PSClub - Hellas

Βλάβες - Επισκευές - Συνεργεία - Ανταλλακτικά - 207 - Δεν παίρνει μπροστά

costasgeo - Δευ 28 Σεπ 2009, 23:22:38
Θέμα δημοσίευσης: 207 - Δεν παίρνει μπροστά
Μετά από μια βόλτα στο κέντρο το αφήνω σβηστώ για ~10 λεπτά και μετά αφού ανάβουν όλα τα φώτα κανονικά, δεν παίρνει μπροστά (δεν ακούγεται καν η μίζα).
Το πήγα στην αντιπροσωπεία με γερανό όπου άλλαξαν μίζα και μπαταρία (βραχυκύκλωσε η μίζα είπαν) αλλά μετά από 3 μέρες σε παρόμοια βόλτα, πάλι το ίδιο, το πάω πάλι πίσω στην αντιπροσωπεία όπου κάτι έκαναν και ξαναπήρε.
Μετά από 2 μέρες πάλι μετά από διαδρομή και λιγόλεπτη στάση με σβησμένη την μηχανή δεν παίρνει μπρος με τίποτα. Παρόλα αυτά το άφησα καμιά ώρα να κρυώσει και πήρε
Καμιά ιδέα το τι γίνεται?
giannis27 - Δευ 28 Σεπ 2009, 23:35:48
Θέμα δημοσίευσης: Re: 207 Δεν παίρνει μπροστά
costasgeo έγραψε:
ε.
. Παρόλα αυτά το άφησα καμιά ώρα να κρυώσει και πήρε



αυτό μου θυμίζει το παλιό ξαρά μου !μίζα που ήταν στα τελευταία τις .
ελπίζω να έπεσες σε ελαττωματικό ανταλλακτικό.
salex - Τρι 29 Σεπ 2009, 07:41:45
Θέμα δημοσίευσης:
Όταν γυρίζεις τα κλειδιά η εντολή για να ξεκινήσει η μίζα τον κινητήρα περνάει μέσα από την BSI στα 207 (την κεντρική μονάδα ηλεκτρικών) και καταλήγει στον εγκέφαλο.

Αν τυχόν έχει καεί καμια ασφάλεια ή έχει πρόβλημα κάποιο από τα δύο το αποτέλεσμα είναι να μην υπάρχει καμία απόκριση όταν γυρίζεις τα κλειδιά.
Είναι δύσκολο να βρεθεί ποιό από τα δύο φταίει, σε κάθε περίπτωση καλό θα ήταν να το αφήσεις σε αντιπροσωπεία να το κοιτάξουν για δυο-τρεις ημέρες.
Tassos27 - Τρι 29 Σεπ 2009, 15:25:32
Θέμα δημοσίευσης:
Εμένα μου θυμίζει τότε που ήθελαν αλλαγή τα ..."καρβουνάκια"
dimkeras - Τρι 29 Σεπ 2009, 18:09:21
Θέμα δημοσίευσης: Re: 207 Δεν παίρνει μπροστά
costasgeo έγραψε:
Το πήγα στην αντιπροσωπεία με γερανό όπου άλλαξαν μίζα και μπαταρία...


Άλλαξε μίζα λέει ο άνθρωπος, δεν είναι από αυτό Scratch
giannisC2vts - Παρ 20 Αύγ 2010, 18:28:02
Θέμα δημοσίευσης:
παιδιά μια απο τα ίδια το αμάξι μου 3ης φορές το έκανε αυτό να σβήσει και να μην παίρνει μπροστά όταν το πήγα στη Citroen θεσσαλονίκη μου είπαν οτι είναι απο την ασφαλειοθήκη που είναι στην μηχανή και κάνει 350 ευρώ λέω οκ άστο κ αν το ξανακάνει θα την αλλάξω το κάνει 2η φορά κουνάω την ασφαλειοθήκη όλα οκ λέω εντάξει το βρήκαμε το πρόβλημα το εκανε κ 3η φορά πτολεμαιδα κ δεν ξανα πήρε μπροστά (δεν βαράει καν μίζα) το έχω στην κοζάνη στην Citroen και μου είπαν ότι είναι Bsi αυτο είναι κάτω απο το τιμόνι, και έχει 500 ευρώ και θέλω να ρωτήσω παίρνει μεταχείρα? και να το προγραμματίσω για το αμάξι μου??? η θέλει New???
Pugobios - Παρ 20 Αύγ 2010, 20:03:36
Θέμα δημοσίευσης:
λογικα δεν θα εχεις προβ δεν εχει κωδικους αποτι ξερω...
giannisC2vts - Σαβ 21 Αύγ 2010, 10:48:39
Θέμα δημοσίευσης:
κάποιος να ξέρει ακριβώς αν χρειάζεται new η μεταχείρα?
Vini - Παρ 29 Οκτ 2010, 07:24:12
Θέμα δημοσίευσης:
Καλημέρα Sad

Ας μπω και εγώ στο club...

Το GT τα έφτυσε.

Πήγα να το βάλω μπρος να πάω στη δουλειά πριν από λίγο (8.00 το πρωί) και ενώ όλα τα ηλεκτρικά δούλευαν κανονικά, μόλις έβαζα μπροστά έκανε το θόρυβο (τσικ) που ενεργοποιεί τη μίζα αλλά τίποτα... Νεκρό...

Και το αυτοκίνητο το έχω και μέσα σε γκαράζ...

8000χιλιόμετρα, το προσέχω σαν το κ@λο@ μου και τα έπαιξε.

Πίκρα... Crying or Very sad
drdino - Παρ 29 Οκτ 2010, 08:40:47
Θέμα δημοσίευσης:
Μπαταρία για αρχή.
Sidobre - Παρ 29 Οκτ 2010, 08:47:40
Θέμα δημοσίευσης:
Το λογικό σε αυτές τις περιπτώσεις είναι όντως μπαταρία. Και επειδή σήμερα έχει λίγο κρύο, όσες είναι για αλλαγή, αυτές τις ημέρες θα το δείξουν....
Vini - Παρ 29 Οκτ 2010, 09:19:58
Θέμα δημοσίευσης:
Και από το συνεργείο μου είπαν τηλεφωνικά ότι είναι η μπαταρία.

Πήρα τηλέφωνο την οδική της Peugeot αλλά θα προτιμήσω την οδική της ασφάλειας (Express Service) για διαφόρους λόγους.

Αύριο το πρωί θα έρθουν να το βάλουν μπροστά γιατί σήμερα υποχρεωτικά θα πρέπει να ασχοληθώ με την εργασία μου.

Το πρόβλημα έγινε μάλλον, επειδή δεν το χρησιμοποιώ συχνά το αυτοκίνητο. Sad


Ερώτηση
Μετά από αυτό το σκηνικό η μπαταρία θα πρέπει υποχρεωτικά, να αλλαχθεί;
Υπάρχει περίπτωση να ξαναφορτιστεί (π.χ. με περισσότερη χρήση) και να μην χρειαστεί αλλαγή;
drdino - Παρ 29 Οκτ 2010, 09:26:56
Θέμα δημοσίευσης:
Αν μπορεί να σωθεί, τότε αυτό θα γίνει με εξωτερική φόρτιση. Το δυναμό του αυτοκινήτου δεν μπορεί να φορτίσει μια εκφορτισμένη μπαταρία σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Vini - Παρ 29 Οκτ 2010, 10:01:27
Θέμα δημοσίευσης:
Καλά τα λες.
Σκέφτομαι ότι και καινούρια μπαταρία να βάλω πάλι τα ίδια θα έχω σύντομα αφού (υποχρεωτικά) δεν το κυκλοφορώ πολύ.

Μήπως αξίζει περισσότερο αν πάρω ένα φορτιστή μπαταρίας για αυτές τις περιπτώσεις;

Αυτό θα κάνω.
drdino - Παρ 29 Οκτ 2010, 10:07:57
Θέμα δημοσίευσης:
Aν το αφήνεις καιρό ακίνητο και κάνεις και μικρές γενικά διαδρομές, ναι. Δεν είναι ιδιαίτερα ακριβοί εξάλλου.

Επίσης, προτίμησε μπαταρία ανοιχτού τύπου καθώς αυτές είναι λιγότερο ευαίσθητες σε πλήρεις εκφορτίσεις.
Vini - Παρ 29 Οκτ 2010, 10:38:26
Θέμα δημοσίευσης:
Θα το ψάξω. Ευτυχώς που έχω και το σκούτερ... Laughing

DrDino αύριο που θα έρθει η Express Service και θα το βάλει μπρος, λέω να πάω να κάνω και μία μεγάλη βόλτα μπας και φορτίσει λίγο η μπαταρία. Σωστά;

Λέω επίσης να πάω από Praktiker να πάρω και ένα φορτιστή μπαταρίας.
(π.χ. της BLACK&DECKER http://www.e-ergaleio.gr/product_info.php?cPath=101_102&products_id=3304).

Τη Δευτέρα το πρωί λες να το πάω και από το εξουσιοδοτημένο ή να πάω να αλλάξω κατευθείαν μπαταρία κάπου αλλού;

... μπλέξιμο ...
MEMsound - Παρ 29 Οκτ 2010, 10:50:20
Θέμα δημοσίευσης:
να παρεις φορτιστη
καλοειναι να βγαζεις τον + πολο οταν την φορτιζεις (ας πουμε 1 φορα τις 2-3 βδομαδες ακινησιας)
Vini - Παρ 29 Οκτ 2010, 11:49:45
Θέμα δημοσίευσης:
Μπορεί να μου πει κάποιος, αν κάνω αύριο 200 χιλιόμετρα θα φορτίσει κάπως η μπαταρία; ή είναι λίγα; Question
MEMsound - Παρ 29 Οκτ 2010, 11:54:26
Θέμα δημοσίευσης:
θα φορτησει
αυτο που δεν μπορουμε να σου πουμε ειναι ποσο εχει χαλασει...και αν θα "κρατησει" το φορτισμα...
Vini - Παρ 29 Οκτ 2010, 11:58:08
Θέμα δημοσίευσης:
ok. αυτό μου αρκεί προς το παρόν, για να το πάω τη Δευτέρα μέχρι το συνεργείο και αν είναι θα αλλάξουμε μπαταρία εκεί...

Προς το παρόν θα αγοράσω αύριο ένα φορτιστή και μετά θα φύγω βόλτα 200 χιλιόμετρα ... Laughing
drdino - Παρ 29 Οκτ 2010, 13:32:39
Θέμα δημοσίευσης:
Vini έγραψε:
ok. αυτό μου αρκεί προς το παρόν, για να το πάω τη Δευτέρα μέχρι το συνεργείο και αν είναι θα αλλάξουμε μπαταρία εκεί...

Προς το παρόν θα αγοράσω αύριο ένα φορτιστή και μετά θα φύγω βόλτα 200 χιλιόμετρα ... Laughing


Aν έχεις πολύμετρο, μέτρα την και πες πόσα V είδες. Αν είχε πέσει πολύ χαμηλά, ακόμα και μέχρι την Θεσσαλονίκη να φτάσεις μπορεί να μην αρκεί. Laughing
Vini - Παρ 29 Οκτ 2010, 14:04:19
Θέμα δημοσίευσης:
drdino έγραψε:
Vini έγραψε:
ok. αυτό μου αρκεί προς το παρόν, για να το πάω τη Δευτέρα μέχρι το συνεργείο και αν είναι θα αλλάξουμε μπαταρία εκεί...

Προς το παρόν θα αγοράσω αύριο ένα φορτιστή και μετά θα φύγω βόλτα 200 χιλιόμετρα ... Laughing


Aν έχεις πολύμετρο, μέτρα την και πες πόσα V είδες. Αν είχε πέσει πολύ χαμηλά, ακόμα και μέχρι την Θεσσαλονίκη να φτάσεις μπορεί να μην αρκεί. Laughing


Δίκιο έχεις.

Δεν το διακινδυνεύω. Θα έρθει αύριο η express και θα δούμε. Προέχει να πάρει μπρος...
Vini - Σαβ 30 Οκτ 2010, 11:54:06
Θέμα δημοσίευσης:
drdino έγραψε:
Aν έχεις πολύμετρο, μέτρα την και πες πόσα V είδες...


Η μπαταρία ήταν ψόφια. Με το πολύμετρο έβγαζε περίπου 9volt.

Οπότε όπως έγραψα και στους 4Τ αλλάχτηκε και πήρα και ένα φορτιστή της Einhell. Very happy
recife_rallye - Σαβ 30 Οκτ 2010, 15:53:27
Θέμα δημοσίευσης:
Το θεμα με τις μπαταριες ειναι πως οταν μενει σε ακινησια το αυτοκινητο αρκετο καιρο,εκφορτιζεται η μπαταρια και σα να μη φτανει αυτο,τα στοιχεια της(οι πλακες δλδ) πιανουν μια ασπρη κορα πανω τους με αποτελεσμα να δυσχεραινεται η ανταλλαγη φορτιων..που σημαινει οτι και να την φορτισεις παλι δε θα κανεις πολλα πραγματα λογω φθαρμενων πλεον στοιχειων!

Οποτε το φαρμακο ειναι η κινηση του αυτοκινητου και η ανταλλαγη φορτιων μεσα στα στοιχεια με την φορτιση,πριν ομως πιασουν κορα.
sonermgb - Σαβ 30 Οκτ 2010, 15:57:24
Θέμα δημοσίευσης:
Aπλά να αναφέρω ..... ότι πρόπερσυ τον χειμώνα είχε μείνει το αμαξάκι μου κοζάνη 1,5 μήνα σε πλήρεις ακινησία με χιόνια κλπ και όταν πήγα να το πάρω το αμάξι πήρε μπροστά κανονικά με την μία και η μπαταρία δεν ήταν καινούρια
recife_rallye - Σαβ 30 Οκτ 2010, 16:09:48
Θέμα δημοσίευσης:
sonermgb έγραψε:
Aπλά να αναφέρω ..... ότι πρόπερσυ τον χειμώνα είχε μείνει το αμαξάκι μου κοζάνη 1,5 μήνα σε πλήρεις ακινησία με χιόνια κλπ και όταν πήγα να το πάρω το αμάξι πήρε μπροστά κανονικά με την μία και η μπαταρία δεν ήταν καινούρια


Αγιο ειχες! Laughing
sonermgb - Σαβ 30 Οκτ 2010, 16:14:56
Θέμα δημοσίευσης:
recife_rallye έγραψε:
sonermgb έγραψε:
Aπλά να αναφέρω ..... ότι πρόπερσυ τον χειμώνα είχε μείνει το αμαξάκι μου κοζάνη 1,5 μήνα σε πλήρεις ακινησία με χιόνια κλπ και όταν πήγα να το πάρω το αμάξι πήρε μπροστά κανονικά με την μία και η μπαταρία δεν ήταν καινούρια


Αγιο ειχες! Laughing

Kαι ήταν και 1 ωρα το βράδυ όταν το πήρα και γύρισα αθήνα........αλλα πέτυχα και ωραίο ταξιτζη που με περίμενε να δει αν θα πάρει μπροστά κλπ κλπ.... Wink
Vini - Σαβ 30 Οκτ 2010, 16:30:29
Θέμα δημοσίευσης:
recife_rallye έγραψε:
Το θεμα με τις μπαταριες ειναι πως οταν μενει σε ακινησια το αυτοκινητο αρκετο καιρο,εκφορτιζεται η μπαταρια και σα να μη φτανει αυτο,τα στοιχεια της(οι πλακες δλδ) πιανουν μια ασπρη κορα πανω τους με αποτελεσμα να δυσχεραινεται η ανταλλαγη φορτιων..που σημαινει οτι και να την φορτισεις παλι δε θα κανεις πολλα πραγματα λογω φθαρμενων πλεον στοιχειων!

Οποτε το φαρμακο ειναι η κινηση του αυτοκινητου και η ανταλλαγη φορτιων μεσα στα στοιχεια με την φορτιση,πριν ομως πιασουν κορα.


Μου κάνει εντύπωση που η εργοστασιακή μπαταρία (Varta) τα έφτυσε τόσο ξαφνικά και γρήγορα.
Εγώ το αυτοκίνητο το κινώ το λιγότερο δύο φορές την εβδομάδα. Μπορεί να μην κάνω πολλά χιλιόμετρα αλλά δεν μένει και σε ακινησία για πάνω από 5 μέρες.

Μετά είναι και το άλλο. Θεωρώ λιγάκι παρανοϊκό με αυτή τη τιμή της βενζίνης, να ξεκινώ άσκοπες βόλτες και τα πέρα-δώθε για να μένει ζωντανή η μπαταρία. ...
recife_rallye - Σαβ 30 Οκτ 2010, 16:39:10
Θέμα δημοσίευσης:
Vini έγραψε:
recife_rallye έγραψε:
Το θεμα με τις μπαταριες ειναι πως οταν μενει σε ακινησια το αυτοκινητο αρκετο καιρο,εκφορτιζεται η μπαταρια και σα να μη φτανει αυτο,τα στοιχεια της(οι πλακες δλδ) πιανουν μια ασπρη κορα πανω τους με αποτελεσμα να δυσχεραινεται η ανταλλαγη φορτιων..που σημαινει οτι και να την φορτισεις παλι δε θα κανεις πολλα πραγματα λογω φθαρμενων πλεον στοιχειων!

Οποτε το φαρμακο ειναι η κινηση του αυτοκινητου και η ανταλλαγη φορτιων μεσα στα στοιχεια με την φορτιση,πριν ομως πιασουν κορα.



Μετά είναι και το άλλο. Θεωρώ λιγάκι παρανοϊκό με αυτή τη τιμή της βενζίνης, να ξεκινώ άσκοπες βόλτες και τα πέρα-δώθε για να μένει ζωντανή η μπαταρία. ...


+φωνω αλλα αυτο ειναι αλλο καπελο..παντως και η φορτιση με φορτιστη καλη ειναι αρκει να μην εχουν προλαβει να πιασουν κορα τα στοιχεια Wink
drdino - Σαβ 30 Οκτ 2010, 17:58:57
Θέμα δημοσίευσης:
Nίκο με μικρές διαδρομές δεν φορτίζεται η μπαταρία. Προτιμότερο είναι μια στο τόσο να την βγάζεις και να της ρίχνεις μια πλήρη φόρτιση. Έβαλες ανοιχτού τύπου ελπίζω. Smile
Vini - Σαβ 30 Οκτ 2010, 18:42:48
Θέμα δημοσίευσης:
Όχι δεν έβαλα ανοιχτού τύπου. Sad
Δεν είχε για ανοιχτού τύπου για το δικό μου.
Είχε μόνο Varta και Rocket κλειστού τύπου και μάλιστα η Varta ήταν και ψιλοακριβή.
Και σε δύο άλλους που πήρα τηλέφωνο μόνο κλειστού τύπου είχαν ετοιμοπαράδοτες.
Δυστυχώς οι συγκυρίες δεν μου επέτρεψαν να το ψάξω...

Οι ανοιχτές τύπου είναι αυτές με τα υγρά; Υπάρχουν ακόμα τέτοιες;
drdino - Σαβ 30 Οκτ 2010, 18:50:38
Θέμα δημοσίευσης:
Ναι, σαφώς και υπάρχουν.

Επίσης, πολλές κλειστού τύπου είναι κατά βάση "κλειστού τύπου": αυτοκόλλητο πάνω από τις τάπες και τσουπ, έγινε κλειστού. Very happy Οπότε με μια ψηλάφηση στο επίμαχο σημείο (αθώα) μπορείς να καταλάβεις τι έχεις.
Vini - Σαβ 30 Οκτ 2010, 19:11:38
Θέμα δημοσίευσης:
Θα το κοιτάξω.
Αλήθεια, γιατί θα ήταν καλό να αναζητήσω ανοιχτού τύπου;

Ανοιχτού τύπου μπαταρίες θυμάμαι είχα στα πρώτα μου αυτοκίνητα και κοιτούσα συχνά-πυκνά τα υγρά τους και την τάση τους...
drdino - Σαβ 30 Οκτ 2010, 19:20:55
Θέμα δημοσίευσης:
Γενικά είναι πιο αναίσθητες στην χρήση που τους κάνεις εσύ. Αντέχουν περισσότερο σε ξεφόρτιση και επαναφόρτιση.
Vini - Σαβ 30 Οκτ 2010, 19:29:11
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν το γνώριζα αυτό. Θα το ψάξω πάντως να βρω πουθενά μπαταρίες ανοιχτού τύπου για να έχω το νου μου...

Προς το παρόν ελπίζω η καινούρια να μην τα φτύσει γρήγορα.
Vini - Σαβ 30 Οκτ 2010, 19:59:50
Θέμα δημοσίευσης:
Τα παρακάτω τα βρήκα σε ένα άλλο φόρουμ και είπα να τα περάσω και εδώ. Ελπίζω να τα λέει καλά...

Μπαταρία!!

Ιστορία

Οι φυσικοί Luigi Galvani (1737-1798) και Alessandro Cont di Volta (1745-1827) ήταν οι πρώτοι επιστήμονες που ασχολήθηκαν με τα φαινόμενα του ηλεκτρισμού. Οι δύο αυτοί πρωτοπόροι επιστήμονες έμειναν στη ιστορία και προς τιμήν τους οι λέξεις όπως "γαλβανικό στοιχείο" και "βολτ" φέρουν τα ονόματά τους.

Χρησιμοποιώντας μία απλή μηχανή παραγωγής στατικού ηλεκτρισμού παρατήρησαν πρώτοι τα ηλεκτρικά φαινόμενα και τις επιπτώσεις τους στους ζωντανούς οργανισμούς. Το 1780 ο Volta κατασκεύασε και την πρώτη απλή μπαταρία. Η κατασκευή ήταν ιδιαίτερα απλή και αποτελείτο από πλάκες ψευδαργύρου και χαλκού τοποθετημένες η μία πάνω στην άλλη, ενώ ενδιάμεσά τους είχαν τοποθετηθεί χαρτόνια βουτηγμένα σε διάλυμα άλατος.

Αυτή η "στήλη του Volt" παρήγαγε ηλεκτρικό ρεύμα όταν οι πλάκες συνδεόνταν με ένα σύρμα.

Με την πάροδο του χρόνου και την εξέλιξη της τεχνολογίας αυτή η "ηλεκτρική στήλη" εξελίχθηκε καθώς οι ανάγκες του ανθρώπου για αποθήκευση ενέργειας συνεχώς μεγάλωνε.


Τεχνικές πληροφορίες

Μπαταρία Γενικα ¨ Η μπαταρία είναι ενα ηλεκτρικό εξάρτημα ικανό να αποθηκεύη ηλεκτρισμό υπό μορφή χημικής ενέργειας.
Μπαταρία Μολύβδου Μια μπαταρία μολύβδου με ηλεκτρολύτη διάλυμα θειικού οξέος έχει απόδοση 75% [Απόδοση ειναι το ποσόν επί της εκατό της χημικής ενέργειας πού μετατρέπεται σε ηλεκτρική] . Ενώ μια μπαταρία κλειστού τύπου τζελ μπορεί να φθάσει απόδοση 90%.
Τύποι μπαταριών Ειναι οι κλασικές με τάπες που ξεβιδώνουν για να προσθέσουμε αποσταγμένο νερό . Ειναι οι κλειστού τύπου χωρίς τάπες πού ειναι και οι πλεον διαδεδομένες σήμερα , και ειναι και αυτές στης οποιες ο ηλεκτρολύτης είναι σε μορφή τζελ.
Στοιχεια μιας μπαταρίας Ονομαστική τάση ειναι τα Volt που μπορούμε να μετρήσουμε στους πόλους με ενα βολτόμετρο. Ονομαστική χωρητικότητα που ειναι η ποσότητα της ενέργειας που η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει και μετριέται σε Amper/Ωρα ή Ah. Και τελος ειναι το ρεύμα αιχμης που ειναι το μέγιστο ρεύμα που μπορεί να δώσει η μπαταρία για 30 δευτεπόλεπτα στην εκκίνηση ενώς κινητήρα . Για να βρω τα αναγκαία Amper ώστε να εκκινήσω ενα κινητήρα πολλαπλασιάζω την υπποδύναμη του με τον αριθμό 3,85, δηλαδη για εναν κινητήρα 100h/p εχω 3,85Χ100=385 Amper.
Φορτιση Κανονικη φόρτιση μιας μπαταρίας γινεται προσφέροντας ρεύμα ίσο με το1/10 της χωρητικότητας της για 12 ωρες ,και η ταση να ειναι ανάλογη με τον τύπο της μπαταρίας πχ,για την κλασική μπαταρία 13,4 έως 13,8 Volt , Για μπαταρία τζελ 13,8 έως14,2 Volt.
Στοιχεία για την κατάσταση φόρτισης Υπάρχουν δυο απλοι τρόποι : Ο ενας μετρώντας την πυκνότητα του ηλεκτρολύτη με ενα φθηνό οργανο το πυκνόμετρο και ο δεύτερος μετρόντας την ταση στους πόλους με ενα βολτόμετρο.
Για πυκνότητα 1,265 εχουμε φορτιση 100% για 1,190 εχουμε φορτιση 75% και για πυκνότητα 1,120 η μπαταρία ειναι άδεια.
Για μερτηση τάσεως 12,6 Volt εχουμε φορτηση 100% οταν η τάση ειναι 12,2 Volt η φόρτηση ειναι 50% και στα11,8 Volt ημπαταρια ειναι άδεια.
Σύνδεση δυο μπαταριών Οταν δυο μπαταρίες συνδεθούν σε σειρά θα αυξηθεί η ταση ενώ η χωρητικότητα θα παραμεινη αμεταύλητη. πχ δυο μπαταρίες 12 V 100A/h σε σειρά θα δώσουν 24 V 100 A/h.
Εαν συνδέσουμε δύο μπαταριες παράλληλα η ταση παραμενει η ιδια , αλλα αυξάνεται η χωρητικοτητα πχ δυο μπαταρίες 12V 100/h θα μας δώσουν 12Volt 200A/h.

Τεχνικές λεπτομέρειες σήμανσης μπαταριών
Βολτάζ (V) - για τα αυτοκίνητα προς το παρόν είναι τα 12 V
Αμπερώρια (A/h) - η ικανότητα της μπαταρίας να αποδίδει ρεύμα μέσα σε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Παράδειγμα 60Ah ή 60Α/h, η μπαταρία αποδίδει 60 Amber ρεύματος για 1 ώρα, ή 6 αμπέρ για 10 ώρες κ.ο.κ
Αμπέρ εκκίνησης (Α) - η ικανότητα σε αμπέρ της μπαταρίας κατά την στιγμή της εκκίνησης της μίζας. Η τιμή αυτή δεν ισχύει, εάν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου.



Τύποι μπαταριών
Γενικά αναφέρονται σαν ανοιχτού & κλειστού τύπου.
Στις ανοιχτού απαιτείται συντήρηση προσθήκης υγρών όταν η στάθμη χαμηλώνει. Αυτές οι μπαταρίες είναι οι φθηνότερες και οι πιο απλές (μπαταρία μολύβδου - normal Pb Wet).
Οι κλειστές απεναντίας, δεν απαιτούν συντήρηση με προσθήκη υγρών για όλο το χρονικό διάστημα ζωής τους. Διακρίνονται στις υγρές μπαταρίες μολύβδου (normal Pb Wet MF) & στις μπαταρίες μολύβδου με τζελ (Pb Gel). O τελευταίος τύπος είναι ο ακριβότερος όλων και παρέχει αρκετή ασφάλεια στην περίπτωση σύγκρουσης (δεν χάνει τα υγρά της με τις γνωστές διαβρωτικές συνέπειες). Ο λόγος είναι ότι στο εσωτερικό τους δεν κυκλοφορεί υγρό αλλά ζελατίνη (τζελ). Μία εξέλιξη των μπαταριών ζελατίνης είναι οι μπαταρίες AGM που προσφέρουν ασφάλεια ακόμη και στην περίπτωση που θα σπάσει το εξωτερικό περίβλημα της μπαταρίας.
Οι μπαταρίες τύπου ζελατίνης απαιτούν φόρτιση με ειδικούς φορτιστές.

Συμβουλές για τις μπαταρίες
1) Διάρκεια ζωής των μπαταριών = αντίθετα με ότι πιστεύεται, οι μπαταρίες δεν γερνούν με τα χρόνια, αλλά με τους κύκλους φόρτισης-αποφόρτισης.
Όταν η μπαταρία αποφορτίζεται δημιουργείται μία χημική αντίδραση στο εσωτερικό της και πάνω στις πλάκες μολύβδου της μπαταρίας προσκολλώνται οξέα του θείου. Με την φόρτιση ένα μεγάλο μέρος των επικαθήσεων αυτών θα εξαφανιστεί, αλλά όχι πλήρως. Αυτές οι συχνές επικαθήσεις είναι η κύρια αιτία πτώσης της μπαταρίας και ο κύριος παράγοντας μείωσης του χρόνου ζωής της.
Θα πρέπει να θυμόμαστε να μην αποφορτίζουμε την μπαταρία και κυρίως να μην αποφορτιστεί εντελώς.
Η περιοδική φόρτιση της μπαταρίας μας με φορητό φορτιστή, είναι επιβεβλημένη και θα μας γλιτώσει από κόπο και χρήμα. Φορητούς φορτιστές μπορούμε να βρούμε με 30-50 ευρώ και μπορούμε να φορτίζουμε την μπαταρία μας, χωρίς να την αποσυνδέσουμε από τους πόλους (πάνω στο αυτοκίνητο) και χωρίς να απαιτούντα ειδικές γνώσεις (το μόνο που χρειάζεται είναι τα καλώδια για τους πόλους και το καλώδιο για το ρεύμα). Υπάρχουν βέβαια και φορητοί φορτιστές που εκτός της φόρτισης έχουν και διαγωστικό χαρακτήρα, ακόμη και του δυναμό, αλλά η τιμή τους είναι συνήθως απαγορευτική για ερασιτεχνική χρήση (πάνω από 80 ευρώ).
2) Ματάκια και άλλα φυλαχτά = η δυνατότητα ένδειξης της κατάστασης της μπαταρίας με την χρωματική διαφορά (μαύρο-άσπρο-πράσινο) στο "ματάκι", ενώ φαίνεται μία πολύ καλή λύση και για μερικούς κάνουν την διαφορά, στην ουσία, είναι ένα εντελώς άχρηστο αξεσουάρ - το οποίο έχει χαμηλή αξιοπιστία (εύκολα χαλά και δείχνει ότι θέλει).
3) Καθαροί πόλοι = διατηρείστε, με τα ειδικά προστατευτικά σπρέι, τους πόλους και τους ακροδέκτες καθαρούς από βρωμιά και άλατα.
4) Χύσιμο υγρών = μπαταρία που για οποιοδήποτε λόγο, χάνει υγρά (ακόμη και όταν φορτίζεται), δώστε τη για ανακύκλωση αμέσως. Τα υγρά της μπαταρίας είναι ιδιαίτερα διαβρωτικά και μπορεί να σας προκαλέσει ζημιά πολλαπλάσιας από την αξία της ίδιας μπαταρίας.
5) Χωρητικότητα μπαταρίας = μη βάζετε αρκετά μεγαλύτερη χωρητικότητα από το μέγιστο που προτείνει ο κατασκευαστής. Όταν το δυναμό του αυτοκινήτου φορτίζει (σύμφωνα με τον κατασκευαστή) μέχρι και 55Ah, το επιβαρύνεται σημαντικά με μία μπαταρία χωρητικότητας 70 Ah.

θα πρέπει να θυμόμαστε να μην αποφορτίζουμε την μπαταρία και κυρίως να μην την αφήνουμε να αποφορτίζεται εντελώς.
Στα αυτοκίνητα πόλης, η περιοδική φόρτιση της μπαταρίας μας με φορητό φορτιστή, μία φορά τον μήνα είναι επιβεβλημένη και θα μας γλιτώσει από κόπο και χρήμα. Φορητούς φορτιστές μπορούμε να βρούμε με 30-50 ευρώ και μπορούμε να φορτίζουμε την μπαταρία μας, χωρίς να την αποσυνδέσουμε από τους πόλους (πάνω στο αυτοκίνητο) και χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις.
Υπάρχουν βέβαια και φορητοί φορτιστές που εκτός της φόρτισης έχουν και διαγνωστικό χαρακτήρα, ακόμη και του δυναμό, αλλά η τιμή τους είναι συνήθως απαγορευτική για ερασιτεχνική χρήση (πάνω από 80 ευρώ).
Οι φορητοί φορτιστές είναι κατάλληλοι και για μόνιμη φόρτιση μπαταρίας σε πολύμηνη ακινησία του αυτοκινήτου. Στην περίπτωση αυτή είτε αφαιρείται η μπαταρία από το αυτοκίνητο και μένει μόνιμα συνδεδεμένη στο φορτιστή είτε δεν αφαιρείτε και μένει μόνιμα συνδεδεμένη πάνω στο αυτοκίνητο για να μη μηδενιστούν διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα (όπως αυτή του ICS). O φορτιστής ελέγχει περιοδικά την κατάσταση της μπαταρίας, φορτίζοντας την εάν χρειαστεί παραμένοντας σε κατάσταση stand by.
Σε μία μπαταρία (ανοιχτού ή κλειστού τύπου) μπορούμε εμπειρικά να μετρήσουμε την κατάστασή της με την εξής διαδικασία (η διαδικασία προέρχεται από τον Όμιλο Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδος, άρθρο "Μπαταρία η γνωστή μας Άγνωστη)
Μετράμε χωρίς φορτίο την μπαταρία μας, το πρωί πριν ξεκινήσουμε το αμάξι ή μετά από αρκετές ώρες ακινησίας, με ένα καλό ηλεκτρονικό βολτόμετρο ακριβείας.
Φόρτιση 100% .... 12,6 V
Φόρτιση 75% .... 12,4 V
Φόρτιση 50% .... 12,2 V
Φόρτιση 25% .... 12,0 V
Φόρτιση 0 .... 11,8 V
Εάν λοιπόν η τάση πέσει κάτω από 1,96 V στο στοιχείο, ή για μια μπαταρία των 12 V κάτω από 11,8 V σημαίνει ότι η μπαταρία είναι άδεια.

Διαδικασία Φόρτισης


1) Εάν έχουμε μπαταρία ανοιχτού τύπου, συμπληρώνουμε αποσταγμένο νερό πριν τη διαδικασία φόρτισης. Εάν η μπαταρίας μας είναι κλειστού τύπου (maintenance free) προχωράμε στο βήμα 2.

2) Συνδέουμε πρώτα τον θετικό πόλο της μπαταρίας (+), με το μανταλάκι του κόκκινου καλωδίου του φορτιστή.

3) Συνδέουμε το μανταλάκι του αρνητικού πόλου (μαύρο χρώμα) του φορτιστή, σε μια καλή γείωση του αυτοκινήτου (δηλ. σε μεταλλικό μέρος

4) Τώρα συνδέουμε το φορτιστή μας με το ηλεκτρικό ρεύμα και παρατηρούμε ότι το λαμπάκι φόρτισης-loading ανάβει κανονικά (στη φώτο το κίτρινο λαμπάκι). Στην περίπτωση που έχουμε συνδέσει ανάποδα τους πόλους, συνήθως οι φορτιστές ανάβουν λαμπάκι ένδειξης λάθους σύνδεσης (κόκκινο λαμπάκι).

5) Αφήνουμε το φορτιστή στο ρεύμα, μέχρι να ανάψει το πράσινο λαμπάκι OK.

6) Τέλος μετά το πέρας της φόρτισης, αφαιρούμε πρώτα το καλώδιο του ρεύματος και μετά τα καλώδια του φορτιστή από την γείωση και το θετικό πόλο.

πηγή: φόρουμ LADA NIVA CLUΒ
Δημοσίευση από χρήστη: tsep την Τρίτη 26Ιαν2010

Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr