PSClub - Hellas

Ανάρτηση και Σύστημα Διεύθυνσης - 206 - Spacers

Miltellas - Τετ 05 Φεβ 2003, 01:08:47
Θέμα δημοσίευσης: 206 - Spacers
Όταν τοποθετούμε ζάντα aftermarket συχνά διαπιστώνουμε ότι το offset της είναι διαφορετικό από το εργοστασιακό.
Η προτεινόμενη λύση των ζαντάδων είναι η χρήση spacers (εφόσον δύναται να διορθωθεί με spacers).

Γνωρίζει κάποιος εάν υπάρχει κάποια παρενέργεια στην χρήση των Spacers;
Στα αγωνιστικά χρησιμοποιούνται Spacers;
Slash - Τετ 05 Φεβ 2003, 01:49:27
Θέμα δημοσίευσης:
Κοίτα, μπορεί να είσαι και τυχερός, αλλά από την άλλη μπορεί να μπλέξεις με κοσκίνισμα του τιμονιού σε ψηλές ταχύτητες, να κάνεις συνέχεια ζυγοσταθμίσεις, και άλλα τέτοια ωραία και όμορφα. Μου φαίνεται τα έλεγε και ο Danielos, αν δεν κάνω λάθος...
Κι εγώ κάποια στιγμή είχα πωρωθεί με κάτι ζάντες Momo αλλά μόλις πήρα τηλέφωνο στην αντιπροσωπεία και έμαθα οτι χρειάζονταν αποστάτες το δικό μας, το 106 (αν και πάλι δε κάνω λάθος-στο 3ο καίγομαι... Laughing )και το Saxo, το ξανασκέφτηκα, και έμεινα με τα τάσια μου!! (από το ένα άκρο στο άλλο...) Very happy
BTS - Τετ 05 Φεβ 2003, 02:28:35
Θέμα δημοσίευσης: Re: Spacers για διόρθωμα του offset. Σωστό, Λάθος ή Συμβιβασ
Miltellas έγραψε:
Όταν τοποθετούμε ζάντα aftermarket συχνά διαπιστώνουμε ότι το offset της είναι διαφορετικό από το εργοστασιακό.
Η προτεινόμενη λύση των ζαντάδων είναι η χρήση spacers (εφόσον δύναται να διορθωθεί με spacers).

Γνωρίζει κάποιος εάν υπάρχει κάποια παρενέργεια στην χρήση των Spacers;
Στα αγωνιστικά χρησιμοποιούνται Spacers;



Ο αποστάτης επιβαρύνει την αντοχή της βίδας. Το κομμάτι της που περνάει μέσα από τον αποστάτη δέχεται δυνάμεις που τείνουν να το κάμψουν σε σχέση με το κομμάτι που βρίσκεται μέσα στο σπείρωμα, βιδωμένο.

Στους αγώνες χρησιμοποιούν αποστάτες, μάλιστα βγάζει και η PS. Είναι δευτερεύουσα ρύθμιση, και προχωράμε σε αυτή μόνο εφόσον έχουμε καταλήξει σε ένα ικανοποιητικό στήσιμο χρησιμοποιώντας τις κλασσικές ρυθμίσεις.

Συνήθως βάζοντας αποστάτες μπροστά, αυξάνεται η σταθερότητα. Το αντίθετο συμβαίνει, βάζοντας αποστάτες πίσω. Πχ, αν υπάρχει πολύ πρόσφυση και το αυτοκίνητο είναι δυσκίνητο στις φουρκετες, βάζεις αποστάτες πίσω και αποσταθεροποιείται λίγο το πίσω μέρος, για να βοηθαέι στο γύρισμα.

Βέβαια όλα αυτά για μικρούς αποστάτες, γιατί αν ξεφύγουμε στο πάχος, αλλάζει η λειτουργία της ανάρτησης και το οφσέτ, με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές παρενέργειες.
fpug - Τετ 05 Φεβ 2003, 03:00:03
Θέμα δημοσίευσης:
Εγω ρε παιδια στο ραλλυ που ειχα τις 15" oz superlegera με spacers δεν ειχα κανενα προβλημα. Επισης ειχα και πολυ μακρυτερα μπουλονια απο τα συνηθισμενα.

μονο μια φορα σε επιτοπια στροφη σε φαναρι με το τιμονι στριμενο τερμα και το αμαξι να γερνει ακουσα εναν μικρο θορυβο (βρηκε το λαστιχο) στον θολο.
danielos - Τετ 05 Φεβ 2003, 03:30:23
Θέμα δημοσίευσης:
ειχα αναφερθει ξανα στο θεμα και ακομα υποστηριζω οτι δεν ειναι καλο σε γενικες γραμμες να μπαινουν 'ξενα' σωματα στο αυτοκινητο ειδικα σε τοσο νευραλγικα σημεια οπως ειναι το μουαγιε!τωρα εχω τις σιδερενιες 'μαμα' και ειμαι μια χαρα!! Very happy Very happy
Alex - Τετ 05 Φεβ 2003, 06:05:19
Θέμα δημοσίευσης:
Ειναι ορισμενες ζαντες που δεν βγαινουν για μας.. εχουμε 3 λυσεις απ'οσο γνωριζω..

1) Δεν τη βαζουμε
2) Βαζουμε spacers
3) Αν ειναι μεγαλυτερη την "trimmαρουμε" σε τορνο για να φθασει το offset...

Εγω εχω κανει το 3.. Ξερετε καμια παρενεργεια? Εγω το μονο που εχω δει ειναι οτι οταν τις ξεβιδωνω εχει πολλα ρινισματα στο σημειο ενωσης ζαντας-αξονα.. δηλαδη απ'τις λακουβες παιζει να χανει κι'αλλο υλικο σιγα-σιγα αλλιωνοντας το offset.. Δεν ειμαι σιγουρος βεβαια γι'αυτο...
ΝΙΚΟΣ - Τετ 05 Φεβ 2003, 10:15:24
Θέμα δημοσίευσης:
Πετρο θα συμφωνησω μαζι σου.

Και εγω πιστευω οτι αποστατες δεν ειναι σωστο να βαζουμε.Υπαρχουν σε ολες τις ζαντες το οφσετ που θελουμε για το αμαξι μας αλλα οι περισοτεροι λαστιχαδες ειτε δεν το γνωριζουν ειτε θελουν να πουλησουν και δεν τους ενδιαφερει το ολο θεμα.Πιστευω οτι ειναι λαθος λογο οτι το αμαξι μετα στραμπουλιγει στα ψαλιδια του και στην αναρτηση του με αποτελεσμα να μην στριβει.Ασε που αν ειναι μεγαλη η προσθηκη τρως τα ρουλεμαν του τροχου ποιο ευκολα.Υπαρχουν ζαντες με τα δαχτιλιδια π.χ 106 ή 206 με σετακι δηλαδη.

Παιδια μεγαλη προσοχη στο θεμα γιατι τζαμπα λεφτα.Προσθηκες μακρια.... Wink
BTS - Τετ 05 Φεβ 2003, 12:32:06
Θέμα δημοσίευσης:
Alex έγραψε:
Ειναι ορισμενες ζαντες που δεν βγαινουν για μας.. εχουμε 3 λυσεις απ'οσο γνωριζω..

1) Δεν τη βαζουμε
2) Βαζουμε spacers
3) Αν ειναι μεγαλυτερη την "trimmαρουμε" σε τορνο για να φθασει το offset...

Εγω εχω κανει το 3.. Ξερετε καμια παρενεργεια? Εγω το μονο που εχω δει ειναι οτι οταν τις ξεβιδωνω εχει πολλα ρινισματα στο σημειο ενωσης ζαντας-αξονα.. δηλαδη απ'τις λακουβες παιζει να χανει κι'αλλο υλικο σιγα-σιγα αλλιωνοντας το offset.. Δεν ειμαι σιγουρος βεβαια γι'αυτο...


Oι ζάντες υπόκεινται μελέτη της αντοχής τους όταν σχεδιάζονται, ώστε να έχουν ελεγχόμενη παραμόρφωση,κλπ,κλπ. Αν αφαιρέσεις υλικό, η μελέτη πλέον δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και μειώνεις την αντοχή της ζάντας. Πολύ επικίνδυνο....όσοι σκέφτεστε να το κάνετε, ξεχάστε το! Χίλιες φορές το 1 ή το 2....
ΝΙΚΟΣ - Τετ 05 Φεβ 2003, 13:02:37
Θέμα δημοσίευσης:
Πετρο θα συμφωνισω μαζι σου.. Wink
BTS - Τετ 05 Φεβ 2003, 17:08:53
Θέμα δημοσίευσης:
ΝΙΚΟΣ έγραψε:
Ασε που αν ειναι μεγαλη η προσθηκη τρως τα ρουλεμαν του τροχου ποιο ευκολα.


Σωστό....
pezomania - Παρ 14 Φεβ 2003, 12:50:48
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ είμαι κατά των αποστατών! Και γι' αυτο το λόγο, έδωσα κάτι παραπάνω, άλλα έβαλα ζάντες, που είναι ΑΚΡΙΒΩΣ για το 206!!! Οι ζάντες που έβαλα ταιριάζουν απόλυτα, για παράδειγμα, όταν έπαθα λάστιχο έβαλα τα μπουλόνια της αλουμινίου στην σιδερένια και ταίριαζαν απόλυτα!!
ΝΙΚΟΣ - Παρ 14 Φεβ 2003, 14:43:36
Θέμα δημοσίευσης:
pezomania έγραψε:
Εγώ είμαι κατά των αποστατών! Και γι' αυτο το λόγο, έδωσα κάτι παραπάνω, άλλα έβαλα ζάντες, που είναι ΑΚΡΙΒΩΣ για το 206!!! Οι ζάντες που έβαλα ταιριάζουν απόλυτα, για παράδειγμα, όταν έπαθα λάστιχο έβαλα τα μπουλόνια της αλουμινίου στην σιδερένια και ταίριαζαν απόλυτα!!


Αλλο αν ειναι για το Μοντελο.Τοτε ναι...

Β.Τ.S στην φοτο που εχει το 106 το αγωνιστηκο το ν/2 αυτο φοραει 15αρες ζαντες Question Ετσι φαινετε τουλαχιστον
BTS - Παρ 14 Φεβ 2003, 15:42:37
Θέμα δημοσίευσης:
ΝΙΚΟΣ έγραψε:

Β.Τ.S στην φοτο που εχει το 106 το αγωνιστηκο το ν/2 αυτο φοραει 15αρες ζαντες Question Ετσι φαινετε τουλαχιστον


Το αγωνιστικό στη φοτό είναι το Α/6 του Γ.Κοσμόπουλου, όχι το Ν/2 του φίλου μου. Ναι, φοράει 15άρες.
ΝΙΚΟΣ - Παρ 14 Φεβ 2003, 17:58:07
Θέμα δημοσίευσης:
Τhanks Laughing Laughing Laughing
mick206 - Σαβ 15 Φεβ 2003, 10:48:12
Θέμα δημοσίευσης:
Εγώ επειδή δέν θέλω να κάνω πειράματα με το αμάξι όταν ήταν να βγάλω τις σιδερένιες ζάντες και έβαλα κάτι 14" ζάντες αλουμινίου της BWA ούτε spacers ήθελαν ούτε τίποτα άλλο.Εφάρμοζαν κανονικά στο 206 μου.Μόνο τα μπουλονάκια και είμουν κύριος. Razz Razz Razz
Πιστεύω πώς άν κάποια ζάντα θέλει και προσθήκες για να μπεί στο 206 καλύτερα θα ήταν να μη τις πάρω(και θα το προτιμούσα) και να συμβιβαστώ με κάποιες λιγότερο όμορφες ζαντούλες. Rolling eyes Cool Rolling eyes Cool
Προτιμώ να έχω το κεφάλι και το αμάξι μου ήσυχο,παρά να τρέχω και να μην φτάνω... Twisted evil Wink Twisted evil Wink
Απλά πράματα και ωραία!! Wink
Αυτά όμως τα λέω επειδή έχω ήδη βάλει ζάντες... Confused Shocked Confused Shocked
Άν όμως δεν είχα βάλει;;; Rolling eyes Rolling eyes Rolling eyes
Μάλλον και εγώ θα ψαχνόμουν Embarassed Embarassed Embarassed
Anyway...
Δημήτριος - Παρ 28 Φεβ 2003, 18:49:50
Θέμα δημοσίευσης:
Πάντως εγώ είμαι κατά της μεταβολής του όφσετ καθώς και κατά οποιασδήποτε αλλαγής στην γεωμετρία της ανάρτησης.
Κατά την σχεδίαση μιας ανάρτησης αυτοκινήτου ο μελετητής χρησιμοποιεί εξισώσεις γραμμικής αρμονικής ταλάντωσης (ημιτονοειδούς μορφής), που γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες με την εισαγωγή διαφόρων μη γραμμίκών παραμέτρων (π.χ. ή ελαστική παραμόρφωση μεταλλικών και μη μερών). Όλα αυτά τα κάνει για να μπορέσει να υπολογίσει επακριβώς τις κινήσεις ή μετατοπίσεις του τροχού καθώς και την ανάπτυξη των δυνάμεων πάνω σε αυτούς. Θα ήταν κρίμα αν επεμβαίναμε αυθαίρετα σε αυτή την λεπτή ισορροπία.
Με την αλλαγή των αμορτισέρ ή των ελατηρίων επεμβαίνουμε κυρίως στην προθυμία της ανάρτησης να ακολουθεί την προκαθορισμένη γεωμετρία. Για παράδειγμα αν η μεταβολή του κάμπερ μιας ανάρτησης προβλέπονταν, κάτω από κάποιες συνθήκες, πως ήταν Α, τώρα με τις αλλαγές πρέπει να ασκηθεί μεγαλύτερο φορτίο για να φτάσουμε στην ίδια μεταβολή Α. Βέβαια δεν είμαι σίγουρος γι' αυτό που λέω και μάλλον ισχύει υπό πολλές προϋποθέσεις.
George - Δευ 03 Μάρ 2003, 08:32:06
Θέμα δημοσίευσης:
Καλημερα...
Επειδη και εγω ψαχνομαι για ζαντες οπως και αλλοι φανταζομαι αλλα οπως διαβασα υπαρχει το προβλημα του offset Confused Confused
Θα προτεινα οποιος ξερει ποιες ζαντες (μαρκα ,μοντελο) που δεν χρεαζονται offset να το λεει για να εχουν υποψη τους και οι αλλοι και να επιλεγουμε ζαντες αρχικα απο αυτες.Θα μπορουσε π.χ να φτιαχτει ενας καταλογος Idea
PoLiThS - Δευ 03 Μάρ 2003, 10:28:20
Θέμα δημοσίευσης:
Ζαντες ζαντες ζαντες.....

Δυστιχως δεν 8υμαμαι το offset για τα 206 αν και ειναι εύκολο να το μάθω ... (μολις ξυπνησα βρε παιδια..) πάντως το σωστό offset προσφέρει και σχεδόνα αναλίωτα χαρακτηριστηκά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου...

Μειωση (τροχος που βγαίνει προς τα έ3ω) θα επιφέρει μικρότερη δύναμη επαναφοράς αλλα και μεγαλύτερη τάση αυτοδιόρθωσης και τα το φρενάρισμα (ειδικά αν φρενάρουμε σε δρόμο με διαφορετικο συντελεστή τριβής δεξια-αριστερα)

Αύξηση (τροχός ποιό χωνευτός μέσα) το αντίθετο... ποιό δυνατή επαναφορά αλλα σε φρενάρισμα μεγαλύτερη προσοχή καθώς θα υπάρχει αστάθεια του εμπρόσθιου μέρους
Johnny - Δευ 03 Μάρ 2003, 10:45:20
Θέμα δημοσίευσης: Re: Spacers για διόρθωμα του offset. Σωστό, Λάθος ή Συμβιβασ
Miltellas έγραψε:

Στα αγωνιστικά χρησιμοποιούνται Spacers;


Ναι, χρησιμοποιούνται αρκετά θα έλεγα.Πάντως τα πράγματα σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι αρκετά πιο ελεγχόμενα...δεν είναι το ίδιο με τα ΙΧ. Πάντως αν ρωτάς για τη απόδοσή του και την αντοχή τους είναι καλή εφόσον όλα πάνε καλά και δεν σου κάτσει καμία στραβή.

Εγώ έχω "προσθήκες" εδώ και 6 μήνες περίπου και προς το παρόν δεν έχω πρόβλημα. Έχω φυσικά φροντίσει να έχω το ίδιο offset (για την ακρίβεια σχεδόν το ίδιο 29 αντί για 27με επιθυμητό βέλτιστο μάλλον το 28).
Επίσης οι προσθήκες ήρθαν με την σφραγίδα της momo(μαζί με τις GT2 ζάντες μου) και όχι ιδιοκατασκευή...Αργότερα διαπίστωσα ότι καλό είναι η προσθήκη να έχει αρκετά μεγάλες τρύπες πάνω της για να μην αποροφάει μεγάλη θερμότητα καθώς επίσης και αρκετά μεγάλο πάχος πάνω (0,7-0,8 χιλ. δηλ 7-8 διόρθωση στο offset). Και οι δύο παραπάνω λόγοι είναι για να μην στραβώνουν-παραμορφώνονται.

Τέλος να σημειώσω ότι για την αλλαγή ελαστικού χρειάζεσε οπωσδήποτε σταυρό αλλά και τα παλιά σου μπουλόνια μαζί με την ρεζέρβα, αφού τα νέα μπουλόνια θα πρέπει να είναι μακρύτερα.

Τέλος θα πρέπει να πω ότι εγώ την έκανα την κίνηση σίγουρα όχι με πολύ χαρά αλλά Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΩΝ ΖΑΝΤΩΝ ΤΗΣ MOMO GT2 δε μου άφησε πολλά περιθώρια...χεχε
pezomania - Δευ 03 Μάρ 2003, 11:01:01
Θέμα δημοσίευσης:
George έγραψε:
Καλημερα...
Επειδη και εγω ψαχνομαι για ζαντες οπως και αλλοι φανταζομαι αλλα οπως διαβασα υπαρχει το προβλημα του offset Confused Confused
Θα προτεινα οποιος ξερει ποιες ζαντες (μαρκα ,μοντελο) που δεν χρεαζονται offset να το λεει για να εχουν υποψη τους και οι αλλοι και να επιλεγουμε ζαντες αρχικα απο αυτες.Θα μπορουσε π.χ να φτιαχτει ενας καταλογος Idea


Σχεδόν όλα τα μοντέλα της OZ & Speed Line.
mick206 - Τρι 04 Μάρ 2003, 10:59:02
Θέμα δημοσίευσης:
Και εγω που φοράω τις BWA δέν αντιμετωπίζω κάποιο πρόβλημα.Έχει ωραίες ζαντούλες και μπαίνουν κανονικά χωρίς προβλήματα.Τουλάχιστον στο δικό μου 206 μπήκαν μια χαρά! Cool Wink
Πρόσθεσε και τις BWA. Smile
Miltellas - Τρι 04 Μάρ 2003, 18:40:16
Θέμα δημοσίευσης:
Το "μπαίνουν κανονικά" δεν έχει σχέση με το σωστό offset. Άλλο το καρέ άλλο το offset.
nik7 - Πεμ 20 Μάρ 2003, 11:09:19
Θέμα δημοσίευσης:
re pedia kserete ti pezei me to offset tis oz chronoevolution kai elastiko 195/50/15r se 1.4 quicksilver???perimeno apantisis thanks...
PoLiThS - Σαβ 22 Μάρ 2003, 00:02:06
Θέμα δημοσίευσης:
nik7 έγραψε:
re pedia kserete ti pezei me to offset tis oz chronoevolution .......................... perimeno apantisis thanks...


To Offset δεν ειναι στα8ερο σε εναν τύπο ζάντας... κανονικά παραγγέλνεις την ζάντα που θέλεις με το offset που θέλεις... αλλα για τους έλληνες Ζαντάδες ειναι ψηλάααααααααα γραμματα αυτά... το καρέ να ειναι σωστό και ολα τα αλλα ειναι ΟΚ !
Για την ιστορία το Καρέ που χρησημοποιεί η Peugeot ειναι 4Χ108 με εξέρεση το 607 και τα μεγάλα επαγγελμάτικα... Τι σημαίνει 4Χ108 ;

Το πρώτο ψηφείο έχει να κάνει με το πόσα μπολόνια έχει το καρέ
Το δεύτερο έχει να κάνει με την απόσταση μεταξύ των μπουλονιών, δηλαδή αν υποθέσουμε οτι ειναι 4μπούλονη η ζάντα το μήκος της πλευράς του Σχηματιζόμενου τετραγώνου ( Στην 5μπούλονη πεντάγωνο κοκ)

nik7 έγραψε:
kai elastiko 195/50/15r se 1.4 quicksilver???


Το ελαστικό και η διαστασή του δέν επhρεάζουν το offset
Δημήτριος - Σαβ 22 Μάρ 2003, 12:08:32
Θέμα δημοσίευσης:
PoLiThS έγραψε:
Το ελαστικό και η διαστασή του δέν επhρεάζουν το offset


Το προφίλ του ελαστικού όμως μπορεί να επηρεάσει το κάστερ (το ίχνος του κάστερ)...
Επίσης η διάμετρος του τροχού (που επηρεάζεται από το προφίλ του ελαστικού) επηρεάζει και το offset.
Νομίζω πως όσο περισσότερο αυξάνουμε την διάμετρό του τροχού, τόσο περισσότερο μειώνουμε το offset, σε σχέση με το εργοστασιακό
Miltellas - Δευ 24 Μάρ 2003, 02:49:59
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:
[Το προφίλ του ελαστικού όμως μπορεί να επηρεάσει το κάστερ (το ίχνος του κάστερ)...


Περίπου... Για την ακρίβεια την ακτίνα κύλισης, αλλά μάλλον το ίδιο λέμε.

Δημήτριος έγραψε:
Επίσης η διάμετρος του τροχού (που επηρεάζεται από το προφίλ του ελαστικού) επηρεάζει και το offset.
Νομίζω πως όσο περισσότερο αυξάνουμε την διάμετρό του τροχού, τόσο περισσότερο μειώνουμε το offset, σε σχέση με το εργοστασιακό


Η διάμετρος δεν επηρεάζει το offset. Αλλάζει ίσως την ακτίνα κύλισης (ή ίχνος κάστερ όπως είπες) αλλά δεν αλλάζει επουδενί το offset.
Μήπως εννοείς ότι η αλλαγή διαμέτρου επιβάλλει αλλαγή offset; Αυτό στέκει λογικά, αφού με την αλλαγή του offset ίσως διορθώσεις την απόκλιση της ακτίνας κύλισης λόγω της αλλαγής διαμέτρου. Wink
Δημήτριος - Δευ 24 Μάρ 2003, 15:30:41
Θέμα δημοσίευσης:
Miltellas έγραψε:
Η διάμετρος δεν επηρεάζει το offset. Αλλάζει ίσως την ακτίνα κύλισης (ή ίχνος κάστερ όπως είπες) αλλά δεν αλλάζει επουδενί το offset.
Μήπως εννοείς ότι η αλλαγή διαμέτρου επιβάλλει αλλαγή offset; Αυτό στέκει λογικά, αφού με την αλλαγή του offset ίσως διορθώσεις την απόκλιση της ακτίνας κύλισης λόγω της αλλαγής διαμέτρου. Wink


H αλλαγή στην συνολική διάμετρο του τροχού επηρεάζει το offset που είχαν οι τροχοί του αυτοκινήτου πριν. Χωρίς να είμαι σίγουρος πρέπει να μειώνεται όσο πιο πολύ αυξάνεται η διάμετρος.
Δηλαδή με την αλλαγή της συνολικής διαμέτρου αναγκαστικά θα επηρεαστεί και η εργοστασιακή (ή η προηγούμενη) τιμή offset.
Χωρίς να είμαι πάλι σίγουρος, αν αλλάξεις την ζάντα με μια μεγαλύτερη αλλά μειώσεις το προφίλ του ελαστικού ώστε πάνω - κάτω να έχεις σταθερή συνολική διάμετρο, δεν πρέπει να αντιμετωπίζεις πρόβλημα.

Το offset αλλάζει γιατί ο βασιλικός πείρος είναι υπό κλίση. Προεκτείνουμε τον πείρο (νοητά) μέχρι να συναντήσουμε το έδαφος σε ένα σημείο. Μετρούμε την απόσταση του σημείου αυτού (που προκύπτει από την τομή της προέκτασης με το έδαφος) από το κέντρο του ελαστικού. Η απόσταση αυτή, όπως ξέρετε, είναι το offset. Τώρα, αν αλλάξει η διάμετρος, το σημείο τομής της νοητής προέκτασης θα αλλάξει θέση (αφού θα "αργήσει" η προέκταση να συναντήσει το έδαφος), σωστά; Έτσι λοιπόν θα αλλάξει το offset (αφού θα αλλάξει και η απόσταση μεταξύ του μέσου του ελαστικού και του σημείου τομής).

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΤΙ ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ... ΔΕΝ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΦΩΤΙΑ...

ΠΩΣ μπορώ να εισάγω δικιές μου εικόνες στο κείμενο επιτέλους ;;; Evil Evil
Miltellas - Τρι 25 Μάρ 2003, 01:06:01
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτρη κάπου τα μπέρδεψες. Αυτό που λές δεν είναι το offset. Το ανέφερες πιο πάνω ως ίχνος κάστερ και νομίζω ότι αυτό είναι και το σωστό. Την γωνία που αναφέρεις την ονόμασα ακτίνα κύλισης (έτσι το έχω διαβάσει σε ένα εκπαιδευτικό βιβλίο). Η σχηματιζόμενη γωνία λέγεται καί γωνία κλίσης βασιλικού πείρου. Ως κλίση βασιλικού πείρου ονομάζεται η νοητή ευθεία που τέμνει το σημείο στήριξης του άνω άκρου της ανάρτησης με το αντίστοιχο του κάτω άκρου. Στα γόνατα Μακφέρσον (όπως του 206) άνω σημείο είναι το σημείο στήριξης του αμορτισέρ στο θόλο και κάτω σημείο είναι το σημείο στήριξης του κάτω ψαλιδιού στο ακρόμπαρο (δηλ το μπαλάκι του ακρόμπαρου). Το ιδανικότερο για τα σημερινά μπροσθιοκίνητα είναι η κλίση του βασιλικού πείρου να τέμνει την κατακόρυφο του τροχού πριν συναντηθούν στο έδαφος παρά μετά. Γι αυτό και όταν μικραίνουμε το βήμα του τροχού κινδυνεύουμε να φέρουμε την τομή μετά το επίπεδο του εδαφους και αυτό μειώνει την ευθυβολία του συστήματος διεύθυνσης ειδικά σε γλυστερά ή ανομοιόμορφα οδοστρώματα.

Το offset δεν έχει σχέση με τη γεωμετρία της ανάρτησης παρότι την επηρεάζει άμεσα. Έχει αναφερθεί και ο Chatassos. Είναι η κάθετη απόσταση της κατακόρυφης ευθείας που τέμνει το νοητό κέντρο της ζάντας με το σημείο στήριξής της στο μουαγιέ, εκεί που βιδώνουν δηλαδή τα μπουλόνια. Η απόσταση μετριέται σε χιλιοστά. Έτσι ένα offset πχ ΕΤ27 σημαίνει 27χιλ απόσταση του νοητού κεντρικού σημείου της καθέτου τομής ζάντας με το σημείο στήριξής της στην ανάρτηση (δηλ. στο μουγιέ που βιδώνουν και τα μπουλόνια).

Έτσι:
Εάν αλλάξουμε το βήμα του τροχού μπορούμε να διορθώσουμε την ανεπιθύμητη απόκλιση του βασιλικού πείρου αυξάνοντας το offset (θετικό offset), φέρνοντας δηλαδή τους τροχούς πιό μέσα (εάν μας το επιτρέπει και η χωροταξία της ανάρτησης). Αυτό όμως θα μειώσει και το μετατρόχιο. Και γενικά θα αλλάξει και άλλα στοιχεία της γεωμετρίας της ανάρτησης. Τα πράγματα δεν είναι απλά όταν παίζουμε με την γεωμετρία της ανάρτησης. Μία μόνο μικρή αλλαγή το πιθανότερο είναι να επιφέρει άπειρες αλυσιδωτές ανεπιθύμητες αλλαγές.

Όλα αυτά κανονικά θέλουν σχέδιο και εξάλλου υπάρχει εκτεταμένη βιβλιογραφία. Οι σχεδιαστές αναρτήσεων εφαρμόζουν για κάθε μοντέλο άπειρες διατάξεις ανάλογα με το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, και επιλέγουν την ιδανικότερη που πληρεί τον στόχο τους. Θέλει πολύ προσοχή από μας όταν αποφασίζουμε να αλλάξουμε οτιδήποτε στο αυτοκίνητό μας. Από το τί λάστιχα θα βάλουμε μέχρι και το φίλτρο αέρος...
Δημήτριος - Πεμ 27 Μάρ 2003, 15:26:23
Θέμα δημοσίευσης:
Miltellas έγραψε:
Αυτό που λές δεν είναι το offset. Το ανέφερες πιο πάνω ως ίχνος κάστερ και νομίζω ότι αυτό είναι και το σωστό. Την γωνία που αναφέρεις την ονόμασα ακτίνα κύλισης (έτσι το έχω διαβάσει σε ένα εκπαιδευτικό βιβλίο). Η σχηματιζόμενη γωνία λέγεται καί γωνία κλίσης βασιλικού πείρου.


Όσα ανέφερα ανταποκρίνονται στην πλαϊνή όψη. Δηλαδή ο τροχός φαίνεται σαν ορθογώνιο (όχι σαν κύκλος). Τέλος πάντων, επειδή δεν είμαι σίγουρος πολύ, δεν επιμένω. Rolling eyes Rolling eyes
lia206cc - Τρι 01 Απρ 2003, 13:20:25
Θέμα δημοσίευσης:
Δημήτριος έγραψε:
Miltellas έγραψε:
Αυτό που λές δεν είναι το offset. Το ανέφερες πιο πάνω ως ίχνος κάστερ και νομίζω ότι αυτό είναι και το σωστό. Την γωνία που αναφέρεις την ονόμασα ακτίνα κύλισης (έτσι το έχω διαβάσει σε ένα εκπαιδευτικό βιβλίο). Η σχηματιζόμενη γωνία λέγεται καί γωνία κλίσης βασιλικού πείρου.


Όσα ανέφερα ανταποκρίνονται στην πλαϊνή όψη. Δηλαδή ο τροχός φαίνεται σαν ορθογώνιο (όχι σαν κύκλος). Τέλος πάντων, επειδή δεν είμαι σίγουρος πολύ, δεν επιμένω. Rolling eyes Rolling eyes





... στο θέμα μας τώρα (αν και αναλύθηκε αρκούντως) ας παραθέσω κι εγώ την ταπεινή μου γνώμη: Καλή είναι η "βαριά" αίσθηση στο τιμόνι, αλλά θα αντέχεις όταν αρχίζει να "κλωτσάει"; (βλέπε ελληνικοί κ**όδρομοι). Αν υπολογίσεις τις φθορές σε ακρόμπαρα (λόγω αυξημένων δυνάμεων), και την "'αργή" αντίδραση του αυτοκινήτου στα γρήγορα S-άκια, άστο καλύτερα... Θεωρητικά, βέβαια, οι προσθήκες θα βελτιώσουν τα περιθώρια της πλευρικής επιτάχυνσης καθώς και το "πλασάρισμα" του αυτοκινήτου στην είσοδο της στροφής, & στην επιβράδυνσή του μέσα σ' αυτήν. Άντε τώρα εσύ, στο ellada να βρείς μηχανικό που θα σου υποδείξει και την κατάλληλη προσθήκη... και μετά άστον να στην περάσει κιόλας!!! Εππππ!!! κάτω τα χέρια απ' τα μουαγιέ μου!!!
Όλες οι Ώρες είναι GMT + 2 Ώρες

Powered by phpBB 2.0.21 © 2001, 2002 phpBB Group
© 2002-2003 206 Club - Greece
Πληροφορίες : info@206club.gr