PSClub - Hellas

Ανάρτηση και Σύστημα Διεύθυνσης - 106 - 106 Rallye 1.3 βοήθεια-ρύθμιση πίσω ανάρτησης

ba99297 - Δευ 19 Ιαν 2009, 10:00:40
Θέμα δημοσίευσης: 106 - 106 Rallye 1.3 βοήθεια-ρύθμιση πίσω ανάρτησης
Παιδιά γεια σας.
Παρακαλώ πολύ θέλω την βοήθειά σας....
Έχω ένα Rallye 1.3
Σε γενικές γραμμές δεν έχω πειράξει τίποτα από την μαμά κατάσταση του αυτοκινήτου.
Επειδή πιάνουν λίγο τα χέρια μου (καλύτερα να μην πιάναν), όταν ήρθε η ώρα να αλλάξω ρουλεμάν ψαλιδιών πίσω άξονα αποφάσισα να το κάνω μόνος μου. Βρήκα λοιπόν ένα εγχειρίδιο του 106 στο internet (δυστυχώς στα γαλλικά) και ξεκίνησα. Στο εγχειρίδιο μιλούσε για ένα "ψευδοαμορτισέρ" το οποιο χρησιμοποιείς πριν λύσεις τον άξονα για να "κρατήσεις" την γωνία που δημιουργεί ό άξονας με το ψαλίδι. Αρχικά δεν το έδωσα και τόσο σημασία γιατί δεν πολυκαταλάβαινα τα γαλλίκα. Εκ των υστέρων κατάλαβα τι βλακεία έκανα. Για να μην σας κουράζω... Αποτέλεσμα σκόρπισα τον άξονα, άλλαξα τα ρουλεμάν και ξαναέδεσα τον άξονα στην τύχη ( φυσικά άλλαξα την όλη γεωμετρία του αυτοκινήτου). Ξέρει μήπως κανένας κάποια στάνταρ διάσταση η οποία θα με βοηθούσε να επαναφέρω τον άξονα στην αρχική του κατάσταση. Π.χ Μια τέτοια διάσταση θα μπορούσε να είναι η απόσταση από κέντρο τρύπας σε κέντρο τρύπας των σημείων όπου βιδώνει το πίσω αμορτισέρ (αυτή την απόσταση κρατάει και το ψευδοαμορτισέρ). Μια άλλη διάσταση είσως είναι η απόσταση του κάτω μέρος του φρυδιού με το κέντρο της ρόδας ( αυτό δεν έχει σχέση με το τι λάστιχα φοράς), ή η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος μέχρι του σημείου που πιάνει ο γρύλος( κάτι εσοχες στα μαρσπιέ του αυτοκινήτου), με το αυτοκίνητο σε οριζόντια θέση , εδώ όμως παίζουν ρόλο και τα λάστιχα. Αν κάποιος έχει μαμά ρυθμίσεις στο Rallye του ΠΡΟΣΟΧΗ Rallye 106 1.3 και μπορούσε να μετρήσει όποιες από τις διαστάσεις αυτές , θα του ήμουν ευγνώμων.Στις παραπάνω δύο περιπτώσεις αν κάποιος μπορεί να μετρήσει ας το κάνει και για του εμπρός και για τους πίσω τροχούς, για να ξέρω σχετικά τι διαφορά πρέπει να έχει το αμάξι μπρος με πίσω. Επίσης αν κάποιος έχει τις τεχνικές γνώσεις να προτείνει κάτι άλλο είναι ευπρόσδεκτος.
Pughell - Δευ 19 Ιαν 2009, 10:10:57
Θέμα δημοσίευσης:
Μιας και τα ειπαμε και τηλεφωνικα,ξεχασα να σου πω να βαλεις διπλα ρουλεμαν πισω.
Χωρανε οποτε θα γλιτωσεις μεχρι ενα σημειο απο το προβλημα του φαγωμενου αξονα που εχουν τα 106.

Περι αποστασης,το ψαχνω.
action_peugeot - Τρι 20 Ιαν 2009, 00:18:05
Θέμα δημοσίευσης: Re: 106 Rallye 1.3 βοήθεια-ρύθμιση πίσω ανάρτησης
ba99297 έγραψε:
Παιδιά γεια σας.
Παρακαλώ πολύ θέλω την βοήθειά σας....
Έχω ένα Rallye 1.3
Σε γενικές γραμμές δεν έχω πειράξει τίποτα από την μαμά κατάσταση του αυτοκινήτου.
Επειδή πιάνουν λίγο τα χέρια μου (καλύτερα να μην πιάναν), όταν ήρθε η ώρα να αλλάξω ρουλεμάν ψαλιδιών πίσω άξονα αποφάσισα να το κάνω μόνος μου. Βρήκα λοιπόν ένα εγχειρίδιο του 106 στο internet (δυστυχώς στα γαλλικά) και ξεκίνησα. Στο εγχειρίδιο μιλούσε για ένα "ψευδοαμορτισέρ" το οποιο χρησιμοποιείς πριν λύσεις τον άξονα για να "κρατήσεις" την γωνία που δημιουργεί ό άξονας με το ψαλίδι. Αρχικά δεν το έδωσα και τόσο σημασία γιατί δεν πολυκαταλάβαινα τα γαλλίκα. Εκ των υστέρων κατάλαβα τι βλακεία έκανα. Για να μην σας κουράζω... Αποτέλεσμα σκόρπισα τον άξονα, άλλαξα τα ρουλεμάν και ξαναέδεσα τον άξονα στην τύχη ( φυσικά άλλαξα την όλη γεωμετρία του αυτοκινήτου). Ξέρει μήπως κανένας κάποια στάνταρ διάσταση η οποία θα με βοηθούσε να επαναφέρω τον άξονα στην αρχική του κατάσταση. Π.χ Μια τέτοια διάσταση θα μπορούσε να είναι η απόσταση από κέντρο τρύπας σε κέντρο τρύπας των σημείων όπου βιδώνει το πίσω αμορτισέρ (αυτή την απόσταση κρατάει και το ψευδοαμορτισέρ). Μια άλλη διάσταση είσως είναι η απόσταση του κάτω μέρος του φρυδιού με το κέντρο της ρόδας ( αυτό δεν έχει σχέση με το τι λάστιχα φοράς), ή η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος μέχρι του σημείου που πιάνει ο γρύλος( κάτι εσοχες στα μαρσπιέ του αυτοκινήτου), με το αυτοκίνητο σε οριζόντια θέση , εδώ όμως παίζουν ρόλο και τα λάστιχα. Αν κάποιος έχει μαμά ρυθμίσεις στο Rallye του ΠΡΟΣΟΧΗ Rallye 106 1.3 και μπορούσε να μετρήσει όποιες από τις διαστάσεις αυτές , θα του ήμουν ευγνώμων.Στις παραπάνω δύο περιπτώσεις αν κάποιος μπορεί να μετρήσει ας το κάνει και για του εμπρός και για τους πίσω τροχούς, για να ξέρω σχετικά τι διαφορά πρέπει να έχει το αμάξι μπρος με πίσω. Επίσης αν κάποιος έχει τις τεχνικές γνώσεις να προτείνει κάτι άλλο είναι ευπρόσδεκτος.
Στο τηλέφωνο θα μπορέσω να σου εξηγήσω πώς θα μπορούσες να το κάνης
Sidobre - Τρι 20 Ιαν 2009, 00:20:17
Θέμα δημοσίευσης: Re: 106 Rallye 1.3 βοήθεια-ρύθμιση πίσω ανάρτησης
action_peugeot έγραψε:
Στο τηλέφωνο θα μπορέσω να σου εξηγήσω πώς θα μπορούσες να το κάνης


To σωστό όμως είναι να γραφτεί εδω μέσα για να μαθαίνουμε και οι υπόλοιποι...
RoadRunner122 - Τρι 20 Ιαν 2009, 09:34:29
Θέμα δημοσίευσης:
Σωστός.

Κι αν δεν σου κάνει κόπο, επειδή κι εγώ κατεβάζω άξονα οσονούπω, γράψε 2 λόγια για το πώς πρεσσάρισες τα καινούρια ρουλεμάν μέσα στον βραχίονα. Wink
B.M-SPORT - Τρι 20 Ιαν 2009, 13:33:07
Θέμα δημοσίευσης:
Σωστοι οι RoadRunner122 & Sidobre, γι'αυτο ανταλλαζουμε αποψεις για να μαθενουν οι νεοι και θυμουντε οι παλιοι. Smile
RoadRunner122 - Τρι 20 Ιαν 2009, 21:15:39
Θέμα δημοσίευσης:
Pughell έγραψε:
Μιας και τα ειπαμε και τηλεφωνικα,ξεχασα να σου πω να βαλεις διπλα ρουλεμαν πισω.
Χωρανε οποτε θα γλιτωσεις μεχρι ενα σημειο απο το προβλημα του φαγωμενου αξονα που εχουν τα 106...


Ουσιαστικά αυτό που λέει ο Στέλιος είναι αυτό.

Εδώ ο τύπος έχει προσθέσει και γρασσαδοράκια ώστε να πρεσσάρει γράσσο μιά στο τόσο και να μην ξεραίνονται τα ρουλεμάν. Θέλει μέτρο βέβαια γιατί μπορεί να το ξεράσει από το πλάι και να σκιστούν τα τσιμουχάκια.
action_peugeot - Τρι 20 Ιαν 2009, 22:32:28
Θέμα δημοσίευσης:
Οι γρασαδόροι μπαίνουν στην κάτω πλευρά του ψαλιδιού
και όχι από πάνω που τα βάζει αυτός το κάτω το λέω για ευκολία στο γρασάρισμα
Ο τρόπος ρύθμισης είναι εύκολος αν δεις κάποιον να το κάνει
Με το να το γράψεις μάλλον δε θα βγάλετε άκρη
ba99297 - Τετ 21 Ιαν 2009, 09:44:45
Θέμα δημοσίευσης:
Επειδή την έχω κάνει την δουλειά σίγουρα δεν χρειάζεται πρέσα για τα ρουλεμάν. Τώρα παίζει το σενάριο να έχουν χαλάσει τα τσιμουχάκια να έχουν περασει νερά στο χώρο των ρουλεμάν , να σάπισαν μέσα στο ψαλίδι, και να μην ξεκολλάνε εύκολα. Στην περίπτωση αυτή ίσως χρειαστεί λίγο ζέσταμα με κανένα φλόγιστρο για να ξεκολλήσουν. Κατά την τοποθέτηση των ρουλεμάν ίσως χρειαστεί λίγο χτύπημα με κανένα σωλήνα ή καρυδάκι ανάλογης διάστασης ( όπως κάνει ο γάλλος στην δέκατη εικόνα του λινκ που έστειλε ο Γιάννης-roadrunner). Αυτό που πρέπει να προσέξει κανείς είναι ( εκεί που εγώ την πάτησα) να κρατήσει την απόσταση από κέντρο τρύπας σε κέντρο τρύπας , μεταξύ των τρυπών που βιδώνει το αμορτισέρ. Αν στο ξαναμοντάρισμα η απόσταση αυτή δεν είναι η ίδια, τότε το αμάξι θα χαμηλώσει ή θα ψηλώσει. Εκεί που εγώ δισκολεύτηκα λίγο ήταν στο αποσυναρομολόγηση των ψαλιδιών από την κεντρική ράβδο που τις ενώνει ( δεν ξέρω πως λέγεται). Εκεί έφτιαξα έναν εξολκέα πατέντα και έκανα την δουλειά μου.
ba99297 - Τετ 21 Ιαν 2009, 17:57:29
Θέμα δημοσίευσης:
Παιδιά είμαι ο Βαγγέλης που ξεκίνησα το θέμα.
Ήθελα να πω ότι σωστές οι παρατηρήσεις των χρηστών Sidobre (Τάσος ) και Roadrunner122(Γιάννης), αλλά εγώ που επικοινώνησα σήμερα με τον Τηλέμαχο τηλεφωνικά το παιδί αφιέρωσε 30 λέπτα χρόνο να μου εξηγεί τηλεφωνικά τι έπρεπε να κάνω. Όντως είναι κάτι το οποίο θέλει πολύ χρόνο να το εξηγήσεις γραπτώς και θέλει λίγο ζωντανή συζήτηση. Για παράδειγμα κατά την διάρκεια που μου εξηγούσε εγώ του ρωτούσα για ορολογίες που δεν καταλάβαινα. Αν όλα αυτά που μου εξήγησε τηλεφωνικώς, τα διάβαζα ως κείμενο δεν νομίζω ότι θα καταλαβαινα τόσο καλά. Σε κάθε περίπτωση τον ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που διέθεσε να μου εξηγήσει. Επίσης θα ήθελα να πω ότι δεν υπήρξε καμία περίπτωση εμπορικής εκμετάλευσης από μέρους του, του βήματος που δίνει το φόρουμ, αφού εγώ μένω θεσσαλονίκη και ο Τηλέμαχος είναι Αθήνα.
Η απορία που δεν έχω λύσει ακόμη είναι ποια είναι η απόσταση του αυτοκινήτου (Rallye 1.3 s1) από το έδαφος μπρος και πίσω.
Αν μπορεί κάποιος να μετρήσει σας παρακαλώ...
Μιλάμε για ορίτζιναλ ανάρτηση όχι χαμηλωμένη
Ευχαριστώ.
ba99297 - Πεμ 22 Ιαν 2009, 01:01:25
Θέμα δημοσίευσης:
Παιδιά βρήκα αυτό δείτε το
http://www.106rallye.co.uk/members/dynofiend/Lowering_Guide-106%20specific.doc
Λευτέρης - Πεμ 22 Ιαν 2009, 19:22:18
Θέμα δημοσίευσης:
Για δες και εδώ μήπως σε βοηθήσει και με το συνολικό ύψος του αυτοκινήτου!!!
http://www.106owners.co.uk/forums/showthread.php?t=20397
Εγώ περιμένω τα μαμά μπροστινά ελατήρια για το σωστό ύψος τουλάχιστον μπροστά και μόλις έρθουν αν έρθουν θα μπορώ να μετρήσω και να πώ.. Smile Για πίσω δεν ξέρω...
Λευτέρης - Πεμ 22 Ιαν 2009, 19:54:33
Θέμα δημοσίευσης:
http://www.autoevolution.com/engine/peugeot-106-rallye-1993-13.html#chars δες και εδώ.γενικά ψάχνομαι και εγώ...
Λευτέρης - Πεμ 22 Ιαν 2009, 20:03:51
Θέμα δημοσίευσης:
Και ένα τελευταίο γιατι πάω λέσχη!καλή επιτυχία!!!!
http://members.lycos.co.uk/hot_hatches_uk/index-85.html
ba99297 - Τετ 04 Φεβ 2009, 00:47:23
Θέμα δημοσίευσης:
Σε κάποια εξουσιοδοτημένα συνεργεία που πήρα τηλέφωνο μου είπαν ότι εμπρός με πίσω πρέπει να έχω το πολύ 3 cm διαφορά μετρώντας στα σημεία ( εγκοπές ) που πιάνει ο γρύλος.Έχει κανένας άποψη?
Jean - Παρ 13 Φεβ 2009, 02:55:31
Θέμα δημοσίευσης:
Εγω αυτην την δουλεια θα την κανω η πασχα η καλοκαιρι αναλογα με τον χρονο...
Με μια ματια στο servicebox με τα εξτρα ρουλεμαν εχουμε το παρακατω που ειναι για δισκοφρενατο αξονα..



Συνολο: 113.62
Γιαννη οταν κανεις την δουλεια φωναξε να ερθω για 2 χερια ακομα και να δω και πως θα γινει και στο δικο μου... Wink
ba99297 - Κυρ 31 Μάϊ 2009, 00:57:33
Θέμα δημοσίευσης:
Παιδιά πρώτα απ όλα ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση.
Ψάξε ψάξε, ρώτα ρώτα νομίζω ότι κάτι βρήκα τελικά αλλά θέλω και την γνώμη σας.
Βασικά βρήκα και κατέβασα κάτι εγχειρίδια για 106 στα οποία όμως δεν γίνεται σαφή αναφορά για Rallye 106 s1 αλλά για το XSI το οποίο έχει το ίδιο σπορ στήσιμο. Σας παραθέτω κάποιες σελίδες από τα εγχειρίδια αυτά και θέλω την γνώμη σας.
Βρήκα δύο πράγματα
α) την απόσταση Χ από κέντρο τρύπας σε κέντρο τρύπας που θα πρέπει να ρυθμιστεί το ψευδοαμορτισέρ έτσι ώστε να μονταριστεί μετά ο άξονας. Η απόσταση αυτή για σπορ ανάρτηση του xsi είναι 294,5mm και 306 mm για όλους τους άλλους τύπους 106 s1. Τα σημεία στα οποία γίνεται αναφορά σε αυτή την διάσταση τα παραθέτω στις παρακάτω εικόνες



Το πρόβλημα εδώ είναι ότι εγώ δοκίμασα με το χέρι να ανοίξω μέχρι τέρμα ένα παλιό αμορτισέρ που έχω από το Rallye και μετα βίας φτάνει το μήκος των 290 mm. Υπάρχει περίπτωση να μοντέρνεται ο άξονας με απόσταση από κέντρο τρύπας σε κέντρο τρύπας μεγαλύτερο από την απόσταση που μπορεί να ανοίξει το αμορτισέρ!!! Μήπως κάνω εγώ καμιά λαλακία και δεν το καταλαβαίνω?

β) Βρήκα επίσης και την απόσταση από το έδαφος η οποία αναφέρεται σε αυτή την εικόνα

Σε αυτή πάλι την περίπτωση υπάρχει το εξής πρόβλημα, αν δείτε το πινακάκι το μόνο σημείο στο οποίο εμφανίζεται η διάσταση των μαμά ελαστικών του Rallye s1 (175X60X14) είναι στον πίνακα με τίτλο Suspension normale (κανονική ανάρτηση) ενώ στον πίνακα υπό τον τίτλο Suspension renforcee ( ενισχημένη ανάρτηση ) δεν αναφέρεται η διάσταση 175Χ60Χ14. Επίσης το περίεργο είναι ότι με βάση τις αποστάσεις που αναφέρει το εγχειρίδιο θα πρέπει το αμάξι να είναι πιο χαμηλό πίσω από ότι εμπρός ενώ όταν πριν από λίγο καιρό είχα πάρει σβάρνα ( τηλεφωνικώς) κάποια εξουσιοδοτημένα συνεργεία να μου πουν για την απόσταση από το έδαφος ( Η1 και Η2 ) οι πιο πολλοί μου έλεγαν ότι μπρος με πίσω πρέπει να έχω διαφορά 3 cm ( πιο χαμηλός εμπρός). Αν πχ έχω 18,5 cm εμπρός ( που τόσο έχω ) θα πρέπει πίσω να έχω 18,5+3-->21,5 cm.
Σας παρέθεσα ότι έχω βρει οποιαδήποτε συμβουλή καλοδεχούμενη.
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των πρωτέρων
Pughell - Κυρ 31 Μάϊ 2009, 11:26:04
Θέμα δημοσίευσης:
Βαγγο το στησιμο του 1300 ειναι διαφορετικο απο του XSi καθως εχουν και διαφορετικα υψη αλλα και διαφορετικες σκληροτητες σε ελατηρια,ραβδους και αντιστρεπτικες.
Επισης διαφορα εχουν και στην προφορτιση της μπροστινης αντιστρεπτικης. Exclamation
ba99297 - Κυρ 31 Μάϊ 2009, 21:15:03
Θέμα δημοσίευσης:
Γεια χαρά ρε Στέλιο. Έχεις δίκιο ότι το στήσιμο είναι διαφορετικό αναφορικά με σκληρότητα-διατομή ραύδων, αλλά αναφορικά με την απόσταση από το έδαφος και κατ επέκταση την απόσατση από κέντρο βίδας σε κέντρο βίδας του αμορτισέρ είναι και σε αυτό διαφορετικά? Το λέω αυτό γιατί τα εγχειρίδια λένε από την μία Xsi με σπορ ανάρτηση ( που στη ίδια κατηγορία νομίζω είναι και το Rallye) και από την άλλη όλα τα άλλα. Εδώ βέβαια παίζει όταν βγήκαν τα εγχειρίδια που έχω να μην είχε κυκλοφορήσει το Rallye ακόμη.
Pughell - Δευ 01 Ιούν 2009, 13:44:34
Θέμα δημοσίευσης:
Σαν κωδικο αμορτισερ,ειναι ιδια αλλα σαν κωδικο ελατηριων εχουν διαφορες που με κανει να πιστευω οτι εχουν και διαφορετικο υψος.
Το μαμα 13αρι με το μαμα XSi παντως εχουν διαφορα σε υψος...
ba99297 - Τετ 09 Σεπ 2009, 01:08:54
Θέμα δημοσίευσης:
up
Pughell - Πεμ 10 Σεπ 2009, 19:08:16
Θέμα δημοσίευσης:
Βαγγο εγω προτεινω να κανεις την αποσταση 29,5cm που λεει το ιταλικο manual και να το αφησεις ετσι.
Αν θυμαμαι καλα καπου στα 35cm ειναι η αποσταση μετρωντας απο το φρυδακι ως το μουαγιε. Confused
eyzoptsis - Τρι 17 Νοέ 2009, 00:08:32
Θέμα δημοσίευσης:
up
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr