Δημήτριος έγραψε: |
Όταν παρέλαβα το αυτοκίνητο (ξέρετε το 1,6 16v) απο την αντιπροσωπεία με 16 χλμ. σκεφτόμουν (μεταξύ άλλων) πως δεν θα μπορώ να το χαρώ για τον επόμενο μήνα (τουλάχιστον) αφού θα θέλει στρώσιμο...
Με χαρά όμως άκουσα τον αντιπρόσωπο να μου λέει (Μπρόζος, Θεσσαλονίκη) πως ο κινητήρας έχει ήδη δουλέψει στο εργοστάσιο μερικές ώρες και έχει γίνει ήδη μια αλλαγή λαδιού (μαζί με το φίλτρο). Συνεπώς, μου είπε, δεν χρειάζεται στρώσιμο. Επειδή όμως ήταν καινούργιο και το παραμικρό θρόισμα (δεν μιλάμε για τρίξιμο!!!) με ενοχλούσε (τώρα δεν απέχω πολύ από αυτήν την κατάσταση, έχω κάνει όμως μερικούς συμβιβασμούς), δεν το γκάζωνα πάνω από τις 4,000 r.p.m. (πάνω στα ντουζένια του δηλαδή το έκοβα ![]() ![]() ![]() ![]() Ελπίζω να μην έκανα καμιά πατάτα.... |
alex έγραψε: |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Δημήτριος έγραψε: |
Επίσης έχω ακούσει πως οι δισκόπλακες των φρένων δεν πρέπει να δέχονται μεγάλες πιέσεις κατά το γρενάρισμα τα πρώτα 1.000 χλμ.
Αυτό το είχα δει σε ένα εγχειρίδιο χρήσης από καινούργιες δισκόπλακες φρένων της lucas. Αυτές οι δισκόπλακες τοποθετήθηκαν σε ένα FIAT 127 που είχαμε μέχρι και πριν από λίγους μήνες (του '76 μοντέλο). |
Svstouk έγραψε: |
Από το '76 είχατε να τις αλλάξετε; ![]() ![]() ![]() ![]() |
xeskepastos έγραψε: |
Η αληθεια ειναι πως και 'γω εχω μπερδευτει...
Η μαμα Πεζω μου ειπε χαλαρα (το πολυ 120 χμ η 3500-4000 σαλ) μεχρι τα 10.000 χιλ οποτε και θα γινει η πρωτη αλλαγη λαδιου (για νωριτερα ουτε που το συζητανε ρητως και δια ροπαλου-βλεπε εγγυηση), απ'την αλλη εμενα μου φαινονται πολλα φοβαμαι οτι αμα δε φαει και κανα σκισιματακι δε θα μου "λυθει" το μοτερ ωστε να ξεδιπλωσει τις αναμφιβολες αρετες του...ασε που...λαδια στις 10.000 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Απ'την αλλη παλι... αυτοι δεν πρεπει να ξερουν καλυτερα? τι συμφερον εχουν να σου jump το μοτερ (και να στο φτιαξουν στην εγγυηση)? ![]() Το μπερδεμα παραμενει...ωστοσο ακολουθω τις οδηγιες κατα γραμμα, και γιατι εστι κι αλλιως ειναι νωρις για σκισιμο (1000 κμ) αργοτερα που θα παιξει ταξιδακι προς μαμα πατριδα (αρα και πολλα χιλιομετρα) θα δειξει... Εν τελει μου φαινεται καλυτερα το μεταχειρισμενο (μονο τετοια ειχα μεχρι τωρα) ο,τι εκανε ο προηγουμενος εκανε και δε γ***εις πολυ φρικη αδερφακι μου...ας οψεται η σουπερατη μυρωδια του καινουργιου και τα 0,4 κμ στο κοντερ... ![]() |
Παράθεση: |
Αν μιλάμε γενικά για στρώσιμο κινητήρα, γνώμη μου είναι ότι πρέπει από νωρίς να γνωρίσει όλα τα πιθανά φορτία που θα συναντήσει στη ζωή του. Με άλλα λόγια, στρώσιμο με μερικά "stretchings" πάνω από τις 4000 σ.α.λ. και σταδιακή αύξηση των στροφών όσο περνάνε τα χιλιόμετρα. Επίσης δεν έχει νόημα μέχρι τα Χ χλμ. να πηγαίνει κανείς μέχρι 4000 σαλ. και στα Χ+1 να χτυπάει κόφτες, πάλι κατά τη γνώμη μου.
Αυτά τα στηρίζω σε συζητήσεις στο 4Τforum, σε ψάξιμο στο internet και στο manual του Suzuki Ignis το οποίο έπεσε στα χέρια μου πρόσφατα, και αναφέρει μεταξύ άλλων για τα πρώτα 1000 χλμ.: - Οδήγηση στη μεσαία κλίμακα των στροφών - Αποφυγή σταθερών στροφών για μεγάλο διάστημα - Αποφυγή οδήγησης σε χαμηλές σ.α.λ. σε μεσαίες και υψηλές ταχύτητες. Δεν έχω λόγο να μην πιστέψω ότι όλοι οι κινητήρες κάπως έτσι πρέπει να αντιμετωπίζονται. Επιπλέον τα 10.000 χλμ. με ήρεμη οδήγηση μου φαίνονται δολοφονικά για τον κινητήρα..... |
Παράθεση: |
Αυτος που σου ειπε για 120χλμ και 10.000 χλμ ειναι απλα ΑΣΧΕΤΟΣ και αμα ειχε την ΕΛΑΧΙΣΤΗ μηχανολογικη γνωση δεν θα πεταγε τετοια μπαρουφα |
xeskepastos έγραψε: |
Το υποψιαζομουν οτι επροκειτο περι μπαρουφας (και γιατι δεν ειχα ακουσει/διαβασει πουθενα κατι τετοιο) πραγματι μολις τα ακουσα δεν εκανα κιχ γυρισα την πλατη και την εκανα με ελαφρα πηδηματακια, αμα ο αλλος σου λεει ετσι (παρεπιμπτοντως τα ιδια που ελεγε και ο πωλητης) τι συζητηση να κανεις, οταν θα επιστρεψω ομως θα τα πω του αρχι-μηχανικου αφ'ενος να ξερει τι μ***κειες λενε οι υφισταμενοι του, αφ'ετερου να δω τι θα μου πει κι αυτος (αμα πει τα ιδια δεν με ξαναβλεπουνε)...
Οι guidelines του suzuki πραγματι φαινονται σωστες και αν κρινω απ'αυτα που διαβαζω εδω αλλα και στα αγγλικα κ ιταλικα φορουμ 206 ακομα σωστοτερα οποτε, μιας που καβατζαραμε και την χιλιαδα (χμ), αρχιζω την αμεση εφαρμογη... Thanx σε ολους για τις συμβουλες αμα εχω νεωτερα θα σας πω |
Steve έγραψε: |
Αν και ξεκίνησα με άλλη άποψη, την έχω αναθεωρήσει αρκετά... Το αμάξι πάει νορμάλ πλέον (μετράω 2.500 χλμ ![]() ![]() Η καλύτερη λύση πιστεύω! |
Dio78 έγραψε: |
Καλά τα σπασίματα, αλλά ταπεινή μου γνώμη είναι ότι με 1η και 2α ταλαιπωρείς κινητήρα και μετάδοση. Καλύτερα να ανεβαίνεις τόσο ψηλά με 3η, 4η ή 5η. Ίσως να κάνω και λάθος βέβαια. |
Dio78 έγραψε: |
Αυτό με τα λάδια που διαβάζω και σε άλλα topics, ότι δηλ. τα πρώτα πρέπει να μείνουν μέσα 10000χλμ. επειδή είναι ειδικά για στρώιμο, στέκει ή είναι καμιά εξυπνάδα για να γλιτώνουν μια παραπάνω αλλαγή στα 1500-2000 όπου και συνηθίζεται; |
teoman έγραψε: | ||
Να γλιτώσουν ποιοί?Αφού τα λάδια (ακόμα και τα πρώτα) τα χρεωνόμαστε κανονικά.Όποτε τα αλλάξεις για πρώτη φορά,είναι δωρεάν η εργασία.Ειδικά για τα πρώτα,όσο πιο πολύ μείνουν μέσα (και συγχρόνως στρώνεις το αυτοκίνητο),τόσο το καλύτερο.Δεν είναι κατάλληλα για σκίσιμο.Όταν αισθανθείς ότι έχεις στρώσει αρκετά τον κινητήρα (είτε στα 1500km είτε στα 10000km),τα πετάς και βάζεις αυτά που σου αρέσουν... |
PoLiThS έγραψε: |
Δημήτρη γιατί αλλαγη κάθε 7,500 και οχι 10,000 ? Εγω το έχω πουσαρισμενο πληρώνω ακριβά μεν το Castrol RS 10W-60 αλλα καθε 9-10 χιλιάδες χιλιόμετρα τα αλλαζω..
|
Droemmen έγραψε: |
Υπάρχει και το Italian tuning... ![]() http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Εφαρμόζεται κατά την περίοδο στρωσίματος... Ένας φίλος έγραψε σε αντίστοιχο forum "Αυτή η θεωρία είναι πολύ παλιά , γνωστή και ως Italian tuning αφού εφαρμόζονταν από μηχανικούς της Alfa Romeo κυρίως. Η θεωρία βασικά είναι όπως αναφέρεται στο link , με τη διαφορά μόνο στο ότι στους παλιούς κινητήρες και σε αυτούς που έχουν υποστεί ρεκτφιέ ισχύει το heat cycling , γιατί απλά σε αυτούς συνήθως οι μέθοδοι κατασκευής - επεξεργασίας δεν περιλαμβάνεται θερμική επεξεργασία. Ψάχνοντας γιά τη διαδικασία αυτή είχα ρωτήσει και έναν παλιό μηχανικό που έκανε ρεκτιφιέ σε αγωνιστικά μοτέρ ο οποίος μου είχε πεί ότι αυτή τη διαδικασία ακολουθούσε γιά το στρώσιμο . Ετσι λοιπόν το 1991 αγοράζοντας μιά Α33 1.4 αποφάσισα να την στρώσω με αυτό τον τρόπο αλλά με heat cycling. Σύντομα ανοίγματα με 4η 1/2 των στροφών -κρύωμα (3 ώρες) , 2/3 - κρύωμα (3 ώρες) , max στροφές - κρύωμα (3 ώρες) . Μετά μία γρήγορη διαδρομή με αλλαγές 1η - 2η - 3η στον κόφτη γιά 15 λεπτά. Δεν είμαι σίγουρος αν έπαιξε ρόλο (και πόσο) το στρώσιμο , αλλά δεν ξαναβρήκα το ίδιο γρήγορη 1.4 και να μην καίει σταγόνα λάδι (παρά μόνο στο παρκάρισμα σε κατηφόρα .... boxer γαρ ) Στην Delta φοβήθηκα να το κάνω λόγω turbo ενώ το Y το έστρωσα έτσι (χωρίς heat cycling) Επίσης έχω και πολλά παραδείγματα από κινητήρες της Honda που είχαν την ίδια ακριβώς συμπεριφορά. Mε αυτό το τρόπο πιστεύω ότι ο κινητήρας ''ανοίγει'' πιό γρήγορα και πιθανώς πιό σωστά. Η διαδικασία στο link δεν είναι τυχαία * είναι αρκετά μελετημένη. Εχει φέρει αποτελέσματα σε μένα αλλά και σε πολλούς γνωστούς μου που τη χρησιμοποίησαν. Να συμπληρώσω ότι : Το στρώσιμο που λέει ο κατασκευαστής είναι το πιό σίγουρο και θα πρέπει να το ακολουθήσουμε αν δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να το κάνουμε επακριβώς. " |
Παράθεση: |
ΤΟ ΚΑΛΗΤΕΡΟ ΣΤΡΩΣΙΜΟ ειναι σωστη οδηγηση (αλλαγες σε σωστες στροφες αναλογα με την περισταση) και σταδιακο ανοιγμα για μικρο χρονικο διαστημα.ΣΤΟ ΣΤΡΩΣΙΜΟ το αμαξι μετα απο καποιο σημειο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ σε υψηλες στροφες για μικρα αλλα τακτα χρονικα διαστηματα |