PSClub - Hellas
Κινητήρας - CITROEN VISA - Mι16v + YamahaR1 4πετάλουδο + Megasquirt ECU
bbant - Τρι 19 Φεβ 2008, 12:22:21
Θέμα δημοσίευσης: CITROEN VISA - Mι16v + YamahaR1 4πετάλουδο + Megasquirt ECU
Γειά σας αγαπητοί φίλοι του Forum.Με την πρώτη μου αυτή δημοσίευση θα ήθελα να σας κάνω γνωστή μια εφαρμογή που κατά τη δική μου άποψη έχει αρκετό ενδιαφέρον για τα Ελληνικά δεδομένα.
Πριν συνεχίσω, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω εξ' αρχής ότι είμαι επαγγελματίας μηχανικός, υπεύθυνος της βελτίωσης και δεν στοχεύω σε διαφήμιση. Η δημοσίευση γίνεται για λόγους τεχνολογικής ενημέρωσης, δεδομένου ότι διακατέχομαι από το ίδιο πάθος και τις ίδιες ανησυχίες για την απόδοση ενός κινητήρα με εσάς.
Πρόκειται για τον κινητήρα ΧU9J4 1900cc του 405.Βρίσκεται τοποθετημένος σε CITROEN VISA τροποποιημένο σε 4X4 και προορισμένο για αγωνιστική χρήση.
Αρχικά η κυλινδροκεφαλή του κινητήρα έχει υποστεί μελέτη και βελτίωση σε επίπεδο ροής αέρα χρησιμοποιώντας την εργοστασιακή εισαγωγή του συστήματος ΜΟΤRONIC ML4.1 που χρησιμοποιούσε από κατασκευής το αυτοκίνητο.Στη συνέχεια ελήφθησαν μετρήσεις με την custom εισαγωγή και το τετραπετάλουδο της YAMAHA R1. Tα αποτελέσματα αυτών των συγκριτικών μετρήσεων είναι ότι:
1. Η κυλινδροκεφαλή του Μι16 έχει εξαιρετικό σχεδιασμό ήδη από το εργοστάσιο, με σχετικά μικρά περιθώρια (σε σχέση με άλλες κεφαλές), βελτίωσης.
2. Με τη χρήση της χειροποίητης εσαγωγής και το τετραπετάλουδο, η ροή μάζας αέρος πλησιάζει στα επίπεδα ροής, χωρίς καθόλου εισαγωγή αέρος και λίγο ή πολύ αντιλαμβάνεστε τη σημαίνει αυτό.
Η πολλαπλή εξαγωγής αντικαταστάθηκε με το λεγόμενο χταπόδι Spageti από το 309 Gti αν δεν κάνω λάθος, με πολύ ευνοικά αποτελέσματα.
Σε ότι αφορά τους εκκεντροφόρους, αυτοί εστάλησαν για reprofiling στην Νewman Cams.
Ως φίλτρο αέρος χρησιμοποιήθηκε ένα ελευθέρας ροής JR προσαρμοσμένο στο φιλτροκούτι της μοτοσυκλέτας.
Στη συνέχεια αφού προσαρμόστηκε η κυλινδροκεφαλή με τα παρελκόμενα συστήματατά της στο αυτοκίνητο, ήρθε η ώρα της διαχείρησης του κινητήρα
Εδώ επιλέχθηκε ο εγκέφαλος MEGASQUIRT V3 ο οποίος είναι άγραφος αυτόνομος και ανοιχτού λογισμικού. Κατά τη δική μου άποψη είναι μια από τις καλύτερες επιλογές που μπορεί να κάνει κανείς από άποψη κόστους αλλά και δυνατοτήτων. Το "μειονέκτημά" του είναι ότι για να λειτουργήσει απαιτεί πολύ καλό τεχνολογικό υπόβαθρο από τον εγκαταστάτη και αρκετό χρόνο κατά τη φάση της χαρτογράφισης. Η χαρτογράφιση έγινε εξ' ολοκλήρου στο δρόμο και διάφορες συνθήκες φορτίου και στροφών, με τη βοήθεια του DATALOGGER LM-1 της ΙΝΝΟVATE.
Συμπερασματικά: Μετά την επίλυση των διαφόρων προβλημάτων που προέκυψαν κατά το εγχείρημα, ο κινητήρας λειτούργησε άριστα, με όλα τα συστήματα να συνδιάζονται άψογα. Για να σας προλάβω, δυναμομέτρηση δεν έχει γίνει ακόμα, αλλά αν κρίνω από την απόδοση στο δρόμο τα αποτελέσματα θα πρέπει να είναι ικανοποιητηκά.
Οι ερωτήσεις και οι απορίες είναι καλοδεχούμενες. Συγνώμη για τη μακροσκελή περίληψη και ευχαριστώ για το χρόνο σας.
Lef205 - Τρι 19 Φεβ 2008, 14:16:13
Θέμα δημοσίευσης:
Kαλημερα Βασιλη!
Πες μας αν θες λιγα λογια για εσενα, καποιες φωτο απο το προτζεκτ σου για να "γνωριστουμε καλυτερα"!
Ειναι καλο και εποικοδομητικο για ολους μας να γραφουν μηχανικοι στο φορουμ μας μιας και μπορουμε για ορισμενα θεματα να εχουμε αμεσα την "αποψη του ειδικου".
Ολα αυτα φυσικα κρατωντας τα τυπικα προσχηματα.
Καλως ηρθες!
Pughell - Τρι 19 Φεβ 2008, 14:39:03
Θέμα δημοσίευσης:
Μια ερωτησουλα.
Πολυ ωραια ολα τα παραπανω,μα αφου εδωσες ετσι και αλλιως ενα Χ ποσο,σεβαστο θα ελεγα,γιατι δεν προχωρησες σε νεους εκκεντροφορους και κατα προτιμηση με μηχανικα ωστηρια αντι για reprofile και υδραυλικα;
bbant - Δευ 25 Φεβ 2008, 11:18:23
Θέμα δημοσίευσης:
Σε ότι αφορά εκκεντροφόρους και ωστήρια, αυτά δεν αλλάχθηκαν καθαρά για λόγους κόστους.Συμπληρωματικά να αναφέρω ότι δεν είμαι ο κάτοχος του αυτοκινήτου.
Εδω μπορείτε να δείτε κάποιες σχετικές φωτογραφίες:


Giannis307 - Παρ 18 Απρ 2008, 06:53:49
Θέμα δημοσίευσης:
AlienHack - Δευ 15 Σεπ 2008, 14:08:15
Θέμα δημοσίευσης:
... no coomment!!
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες
Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group