PSClub - Hellas

Εσωτερικό και Αμάξωμα - Διαχήτες σωστοί υπάρχουν?

106 maxi - Πεμ 21 Αύγ 2008, 14:01:32
Θέμα δημοσίευσης: Διαχήτες σωστοί υπάρχουν?
Συγνώμη αλλά μήπως ξέρει κανείς αν υπάρχει από κάποια εταιρία διαχύτης για peugeot (θα προτιμούσα 106) ο οποίος είναι μελετημένος και κάνει δουλειά? ή θα πρέπει για να γίνει κάτι καλό να αρχίσω τα πειράματα? Διάβασα προηγούμενο topic στο οποίο λέγανε για διαχύτες και είδα έναν που είναι για evo!
plaketokofths - Πεμ 21 Αύγ 2008, 14:14:22
Θέμα δημοσίευσης:
Απ' όσο γνωρίζω η μόνη εταιρεία σε aftermarket προιοντα αεροδυναμικών βοηθημάτων που έχει στην μονάδα της ειδικά όργανα και αεροσύρραγες ειναι η veilside. Τώρα τι στην ευχη έχει για πεζω και διαχύτες δεν έχω ιδέα.
106 maxi - Πεμ 21 Αύγ 2008, 16:20:16
Θέμα δημοσίευσης:
Αμα μπώ σε διαδικασία να αντιγράψω έναν διαχύτη από τη veilside ή από κάποιο όχημα που να μην τον έχει διακοσμητικό όπως κανα renault ή λέμε τώρα καμοια ferrari λέτε να πετύχει?
plaketokofths - Πεμ 21 Αύγ 2008, 17:59:29
Θέμα δημοσίευσης:
106 maxi έγραψε:
Αμα μπώ σε διαδικασία να αντιγράψω έναν διαχύτη από τη veilside ή από κάποιο όχημα που να μην τον έχει διακοσμητικό όπως κανα renault ή λέμε τώρα καμοια ferrari λέτε να πετύχει?


Φαντάζομαι πως όχι, ο διαχύτης είναι ενα εξάρτημα λειτουργικό και έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά της εκάστοτε καρότσας. Θεωρητικά ενας διαχύτης σχεδιασμένος για renault clio κάνει μόνο για clio κτλ...
Στην πράξη ίσως να λειτουργήσει αλλα όχι οπως θα λειτουργούσε ενδεχομένως ενας διαχύτης για το 106 συγκεκριμένα. Είναι θέμα φυσικής...
Αυτη ειναι αποψη μου, μπορεί να κάνω λάθος.

Αν σ ενδιαφέρει ο διαχύτης για λόγους εμφάνισης κι οχι λειτουργικούς τότε δεν εχουν σημασία και τόσο τα παραπάνω.

Πάντως στο renault δεν νομίζω να είναι και τόσο διακοσμητικός... Wink


Αν επιτρέπεται τι αυτοκίνητο εχεις?
106 maxi - Πεμ 21 Αύγ 2008, 19:38:54
Θέμα δημοσίευσης:
έχω ένα rallye 1.3 αλλά έχω σκοπό να πάρω σύντομα ένα 1.6 16v και σκέφτομαι μαζί με body kit maxi να μπούν διχύτης, μκρά πτερίγια μπροστά και καμοια καλή αεροτομούλα απλά θα ήθελα να έχω διαχύτη ο οποίος κάνει δουλειά και όχι να είναι κόσμημα! δηλαδή σε στυλάκι όπως τα leon και τα clio που τρέχουν στα πρωταθλήματα τουρισμού! δεν με νοιάζει να είναι 100% σε λειτουργία αλλά όσο να είναι να βοηθάει! και να έφτιαχνα όλο το πάτωμα σε σύραγγα και να έβαζα και πλαϊνα με το πρώτο πεταγματάκι στην εθνική που δεν έχουμε τέτοια στην Ελλάδα### θα ήμουν τούμπες!!! απλά θα έμπαινα στην διαδικασία να κάνω ένα πατωματάκι από τον πίσω άξονα και πίσω με κάτι καλό!!!
drdino - Πεμ 21 Αύγ 2008, 19:41:43
Θέμα δημοσίευσης:
Δεν είναι μόνο ο διαχυτής το συστατικό... Πρέπει να έχεις και επίπεδο πάτωμα.
106 maxi - Παρ 22 Αύγ 2008, 01:21:01
Θέμα δημοσίευσης:
ξέρω πώς λειτουργεί! κανονικά θέλει και πλαϊνά ικανά να κρατάνε τον αέρα κάτω από το αυτοκίνητο για να περάσει από τον διαχύτη! θα μπορούσα απλά να αντιγράψω κάτι από τη veilside και ότι γίνει έγινε! αλλά δεν είναι και δύσκολο να καλύψεις όλο το πάτωμα με ένα κάλυμα πχ αλουμινίου! θα δείξει η νεκροψία μου φαίνεται
volvos - Παρ 22 Αύγ 2008, 09:56:02
Θέμα δημοσίευσης:
na το πω ενα καινουργιο με το τοτο που εχω μαθει????
glf - Παρ 22 Αύγ 2008, 16:39:36
Θέμα δημοσίευσης:
στα πόσα χλμ/ώρα θα σου είναι χρήσιμα όλα αυτά ?
θα στρίβεις εκείνη την ώρα με τα όσα χλμ/ώρα και θες το downforce ?
106 maxi - Παρ 22 Αύγ 2008, 18:48:42
Θέμα δημοσίευσης:
λες να μη φανεί χρήσιμο σε ανοιχτές καμπές εθνική με κανα 180άρι+?
glf - Παρ 22 Αύγ 2008, 21:36:49
Θέμα δημοσίευσης:
όχι γιατί όπως είπαμε το πάτωμα του 106 ούτε με σφαίρες δεν θα "κλείσει" αεροδυναμικά.

αν θες ασφάλεια σε πατημένες με 180 βάλε αμορτισερ-ελατήρια-ράβδους πιο σκληρά, πίσω σινεμπλόκ άξονα GrN (πιο σκληρά αλλά όχι τα μεταλλικά), μπάρα θόλων και ψαλιδιών και.. μπλοκέ! δε θα φοβάσαι να αφήσεις γκάζι... με τα όσα......
106 maxi - Σαβ 23 Αύγ 2008, 00:35:02
Θέμα δημοσίευσης:
μιλάμε από θέμα αεροδυναμικής! δηλαδή να έχεις ένα ραλί μαμά αλλά με body kit! τώρα θα μου πείς γιατί να μπλέκεις έτσι! σε δουλειά να βρισκόμαστε! αν υπήρχε μελετημένος διχύτης ώς ένα βαθμό γιατί κανείς δεν θα κλείσι όλο το πάτωμα όύτε πλαινά θα βάλει, δεν θα τον έβαζε?
αααα και κάτι άλλο! συμφωνώ με την ανάρτηση που λές αλλά σκέψου ότι η αεροδυναμική είτε με αεροτομή είτε με διαχύτη θα σε κρατήσει κάτω σε ένα οδόστρωμα όπως το ελληνικό το οποίο άμα αρχήσει τα βουναλάκια πετάγματα και μπαλώματα στην εθνική που θα χορωπηδάει το αυτκίνητο! έτσι πιστεύω! μη με περάσεις και για ξερόλα δεν έχω κάνει τεστ ντράιβ στη Νυρεμβέργη με το ραλί για να ψάχνω διαχύτες μελετημένους Wink
COOL ALEXIS - Σαβ 23 Αύγ 2008, 09:19:05
Θέμα δημοσίευσης:
volvos έγραψε:
na το πω ενα καινουργιο με το τοτο που εχω μαθει????

STELIOS - Σαβ 23 Αύγ 2008, 16:11:22
Θέμα δημοσίευσης:
106 maxi έγραψε:
συμφωνώ με την ανάρτηση που λές αλλά σκέψου ότι η αεροδυναμική είτε με αεροτομή είτε με διαχύτη θα σε κρατήσει κάτω σε ένα οδόστρωμα όπως το ελληνικό το οποίο άμα αρχήσει τα βουναλάκια πετάγματα και μπαλώματα στην εθνική που θα χορωπηδάει το αυτκίνητο! έτσι πιστεύω!


To αναποδο ακριβως σημβαινει με το διαχυτη (και σε μικροτερο ποσοστο με τις αεροτομες), οι ανωμαλιες και οι αναπηδησεις στο οδοστρομα "χαλανε" το φαινομενο Bernoulli βαση του οποιου λειτουργει. Δηλαδη εκει που μπαινεις με 200 και εχεις καποιο αεροδηναμικο βοηθημα, η αναπηδηση θα στο χαλασει γιατι η αποσταση που εχεις απο το εδαφος ξαφνικα θα αλλαξει.
Στις παλιες F1 που ειχαν full ground effect ειχαν γινει τεραστια ατυχηματα γι'αυτο ακριβως το λογο. Anyway, σε νορμαλ αμαξι οπως το 106 η προσφηση ποτε δεν θα εξαρταται σε τοσο μεγαλο βαθμο απο ενα διαχυτη.
Aκομα και στις σημερινες F1 που εχουν μονο διαχυτη και οχι ground effect, αμα καβαλησουν ψηλο kerb πολλες φορες χανουν το πισω μερος γι'αυτο ακριβως το λογο, μεγαλωνει η αποσταση απο το εδαφος και χανετε η επιδραση του διαχυτη.


Επιση ολλα αυτα εχουν ξανασυζητηθει σε προιγουμενο topic, και δεν 8α επρεπε να ειχε ανοιχτει καινουριο...
106 maxi - Σαβ 23 Αύγ 2008, 17:24:12
Θέμα δημοσίευσης:
την πρώτη ερώτηση μου Stelio την έβαλα στο topic που είχε ανοιχτεί αλλά δεν απαντούσε κανείς! από τη στιγμή που παιρνάει αέρας από κάτω άσχετα με το ύψος δεν θα λειτουργεί ως ένα βαθμό ένας διαχύτης? τουλάχιστον να μειώσει λίγο τους στροβιλισμούς? αυτοκίνητα όπως η φερραρι και άλλα ακριβά έχουν καλυμένα πατώματα και μελετημένους διαχύτες χωρίς πλαϊνά όπως της φορμουλα 1 δεν νομίζω να μην δουλεύουν έστω και με μικρά οφέλη! αν σε ραλύ κάλυβες το πάτωμα και έβαζες ένα διαχύτη πίσω αλλά με βαθιά πτερύγια δεν θα βοηθούσε? 100% δεν θα λειτουργεί όπως και να το κάνεις αλλά όσο να 'ναι πιστεύω θα βοήθαγε!
STELIOS - Σαβ 23 Αύγ 2008, 21:21:11
Θέμα δημοσίευσης:
Τα "πλαϊνα" που ΕΙΧΑΝ πολυ παλια στη φορμουλα (γιατι σημερα δεν εχουν) ειναι ΑΛΛΟ απο το διαχυτη. Η πλαϊνες φουστες (sideskirts) δουλευουν σε συνδιασμο με ενα "φραγμα" ας πουμε στο μπροστα μερος ετσι ωστε να ΜΗΝ επιτρεπει στον αερα να περναει κατω απο το αμαξι. Οποτε εχοντας "κλειστα" το μπροστινο και πλαγια μερη του αυτοκινηου ΑΛΛΑ ανοιχτο το πισω, καθως το αμαξι κινηται μπρος τα εμπρος, ο αερας που περναει με ταχυτητα απο πανω και πλαγια "ρουφαει" τον αερα που ειναι απο κατω (μεσω του ανοιχτου πισω μερους). Ετσι διμιουργειται ενα κενο αερος απο κατω, με αποτελεσμα το αμαξι να πιεζεται στη ασφαλτο. Αλλα αυτο ειναι το ground effect.

Ο διαχυτης (diffuser) ουσιαστικα ειναι ενα εργαλειο που διαχειριζεται την εξωδο του αερα πισω απ'το αυτοκινητο. Δηλαδη, στο σημειο που το επιπεδο πατωμα σηνανταει τον διαχυτη διμηουργειται μια περιοχη χαμηλης πιεσης (πιεζοντας το αμαξι κατω). Καθως ο αερας συνεχιζει τη διαδρομη του στο διαχυτη (στα χαρακτηρηστικα αυλακια) διαστελεται και μειωνει ταχυτηα πριν να συνανησει τον αερα που εχει περασει απο πανω (ωστε να εχουν την ιδια ταχυτητα) ΚΑΙ να "γεμισει" το κενο που δημιουργειται στο πισω μερος (οτιδιποτε κινηται μεσα στον αερα με μεγαλη ταχυτητα διμιουργει ενα "κενο αερος" πισω του, πραγμα που τινει να κοψει την ταχυτητα του τραβωντας το πισω). Γεμιζωνατς το κενο πισω πετυχαινει μικροτερη οπισθελκουσα.

Tωρα γιατι τα θελεις ολα αυτα σε ενα 106.... αυτο ειναι αλλο ζητημα. Παντως μεταξυ μας ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ δεν πιστευω οτι εχει κατσει καποια εταιρια να κατασκευασει diffuser για τετοιου ειδους αυτοκινητο γιατι απλα δεν χρειαζεται πουθενα τετοια εφαρμογη σ'ενα 106. Ο διαχυτης προτιμαται στα πισωκινητα (διμιουργει προσφηση ακριβως στο πισω αξωνα) υψηλων ταχυτητων και επιδωσεων.

OK υπαρχει και το Clio που εχει, και λειτουργει και δινει max 40 κιλα downforce κοντα στη τελικη του αυτοκινητου (οποτε σε πιο "λογικες" ταχυτητες το ωφελος θα ειναι ασημαντο. Ωραια κατι ειναι και αυτο αλλα εγω πιστευω ο διαχυτης στο Clio ειναι περισσοτερο marketing στρατηγικη για να νιωθουν οι πελατες τους οτι εχουν κατι απο την εμπλοκη της Renault στην F1.
106 maxi - Σαβ 23 Αύγ 2008, 21:48:36
Θέμα δημοσίευσης:
κοίτα ο διαχύτης μου αρέσει πολύ σαν εμφάνηση απλά αφού θέλω να βάλω έναν ας έβαζα κάτι που θα έκανε δουλειά! ας έφτιαχνα ολόκληρη κατασκευή αφού θα δούλευε δεν πειράζει αν δεν χρησίμευε πολύ! έχω δεί και κάτι διαχύτες και μπρος και πίσω που βάζουν σε εβο και σουμπαρού από διάφορες εταιρίες που πιστεύω βοηθάνε! μπορεί να μην το κάνει φόρμουλα αλλά τουλάχιστον θα κυκλοφορεί κλύτερα ο αγέρας !δεν συγκρίνονται τα χιλιόμετρα με ραλί αλλά οκ! πιο πολύ για ολοκληρομένη βελτίωση θα το έκανα να μην έχω απλά ένα στολίδι στον προφυλακτήρα μου! καταλαβαίνεις πώς το λέω? δεν έιμαι μαζώχα να θέλω να φτιάχω race car! ότι θα φόραγα στο τουτού μου θα ήθελα να δουλεύει! πχ δεν θα έβαζα μια αεροτομή που λέμε τώρα θα ήταν άχρηστη! κάτι άλλο αν είχε διαχύτη ένα ψηλό αυτοκίνητο όπως το κλιό που δεν είναι και τέζα πώς γίνεται να βοηθάει ο διαχύτης? απλά όσο αέρας σκάσει πάνω του κυκλοφορεί όπως πρέπει?
fynos - Σαβ 23 Αύγ 2008, 23:17:32
Θέμα δημοσίευσης:
Για να δουλέψει σωστά ο διάχυτης θα πρέπει και το πάτωμα του αυτοκινήτου να είναι κλειστώ, να μην κάνει τα αυλάκια για εξάτμιση, φρένα κτλ . . .
Οπότε και ένα κομματάκι πίσω ή και μπροστά να βάλεις δεν θα πετύχεις κάτι εκτός από το έξτρα βάρος !
Αν έβρισκα κάτι τέτοιο μπορεί και να ‘ψηνόμουνα’ μιας και σαν εμφάνιση είναι κάτι ωραίο !
STELIOS - Κυρ 24 Αύγ 2008, 01:46:55
Θέμα δημοσίευσης:
106 maxi έγραψε:
κάτι άλλο αν είχε διαχύτη ένα ψηλό αυτοκίνητο όπως το κλιό που δεν είναι και τέζα πώς γίνεται να βοηθάει ο διαχύτης? απλά όσο αέρας σκάσει πάνω του κυκλοφορεί όπως πρέπει?


Γιαυτο σου λεω οτι στο Clio ειναι περισσοτερο για φιγουρα. Ναι μεν δουλευει αλλα λογο του χαρακτηρα του αυτοκινητου ειναι ενας συμβιβασμος μεταξυ λειτουργικοτητας και πρακτικοτητας. Δεν γινεται να το κανουν να σερνεται μονο και μονο για να δουλευει σωστα ο διαχυτης... αφου ουσιαστικα ειναι ενα γρηγορο αμαξι πολης οποτε πρεπει να ειναι ΚΑΤΑ ΒΑΣΗ πρακτικο.
106 maxi - Κυρ 24 Αύγ 2008, 15:35:20
Θέμα δημοσίευσης:
μισό γιατί μπερδεύτικα! Stelio μου λές ότι είναι κλειστό το πάτωμα γύρω γύρω και ανοιχτό μόνο πίσω δημιουργόντας υποπίεση λόγο κενού που γίνεται! καλά κατάλαβα μέχρι εδώ? εγώ νόμιζα ότι τα πλαϊνα βοηθάνε στον να μην μπαίνει αέρας από το πλάϊ και ότι περνάει από κάτω να περνάει από τον διαχύτη! αλλά μπροστά δεν είναι κλειστό! είχα διαβάσει ένα θέμα που έλεγε για το φιανόμενο του κύριου Bernoulli που αναφέραμε και έλεγε ότι κάπου στη μέση του πατώματος όπως κινείται ο αγέρας προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου θέλουμε να δημιουργήσουμε υπερπίεση κάνοντας ένα ύψωμα προς το έδαφος στο πάτωμα του οχήματος και μετά λίγο πριν το τλείωμα του οχήματος που θέλουμε άντωση να κένουμε έναν διαχύτης που ανεβαίνει το βάθος του ώστε να το πετύχουμε! έχω και μια φώτο σχετικά με το θέμα αλλά δεν ξέρω πώς να την ανεβάσω!!! ξεκαθάρισε μου λίγο το φαινόμενο μιας και βλέπω ξέρεις και από θεωρία!
STELIOS - Κυρ 24 Αύγ 2008, 17:49:08
Θέμα δημοσίευσης:
Απλα σου εξηγεισα δυο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ λυσεις, 1)Το ground effect και 2)Τον διαχυτη (diffuser) με το φαινομενου του Bernoulli.
Αλλο το ενα αλλο το αλλο.

Για να δουλεψει ο διαχυτης ΝΑΙ θελει ανοιχτο το μπροστα μερος ωστε να "διαχειρηστει" τον αερα κατω απ'το πατωμα. Εχωντας και κλειστα πλαϊνα σιγουρα βοηθαει αλλα περιοριζει την πρακτικοτητα του οχηματος (για ευνοητους λογους).

Για το ground effect θες ΟΛΟ κλειστο μπροστα και πλαϊ.
android - Κυρ 24 Αύγ 2008, 18:03:25
Θέμα δημοσίευσης:
ποιασε το αυγο κ κουρευτο αυτα εχουν σημασια πανω απο τα 250 Laughing Laughing Laughing
106 maxi - Κυρ 24 Αύγ 2008, 18:16:22
Θέμα δημοσίευσης:
Μάλιστα! Θα κάνω το ραλί με ένα κουμπί να βγαίνουν πιο έξω οι τροχοί και να γίνεται φόρμουλα όπως σε μια παλιά διαφήμιση με ένα mini cooper που το είχε μια γριά! έτσι πρέπει ευτά να τα εφαρμώσω δεν νομίζετε? χαχαχα
106 maxi - Κυρ 24 Αύγ 2008, 19:05:17
Θέμα δημοσίευσης:
Αυτά τα δύο το ground effect και ο διαχύτης μπορούν να δουλέψουν μαζί, το ένα βοηθάει το άλλο, ή κάνουμε το ένα μονο από τα 2? Δηλαδή μπορούμε να κάνουμε ένα πάτωμα που να λειτουργεί ο διαχύτης αλλά επειδή είναι πολύ χαμηλομένο να έχουμε και ground effect? το ground effect δεν έχει μεγλύτερο βαθμό οπισθέλκουσας από τον διαχύτη?
106 maxi - Τετ 27 Αύγ 2008, 03:20:03
Θέμα δημοσίευσης:
????????????????????????????????????? Question
Steve - Τετ 27 Αύγ 2008, 10:13:18
Θέμα δημοσίευσης:
Απορώ γιατί το συζητάτε ακόμα... Rolling eyes
106 maxi - Τετ 27 Αύγ 2008, 14:32:36
Θέμα δημοσίευσης:
Steve διευκρίνηση κάνω δεν υπάρχει άλλη συζήτηση! Wink
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr