Τρι 20 Ιαν 2004, 02:15:10
Θέμα δημοσίευσης:
Αν πας με γραμμές θα σηκώσει τροχό, ενώ αν πας με το πλάι... Wink Very happy
έτσι Νίκο ευθειάκια; Laughing
kovac - Τρι 20 Ιαν 2004, 03:46:21
Θέμα δημοσίευσης:
netblaster έγραψε:
Η ντοματουλα??? Εδω στο club ειναι τζαμπα... Splat Splat Μην το παρεις προσωπικα Χρηστο, απλα για να σου δειξω οτι η ντοματα υπαρχει εν αφθονια στο club!!! Ο Μιλτος εδωσε αναλυτικοτατη απαντηση!!! Βεβαια αυτο συμβαινει μονο σε οριακες καταστασεις...Οσο για το 1.1 ας υπολογισουμε και το γεγονος οτι δεν εχει αντιστρεπτικες,οποτε (μαλλον...) η αποτομη (και ατσαλη) μετατοπιση βαρους επαιξε το ρολο της!!!


Τι να πάρω προσωπικά? Δεν παρεξηγιέμαι...αφού το είπα...χώστε ντομάτες, χώστεεεεεεεεε... Laughing Laughing Laughing Όπως έχω ξαναπεί, τις μαζεύω τις ντομάτες για να τις πουλήσω και να πάρω το RC Cool !!! Αρχίστε κι εσείς!!! Wink

Βάλε και τη λακούβα (που δεν το είχα δει Embarassed ) σε όλα αυτά...δε θέλει και πολύ! Wink
netblaster - Τρι 20 Ιαν 2004, 12:07:06
Θέμα δημοσίευσης:
fantom έγραψε:
Shocked ΠΑΙΔΙΑ ΤΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ, ΑΠΌΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΕΧΩ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ. ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΟΝΙΣΕΙ ΣΤΗ LION ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΗ Η ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣΦΑΤΑ (ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΓΟΡΑΣ 02 ΤΟΥ 2003) ΚΑΙ "ΦΟΡΑΕΙ" ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΟΥ 1.4 ΠΛΕΟΝ ΚΑΙ ΤΟ 1.1

ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΗ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΑΝΑΦΕΡΟΜΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ. ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ Η ΛΑΚΚΟΥΒΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ!!! Cool


Αυτο ομολογουμενως δεν το ηξερα!!! Κανει βηματα προοδου η Πεζο τελικα...Κιετσι να ειναι παντως ο κληρος πεφτει στη λακουβα, ο κληρος πεφτει στη λακουβα οε οεεεε οε οεεε...
ΝΙΚΟΣ - Τρι 20 Ιαν 2004, 17:23:46
Θέμα δημοσίευσης:
Ο με πατανε ολα τα 1100 έγραψε:
Αν πας με γραμμές θα σηκώσει τροχό, ενώ αν πας με το πλάι... Wink Very happy
έτσι Νίκο ευθειάκια; Laughing


Εγω ευθειακιας Αρη Question Question Question Που στυνεσε στην Βουτα γιατι λενε δεν εχεις ψυχη να το πας......α σιαπερα ρε Laughing Laughing Laughing
alemao - Τετ 21 Ιαν 2004, 18:55:12
Θέμα δημοσίευσης:
ΝΙΚΟΣ έγραψε:
Ο με πατανε ολα τα 1100 έγραψε:
Αν πας με γραμμές θα σηκώσει τροχό, ενώ αν πας με το πλάι... Wink Very happy
έτσι Νίκο ευθειάκια; Laughing


Εγω ευθειακιας Αρη Question Question Question Που στυνεσε στην Βουτα γιατι λενε δεν εχεις ψυχη να το πας......α σιαπερα ρε Laughing Laughing Laughing

pare na'xeis Splat Splat Splat Splat Splat Splat Splat
Baphomet - Τετ 21 Ιαν 2004, 19:03:51
Θέμα δημοσίευσης:
ΝΙΚΟΣ έγραψε:
Ο με πατανε ολα τα 1100 έγραψε:
Αν πας με γραμμές θα σηκώσει τροχό, ενώ αν πας με το πλάι... Wink Very happy
έτσι Νίκο ευθειάκια; Laughing


Εγω ευθειακιας Αρη Question Question Question Που στυνεσε στην Βουτα γιατι λενε δεν εχεις ψυχη να το πας......α σιαπερα ρε Laughing Laughing Laughing



Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz
ultra-one - Δευ 31 Ιαν 2005, 14:58:51
Θέμα δημοσίευσης:
Το σήκωμα του πίσω εσωτερικού τροχού γίνεται σε πολλά προσθιοκίνητα επειδή το κέντρο περιστροφής από τη γεωμετρία της εμπρός ανάτησης είναι κατά κανόνα (επίτηδες) πιο χαμηλό ενώ πίσω πιο ψηλό στα αυτοκίνητα τουλάχιστον που δεν έχουν γόνατα Μακφέρσον πίσω. Αρα πέρα από τα ελατήρια και τις αντιστρεπτικές, τα προσθιοκίνητα όταν στρίβουν κάθονται μπροστά στην εξωτερική πλεύρα της στροφής (πράγμα που αυξάνει το αρνητικό κάμπερ, φορτίζει τον τροχό πιο σωστά και μειώνει την υποστροφή) και σηκώνονται πίσω εσωτερικά (υπερστροφή κλίσης). Άρα για αυτό και τα "μαλακά" 206 1.1 σηκώνουν τροχό π.χ.

Επίσης το σήκωμα του πίσω εσωτερικού τροχού φορτίζει περισσότερο και τον εξωτερικό πίσω τροχό και ταυτόχρονα μειώνει και την υπερστροφή.

Επειδή οι περισσότεροι είστε μικροί Cool, δεν θα θυμάστε ότι το Golf I του 1975 που ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που άφησαν ιστορία με το κράτημα και την συμπεριφορά τους, έστριβε με 3 τροχούς με τον πίσω εσωτερικό πάντα στον αέρα και αν το ζόριζες ο τροχός σηκωνόταν πολυυυυύ πάνω από το έδαφος (πάνω από 20 εκατοστά).

Σκεφτήτε λίγο ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα που σηκώνουν πίσω τροχό στρίβουν πολύ καλά ενώ πολλά που δεν σηκώνουν ΔΕΝ Στρίβουν (Opel Kadett, Astra, Corsa κλπ)

Και αν νομίζετε ότι το 206 σηκώνει τροχό στη στροφή (πράγμα αρκετά σπάνιο), που να δείτε πόσο περισσότερο το κάνουν τα 106Rallye, 205GTi, 309GTi, 306GTi, Golf I& II GTi, Renault 5GT Turbo, 11 Τurbo, Clio I Williams και πολλά άλλα! Twisted evil Twisted evil Twisted evil
SnakeMJK - Τρι 01 Φεβ 2005, 00:26:15
Θέμα δημοσίευσης:
ultra-one έγραψε:
Και αν νομίζετε ότι το 206 σηκώνει τροχό στη στροφή (πράγμα αρκετά σπάνιο)


Όχι κ σπάνιο!! Με ταχύτητες άνω των 50 σηκώνει πολύ εύκολα! Εγώ δεν τον βλέπω, αλλά μου χουν πει. Επίσης, σε σλαλομάκι που είχα κάνει με παρόμοια ταχύτητα και κοψοτιμονιές, ο εσωτερικός τροχός δεν πάταγε καθόλου! Απλά ο κώλος πήδαγε από τα αριστερά στα δεξιά, αλλάζοντας πάτημα... Σαν μπαλαρίνος! Shocked Razz
Steve - Τρι 01 Φεβ 2005, 00:57:29
Θέμα δημοσίευσης:
Οι λεγόμενες "σφαλιάρες" Wink
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr