PSClub - Hellas
Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - Βοήθεια για πρόβλημα με εγκέφαλο 307 - ανεκδιήγητο συνεργείο
gor - Δευ 04 Ιαν 2010, 17:35:31
Θέμα δημοσίευσης: Βοήθεια για πρόβλημα με εγκέφαλο 307 - ανεκδιήγητο συνεργείο
Χαίρετε... Λέγομαι Γιώργος. Πρόσφατα αγόρασα ένα μεταχειρισμένο 307 του 2002 (1600cc) μεσω αγγελίας. Κατ'αρχάς, να εξηγήσω ότι είμαι άσχετος από αυτοκίνητα και όλες μου τις κινήσεις - αγορές στον χώρο του αυτοκινήτου τις πραγματοποιούσα πάντα με τυφλή εμπιστοσύνη σε έναν πολύ δικό μου άνθρωπο ο οποίος διατηρεί συνεργείο αυτοκινήτων αρκετά σύγχρονων προδιαγραφών και αρκετά επιτυχημένου απο πλευράς πελατείας / προσεύλευσης κόσμου.
Αφού το αγόρασα, μια από τις πρώτες μου κινήσεις ήταν να αλλάξω το εργοστασιακό ραδιοcd με ένα aftermarket (sony) στο εν λόγω συνεργείο. Λίγες ημέρες αργότερα, και ενώ μέχρι τότε δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα, το αυτοκίνητο έμεινε. Το αντιλήφθηκα όταν πατώντας το κουμπί του κλειδιού για να ανοίξουν οι κλειδαρίες δεν γινόταν τίποτα. Ούτε τα φλάς αναβαν ούτε οι κλειδαριές ανοίγαν (παρά μηχανικα, με χρήση του κλειδιού δηλαδή και μόνον αυτή του οδηγού), ούτε τα φώτα του ταμπλώ άναβαν με την περιστροφή του κλειδιού στη μίζα. Η κατάσταση μου έμοιαζε σαν νεκρή μπαταρία.
Το ίδιο είπε και ο τύπος που οδηγούσε τον γερανό της ασφαλιστικής και ήρθε να παραλάβει το αυτοκίνητο προς μεταφορα. Εκείνος δοκίμασε να τροφοδοτήσει τη μπαταρία με ρεύμα δικής του μπαταρίας. Σε αυτή τη περίπτωση τα λαμπάκια του ταμπλώ ανάβαν με τη περιστροφή του κλειδιού, η μίζα έδινε, αλλα το αμάξι δεν έπερνε μπρος. Έφαγε αρκετές μιζιές ώσπου να απελπιστεί ο τύπος και να μου το μεταφέρει τελικά εκεί που του είχα ζητήσει - στο εν λόγω συνεργείο.
Εκεί, μέσω του διαγνωστικού μηχανήματος του μάστορα, και με την συνδρομή ενός ατόμου το οποίο μου παρουσιάστηκε πως δουλεύει στη Peugeot, μου γνωστοποιήθηκε ότι το αυτοκίνητό μου είχε "κάψει εγκέφαλο και κεντρική μονάδα" και ότι αυτό μπορούσε να αποδοθεί σε:
α) τυχαία συγκυρία (το αυτοκίνητο το είχε ο προηγούμενος κάτοχος 7 χρονια και η βλάβη παρουσιάστηκε σε εμένα που είχα κάνει 70 χιλιόμετρα με αυτό)
β) την αλλαγή του ραδιοcd (να τονίσω ότι το και το μητρικό και αυτό της sony έχαναν τις μνήμες μόλις έσβηνε το αυτοκίνητο)
γ) τις μιζιές που έσκασε ο τύπος της ασφαλιστικής που μετέφερε το αυτοκίνητο (κάτι που δεν εξηγεί γιατί το αυτοκίνητο δεν έπερνε εμπρός πρίν καταφτάσει ο γερανός)
Η βλάβη εκτιμήθηκε αρχικά περίπου ¤1500 για καινούρια, γνήσια ανταλλακτικά. Θυμίζω ότι η εγγύηση της αντιπροσωπείας δεν ισχύει αφού έχει γίνει μεταβίβαση. Όλα αυτά έγιναν προ τριμήνου. Έκτοτε, και με συνεχείς δικαιολογίες, υπεκφυγές, καθυστερήσεις κλπ, το αυτοκίνητο είναι αραγμένο έξω από το εν λόγω συνεργείο, έκθετο σε όλους τους συνεπαγόμενους κινδύνους και περιμένει μαζί με εμένα την επισκευή του. Φανταστείτε τι πρόβλημα μου έχει δημιουργήσει αυτό.
Η εμπιστοσύνη που έχαιρε αυτό το άτομο εκ μέρους μου ήταν απεριόριστη λόγω συγγένειας και αδελφικής φιλίας, αλλά πλέον κάθε ίχνος υπομονής και καλοήθειας εκ μέρους μου έχει εξανεμιστεί. Επειδή, όμως, είμαι άσχετος από αυτά τα θέματα, και επειδή ετοιμάζομαι να πάρω το αυτοκίνητό μου από το εν λόγω συνεργείο, κάτι που θα σημάνει και σοβαρή ρήξη στη σχέση μου με τον μάστορα, θα ήθελα να ξέρω πεντε πράγματα γύρω από την κατάσταση, για να μην αποτελέσω έρμαιο της παραπληροφόρησής του όταν πάω να ζητήσω τον λόγο.
α) Εγκέφαλος και Κεντρική μονάδα μου παρουσιάστηκαν ως ανταλλακτικά που είναι σχεδόν αδύνατον να βρεθούν μεταχειρισμένα, και εγκαθίστανται σε άλλο αυτοκίνητο πλην του αρχικού μόνο με κομπίνα / πείραγμα. Ισχύει αυτό;
β)Αν όχι, πόσο εύκολα βρίσκεται ένα τέτοιο ανταλλακτικό;
γ) Αν ναι, πόσο εύκολα βρίσκεται ένα καινούριο ανταλλακτικό; Πόσο κοστίζει το γνήσιο καινούριο; Υπάρχει Ιμιτασιον; Αν ναι, δικαιολογεί η διαφορά στην τιμή τους την προτίμηση του ιμιτασιόν, και αν ναι, τι κινδύνους αποδέχομαι με τη χρήση ιμιτασιόν;
δ) Η εγκατάσταση κεντρικής μονάδας και εγκεφάλου είναι μια διαδικασία που είναι δυνατή και σε γενικό συνεργείο (με διαγνώστικό) ή μόνο σε αντιπροσωπεία; Είναι μια δύσκολη διαδικασία; Μπορεί να την αναλαβεί μη ειδικός;
ε) Η επιτυχία της εγκατάστασης ακολουθεί το μοντέλο του όλου ή ουδενός; Δηλαδή υπάρχει περίπτωση μια εγκατάσταση να γίνει "ετσι-και-έτσι" και να συνεπάγεται μειωμένη λειτουργικότητα του αυτοκινήτου ή αν τοποθετηθει και δουλέψει τότε συνεπάγεται ότι όλα θα δουλεύουν σωστα;
στ) Με το δεδομένο πως δεν έχω εγγύηση και υποθέτωντας πως ένα γενικό συνεργείο θα τα κατάφερνε εξίσου καλά με μια αντιπροσωπεία στην εγκατάσταση κεντρικής μονάδας και εγκεφάλου, θα είχα λόγους να προτιμήσω την αντιπροσωπεία;
ζ) Έχετε να μου προτείνετε κάποιο συνεργείο;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων...
kane - Δευ 04 Ιαν 2010, 18:26:34
Θέμα δημοσίευσης:
Ο εγκεφαλος ειναι κατι ευκολο να βρεθει θεωρω,απλως θελει ενα ξεκλειδωμα.
Μπορω να ρωτησω τον μηχανικο μου,αν υπαρχει καποιος διαθεσιμος,ωστε να τον αγορασεις και να τον ξεκλειδωσεις.
Οσο για το θεμα τοποθετησεις,αρκει να βρεθει ενας μηχανικος που το εχει ξανακανει,δν ειναι καμμια επιστημη το βγαλε-βαλε "απλων" ανταλλακτικων.
Δεν προσεξα απο που εισαι,οποτε εαν εισαι καπου εκτος θεσνικης δν μπορω προσωπικα να σου προτεινω καποιο συνεργειο.
greenpug106 - Τρι 05 Ιαν 2010, 08:13:20
Θέμα δημοσίευσης:
Αν θες στείλε ένα pm στον Salex να δει τις ερωτήσεις σου αφού η εργασία του αφορά προγραμματισμό εγκεφάλων κλπ
Giannis307 - Τρι 05 Ιαν 2010, 10:47:22
Θέμα δημοσίευσης:
Συνηθως η BSI (η μεσα πλακετα δλδ) χαλαει και ο εγκεφαλος απλα κλειδωνει.....αν σου εδωσαν ενα καρτελακι κοκκινο εισαι τυχερος μιας και εκει ειναι γραμενος ο κωδικος του ξεκλειδωματος.....αυτο μπορει να εγινε απο πολυκαιρισμενη μπαταρια (στο δικο μου οσο απιστευτο και αν σου ακουστει εκαιγε νερα απο το ψυγειο...αλαζω μπατρια και ολα σταματησαν).....δεν ειναι σιγουρο οτι ψηθηκε ο εγκεφαλλος....
Ειναι γενικα συνηθες φαινομενο στα 307 να το παθαινουν αυτο...ειδηκα στις πρωτες φουρνιες...αλλα με το ξεκλειδωμα περνιουνται και οι διορθωσεις στο προγραμα και ολα ειναι οκ....
Τωρα αν δε εχεις το καρτελακι προσπαθησε να το βρεις απο την αντιπρωσοπεια μιας και μετα πας οντως για νεο πακετο ΒSI εγκεφαλλου ή πας για μεταχειρησμενα αλλα με αλαγη ακομα και των κλειδιων σου μιας και ολα πρεπει να ταιριαζουν με το νεο συστημα ασφαλειας....
Τωρα να με τις μιζιες εγινε ζημια δεν το ξερω...αλλα δεν το νομιζω κιολας γιατι οταν κλειδωνει μπaινει σε safe mode....
Αλλα μια ερωτηση...στο διαγνωστικο ειχε επικοινωνια το αυτοκινητο με τον υπολογιστη?Αν δεν ειχε τοτε κατι καηκε αν ειχε και απλα του ζηταγε κωδικο μαλλον δεν ηξερε τι να σου πει και ειπε ταλαζουμε ολα...!
vamvakoolas - Τρι 05 Ιαν 2010, 11:31:42
Θέμα δημοσίευσης:
φιλε θα συμφωνησω απολυτα με το Γιαννη απο πανω. Τωρα μτχ εγκεφαλο μην αγχωνεσαι βρισκεις (να σκεφτεις πριν μερες καπου ειδα ενα για πωληση) και αντιστοιχα προγραμματιζεις. Αυτο με το ραδιο ειναι λιγο κουλο ως απιθανο (εχω πειραματιστει πολυ με 307 και ηχοσυστηματα αλλα να πεσει ο εγκεφαλος ποτε).
Επισης θα σου προτεινα να μη δουλεψεις με μαστρομητσο και καθε τετοιον γιατι δε ξερουν τι τους γινεται (ιδιως στα ηλεκτρονικα που το 307 ειναι τιγκα). Δε μας εγραψες περιοχη για συμβουλη σε αυτο το ζητημα. Επισης μετρα (αν μπορει το συνεργειο) τι κατασταση της μπαταριας σου και αν σε παιρνει αλλαξε την.
Και κατι εκτος μηχανολογικων: και εγω εχω φιλους μηχανικους και τους εμπιστευομαι αλλα υπαρχουν στιγμες (ας ειναι καλα και παιδια απο εδω μεσα) που σε μερικα πραγματα καταλαβα πως δεν ηταν σιγουροι απολυτα και μετα απο πιεση το δεχτηκαν. Εκτοτε υπαρχει απολυτη εμπιστοσυνη και αν δε μπορουν ή δε ξερουν κατι μου το λενε χυμα.
salex - Τρι 05 Ιαν 2010, 11:51:40
Θέμα δημοσίευσης:
Όπως γράφει ο Γιάννης παραπάνω, όλα πρέπει κατά 99% να ξεκίνησαν από τη μπαταρία.
Απλώς μόλις αλλάξατε ραδιοCD, εμφανίστηκε το πρόβλημα αν και προϋπήρχε.
Στη θέση σου θα εμπιστεύομουν περισσότερο μια αντιπροσωπεία για να διαγνώσει το πρόβλημα και να λάβει τα απαραίτητα μέτρα αντιμετώπισης.
Μου φαίνεται πολύ δύσκολο να έχει καεί ο εγκέφαλος κινητήρα, αλλά σίγουρα η μπαταρία που είχες πάνω τα έκανε όλα θάλασσα. Πιο πιθανό φαίνεται να έχει κλειδώσει η κεντρική μονάδα ηλεκτρικών (BSI), οπότε και θα χρειαστείς αυτό που γράφει ο Γιάννης.
Σε κάθε περίπτωση, χρησιμοποίησε τη βοήθεια των ανθρώπων που είναι εξειδικευμένοι σε αυτό. Ένα γενικό συνεργείο - όσο καλό κι αν είναι - δεν μπορεί να έχει εξειδικευμένες γνώσεις πάνω σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου, εκτός κι αν ασχολείται εντατικά με αυτό. Που δε νομίζω να ισχύει.
¶υτό που συνέβη δε έχει να κάνει με την εμπιστοσύνη σου προς το μάστορα ή την ικανότητά του. Βλακεία ήταν και θα συνέβαινε ούτως ή άλλως γιατί δεν κατάλαβες ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται μπαταρία τότε που δυσκολευόταν να πάρει μπροστά.
gor - Σαβ 06 Φεβ 2010, 18:50:35
Θέμα δημοσίευσης:
Τελικά να ενημερώσω τους αγαπητούς συμφορουμίτες για την έκβαση της κατάστασης: προσπαθώντας να διατηρήσω ισορροπίες στη φιλική και συγγενική σχέση μου με το εν λόγω άτομο, το άφησα στο συνεργείο του, αφού πρώτα του ξεκαθάρισα ότι αν δεν κινηθεί άμεσα προς επισκευή του αυτοκινήτου παίρνω τα κλειδιά και το πάω αλλού. Αυτό ήταν αρκετό για να τον κινητοποιήσει, και έστειλε το αυτοκίνητο σε ένα "εξειδικευμένο αλλά όχι εξουσιοδοτημένο" συνεργείο για Peugeot, όπου αποφάνθηκαν ότι το πρόβλημα συνίστατω σε βραχυκυκλωμένη BSI, σε έδαφος καμμένης ασφαλιοθήκης, σε έδαφος οξείδωσης των καλωδίων κάτω από το ταμπλό. Στην αρχή φοβηθήκαμε μήπως το πρόβλημα προέκυψε από τρύπα που θα μπορούσε να έχει ανοίξει ο τύπος που άλλαξε την CD πηγή, αλλά αυτό αποκλειστηκε δια επισκόπησης. Επίσης, αποκλείστηκε οποιαδήποτε είσοδος νερού από το χώρο του κινητήρα (αν και τα λούκια των υαλοκαθαριστήρων ήταν βουλωμένα και δημιουργούσαν συνθήκες τοπικής συσώρρευσης νερού) δια πολύωρης ρίψης νερού υπό πίεση και υπό μορφή βροχής. Καταλήξαμε λοιπόν ότι η βλάβη συνέβη λόγω του "βιολογικού καθαρισμού" τον οποίο έβαλα έναν πλυντηρά να κάνει στο αυτοκίνητο μόλις το αγόρασα... Δυστυχώς, ο συγκεκριμμένος, όπως και πολλοί άλλοι του χώρου του, μισθώνουν άμοιρους ανειδίκευτους αλλοδαπούς, οι οποίοι ήταν, απ'ότι φάνηκε, λίγο πιο σχολαστικοί στο τι πρέπει να πλύνουν απ'ότι έπρεπε... Συνολικό κόστος επισκευής ¤600. Όπως και να έχει, ευχαριστώ το άτομο του χώρου αυτού που προθυμοποιήθηκε να με βοηθήσει και επιφυλάσσομαι για μελλοντική επίσκεψή μου σε αυτόν γιατί και της κοπελιάς μου το αυτοκίνητο είναι Peugeot....
greenpug106 - Δευ 08 Φεβ 2010, 08:13:21
Θέμα δημοσίευσης:
Χαίρομαι φίλε που βρήκατε το πρόβλημα.
Καλή τύχη για το μέλλον
Giannis307 - Δευ 08 Φεβ 2010, 09:02:40
Θέμα δημοσίευσης:
Η οξειδωση μορει να εχει συμβει επειδη απλα ετυχε να κατσεις μεσα σταμαξι και να εχει θολωσει πολυ το τζαμι λογο εσωτερικης υγρασιας....(εμενα εκανε μπανιο κυριολεκτικα η bi σε νερα και απλα 'τρελαθηκε' το αυτοκινητο μολις στεγνωσε ολα οκ....
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group