PSClub - Hellas

Μετάδοση - 206 - Αντικατασταση της αυτορυθμιζόμενης ντιζας συμπλέκτη

MEMsound - Δευ 23 Νοέ 2009, 01:37:58
Θέμα δημοσίευσης: 206 - Αντικατασταση της αυτορυθμιζόμενης ντιζας συμπλέκτη
Για γραψτε μου τι χρειάζεται για να αποκτησουμε μια συμβατικη ντιζα συμπλεκτη...
Γιατι η μαμα "αυτορυθμιζόμενη" μου χει σπασει λιγο τα νευρα... Confused Laughing
Pughell - Δευ 23 Νοέ 2009, 01:39:03
Θέμα δημοσίευσης:
Ταααακηηηηηη!!! Laughing
MEMsound - Δευ 23 Νοέ 2009, 01:57:00
Θέμα δημοσίευσης:
ρωτησα εδω γιατι αυτος ειναι Σερρες...
ε μην του αποσπαω την προσοχη...
μετα θα λεει οτι τον πηρα τηλ κι χαλασε το ΧΨ ανταλλακτικο κλπ κλπ
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Pughell - Δευ 23 Νοέ 2009, 07:55:16
Θέμα δημοσίευσης:
Μπα,μην μασας,να εισαι σιγουρος οτι ειχε ηδη μεινει απο ντιζα συμπλεκτη την στιγμη που το σκεφτηκες! Laughing Laughing Laughing
MEMsound - Δευ 23 Νοέ 2009, 12:19:36
Θέμα δημοσίευσης:
αυτός με πήρε κάποια στιγμή τηλέφωνο και μου κλαιγόταν για το αμαξι που του εκανε τα δικά του
εγω δεν ξερω τιποτα Laughing
ποδηλατο εκανα στην Μακρη Laughing Laughing Laughing
MEMsound - Κυρ 20 Δεκ 2009, 17:35:07
Θέμα δημοσίευσης:
αμα δεν τον παρακαλέσουμε δεν θα μας πει...
τον Παναγιώτη εννοώ...

ναι το θυμη8ηκα ενα μηνα μετα...

ΛΕΓΕ ΡΕ!!!!

αυτή η αυτορυθμιζόμενη σαχλαμαρα "αργεί" στις αλλαγες...
Sinanai - Κυρ 20 Δεκ 2009, 23:15:44
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ, πάντως, που άλλαξα πριν λίγο καιρό, δε μπόρεσα να βρω άκρη για "συμβατική". Ρώτησα εδώ, το μηχανικό, ρώτησα και Γκαγκαστάθη και τίποτα... Αν βρούμε κάποια λύση, πάντως, θα με ενδιέφερε πολύ...
MEMsound - Δευ 21 Δεκ 2009, 00:35:36
Θέμα δημοσίευσης:
ρε το χει κανει λεμε ο Παναγιώτης...
ισως το χει γραψει και καπου... αλλα δεν ξερω/θυμαμαι που...
Confused
drdino - Δευ 21 Δεκ 2009, 04:04:09
Θέμα δημοσίευσης:
Μήπως στο θέμα που ο nido έλεγε για το δικό του; Rolling eyes
Sinanai - Δευ 21 Δεκ 2009, 08:55:06
Θέμα δημοσίευσης:
Ο nido έχει RC. Άρα BE σαζμάν, άρα διαφορετική ντίζα. Για εκείνο, άρα και για σένα, Μάνθε, βγάζει η ps ρυθμιζόμενη, όπως λέει ο Τάκης εδώ....
MEMsound - Δευ 21 Δεκ 2009, 09:39:58
Θέμα δημοσίευσης:
ΑΧΑ!!!!!!!!!

αυτο ακριβως εξαχνα...

beautifull Cool Cool Cool Cool

ευχαριστω!
MEMsound - Δευ 21 Δεκ 2009, 12:06:06
Θέμα δημοσίευσης:
θα την παραλάβω σημερα ή αυριο...
χωρις το πεταλι.
ισως στο δικο μου να μπαίνει με το μαμα πεταλι

αν χρειαζεται και το πεταλι θα παραγγελθεί εκ των υστερων Cool
MEMsound - Δευ 28 Δεκ 2009, 01:23:42
Θέμα δημοσίευσης:
Δοκιμασα σημερα να την βάλω στο δικό μου αυτήν:
volvos έγραψε:
cable embrayge
cc19701-03

kai to petalaki apo panoooo
cc19708-11


αλλα ειναι πολυ κοντυτερη σε μήκος από την μαμα
οπότε
ή μου εδωσαν λάθος ανταλλακτικο
ή κατι αλλο παίζει...

θα το ψαξω αυτιο (γιατι δεν εχω σπιτι και το τιμολόγιο)

Confused Confused Confused Confused Confused Confused
nido - Δευ 08 Φεβ 2010, 23:41:31
Θέμα δημοσίευσης:
Τελικά έβγαλες άκρη με την PS Μάνθο?
MEMsound - Τρι 09 Φεβ 2010, 01:16:57
Θέμα δημοσίευσης:
δεν εχω ασχοληθει λογω αλλων πραγματων
παντως ο κωδικος που μου ειχε δωσει ο Παναγιωτης δεν κανει για το δικο μου
θα το ξανατσεκαρω οταν βρω χρονο
nido - Κυρ 08 Αύγ 2010, 00:49:20
Θέμα δημοσίευσης:
Μάθημα #224: Aν φεύγεις για εκδρομή με Peugeot που δεν έχει υδραυλικό συμπλέκτη, καλό είναι να έχεις και καμιά έξτρα ντίζα μαζί σου και να ξέρεις να την αλλάζεις επιτόπου... Ακόμα κι αν την είχες αλλάξει σε εξουσιοδοτημένο μόλις πριν ένα χρόνο...

Η δική μου αυτοκτόνησε ενώ είχα ξεκινήσει για μονοήμερη στο Πόρτο Ύδρα και ήμουν στην Αττική οδό λίγο πριν τον Ασπρόπυργο (ΟΚ, θα μπορούσε να μου τύχει σε πολύ χειρότερο σημείο!) χωρίς καμία προειδοποίηση. Ξαφνικά το αριστερό πεντάλ του RC έπιασε πάτο! Ανοίγω καπώ, βγάζω φιλτροκούτι και βλέπω ότι είχε κοπεί στο τέλος εκεί που το συρματόσχοινο μπαίνει στο πρεσαριστό παπαράκι που κρατάει τον πλαστικό κώνο που πιάνει στο δίχαλο.



Αστοχία υλικού... Πάντως δεν τριβόταν πουθενά εκεί που κόπηκε, ούτε κι έχω βάλει κανένα ζόρικο δισκοπλατώ. Τη συγκεκριμένη ντίζα μου την είχαν βάλει πέρυσι το καλοκαίρι μήπως και η ορίτζιναλ τα είχε παίξει και έφταιγε που δεν είχα σωστή αποσύμπλεξη (τελικά δεν είχε να κάνει, δισκοπλατώ ήθελα)... Κρίμα που για ένα τόσο σημαντικό εξάρτημα κάποιοι κάνουν τσιγκουνιές στην αντοχή του...
Evil


Τελικά η Σαββατιάτικη περιπέτεια είχε αίσιο τέλος, χάρη και στο κολλητό μου που με βοήθησε να αλλάξουμε την κομμένη ντίζα με την ορίτζιναλ, που την είχα κρατήσει για παν ενδεχόμενο. Η επέμβαση έγινε σε παράδρομο της Αττικής οδού όπου το αμάξι είχε ακινητοποιηθεί, και κράτησε ένα μισαωράκι (θα μπορούσε να μας πάρει σαφώς λιγότερο αν το είχαμε ξανακάνει). Αφαίρεση φιλτροκουτιού, αφαίρεση μπαταρίας και βάσης της μπαταρίας για να έχουμε χώρο να δουλέψουμε, αφαίρεση της κομμένης ντίζας, συμπίεση της "νέας" (της ορίτζιναλ), πέρασμά της πρώτα κάτω από το σεβρό για να έρθει η μία άκρη μέχρι το πεντάλ και να κλιπάρει επάνω του, και μετά από την άλλη μεριά στο δίχαλο, "αποσυμπίεση" της και έτοιμο! Το μπάνιο το χάσαμε αλλά τουλάχιστον το αμάξι ήρθε στα ίσα του και μάθαμε και πως γίνεται η αλλαγή χωρίς συνεργείο...
Wink Cool

Βγάζει κανείς καμιά πιο σοβαρή ντίζα [πλην της μη-αυτορυθμιζόμενης της PS που έρχεται με άλλο πετάλι κλπ] ή that's it?... Rolling eyes
volvos - Δευ 09 Αύγ 2010, 16:51:33
Θέμα δημοσίευσης:
einai να μη σε θελει
εμενα κολλησε η βαλβιδουλα του φρενου πανω στο πεταλι πηγασε 2 πεζο για να τη βρω και στο τελος με βαση το πλαισιο μου μουεδωσαν λαθος...τελικα αναγκαστηκα να βγαλω τη μαμα και να τη παω για να μου βρουν ιδια...
το σερβις μποξ δε συνεχιζε να δινει λαθος κωδικο!!!

αντε καλα μπανια και αστρυφτααα Laughing
nido - Παρ 01 Οκτ 2010, 13:12:18
Θέμα δημοσίευσης:
Νεότερα για τα αίτια που κόπηκε η ντίζα μου 1 χρόνο αφού την είχα αλλάξει [χωρίς λόγο, όπως απεδείχθη].... Η τοποθέτηση που είχαν κάνει [κατά την οποία είχαν λύσει κι όλη την πεταλιέρα Shocked ] εκει που το ειχα παει δεν ηταν σωστη, όσο δύσκολο και να ακούγεται αυτό, με αποτελεσμα όταν πάταγα τέρμα το πεντάλ να ζοριζεται υπερβολικα το συρματόσχοινο, ειδικά εκεί που ήταν πιο λεπτό λόγω του πρεσαρίσματος της άκρης που μαγκώνει στο δίχαλο - όπου και, τελικά, έσπασε.

[edit]
Εχετε δει ποτε να γρασαρουν τις ντιζες στην "ημι-μπιλια" που εχει μεσα η πλαστικη "καμπανα" που πιανει στο διχαλο? Αν ναι, ξερετε τι ακριβως βαζουν? Αυτο που ειχαν βαλει στη δικη μου ειχε ως αποτελεσμα να λιωσει τελειως το λαστιχενιο παπαρακι που παρεμβαλεται αναμεσα στο μεταλικο ακρο που πρεσαρεται στο συρματοσχοινο και την πλαστικη ''ημι-μπιλια"...)
volvos - Παρ 01 Οκτ 2010, 13:14:27
Θέμα δημοσίευσης:
welcome to greece
havve a nice holidayyyyy Laughing
nido - Σαβ 02 Οκτ 2010, 13:01:13
Θέμα δημοσίευσης:
Το τρελό είναι Παναγιώτη ότι μια φορά να σου δείξει κάποιος (ή έστω να σου πει) πως να το κάνεις και να έχεις μερικά εργαλεία και λίγη όρεξη την αλλάζεις και μόνος σου τη ντίζα. Και το πας σε εξουσιοδοτημένο να στην αλλάξουν κι το πιάνει άτομο που είναι πιο άσχετος από εσένα.... και κάνει τα δικά του....
Silly
COOL ALEXIS - Σαβ 02 Οκτ 2010, 13:23:19
Θέμα δημοσίευσης:
Στην Ελλάδα του 2010 για να κάνεις σωστά την δουλειά σου πρέπει να είσαι πολυτεχνίτης με μεράκι και όρεξη και να έχεις πολλούς φίλους που να καλύπτουν όλους τους τομείς που μπορείς να χρειαστείς Wink
nido - Κυρ 19 Ιούν 2011, 12:26:59
Θέμα δημοσίευσης:
2η ντίζα που κόβει ο συμπλέκτης του RC μου, πάνω στην ΕΟ πριν τα διόδια του Ζευγολατίου, χθες, on the way για το SS Κεφαλάρι του φετινού Ακρόπολις...
Dizzy2


Την αλλάξαμε και συνεχίσαμε και είμασταν στο ραντεβού που είχαμε δώσει με τους φίλους μας σχεδόν μια ώρα πριν ξεκινήσει το πρώτο πλήρωμα, αλλά πλέον ζητείται μόνιμη λύση με παχύτερο συρματόσχοινο (κόπηκε ακριβώς στο ίδιο σημείο με την προηγούμενη φορά) γιατί όσο να 'ναι δεν το εμπιστεύομαι πλέον το εργοστασιακό ανταλλακτικό....
Rolling eyes
volvos - Κυρ 19 Ιούν 2011, 20:53:38
Θέμα δημοσίευσης:
χααχαχαχαχ Laughing
nido - Κυρ 19 Ιούν 2011, 21:18:02
Θέμα δημοσίευσης:
Κι εγώ γελούσα χθες, δεν ξέρεις πόσο χάρηκα που την προλάβαμε την ειδική...! Laughing

Το κουφό είναι ότι η ντίζα δεν έσπασε κατά τη διάρκεια κάποιου σκισίματος, με συνεχόμενα (και πιο βίαια) πάτα-άσε, αλλά σε χαλαρή οδήγηση στην ΕΟ, όπως και την προηγούμενη φορά (στην ΑΟ) πριν από 10 μόλις μήνες.
Rolling eyes

Το άλλο ενδιαφέρον είναι ότι δεν ήταν η μαμίσια ντίζα (αυτή που είχε πάνω του από τον κατασκευαστή), αλλά η ντίζα που δίνει ως ανταλλακτικό η αντιπροσωπεία, και αυτή τη φορά και την προηγούμενη... Τυχαίο?!... Τώρα έχει πάνω τη μαμίσια, η οποία εμφανισιακά είναι ίδια και είχε αλλαχθεί μπας και σ'αυτή οφειλόταν το πρόβλημα αποσύμπλεξης που είχα σε κάποια φάση (έτσι έκρινε το εξουσιοδοτημένο που το πήγαινα εκείνη την εποχή... Confused ) και την κράτησα για spare.

Θα δούμε τι θα κάνουμε, δε λέει να ξανατύχει, ειδικά με τη "λάθος παρέα" και σε λάθος τόπο και χρόνο...
nido - Τετ 10 Αύγ 2011, 01:35:34
Θέμα δημοσίευσης:
Λοιπόν, παίζει να πάω και για ρεκόρ....
Όπως επίσης και να έχω εθιστεί στις do it yourself αλλαγές ντίζας! Cool Laughing

Τρίτωσε το κακό σήμερα, ενώ ήμουν στην Κηφισίας στο ύψος του Αμαρουσίου γυρνώντας από Ιλίσια προς Ν.Ερυθραία. Με άλλα λόγια, πάει και η "original" (μαμίσια) ντίζα - η οποία κόπηκε ακριβώς στο ίδιο σημείο με τις άλλες. Laughing

Ευτυχώς δεν είχε καθόλου κίνηση, ξεκίνησα με μίζα και έφτασα ως το σπίτι, κάπου 6 χλμ παρακάτω, με πρώτη, κι άλλαξα τη ντίζα με τη spare που είχα μαζί, με την ισυχία μου.

Τι σκ**ά φταίει και σπάνε, αφού το δισκοπλατώ είναι ίδιο με το original και δεν τρίβεται τίποτα πουθενά, δεν έχω βρει.... Να έχει να κάνει με το βολαν, που δεν έχει αλλαχθεί και θέλει ή αλλαγή ή πλανάρισμα? Αλλά πώς ακριβώς....?
Rolling eyes
Steve - Τετ 10 Αύγ 2011, 07:04:21
Θέμα δημοσίευσης:
Βάλε μια φωτό να την δούμε την ντίζα, και μια καθαρή κοντινή στο engine bay μπας και βρούμε τί φταίει... Rolling eyes
nido - Τετ 10 Αύγ 2011, 16:09:03
Θέμα δημοσίευσης:
H σπασμένη (αυτή που είχε πάνω από το εργοστάσιο και του ξανάβαλα τελευταία φορά) είναι αυτη:



Όπως φαίνεται έχει κοπεί στο ίδιο σημείο με πριν (με τις άλλες 2 φορές) το οποίο δεν τρίβεται πουθενά, αλλά είναι το πιο λεπτό σημείο του συρματόσχοινου καθώς εκεί ειναι πρεσαρισμένο το στοπ που κρατάει στη θέση του τον πλαστιικό κώνο που μαγκώνει στο δίχαλο.

Στο engine bay δε θα δεις τίποτα περίεργο, Αν αφαιρέσω το φιλτροκούτι και το βγάλω φωτό απλά θα φαίνεται λίγο η κόντρα που πιάνει το μανίκι της ντίζας και η άκρη που πιάνει στο δίχαλο, που είναι όπως ήταν από τη μάνα του.

Νομίζω μόνο φτιάχνοντας ενισχυμένη [στην οποία να στηρίζεται κάπως αλλιώς το στοπ που πιάνει στο δίχαλο, όχι με πρεσάρισμα που αδυνατίζει το συρματόσχοινο στο σημείο αυτό] θα βρω την ηρεμία μου.
Pughell - Τετ 10 Αύγ 2011, 18:12:09
Θέμα δημοσίευσης:
Εγω συνεχιζω να πιστευω παντως οτι η ντιζα τεντωνει περισσοτερο απο οτι πρεπει... Confused
nido - Τετ 10 Αύγ 2011, 18:28:40
Θέμα δημοσίευσης:
Ας το βάλω κι αυτό, τόσες φορές που το έχω κάνει Smile


Οδηγός αλλαγής ντίζας για 206 RC (και ίσως και άλλα) στην άκρη του δρόμου: Laughing

Από εργαλεία θέλουμε μόνο ένα σταυροκατσάβιδο και 2 καρυδάκια (8άρι και 10άρι νομίζω, δεν τα έχω πρόχειρα) να μπορούμε να βγάλουμε το φιλτροκούτι, τη μπαταρία και το κουτί της, τίποτε αλλο.

1. Απασφαλίζουμε και αφαιρούμε το φιλτροκούτι
2. Συνδέουμε (προαιρετικά!) μια βοηθητική μπαταρία 12V από UPS στα καλώδια που παίρνουν ρεύμα από τη μπαταρία του αυτοκινήτου για να μη χάσουμε τις μνήμες του ραδιοφώνου, την ώρα, κλπ.
3. Ξεσφίγγουμε τους πόλους των καλωδίων της μπαταρίας, και τα αποσυνδέουμε
4. Ξεβιδώνουμε τις 2 βίδες που ασφαλίζουν τη μπαταρία στη θέση της, και την αφαιρούμε
5. Ξεβιδώνουμε τις 3 βίδες που κρατούν το κουτί της μπαταρίας στη θέση του, βγάζουμε τα 2 κλιπάκια των καλωδίων, το σωλήνα αναπνοής ("αποχέτευση") της μπαταρίας και αφαιρούμε το κουτί.

Τώρα έχουμε χώρο να δουλέψουμε και βλέπουμε από πού μέχρι που πάει η ντίζα.

6. Ανεβάζουμε το πεντάλ του συμπλέκτη (σαν να μην είναι πατημένο), για να έχουμε μπόσικα και ξεκλιπάρουμε την άκρη του συρματόσχοινου από το «γάντζο» (πλαστικό μαρτζαφλάρι που κρέμεται) του πεντάλ
7. Πατάμε μέσα τα δύο «αυτάκια» που έχει το "μανίκι" της ντίζας από την πλευρά της καμπίνας, πίσω από το πεντάλ του συμπλέκτη, και αφαιρούμε τη μεριά της ντίζας που μπαίνει στην καμπίνα.
8. Βγάζουμε και την άλλη μεριά και τραβάμε τη ντίζα να βγει κρατώντας τη από τη σπασμένη άκρη της (βγαίνει κι από την άλλη μεριά πάντως)
9. Στρίβουμε το τιμόνι τέρμα αριστερά, για να έχουμε χώρο να δούμε πώς θα περάσουμε τη ντίζα
10. Φέρνουμε τη νέα, την ρίχνουμε μέσα στο καπό κοντά στο σεβρό του φρένου κρατώντας τη μεριά που κλιπάρει στο πεντάλ. Την πιάνουμε μέσα από το θόλο, και περνώντας την μεριά που πάει στο δίχαλο μπροστά, την ακουμπάμε, να μπορούμε να την πιάσουμε από επάνω.
11. Κλιπάρουμε τη μεριά του "μανικιου" που πάει στο πεντάλ (με τα αυτάκια)
12. Πάμε μέσα, σηκώνουμε το πεντάλ του συμπλέκτη να μην είναι πατημένο, και κλιπάρουμε τη μεριά που πάει στο πεντάλ επάνω στον πλαστικό «γάνζο» (πλαστικό μαρτζαφλάρι, δεν έχει σχήμα γάντζου αλλά ενα αυλάκι που πιάνει το στοπ του συρματόσχοινοι)
13. περνάμε το αλλο (μικρό) άκρο του "μανικιου", το λαστιχένιο, στο σταθερό στήριγμά του (την «κόντρα»)
14. Περνάμε το τελος της ντίζας ΚΑΤΩ απ’ το δίχαλο, συμπιέζουμε το ελατήριο αυτό-ρύθμισης με το δεξί, και μετά στην μπροστινή πλευρά, μη αφήνοντας το να ξε-συμπιεστεί κλιπάρουμε τον πλαστικό κώνο επάνω στο δίχαλο.
15. Κλιπάρουμε το μεσαίο τμήμα της ντίζας (με το πράσινο μανικάκι) στο κλιπ που έχει εκεί που περνάει στο σασί (σχετικά δύσκολο, θέλει κάπως να το ψηλαφήσεις με το χέρι - και να μην το κάνουμε δεν τρέχει τίποτα φοβερό αν η ντίζα ακολουθεί τη σωστή διαδρομή)
16. Δοκιμάζουμε την αποσύμπλεξη
17. Αν όλα καλά, επανατοποθετούμε το κουτί της μπαταρίας (3 βίδες, 2 κλιπς και μια "αποχέτευση") , τη μπαταρία (2 βίδες και πόλοι) , κα το φίλτροκούτι (μια βίδα).

Κάπου ένα μισάωρο δουλειά.
nido - Τετ 10 Αύγ 2011, 18:29:20
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:
Εγω συνεχιζω να πιστευω παντως οτι η ντιζα τεντωνει περισσοτερο απο οτι πρεπει... Confused

Κι εγώ δεν το αποκλείω Στέλιο.....
Τι αλλο να είναι? Rolling eyes
Pughell - Τετ 10 Αύγ 2011, 19:00:20
Θέμα δημοσίευσης:
Κρινωντας απο τα 106 παντως,το ιδιο φαινομενο συνεβαινε οταν η ντιζα ηταν πολυ τεντωμενη και με το πενταλ τερμα πατημενο αναποφευκτα καποια στιγμη κοβοταν...
Βεβαιωσου οτι το free travel της ντιζας ειναι σωστο και δεν ζοριζεται/περιοριζεται. Confused
Steve - Τετ 10 Αύγ 2011, 22:53:54
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ πάλι θα κοιτούσα το πεντάλ του συμπλέκτη λίγο μήπως και βυθίζεται υπερβολικά και τεντώνει την ντίζα παραπάνω απ' όσο πρέπει... Rolling eyes
nido - Τετ 10 Αύγ 2011, 23:38:45
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν υπάρχει πάντως κάτι που να ρυθμίζεται, ούτε στη διαδρομή του πεντάλ ούτε στη διαδρομή της ντίζας. Κουμπώνει εκεί που κουμπώνει, παίρνει μόνη της τα μπόσικα, και τέλος. Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ ότι μπορεί να κάνει κάποια διαφορά είναι το φαγωμένο βολάν.... Ίσως να έρχεται λίγο πιο μέσα το δίχαλο, και να τσακίζει λίιιιγο παραπάνω το τέλος της ντίζας όπως κινείται, ε, και μερικές δεκάδες χιλιάδες πατήματα αργότερα να έχει ζορίσει το σημείο που βγαίνει το συρματόσχοινο από το βαρυδιάκι και μπαίνει στο πρεσαριστό στοπ του....

Μια ιδέα, μπορεί να λέω και μλκίες.
Rolling eyes
Steve - Πεμ 11 Αύγ 2011, 07:08:15
Θέμα δημοσίευσης:
Αν μπορέσεις να μου εξηγήσεις μηχανικά, πως φαγώνεται το βολάν με το τρόπο που ανέφερες, θα το δεχθώ Laughing


Εκτός κι αν μπερδεύτηκες και ΔΕΝ εννοείς το βολάν!
volvos - Πεμ 11 Αύγ 2011, 14:51:04
Θέμα δημοσίευσης:
νικο μια ειναι η λυση
κοντα στο 15γουστο δεν οδηγεις το αμαξι σου Laughing

αυτα ειναι περιεργα φαινομενα που μονο σε ντιζα ΕΛ μπορουν να βρουν εξηγηση
nido - Παρ 12 Αύγ 2011, 02:01:08
Θέμα δημοσίευσης:
Steve έγραψε:
Αν μπορέσεις να μου εξηγήσεις μηχανικά, πως φαγώνεται το βολάν με το τρόπο που ανέφερες, θα το δεχθώ Laughing

Εκτός κι αν μπερδεύτηκες και ΔΕΝ εννοείς το βολάν!


Το βολάν εννοώ, το οποίο δεν αλλάχτηκε όταν άλλαξα δισκοπλατώ.


nido - Παρ 12 Αύγ 2011, 02:13:19
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
νικο μια ειναι η λυση
κοντα στο 15γουστο δεν οδηγεις το αμαξι σου Laughing

αυτα ειναι περιεργα φαινομενα που μονο σε ντιζα ΕΛ μπορουν να βρουν εξηγηση

15αύγουστο και τις μέρες του Ακρόπολις Laughing

Τώρα που το λες, μήπως να το ψάξω για συρματόσχοινο από Μυθρίλ?...
Idea Laughing
Steve - Παρ 12 Αύγ 2011, 07:08:54
Θέμα δημοσίευσης:
nido έγραψε:
Steve έγραψε:
Αν μπορέσεις να μου εξηγήσεις μηχανικά, πως φαγώνεται το βολάν με το τρόπο που ανέφερες, θα το δεχθώ Laughing

Εκτός κι αν μπερδεύτηκες και ΔΕΝ εννοείς το βολάν!


Το βολάν εννοώ, το οποίο δεν αλλάχτηκε όταν άλλαξα δισκοπλατώ.
Στην φθορά που αναφέρεσαι, δεν νομίζω να σε επηρεάζει τόσο...

Πόσα χλμ έχει το βολάν;
Pughell - Παρ 12 Αύγ 2011, 08:24:40
Θέμα δημοσίευσης:
Νικο δεν βλεπω καποιον λογο να αλλαξεις βολαν ρε,ουτε καν μελανιασμενο δεν ειναι...
Ακομα και να "αναψε",το πας σε εναν τορνο,στο κατεβαζει ενα δεκατο και εισαι jet... Confused
nido - Παρ 12 Αύγ 2011, 10:34:20
Θέμα δημοσίευσης:
Αυτό θέλω να κάνω, να το πάω για ρεκτιφιέ επιφανείας (τώρα είναι ακόμα πιο φθαρμένο απ' ότι στη φωτό, που δεν είναι και τόσο πρόσφατη, κι έχω αρκετούς κραδασμούς όταν ξεκινάω με <1500rpm, από εκεί που ξεκινούσε εντελώς ομαλά λίγο πιο πάνω απ' το ρελαντί).

Το θέμα είναι ότι έχει λεπτύνει από τη φθορά (54000 χλμ έχει, το 90% εκ των οποίων μέσα στην πόλη, με συχνές αλλαγές, παρκάρισμα σε ανηφόρες κλπ) και θα λεπτύνει ακόμα περισσότερο, οπότε θα ανέβει κι άλλο το σημείο που έρχεται το δίχαλο όταν δεν πατάς συμπλέκτη, και άρα και η γωνία του συρματόσχοινου όταν πατάς (αυτό που θεωρώ πιθανότερο να φταίει που σσπάνε οι ντίζες)...
Pughell - Παρ 12 Αύγ 2011, 21:31:47
Θέμα δημοσίευσης:
Μπα,χλωμο εως απιθανο η ντιζα να σπαει απο επιπλεον διαδρομη 1mm... Confused
nido - Σαβ 13 Αύγ 2011, 00:57:50
Θέμα δημοσίευσης:
Συμφωνώ, είναι όμως μόνο 1mm η επιπλέον διαδρομή του δίχαλου η οποία αντιστοιχεί στη φθορά του βολάν?
Rolling eyes

Η όλη διαδρομή που μπορεί να κάνει το συρματόσχοινο (εκ κατασκευής του) μέσα στο μανίκι του είναι μεταξύ 35 και 40mm. Κάπου τόσο το τραβάει το πετάλι. Κάτι άλλο που παρατήρησα όταν έβγαλα το φιλτροκούτι (μετά από διαδρομή περίπου μισής ώρας στην καλοκαιρινή ζέστη) ήταν ότι το βαρύδι έκαιγε, ήταν υπερβολικά ζεστό για να το κρατήσεις σφιχτά με γυμνό χέρι...
Rolling eyes

Το ότι κόβεται στο ίδιο σημείο πάντα δε μου κάνει εντύπωση (είναι το πιο αδύνατο σημείο εκεί που τελειώνει το πρεσάρισμα, πριν το βαρύδι) αλλά αναρωτιέμαι αν παίζει και λίγο τσάκισμα, και όχι μόνο μεγαλύτερη απόσταση και άρα δύναμη...

Και μια φωτό της καινούργιας που έβαλα, όπου φαίνεται το άκρο που κόβεται:


Μάλλον πρέπει να βάλω κάποιον να πατάει συμπλέκτη και να το πάρω και μια έτσι, να φαίνεται η διαδρομή και το αν/πόσο λυγίζει...
iceage - Σαβ 13 Αύγ 2011, 06:07:20
Θέμα δημοσίευσης:
Νίκο η λύση είναι μία. Να φτιάξεις μία νέα ενυσχυμένη ρυθμιζόμενη(με σπείρωμα στην άκρη της για να ρυθμήσεις την διαδρομή) στην οποία δεν θα βάλεις το αλουμινένιο στοπ στην άκρη , αλλά θα είναι σκέτη ντίζα. Έτσι δεν θα δέχεται εκείνο το σημείο δυνάμεις εφελκισμού για να ξεπρεσάρει την ντίζα. Θα πρέπει να πάρεις μία έξτρα ντίζα ακόμη να την πας στο μαγαζί που θα την κάνεις για να προσαρμόσουν τα πλαστικά άκρα της.
nido - Σαβ 13 Αύγ 2011, 14:07:39
Θέμα δημοσίευσης:
Έχω ήδη παραγγείλει μια ακόμα Γιώργο, να έχω, αλλά ναι, η λύση είναι να φτιάξω άλλη, πιο "σωστή", όπου

(1) να μην υπάρχει το βαρίδι (πόσο σημαντική δουλειά κάνει?!...)
(2) να είναι όπως η μαμίσια στην άκρη που κλιπάρει στο πετάλι
(3) να έχει πιο σωστό "μηχανισμό" στήριξης στην άκρη που πιάνει στο δίχαλο (χωρίς το πρεσαριστό μεταλικό "στοπ") ώστε (α) να μην αδυνατίζει το συρματόσχοινο σ'εκείνο το σημείο και (β) να μην τσακίζει
Rolling eyes

Αν γίνεται και να είναι λίγο πιο χοντρό το συρματόσχοινο (αλλά μετά πώς θα κλιπάρει στο πετάλι, που υπάρχει αυλάκι στο πλαστικό "μοχλικό" που κρέμεται από αυτό?) ακόμα καλύτερα...
nido - Σαβ 13 Αύγ 2011, 23:39:39
Θέμα δημοσίευσης:
Να πως είναι με πατημένο το πετάλι:


nido - Τετ 24 Αύγ 2011, 00:22:59
Θέμα δημοσίευσης:
Παίζει η όλη ιστορία να είναι και θέμα γρασαρίσματος (ή, για την ακρίβεια, έλλειψης γράσου) στο σημείο που το δίχαλο κρατάει την "καμπάνα" με την οποία τερματίζει το συρματόσχοινο, καθώς και στο εσωτερικό της καμπάνας, όπου τρίβεται η "μπίλια" (περίπου...) με την οποία τερματίζε ιτο συρματόσχοινο (βλ. φωτο).



Έχω την εντύπωση ότι από την πρώτη φορά που μου άλλαξαν ντίζα (λύνοντας ολόκληρη την πεταλιέρα μου....) δεν είχαν βάλει καθόλου γράσο στο σημείο αυτό.
nido - Κυρ 18 Σεπ 2011, 23:27:08
Θέμα δημοσίευσης:
Οι δικές σας ντίζες έχουν αντικραδασμικό βαρίδι στην άκρη πριν το "στοπ" που μαγκώνει στο δίχαλο?

Βρήκα μια φωτό από GTi 2.0 (?) που δεν έχει....


Sinanai - Δευ 19 Σεπ 2011, 07:34:37
Θέμα δημοσίευσης:
Δε μπορώ να θυμηθώ ρε γμτ αν η δική μου είχε. Μάνθο θυμάσαι εσύ; Rolling eyes
MEMsound - Δευ 19 Σεπ 2011, 08:16:42
Θέμα δημοσίευσης:
νομιζω εχει...θα το κοιταξω
nido - Δευ 19 Σεπ 2011, 22:23:33
Θέμα δημοσίευσης:
Ο κωδικός του ανταλλακτικού για το RC είναι 2150ΕΕ.
Στη φωτό η μόνη διαφιρά από αυτή που έχω είναι το βαρίδ, που λείπει...
nido - Κυρ 25 Σεπ 2011, 16:36:01
Θέμα δημοσίευσης:
Έφτιαξα μια "ενισυχμένη μαμίσια" ντίζα αλλάζοντας το σιδερένιο συρματόσχοινο των 2.5mm με πολύ πιο εύκαμπτο ανοξείδωτο 3mm και πετώντας το βαρίδι. Το κόστος μετατροπής ήταν 20 ευρώ και μας πήρε λιγότερο από μισάωρο όταν αποφασίσαμε τι θα κάνουμε.



Το μείον της συγκεκριμένης είναι ότι διατηρεί τον ηλίθιο μηχανισμό με την πλαστική καμπάνα για να μπορεί να παίρνει γωνία το συρματόσχοινο σε σχέση με το δίχαλο, και η μπίλια που είναι μέσα στην καμπάνα όταν της ασκούνται ελκτικές δυνάμεις από το συρματόσχοινο [και πιέζεται επάνω στην καμπάνα] δεν γυρίζει και τόσο ελεύθερα, αλλά "κολλάει". Ισως με κάποιο πιο ειδικό γράσο να ήταν ΟΚ.
MEMsound - Κυρ 25 Σεπ 2011, 18:50:51
Θέμα δημοσίευσης:
ενδιαφερουσα "πατεντα" Cool Cool Cool Cool
iceage - Κυρ 25 Σεπ 2011, 19:53:08
Θέμα δημοσίευσης:
nido έγραψε:
Έφτιαξα μια "ενισυχμένη μαμίσια" ντίζα αλλάζοντας το σιδερένιο συρματόσχοινο των 2.5mm με πολύ πιο εύκαμπτο ανοξείδωτο 3mm και πετώντας το βαρίδι. Το κόστος μετατροπής ήταν 20 ευρώ και μας πήρε λιγότερο από μισάωρο όταν αποφασίσαμε τι θα κάνουμε.



Το μείον της συγκεκριμένης είναι ότι διατηρεί τον ηλίθιο μηχανισμό με την πλαστική καμπάνα για να μπορεί να παίρνει γωνία το συρματόσχοινο σε σχέση με το δίχαλο, και η μπίλια που είναι μέσα στην καμπάνα όταν της ασκούνται ελκτικές δυνάμεις από το συρματόσχοινο [και πιέζεται επάνω στην καμπάνα] δεν γυρίζει και τόσο ελεύθερα, αλλά "κολλάει". Ισως με κάποιο πιο ειδικό γράσο να ήταν ΟΚ.


iceage έγραψε:
Νίκο η λύση είναι μία. Να φτιάξεις μία νέα ενυσχυμένη ρυθμιζόμενη(με σπείρωμα στην άκρη της για να ρυθμήσεις την διαδρομή) στην οποία δεν θα βάλεις το αλουμινένιο στοπ στην άκρη , αλλά θα είναι σκέτη ντίζα. Έτσι δεν θα δέχεται εκείνο το σημείο δυνάμεις εφελκισμού για να ξεπρεσάρει την ντίζα. Θα πρέπει να πάρεις μία έξτρα ντίζα ακόμη να την πας στο μαγαζί που θα την κάνεις για να προσαρμόσουν τα πλαστικά άκρα της.


Έχω ένα ερώτημα γενικό. Γιατί γενικά ο κόσμος είν αι τόσο μονόγνωτός και δεν έχει τα αυτιά του ανοιχτά.
@nido... Έμαθα ότι πήγες την spare ντίζα για να στην φτιάξουν ενισχημένη, αλλά εσύ ζήτησες να σου κρατήσουν το αυτορυθμιζόμενο μηχανισμό. Γιατί δεν άκουσες τον άνθρωπο του καταστήματος να σου την κάνει ρυθμιζόμενη και θα τελείωναν οι κομμένες ντίζες. Θα σου έκανε και μεταλλικά άκρα και θα ήταν αθάνατη. Αλλά επέμενες ότι την ήθελες αυτοριθμιζόμενη. Ελπίζω να μην ξανασπάσει.
nido - Κυρ 25 Σεπ 2011, 22:27:41
Θέμα δημοσίευσης:
iceage έγραψε:
iceage έγραψε:

Νίκο η λύση είναι μία. Να φτιάξεις μία νέα ενυσχυμένη ρυθμιζόμενη(με σπείρωμα στην άκρη της για να ρυθμήσεις την διαδρομή) στην οποία δεν θα βάλεις το αλουμινένιο στοπ στην άκρη , αλλά θα είναι σκέτη ντίζα. Έτσι δεν θα δέχεται εκείνο το σημείο δυνάμεις εφελκισμού για να ξεπρεσάρει την ντίζα. Θα πρέπει να πάρεις μία έξτρα ντίζα ακόμη να την πας στο μαγαζί που θα την κάνεις για να προσαρμόσουν τα πλαστικά άκρα της.


Έχω ένα ερώτημα γενικό. Γιατί γενικά ο κόσμος είναι τόσο μονόγνωτός και δεν έχει τα αυτιά του ανοιχτά.

@nido... Έμαθα ότι πήγες την spare ντίζα για να στην φτιάξουν ενισχημένη, αλλά εσύ ζήτησες να σου κρατήσουν το αυτορυθμιζόμενο μηχανισμό. Γιατί δεν άκουσες τον άνθρωπο του καταστήματος να σου την κάνει ρυθμιζόμενη και θα τελείωναν οι κομμένες ντίζες.

Θα σου έκανε και μεταλλικά άκρα και θα ήταν αθάνατη. Αλλά επέμενες ότι την ήθελες αυτοριθμιζόμενη. Ελπίζω να μην ξανασπάσει.

"Εμαθες" (μικρός που 'ναι ο κόσμος, ε?!) κι από κει που ήμουν "Νίκος", τώρα για κάποιο λόγο έγινα "@nido".... Laughing Wink

Προσπερνάω τους "γενικούς" χαρακτηρισμούς του στυλ "ο κόσμος είναι μονόγνωτός και δεν έχει τα αυτιά του ανοιχτά" [προφανώς αναφέρεσαι σ'εμένα, που ήθελα κάτι συγκεκριμένο, με τις προδιαγραφές που με βόλευαν κι όχι με αυτές που είχε στο μυαλό του κάποιος ντιζάς] και σου θυμίζω ότι καμία σχέση δεν έχει ο μηχανισμός αυτορύθμισης του μήκους του "μανικιού" της ντίζας με τα σπασμένα συρματόσχοινα. Tο αυτορυθμιζόμενο "μανίκι" που δεν αφήνει το συρματόσχοινο να πάρει μπόσικα δουλεύει ΑΨΟΓΑ στο δικό μου αμάξι και δεν είχα τον ποραμικρό λόγο να θέλω να το ξεφορτωθώ.

Από κει και πέρα ο λόγος που αυτή που έφτιαξα -δοκιμαστικά- δεν την έφτιαξα στον "δικό σου" (με τον οποίο είχαμε συννενοηθεί να κάνουμε το ίδιο και στον οποίο είχα σκοπό να πήγαινα Δευτέρα ή Τρίτη) ήταν ότι ένας φίλος μου πρότεινε να μιλήσω μ' έναν τύπο που φτιάχνει ντίζες για τα πάντα εδώ και 45 χρόνια, ο οποίος δούλευε και Σάββατο 4 το απόγευμα που κατάφερα να ξεμπερδέψω με τις δουλειές μου, και μου έκανε τρομερά θετική εντύπωση όταν τον πήρα τηλέφωνο και του εξήγησα το πρόβλημα και τι θέλω. Πήγα, τα είπαμε (δε βιαζόταν να με "ξεπετάξει", λες και δούλευε για χόμπυ - κάτι που ομολογουμένως με "κέρδισε" αμέσως) και καθίσαμε "μαζί" και τη φτιάξαμε.

Θα πλήρωνα για να μάθω όσα έμαθα τη μια ωρίτσα που πέρασα με τον τύπο Σαββατιάτικα για το πόσο αντέχει τι, για το τι βάζουν διάφοροι κατασκευαστές, για το που προκύπτουν προβλήματα, για τρόπους στήριξης, για πρεσάρισμα & ξεπρεσάρισμα (και με demo!), you name it...
Wink


iceage έγραψε:

Να φτιάξεις μία νέα ενυσχυμένη ...... στην οποία δεν θα βάλεις το αλουμινένιο στοπ στην άκρη

Είχα ξεχάσει να σε ρωτήσω πάνω σ'αυτό... Ποιο εννοείς "αλουμινένιο στοπ"?
action_peugeot - Κυρ 09 Οκτ 2011, 12:16:18
Θέμα δημοσίευσης:
Νίκο όλα εντάξει
nido - Τετ 12 Οκτ 2011, 12:54:44
Θέμα δημοσίευσης:
Μένουν μερικά πραγματάκια ακόμα προτού ξαναρχίσω να το "βασανίζω". Wink

Έχω το εξής ερώτημα:

Με τη μαμα ντίζα (ενισχυμένη ή όχι) το "μανίκι" παίρνει από μόνο του ότι μπόσικα υπάρχουν και τεντώνει το συρματόσχοινο. Με το που αρχίζεις να πατάς το πετάλι έστω κι ελάχιστα αρχίζει να τραβάει και το δίχαλο (το δοκιμάσαμε με φίλο). Παρόλα αυτά πρέπει να το πατήσεις σχεδόν τέρμα για να αποσυμπλέξει, καθώς ένα -μικρό- μέρος της διαδρομής του συρματόσχοινοιυ που θα αντιστοιχούσε σε αντίστοιχη διαδρομή του δίχαλου το "τρώει" το λαστιχένιο τελείωμα της μπροστινής άκρης του "μανικιού", το οποίο συμπιέζεται ως ένα βαθμό από τις δυνάμεις που ασκούνται (αν δε συμπιεζόταν καθόλου, το δίχαλο θα τραβιόταν πιο "αναλογικά" σε σχέση με το πάτημα του πεταλιού και θα αποσύμπλεκε λίγο πιο "νωρίς", το οποίο ίσως είναι θεμιτό για κάποιους). Το ερώτημα είναι τι γίνεται αν αλλάξεις το "τελείωμα" αυτό με ένα που δε συμπιέζεται (εκτός από το ότι με τέρμα πατημένο το πετάλι θα τραβιέται περισσότερο από πριν το δίχαλο). Θα ζορίζεται κάτι παραπάνω απ' όσο "πρέπει" ή δεν υπάρχει θέμα εφόσον το δίχαλο δεν "τερματίζει" και όλη η δύναμη περνάει στα χτένια του πλατώ?

Με άλλα λόγια γιατί το έχουν κάνει τόσο 'συμπιέσιμο" στο τέλος του το "μανίκι", και μέχρι και μέσα στην "καμπάνα" που πιάνει στο δίχαλο υπάρχει λαστιχένιο "δαχτυλίδι" πεταξύ πρεσαριστού στοπ και καμπάνας, για να την τραβάει... Χρειάζεται τόσο πολύ?...
AlienHack - Πεμ 17 Νοέ 2011, 13:46:23
Θέμα δημοσίευσης:
ποσο κανει κανουρια η ντιζα συμπλεκτη για το 206 1.6?
μεταχειρα βρησκεται?
εσεις που εχετε αλλαξει με το κιλό ντιζες μηπως σας εμεινε καμια που να δουλευει? Laughing
Sinanai - Πεμ 17 Νοέ 2011, 13:53:05
Θέμα δημοσίευσης:
Νομίζω κάνα 30άρι κάνει, Άλεξ. Γκαγκα πάρε. Wink
AlienHack - Πεμ 17 Νοέ 2011, 14:13:41
Θέμα δημοσίευσης:
Sinanai έγραψε:
Νομίζω κάνα 30άρι κάνει, Άλεξ. Γκαγκα πάρε. Wink


για 2 μερες μου εκανε κατι κουλα.. αλλα εχει 2 μερες τωρα που δουλευει κανονικα.. Confused αυτα τα πραμματα δεν γινονται..

για 2 μερες που λες εκει που οδηγουσα κανονικα και δουλευε σε ενα πατημα μου εκανε εναν εντονο θορυβο απο το πεταλ της σαν να ξεκουμπονε κατι και τρανταζοταν το πεταλ του συμπλεκτη και τερματιζε κατω το πεταλι χωριος να εχει αποσυμπλεξει ο συμπλεκτης.
πατουσα ξανα και εκανε παλυ το ιδιο για 6-7 φορες, μετα ξαφνηκα επιανε... μετα απο λιγη κανονικη οδηγηση ξανα το εκανε και δεν μπορουσα να αποσυμπλεξω...

μεχρι να παω σε συνεργειο να δω τι και πως σταματησε να το κανει και λειτουργει κανονικα 2 μερες τωρα.. απλος φοβαμαι μην το ξανακανει..
μαλλον αυτη η αυτορυθμιζομενη μαλ***α κατι επαθε και πετουσε την ντιζα.. λεω εγω τωρα..
nido - Τετ 07 Δεκ 2011, 18:21:56
Θέμα δημοσίευσης:
Τι είχε πάθει τελικά Αλέξανδρε, έβγαλες άκρη? Σου την άλλαξαν?

Είχα κανιβαλίσει το μηχανισμό "αυτορύθμισης" που παίρνει τα μπόσικα σε μια δικιά μου (αν και δεν παρουσίασε ποτέ πρόβλημα) - τη σχεδίασή του τη βρίσκω πολύ περίεργη, αν και αρκετά έξυπνη από άποψη ευκολίας τοποθέτησης (μάλλον αυτό ήταν και το ζητούμενο) διότι πατώντας μέσα την άκρη του "μανικιού" της ντίζας που είναι προς το πετάλι (το οποίο γίνεται απλά τραβώντας το συρματόσχοινο από την άλλη άκρη) "ξεκλειδώνει" ο μηχανισμός και σε αφήνει να τη συμπιέσεις όσο χρειάζεται για να περάσεις την άλλη άκρη στο δίχαλο... και μετά "ανοίγει" μόνη της. Αν βέβαια κάτι τα παίξει και "ξεκλειδώνει" στο άσχετο, και το "μανίκι" μικραίνει σε μήκος όταν πατάς το πετάλι, υπάρχει θέμα!...
nickterc - Σαβ 03 Νοέ 2012, 11:16:41
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack έγραψε:
Sinanai έγραψε:
Νομίζω κάνα 30άρι κάνει, Άλεξ. Γκαγκα πάρε. Wink


για 2 μερες μου εκανε κατι κουλα.. αλλα εχει 2 μερες τωρα που δουλευει κανονικα.. Confused αυτα τα πραμματα δεν γινονται..

για 2 μερες που λες εκει που οδηγουσα κανονικα και δουλευε σε ενα πατημα μου εκανε εναν εντονο θορυβο απο το πεταλ της σαν να ξεκουμπονε κατι και τρανταζοταν το πεταλ του συμπλεκτη και τερματιζε κατω το πεταλι χωριος να εχει αποσυμπλεξει ο συμπλεκτης.
πατουσα ξανα και εκανε παλυ το ιδιο για 6-7 φορες, μετα ξαφνηκα επιανε... μετα απο λιγη κανονικη οδηγηση ξανα το εκανε και δεν μπορουσα να αποσυμπλεξω...

μεχρι να παω σε συνεργειο να δω τι και πως σταματησε να το κανει και λειτουργει κανονικα 2 μερες τωρα.. απλος φοβαμαι μην το ξανακανει..
μαλλον αυτη η αυτορυθμιζομενη μαλ***α κατι επαθε και πετουσε την ντιζα.. λεω εγω τωρα..
Το αυτο ακριβως μου εκανε κ εμενα τις προαλλες κ το πενταλ εμεινε κατω κ το επανεφερα με το χερι.Μολις το επανεφερα δουλεψε παλι κανονικα.Τωρα δουλευει αλλα 8 στις 10 οταν παταω συμπλεκτη ακουω ενα μικρο τακ(σαν να μπερδευει η ντιζα η να κοντραρει σε πλαστικο)μεσα στη μερια του πενταλ...Τι ηταν εσενα τελικα?
trs - Πεμ 14 Νοέ 2013, 14:38:04
Θέμα δημοσίευσης:
Συγνώμη για την ανασκαφή. (μην το σχολιάσετε)
Δεν ξέρω αν έπρεπε να το ποστάρω αλλού.
Αλλά επειδή έτυχε να αλλάξω ντίζα πρόσφατα και να μην βρω ακριβώς την ίδια με έβαλε σε υποψίες μήπως κάτι είναι λάθος?


Μήπως ξέρετε από ποιο μοντέλο 206 είναι αυτή η ντίζα;(η φωτογραφία δεν είναι δική μου)


Steve - Πεμ 14 Νοέ 2013, 20:04:17
Θέμα δημοσίευσης:
Shocked Shocked

Είναι σίγουρα από 206; Shocked
trs - Παρ 15 Νοέ 2013, 00:14:45
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ από το 206 μου την έβγαλα, τώρα αν είναι αλλαγμένη δεν έχω ιδέα.
(το έχω ένα χρόνο πάνω κάτω, δεν το πήρα καινούργιο)
Έψαχνα μια ολόκληρη μέρα για να βρω ίδια αλλά δεν τα κατάφερα.Όσες χτυπούσαμε με τον αριθμό πλαισίου έβγαιναν με πιο μικρό λαιμό που κουμπώνει στο πετάλ του συμπλέκτη.
Αλλά αυτός είναι ακριβώς ίδιος λαιμός σαν της παλιάς μου.
(αύριο θα την τσεκάρω κιόλας να δω νούμερα ίσως βάλω και φωτογραφία)
Αλλά και εμένα με τρώει η περιέργεια να μάθω Twisted evil
nido - Τρι 18 Αύγ 2015, 21:47:58
Θέμα δημοσίευσης:
Μια και τώρα (ούτε καν 2 χρόνια μετά το παραπάνω post Laughing ) ξαναμπήκα σε αυτό το thread με την ευκαιρία που τελειώσαμε με τον 21_Quadra τη ρυθμιζόμενη [και] από το πετάλι του συμπλέκτη ντίζα που σχεδίασα πριν λίγο καιρό για το RC μου, μπορώ να επιβεβαιώσω ότι τέτοια φορούσε το δικό μου από τη μάνα του.

Η καστάνια της "αυτορύθμισης" εκεί που πατάνε τα 2 μεταλλικά κύλινδράκια που φαίνονται στη φωτό φθείρεται κάποια στιγμή με ζόρικους (ή γέρικους, που έχουν σκληρύνει τα χτένια τους) συμπλέκτες κι αρχίζουν τα προβλήματα.

Ο κωδικός είναι 2150 ΕΕ.
MEMsound - Δευ 24 Αύγ 2015, 09:42:06
Θέμα δημοσίευσης:
ωραιος καλα συμπλεκταρισματα
nido - Πεμ 10 Δεκ 2015, 20:22:50
Θέμα δημοσίευσης:
Mια μικρή περιγραφή του project κατασκευής της 2-way ρυθμιζόμενης ντίζας που σχεδίασα για το 206RC μου και φτιάξαμε με τον Παναγιώτη (21 Quadra), για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες. Ξεκαθαρίζω ότι δεν πρόκειται για value for money λύση για όποιον απλά θέλει κάτι καλύτερο από το εργοστασιακό εξάρτημα, αλλά για κάτι που απλά με "έτρωγε" και ήθελα να κάνω ανεξαρτήτως κόστους και χρόνου ολοκλήρωσης.


H εργοστασιακή αυτορυθμιζόμενη ντίζα του 206RC είναι αυτή εδώ:



Το «Α» είναι μια «καμπάνα» από βιομηχανικό πλαστικό μέσα στην οποία κοντράρει (με τη δυνατότητα να πάρει μια μικρή γωνία) μια επίσης πλαστική «ημιμπίλια» που την κρατάει το πρεσαριστό «στοπ» που έχει στη μια άκρη του το συρματόσχοινο.



Η πλαστική «καμπάνα» θηλυκώνει στο «δίχαλο» του κιβωτίου, που είναι η μεταλλική προεξοχή που τραβώντας την πιέζεται το ρουλεμάν του συμπλέκτη, το οποίο με τη σειρά του πιέζει τα «χτένια» του πλατό και γίνεται η αποσύμπλεξη.

Η «ημιμπίλια» χρειάζεται ώστε να μπορεί το συρματόσχοινο της ντίζας να παίρνει γωνία σε σχέση με την «καμπάνα» και το δίχαλο καθώς το τραβάει όπως τραβάμε ένα μοχλό. Αν η «ημιμπίλια» δεν είναι γρασαρισμένη (με γράσο σιλικόνης, ιδανικά) και δεν μπορεί να πάρει γωνία ελεύθερα μέσα στην «καμπάνα», το συρματόσχοινο αναγκάζεται να λυγίζει στην άκρη του, και σιγά-σιγά αδυνατίζει.



Το μοχλικό του «δίχαλου» είναι με σχέση περίπου 4:1, δηλαδή ασκεί στο ρουλεμάν που πιέζει τα «χτένια» του πλατό 4 φορές τη δύναμη που ασκείται στην άκρη του «δίχαλου» από την «καμπάνα» της ντίζας.

Λίγο πριν την «καμπάνα» είναι πρεσαρισμένο στο συρματόσχοινο της ντίζας ένα βαρίδι, γιαι τους κραδασμούς που περνάνε στη ντίζα από το σύνολο κινητήρα & κιβωτίου. Το βαρίδι αυτό εκτός του ότι δεν είναι και τρομερά απαραίτητο, είναι και ένα από το πιο ευαίσθητα σημεία της συγκεκριμένης ντίζας, η οποία όταν ζορίζεται συνεχώς σπάει μονίμως σ’ εκείνο το σημείο.



Το «Β» (το οποίο φαίνεται και στις παραπάνω φωτογραφίες) είναι το τελείωμα της μιας μεριάς του «μανικιού», το οποίο μέσω ενός χοντρού λαστιχένιου δαχτυλιδιού (για καλύτερη απομόνωση από κραδασμούς κι απότομα πατήματα) κουμπώνει σε μια μεταλλική βάση που το κρατάει κοντά στο «δίχαλο».



Το «Γ» είναι το αντίστοιχο τελείωμα της άλλης μεριάς του «μανικιού», που μπαίνει στην καμπίνα και έχει ένα «φυσαρμονικωτό» μέρος μέσα στο οποίο δουλεύει η καστάνια της «αυτο-ρύθμισης» (που φροντίζει το «μανίκι» της ντίζας να έχει πάντα μήκος που χρειάζεται ώστε ο συμπλέκτης να «πιάνει» στο ίδιο σημείο παρά τη φθορά του δίσκου, του πλατώ και του βολάν μέσα στο κιβώτιο).

Η καστάνια είναι το δεύτερο (ή σε πολλές περιπτώσεις το πρώτο) πράγμα που παρουσιάζει προβλήματα στη ντίζα αυτή. Έχει ένα “one-way” μηχανισμό ώστε το μήκος του «μανικιού» να μπορεί να αυξάνεται και να παίρνει τα «μπόσικα» που δημιουργούνται σιγά-σιγά από τη φθορά των υλικών τριβής του συμπλέκτη. Ο μηχανισμός αυτός σε αρκετές περιπτώσεις αστοχεί και όταν πατάς το πετάλι του συμπλέκτη, αντί να τραβιέται το «δίχαλο» από το συρματόσχοινο, κονταίνει (προσωρινά) το «μανίκι» της ντίζας! Οπότε εσύ πατάς μεν, αλλά ο συμπλέκτης δεν δουλεύει, με αποτέλεσμα να μη μπορείς να βγάλεις την ταχύτητα που έχεις βάλει και να επιλέξεις άλλη. Συνήθως αυτό φτιάχνει -προσωρινά- με κάποια «άσε-πάτα», αλλά αν δεν αλλαχτεί η ντίζα μπορεί το ίδιο πρόβλημα να ξαναεμφανιστεί.



To «Δ» είναι ένα πρεσαριστό «στοπ» στην άκρη του συρματόσχοινου (κάνει την ίδια δουλειά που θα έκανε κι ένας κόμπος) και θηλυκώνει στο αυλάκι που έχει το πλαστικό εξάρτημα το οποίο κρέμεται από την επάνω μεριά του μοχλικού του πεταλιού του αμπραγιάζ. Το εξάρτημα αυτό είναι έτσι:



κι εδώ φαίνεται το πώς κρέμεται από την επάνω πλευρά του μοχλικού του πεταλιού:



Το μοχλικό του πεταλιού στο RC είναι με σχέση περίπου 5:1, δηλαδή ασκεί στο συρματόσχοινο της ντίζας περίπου 5 φορές τη δύναμη που ασκείται στο πετάλι του συμπλέκτη (οπότε αν ασκείς ~20 κιλά δύναμη στο πετάλι του συμπλέκτη, ασκούνται περίπου 100 κιλά στο συρματόσχοινο, που μεταφέρονται στο «δίχαλο», που τα πολλαπλασιάζει επί 4, οπότε το ρουλεμάν που πιέζει τα χτένια του πλατό ασκεί περί τα 400 κιλά στο πλατό).

Το ζητούμενο από την «άσκηση» αυτή ήταν να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί from scratch μια πιο δυνατή ντίζα συμπλέκτη, που να μην έχει τα προβλήματα τις «μαμίσιας» αλλά να τη βάζεις και να την ξεχνάς όσον αφορά την αξιοπιστία της και την ομαλή της λειτουργία. Ταυτόχρονα, να σου δίνει τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης ρύθμισης, αντί να υπάρχει κάποια καστάνια «αυτο-ρύθμισης» η οποία εκτός των άλλων δε σου δίνει τη δυνατότητα να φέρεις το σημείο σύμπλεξης-αποσύμπλεξης όσο ψηλά ή χαμηλά θέλεις.

Αρχικά, πάρθηκαν οι απαραίτητες για κάποιους υπολογισμούς μετρήσεις (δύναμη στο πετάλι κλπ) και η «μαμίσια» ντίζα κανιβαλίστηκε για να μελετηθεί και μετρήθηκε.



Αποφασίστηκε το ατσάλινο συρματόσχοινο διαμέτρου 2.5mm (3.2mm μαζί με την πλαστικοποίηση στο εξωτερικό του ώστε να υπάρχουν μειωμένες τριβές) να αντικατασταθεί στη νέα ντίζα με παχύτερο, των 3.7mm (4.25mm μαζί με την πλαστικοποίηση) ώστε η αντοχή σε δυνάμεις εφελκυσμού [που είναι ανάλογη με το τετράγωνο της διατομής του συρματόσχοινου] να υπερ-διπλασιαστεί (3.7^2 / 2.5^2).



Το νέο συρματόσχοινο χρειαζόταν νέο, παχύτερο «μανίκι» να το φιλοξενήσει, οπότε επιλέχτηκε το κατάλληλο, με εσωτερική πλαστικοποίηση και με εξωτερική διάμετρο 12mm (αντί 9mm που ήταν το «μαμίσιο»).

Όσον αφορά την «καμπάνα» και την «ημιμπίλια», αποφασίστηκε να μην αλλάξει κάτι από τον original σχεδιασμό. Αποφασίστηκε επίσης να χρησιμοποιηθεί το original λαστιχένιο «δαχτυλίδι» στην άκρη της ντίζας που κουμπώνει στη μεταλλική βάση κοντά στο «δίχαλο», και το original λαστιχένιο “seal” στην πλευρά της ντίζας που μπαίνει στην καμπίνα.



Η νέα ντίζα σχεδιάστηκε ώστε η αρχική ρύθμιση κατά την εγκατάσταση να γίνεται μέσω σπειρώματος στο σημείο που η «μαμίσια» ντίζα είχε την καστάνια, και στη συνέχεια, εφόσον χρειάζεται κατά τη διάρκεια ζωής του δίσκου κάποιο «ρεγουλάρισμα», αυτό να μπορεί να γίνει από το νέας σχεδίασης εξάρτημα που αντικαθιστά το εργοστασιακό στο μοχλικό του πεταλιού.





Παρακάτω είναι τα διάφορα κομμάτια που κατασκευάστηκαν από τον Παναγιώτη από αεροπορικό αλουμίνιο σειράς 7075-Τ6 λίγο πριν την ανοδίωση και τη συναρμολόγηση...



Και μετά….



Η άκρη του «μανικιού» που είναι κοντά στο «δίχαλο»:



Η άλλη άκρη του «μανικιού», που αντικαθιστά την καστάνια και δίνει δυνατότητα για ρύθμιση του μήκους του «μανικιού» κατά 50mm για εύκολη εγκατάσταση:



To πολύ σημαντικό εξάρτημα που μπαίνει στο μοχλικό του πεταλιού και αντικαθιστά το πλαστικό με το αυλάκι που κρατάει το συρματόσχοινο, προσφέροντας εύκολο ρεγουλάρισμα (+/-15mm) μέσω της περιστροφής του κάτω τμήματος του:



Το παραπάνω δίνει τη δυνατότητα να ρυθμιστεί πόσο τεντωμένο θα είναι το συρματόσχοινο της ντίζας και που ακριβώς θα «δαγκώνει» ο συμπλέκτης. Έχει στο εσωτερικό του σπείρωμα Μ8 και στην άκρη του συρματόσχοινου που μπαίνει μέσα σε αυτό έχει πρεσαριστεί [αντί για ένα απλό «στοπ» όπως στο «μαμίσιο»] ένα ατσάλινο κυλινδράκι με εξωτερικό σπείρωμα, καθώς και μια εγκάρσια τρύπα 2mm όπου μπαίνει μια ασφάλεια (κοπίλια) ώστε να μην ξεβιδώνει από μόνο του (βλ. επόμενη φωτο).



Παρακάτω φαίνεται η άλλη μεριά της ντίζας, που είναι από την πλευρά του «δίχαλου», με την «καμπάνα» που πιάνει στο δίχαλο και την «ημιμπίλια». Το μαύρο (βαμμένο) εξάρτημα στην άκρη είναι το πρεσαριστό (με πρέσα των 30 τόνων) «στοπ» που κρατάει την «ημιμπίλια» στη θέση της.



Η 2-way adjustable ντίζα έτοιμη πριν την τοποθέτηση:



Και κάποιες φωτο κατόπιν…


[από την κάτω πλευρά στο χώρο του κινητήρα]


[από το μοχλικό του πεταλιού]


[από το πάτωμα κάτω απ’ το πετάλι του συμπλέκτη, με το πετάλι τέρμα πατημένο]
MEMsound - Πεμ 10 Δεκ 2015, 20:56:01
Θέμα δημοσίευσης:
..οκ.... RESPECT...

Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr