Ntinos έγραψε: |
τα προβληματα δεν ηταν ποτε η αποδοση αφου σε ενα θαλαμο γινονται στην ουσια 2 καυσεις εξου και η αποδοση που λαμβανεις απο 1300 κ.ε ειναι σαν 2600 κ.ε. τα προβληματα ηταν κυριως η στεγανοποιηση του θαλαμου καυσης και η γρηγορη φθορα του ροτορα.. |
NICK έγραψε: |
Κινητήρες wankel χρησιμοποίησε και η ιστορική NSU στο Ro 80 στο τέλος της δεκαετίας του`60 και στις αρχές της δεκαετίας του `70.Το αυτοκίνητο αυτό,ίσως να το θυμάστε οι πιό παλιοί.Είχε βγει και αυτοκίνητο της χρονιάς όταν παρουσιάστηκε,αλλά δεν έμεινε στην παραγωγή για πολύ καιρό,λόγω των προβλημάτων που αντιμετώπιζε από τον εντελώς αναξιόπιστο κινητήρα του.Κατά τα άλλα ήταν ένα υπέροχο για την εποχή του αμάξι.
Όσο για το μονοπώλιο της mazda στους wankel,νομίζω ότι με την ανακάλυψή τους είχε πάρει την αποκλειστικότητα εξέλιξής τους για μεγάλο χρονικό διάστημα.Έκτοτε,το κόστος εξέλιξης από εταιρίες που δεν είχαν την απαραίτητη τεχνογνωσία ήταν πολύ υψηλό και δεν ασχολήθηκε κανείς. Ένας λόγος παραπάνω στις μέρες μας,είναι η ανακάλυψη ενός νέου είδους κινητήρα,που συνδυάζει την λειτουργία του περιστροφικού κινητήρα και του κινητήρα εσωτερικής καύσης.Οι ειδικοί της παρέας ίσως ξέρουν περισσότερα επί του θέματος.Θα ψάξω κι εγώ στο αρχείο μου να βρω το σχετικό άρθρο και θα σας ενημερώσω. |
Δημήτριος έγραψε: | ||
Ξέρω για έναν κινητήρα εν ονόματι Mayflower 3 που αποτελεί προϊόν μακροχρόνιας έρευνας ενός Βρετανού μηχανολόγου (Dr Enhrich ή κάπως έτσι. Παλαιόλοτερα ασχολούνταν με την σχεδίαση μοτοσυκλετών) Ο κινητήρας αυτός είναι παλινδρομικος, μεταβλητής συμπίεσης και ταχύτητας εμβόλων. Η θερμοδυναμική του απόδοση είναι πολύ υψηλότερη έναντι των συμβατικών κινητήρων, αφού μετατρέπει μεγαλύτερο ποσοστό του προσφερόμενου ποσού θερμότητας σε έργο. Όλες οι αλλαγές εντοπίζονται στην αντικατάσταση του στροφαλοφόρου από ένα παρόμοιο αλλά πιο πολύπλοκο σύστημα που επιτρέπει στα έμβολα να μεταβάλλουν την ταχύτητα και την διαδρομή τους, ανάλογα τις εκάστοτε απαιτήσεις. Μπορώ να προβώ σε εκτενέστατες ![]() ![]() ![]() |
Vaggelis έγραψε: |
Η Mazda, ήταν και είναι η μοναδική εταιρεία που πίστεψε στο όραμα του Wankel και με το RX-8 προχώρησε ένα βήμα παραπέρα...
Στα πλεονεκτήματά του, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων, η μεγάλη ιπποδύναμη από μικρό κυβισμό... Τα μειονεκτήματα, τα οποία έκαναν τους υπόλοιπους κατασκευαστές να μην ακολουθήσουν, είναι η υψηλή κατανάλωση, η μη ομαλή λειτουργία του, το υψηλό κόστος κατασκευής... Στην περίπτωση του RX-8, o νέος Wankel κινητήρας με την ονομασία Renesis, διαθέτει δυο ρότορες 654 κ.ε. Η απόδοση αγγίζει τους 192 και 240 ίππους χωρίς πλέον την βοήθεια της υπερτροφοδότησης!!!! Χαρακτηριστικό του, είναι οτι οι δυο ρότορες, κινούνται πλέον προς την ίδια φορά, εξασφαλίζοντας ομαλότερη και πιο αθόρυβη λειτουργία Μιλάμε δηλαδή για ένα διαμάντι και αξίζουν χίλια μπράβο στην Mazda, η οποία τολμά και η επίθεση συνεχίζεται (έρχεται και ο αντικαταστάτης του 323 με πολύ τολμηρή εμφάνιση...) |
Svstouk έγραψε: |
Μπράβο Τζιμάρα, άριστη ανάλυση ![]() |
Δημήτριος έγραψε: |
Aφού μετατρέπει μεγαλύτερο ποσοστό του προσφερόμενου ποσού θερμότητας σε έργο. |
XASOS έγραψε: |
H θερμότητα δεν είναι δυνατόν να μετατραπεί σε έργο(το απαγορεύει ο θερμοδυναμικός νόμος, 1ος η 2ος δεν θυμαμαι!!! ![]() ![]() |
Δημήτριος έγραψε: | ||
H πολύ υψηλή ισχύς (για την χωρητικότητά του) που αποδίδει ένας Wankel οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι στροφές που μπορεί να φτάσει είναι πολύ υψηλές (μέχρι και 10.000 r.p.m.). (Ισχύς = Ροπή * Αριθμό στροφών) |
Vaggelis έγραψε: |
Η απόδοση αγγίζει τους 192 και 240 ίππους χωρίς πλέον την βοήθεια της υπερτροφοδότησης!!!!
|
XASOS έγραψε: |
Aπλά είπα ότι η μετατροπή του έργου σε θερμότητα είναι μη αντιστρεπτή μεταβολή. δεν μπορείς δηλαδή να χρησιμοποιήσεις θερμότητα να παραχθεί έργο. Αλλιώς δεν θα υπήρχε ενεργειακό πρόβλημα.
|
Δημήτριος έγραψε: |
Εξάλλου υπάρχει και μια έρευνα για το πόσο ενεργειακά εκμεταλλεύσιμη είναι η θερμοκρασιακή διαφορά των ωκεανών για την παραγωγή έργου. Και αυτή η ιδέα στηρίζεται στα παραπάνω. |
XASOS έγραψε: |
Η χρησιμοποίηση των ωκεανών δεν είναι δυνατή γιατί είναι θερμοδοχείο χαμηλής θερμοκρασίας επομένως δεν έχει χρησιμότητα. Αν πέσει ένα βιβλίο κάτω όλη η ενέργειά του (κινητική) θα μετατραπεί σε θερμότητα. Δεν μπορούμε όμως με κάποιο τρόπο να χρησιμοποιήσουμε την θερμότητα αυτή να ανεβάσω το βιβλίο. Αυτό εννούσα, ότι δεν μπορώ να έχω απευθείας μετατροπή θερμότητας σε έργο. Γενικά συνεχώς οδεύουμε προς συστήματα μεγαλύτερης εντροπίας. |
XASOS έγραψε: |
Αν πέσει ένα βιβλίο κάτω όλη η ενέργειά του (κινητική) θα μετατραπεί σε θερμότητα. Δεν μπορούμε όμως με κάποιο τρόπο να χρησιμοποιήσουμε την θερμότητα αυτή να ανεβάσω το βιβλίο. Αυτό εννούσα, ότι δεν μπορώ να έχω απευθείας μετατροπή θερμότητας σε έργο. Γενικά συνεχώς οδεύουμε προς συστήματα μεγαλύτερης εντροπίας. |
GIANNIS206 έγραψε: |
Για εντοπεία μας έλεγε ένας καθηγητής στο γυμνάσιο πριν 7 χρονια από τότε είχα να ακούσω για αυτήν την έννοια! |